Új hozzászólás Aktív témák
-
3L1T3
addikt
Mikor rendeltétek? Én 2 hete utaltam el a 30%-át.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Kiskokó
veterán
Minden nemű Infót képeket stb várunk!
Igaz én a Tesla vásárlást most úgy néz ki jó pár évig megint elengedtem.
Épp a hetekben cseréltem le az autómat újabbra.
(Audi A7 3.0 BiTdi 320 Ló)
Ezzel azért a gyengébb Teslákat még fingatom| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
3L1T3
addikt
Ott a pont!
Aksiktól meg ne féljetek, a Tesla Powerwall is leselejtezett Tesla aksik. Kínában van már cég aki 98%-ban feltudta dolgozni az akkumulátorokat.
Telefonokból van közel 10 milliárd forgalomba , és 2 évente cserélődnek. Azoknak az aksijával senki sem foglalkozik.
1 éve van egy i3 120ah elektