Új hozzászólás Aktív témák
-
South Velen
addikt
Azt miből gondoljátok, hogy csak annak volt bérlés a konstrukció, akik megvették a prémium szolgáltatást?
Én is olvastam ezt egy cikkben és szerintem onnan vettétek át, de erre van valami bizonyíték?
Sok értelme nem lenne ennek, az nem okozna ekkora botrányt és az áfakerülés erőssége is elhanyagolható lenne úgy.. (nem hiszem, hogy az ügyfelek néhány %-ánál többje választotta volna ezt a +10% "vételár" miatt./
Ráadásul a standard szolgáltatással "vásárlók" sem kaptak számlát, hanem csak azt a számlának látszó valamit.Egyébként szomorú sztori mert az ügyfelekkel szemben a lehető legkorrektebb cég volt.... ezek szerint csak ez különböztette meg őket a többi áfacsaló sufnicégtől sajnos... :(
Ehhez képest meg most azon is izgulhatnak szegény "vásárlók", hogy egy esetleges jogutód majd visszakövetel tőlük valamit. Persze ezt gondolom semmilyen jogvédelmi egység sem engedné. -
Zebu
addikt
-
MODERÁTOR
válasz South Velen #251 üzenetére
"egy esetleges jogutód majd visszakövetel tőlük valamit." ezt a gyakorlatban kb lehetetlen lenne végrehajtani. Felszólít majd engem valaki, hogy hé te most azonnal küldd vissza azt a samsung telefont/porszívót akármit és visszaadjuk az árát?
-
lalika740
aktív tag
válasz South Velen #251 üzenetére
Nekem nem olvastam azt a cikket kb 2 éve olvastam ezt az ÁSZF jükben.De utánna ez a szolgáltatás eltünt pár hónappal ezelőtt.Egybekent szerintem itthon ez csak azokra vonatkozott ne felejtsük el hogy semmilyen szerv nem indított ellenük itthon semmilyen eljárást.Szerintem.ittjon csak a prémium garanciasokra vonatkozott a bérlés de biztos vagyok benne hogy 1 cég se fog jogutód lenni.Ahoz elég komoly dolgokat kéne megcsinálnia hogy jogutód legyen.Senki nem fog követelni senkitől semmit ebben biztos vagyok annyi a gond hogy ugrott a garancia.Szerintem!!!Saját vélemény!!
Troublemaker, Iphone 14 Pro Max,Samsung S23 Ultra
-
atus72
senior tag
válasz arnyekxxx #242 üzenetére
"Fogd már fel, hogy te X GSMbolttal vagy jogi kapcsolatban, a xiaomival semmi de semmi jogi kapcsolatod nincs"
Hiába sikítozol, te meg azt fogd fel hogy nem szabadna hogy legyen hogy egy telefonra nincs garancia, a Xiaomi eladta X GSM-nek, X GSM megszűnt, ettől a gyár létezik aki garanciával adta el a telefont X GSM-nek az meg nekem, ha megszűnik az értékésesítési lánc
az miért vonja magával azt hogy a garancia is megszűnik?
Ne fogadjuk már el ezt az érvelést.
Érted-e? Mi közöm van ahhoz hogy hány kézen keresztül kapom egy adott gyártó termékét?
(A jelenlegi törvényi szabályozásnak megfelel amit írsz, de hogy ezt is ha akarnák
szabályozni lehetne nem? Például mi lenne ha a törvénybe beleírnák, hogy jogutód nélküli megszűnés esetén köteles a gyártó (már amennyiben van itthon hazai képviselte) a garanciális ügyintézést megcsinálni, erre persze tudom az lesz a válaszod hogy
de akkor majd havonta új céget alapít a csóka, hogyne életszerű ...
Megint azt érzem, hogy egy vásárló addig jó amig eladsz neki valamit, onnan teher -
MODERÁTOR
-
atus72
senior tag
válasz lalika740 #243 üzenetére
A probléma az hogy minden szart szabályoznak, ezt miért nem?
Ötletek: hozzanak létre egy garanciaalapot ami minden ilyen jellegű válalkozásra kötelező, mint az utazási irodák kötelező biztosítási alapja, soroljam még hogy mit kellene tenni?
(megint leírom, semmi baja a telefonomnak, 1 hónapos, csak röhögök magamon hogy sikerült belenyúlnom ebba a sztoriba, a vitaindítónak szántam a hozzászólásomat mert
valahol a téma rohadtul foglalkoztat és idegesít, nem a Xiami-ra van kihegyezve és nem a szaros telefonomra!!!!!! -
atus72
senior tag
válasz Viktor0610 #256 üzenetére
Hanem hol? Beszélni sem lehet róla? Ez valami új moderálási etikett?
A Turbadó károsultjai topikban miről lehet beszélni ha nem erről? -
MODERÁTOR
-
kelzsoca
félisten
"a Xiaomi eladta X GSM-nek, X GSM megszűnt, ettől a gyár létezik aki garanciával adta el a telefont X GSM-nek az meg nekem"
A probléma ezzel annyi, hogy a Xiaomi nem értékesít X GSM cégeknek, kizárólag szerződött partnereinek (disztribútorok) és a 2 év gyártói jótállást is így biztosítja a készülékekre a gyártó, amihez szerződött szervizpartnert vesz igénybe, ez Magyarországon a TMX Kft.
"ha megszűnik az értékésesítési lánc
az miért vonja magával azt hogy a garancia is megszűnik?""Amennyiben hivatalos viszonteladótól vásárolsz, akár fel is szívódhat(na), mivel a jótállás érvényesíthető lesz a TMX szervizben az IMEI szám alapján.
Azon készülékek pedig, amelyek kikerülnek a gyártó "felügyelete" alól nyilvánvaló hogy nem kaphatnak semmiféle gyártói supportot a jövőben, így a jótállást is csak ott tudod igénybe venni, ahol vásároltad azt, ezen értékesítési helyek bolti garanciát fognak adni, és ha felszívódnak, jogutód nélkül megszűnnek (pl: turbado) akkor a jótállás is elvesztett.
[ Szerkesztve ]
https://vertigostore.eu
-
MODERÁTOR
-
kelzsoca
félisten
-
arnyekxxx
veterán
Arra gondoltál már, hogy esetleg ne akard kijátszani a
magyarországirandomországi hivatalos forgalmazót és máris megkapod amagyarországirandomországi hivatalos jótállást?Tudom, úgy lenne igazi, hogy megveszed a cuccot jóáron okosba de ezzel nem akarsz semmi plusz kockázatot bevállalni mert neked minden is járjon.
[ Szerkesztve ]
-
Ayanlith
tag
#260 kelzsoca
A Turbado - emlékeim szerint - gyári garanciát ígért.#261 Viktor0610
Egy olyan álláspont, ami más felől közelíti meg a témát és amúgy teljesen legitim, tényleg gúny és irónia tárgya kell, hogy legyen... Végül is ez a módi, stílus manapság igen elterjedt és sikeres, legitimálva van. A másik érvel erkölcsi, etikai, illetve józan ész alapon, én az aktuális jogot és a jelenlegi eljárásrendet mint természeti (megváltoztathatatlan) törvényességet hivatkozom, majd kinevetlek, maradj csendben.[ Szerkesztve ]
-
kelzsoca
félisten
válasz Ayanlith #266 üzenetére
Egy másik topicból emelem át a korábban hasonló hozzászólásra írt válaszom:
"A turbado azt írja, hogy eu területről származó termékei vannak"
Közösségi oldalon, Xiaomi csoportokban olvastam, hogy szolgáltatóknak szánt, maláj, indonéz (ázsiai piacra szánt) készülékeket kaptak kézhez a vásárlók, és arra is volt már példa, hogy bontott, visszaküldött példányok kerültek új készülékként értékesítésre."minden olyan garanciális feltétel él rájuk amit a gyártók adnak."
A turbadótól származó információk szerint, valahol az eu területén, valahol, valamilyen szervizben történik a szervizelés, ha a történetnek ez a része rendben lenne, kiemelt információként hírdetnék, hogy a termékek gyártói szervizben kerülnek javításra.https://vertigostore.eu
-
kelzsoca
félisten
Új szöveg olvasható a weboldalon:
Kedves Ügyfeleink, szomorú hírekkel szolgálhatok, el kell mondanom, hogy a Turbado jelen állapotában, az anyavállalatunk pénzügyi problémái miatt leállt. Megpróbáltuk a refinanszírozást, a bankokat és a befektetőket, de sajnos nem jártunk sikerrel. Elfogyott a pénzünk, és nem tudjuk biztosítani működésünket. Minden hitel- vagy bankkártyával fizető ügyfél kérjük, forduljon bankjához, és kérjen teljes visszatérítést, a bank gondoskodni fog a pénze visszafordításáról. Mindazok, akik az utánvét mellett döntöttek, kérjük, töröljék megrendelésüket, és rendeljenek máshonnan. A banki átutalással fizetett ügyfeleknek regisztrálniuk kell a google űrlapon a a mellékelt linken, és a lehető leghamarabb visszatérítjük a pénzüket, amint a befizetés ellenőrzése befejeződött. Minden garanciális igénnyel kérjük forduljanak a helyi szervizközpontokhoz. Aktívan keresünk befektetőt vagy vevőt a Turbadora, és a lehető leghamarabb folytatjuk működésünket. Biztosítani fogunk egy dedikált e-mail címet a kéréseinek összegyűjtésére, minden kommunikáció a felmerült problémákról angol nyelven fog zajlani. Köszönjük, értesítjük a további fejleményekről.
Štefan Ďurina
TEUMT LTDhttps://vertigostore.eu
-
South Velen
addikt
válasz Ayanlith #266 üzenetére
Én vettem vagy 10 készüléket, de emlékeim szerint sosem ígértek gyári garit.
Viszont a gari ügyintézés példás volt (nyilván eddig), ez az, ami miatt ajánlgatták, ajánlgattuk is a topikokban.
Mondjuk én csak az outletből rendeltem tőlük, mert egy ideig fogalmuk se volt, mi a helyes piaci ár sok termékre de volt, hogy onnan is vadonatúj cucc érkezett.
Az utóbbi időben viszont nem reagáltak olyan gyorsan és kedélyesen a megkeresésekre, érződött, hogy valami nem oké. Fura, hogy pont most kellett redesign-ra költeniük.
[ Szerkesztve ]
-
Klown
aktív tag
válasz arnyekxxx #264 üzenetére
Volt már itt is példa, de felhozom mégegyszer! A kocsim típusának Facebook csoportjában havonta előkerül az a kérdés, hogy a külföldről behozott kocsik után érvényes-e idehaza az 5 éves garancia? Nos a gyártó nem mossa kezeit, hogy "hát barátom ahhoz nekünk közünk nincs, nem is ismerünk ilyen autót. Persze ennek az elején is kisértetiesen hasonló az embléma, de cserkészbecsszó, hogy az Szencsen alsón készült replika a XYZ Ltd.-nél..."
Íme, így is hozzá lehet állni a dologhoz: [link]
Most lehet mondani, hogy fillérb@szó, ügyeskedő, de senki sem a saját pénztárcájának ellensége! Az árkülönbözetet nem fedi le az ÁFA különbség, hanem egyszerűen az ellátási lánc kapzsiságából fakad. Mindenki komoly bőrt akar a fogyasztókról lerántani és ez tükröződik a hazai kisker árakban!
Nem véletlen sokszor csak a két véglet figyelhető meg az Árukeresőn is. Van adott telefon teszem azt a zug GSM-eknél 170-190 ezer között és van a nagynevű boltokban 240-260 közt. Közötte meg vákuum.
Nem vagyok egy Apple hívő, de az borzasztóan szimpatikus volt a customer service-szel való tapasztalatom! Történt még 2008-ban, hogy vettem egy kis iPad Nano-t az amerikai CostCo-ban (a Metro áruház amerikai megfelelője), s rá egy pár hónap múlva bekrepált. Nagy reményt nem fűztem hozzá, mert még a számla sem volt meg, de rávettem magamat és mégis bementem a csili-vili almaboltba az Andrássy úton és csodák csodájára felvették garanciális javításra, majd 3 nap múlva hívtak, hogy megjött a cserepéldány. Ez a momentum magyarként "beleégett" a ROM-ba... Nagyon kellemes csalódás! Csipegettem is karomat, hogy ilyen létezik-e idehaza, vagy csak álmodtam.
Szóval lehetne ezt így is ugye kedves Samsung, Huawei és a többi nagy garináci cég...
Üdv: Klown
[ Szerkesztve ]
<< Jégvirágos ablakot láttam már, de fagyott pingvint még soha! >>
-
lalika740
aktív tag
válasz South Velen #269 üzenetére
Na az biztos az elején olyan árakat adták meg hogy vétek volt nem tőlük vásárolni az outlet böl.
Aztán pár hónapja megfordult mert drágább volt az outlet mint ha ujját vennék nem is ment már nekik.
Egyébként én is Vadi új volt hogy bontatlan cuccokat kaptam az outeltböl és ha valami gond volt vele azonnal visszutaltak az árát vagy le lehetett vásárolni .Soha nem gondoltam volna hogy így egyszerűen megszűnik.Gondoltam okoskodtak valamit mert sokáig ez nem megy de azt hittem pár hónapja felvették valakit aki ért az árakhoz és ennyi volt az outelt is.
Nagyon meglepett ez az egész.Troublemaker, Iphone 14 Pro Max,Samsung S23 Ultra
-
Ayanlith
tag
válasz kelzsoca #267 üzenetére
"Közösségi oldalon, Xiaomi csoportokban olvastam, hogy szolgáltatóknak szánt, maláj, indonéz (ázsiai piacra szánt) készülékeket kaptak kézhez a vásárlók, és arra is volt már példa, hogy bontott, visszaküldött példányok kerültek új készülékként értékesítésre."
Köszönöm! Ez sajnos nyilván nem tudott kiderülni a Turbado weboldalát olvasva. Az ott leírt információk, illetve például az Árukeresőn lévő tapasztaltatok alapján hoztam meg a döntést, mikor náluk vásároltam. Én egy telefont (2 éve októberben) és egy robotporszívót (idén júniusban) rendeltem eddig tőlük, mindkettő bontatlan volt, amikor kézhez kaptam.
"Gyári garancia is van a készüléken? Természetesen, hisz minden termékünk EU-s eszköz. Amiben azonban a Turbado többet ad: ingyenes el- és visszaszállítást biztosítunk a javítás alatt, hogy a folyamat gördülékenyebb legyen. Önnek csak be kell jelentenie a hibát és mi átvesszük a feladatok oroszlánrészét."
Forrás: Turbado GYIK[ Szerkesztve ]
-
atus72
senior tag
válasz arnyekxxx #264 üzenetére
"
Arra gondoltál már, hogy esetleg ne akard kijátszani amagyarországirandomországi hivatalos forgalmazót és máris megkapod amagyarországirandomországi hivatalos jótállást?
Tudom, úgy lenne igazi, hogy megveszed a cuccot jóáron okosba de ezzel nem akarsz semmi plusz kockázatot bevállalni mert neked minden is járjon."
látom átment a lényeg, értő olvasás -
NORBl
aktív tag
Én is utaltam nekik előre.
Szerintetek lesz visszatérítés?
-
atus72
senior tag
válasz kelzsoca #260 üzenetére
"Azon készülékek pedig, amelyek kikerülnek a gyártó "felügyelete" alól nyilvánvaló hogy nem kaphatnak semmiféle gyártói supportot a jövőben, így a jótállást is csak ott tudod igénybe venni, ahol vásároltad azt, ezen értékesítési helyek bolti garanciát fognak adni, és ha felszívódnak, jogutód nélkül megszűnnek (pl: turbado) akkor a jótállás is elvesztett."
Hogy kerülnek ki a gyártó felügylete alól, mi ez a baromság?
Az a baj hogy ezt te természetesnek tartod, és törvényekre hivatkoztok, szép új alattvaló világ, gondolom az sem zavar hogy egy hete az alapítványba kitalicskázott közpénz az már nem közpénz, hiszen a TÖRVÉNY kimondja Csicskaország vagyunk, nem vitás.
(gondolom most én leszek a rebellis fajzat, meg ne keverjem ide a politikát)
Egyébként arra még mindig nem kaptam választ, hogy a Xiaomi miért nem gyakorol "kegyet" egy ilyen helyzetben, hány százezer készülékről lehet szó ami miatt a saját termékéért nem képes szervízhátteret biztosítani? -
atus72
senior tag
válasz arnyekxxx #263 üzenetére
"lenne is nagy sirásrívásdiktatúrázás ha jogszabályban köteleznének egymással jogi kapcsolatban nem állókat valamiféle jogi kötelezettségvállalásra. "
az autós témánál maradva, veszek egy 1 hónapos autót egy magánszemélytől 1Ft-ért, közben
eladom az autót 1000Ft-ért valakinek, de nem fizetem be az "üzleten "keletekzett haszon után adót, még az ÁFA-t is elcsalom mert ezt láttam a nagyoktól.
Az új tulajdonos bevihetie a hazai márkaszervízbe az autót vagy elfogják szerinted hajtani? Ebben az esetben hol van jogi kapcsolatban a delikvens az autógyártóval? Egy autó mivel másabb mint egy szaros telefon? -
Ayanlith
tag
Provokatív, személyeskedő és valóban nem arra a problémára reflektál sajnos, amit felvetettél.
Egyébként az ő gondolatmeneténél maradva: nem a mi feladatunk és hatáskörünk ellenőrizni, hogy egy cég hogyan működik a háttérben. Egy Facebook-hozzászólásomat idézve: "Lehet gyanús az ár, de a sokéves működés, korrekt ügyfélszolgálat, minőségdíjak azért a másik irányba billenthették a mérleget a vásárlásnál/a bolt kiválasztásánál. Arra célzok, hogy nem a tipikus sufnikereskedő esete állt fenn, ahol a jelek együttese egyértelművé teszi, hogy mivel állunk szemben." Arról nem is beszélve, hogy nem minden termék volt ott sem olcsóbb.
#274 NORBI
Remélhetőleg igen, már többekkel felvette a kapcsolatot a Turbado Ügyfélszolgálat.A mostani, weboldalukon elérhető tájékoztatás szerint:
"Minden hitel- vagy bankkártyával fizető ügyfél kérjük, forduljon bankjához, és kérjen teljes visszatérítést, a bank gondoskodni fog a pénze visszafordításáról.""A banki átutalással fizetett ügyfeleknek regisztrálniuk kell a google űrlapon* a a mellékelt linken, és a lehető leghamarabb visszatérítjük a pénzüket, amint a befizetés ellenőrzése befejeződött. "
*Google-űrlapot viszont én nem találtam az oldalon.[ Szerkesztve ]
-
atus72
senior tag
Hogy haladjon is a dolog, most írok a TMX-nek, megadom az IMEI számot és állásfoglalást kérek tőlük hogy mire hivatkozva hajtják el a delikvenst, meglátjuk.
Ahogy a Tompika (az Ország nímandja) mondta, ebbe most beleállok ... -
arnyekxxx
veterán
te, és én se értem hogy jött ez ide, ezért kérdeztem.
az autós témánál maradva, veszek egy 1 hónapos autót egy magánszemélytől 1Ft-ért, közben
eladom az autót 1000Ft-ért valakinek, de nem fizetem be az "üzleten "keletekzett haszon után adót, még az ÁFA-t is elcsalom mert ezt láttam a nagyoktól. -
MODERÁTOR
válasz Ayanlith #266 üzenetére
Leírtuk többen, hogy szuper lenne, ha így lenne, de nincs így.
Pl. Bog is, hogy miért nincs így.
Ezek után kb.értelmetlen a beszélgetés arról, hogy kellene (szerinte/szerinted/akárki szerint) működnie a rendszernek, mert nem itt fogjuk megváltoztatni.
De biztos, bennem van a hiba, hogy ezt megjegyeztem.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy A54
-
Ryanne
csendes újonc
Sziasztok!
Annak mi értelme lenne, mondjuk egy új jogutódnak, hogy a készülékeket visszakövetelje? Mit csinál egy csomó használt veszélyes hulladékkal? Ahogy kiveszed a dobozból gondolom a töredékét éri. -
Ayanlith
tag
válasz Viktor0610 #286 üzenetére
Megértem, amit írsz, rendben van, [az utolsó mondat és szemforgatós smiley nélkül még (meg)érthetőbb lett volna].
Tekintettel arra, hogy bizonyos embereknek anyagi kára származott, egyes hozzászólásokban és internetes újságcikkekben pedig megy az okoskodás és áldozathibáztatás, meg kell találni az olyan lehetőségeket, amelyek egyértelműen építő jellegűek és hatékonyak. Minden változás elindul valahonnan és nem tudhatjuk biztosan, hogy éppen honnan.
-
NORBl
aktív tag
Most kaptam vissza az utalt összeget.
-
Ayanlith
tag
válasz kelzsoca #287 üzenetére
Tehát - legalábbis az esetek egy részében - az a helyzet, hogy hiába irányít a Turbado a szakszervizhez, hiába ígért gyári garanciát (is) a vásárláskor, a már korábban kivesézett korlátok miatt valójában ugrott a garancia (legalábbis itthon).
Közben megnéztem, én mit kaptam: egy számlát, "rendeset", nem az új kauciós fajtát, viszont garanciajegyet nem... A termék dobozán rajta van, hogy ki a disztribútor (külföldi, szlovák cég). Ha utánanézek, hogy az ott (a) hivatalos-e, és ha igen, akkor ki a hivatalos ottani szervizpartner, és végül oda elküldöm, akkor elvileg megjavítják garanciában a készüléket, nem?
#292 atus72
Az egyikben egy Xiaomi termékről van szó, a másiknál nem tudjuk a márkát. Itt jöhet az képbe, hogy ez márkánként változhat...[ Szerkesztve ]
-
kelzsoca
félisten
Facebook csoport: akiket átvert a turbado
Itt pedig a külföldi tulaj látható:
https://vertigostore.eu
-
lalika740
aktív tag
válasz kelzsoca #298 üzenetére
Hát mert ő vert át mindenkit még az magyar turbado nak dolgozóit is.Mondjuk az nem érdekel nekem a garancia a problémás főleg azoknál a termekenel amit tovább adtam.Mondjuk erről nem én tehetek de kellemetlen.Ez a majom meg kintről röhög.
[ Szerkesztve ]
Troublemaker, Iphone 14 Pro Max,Samsung S23 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 11 Pro 64GB Független Megkímélt/1 hónap gar./Akku 97%/p3363/
- iPhone 13 128GB Független Megkímélt/1 Hónap gar./Akku 87%/p3362/
- iPhone SE2022 3Gen. 128GB Független/Újszerű/2024.10.15.Apple Gar./p3361
- iPhone 12 Pro 128GB Fekete Független Újszerű/1 hónap gar/Akku 86%/p3360
- Samsung Galaxy S23 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával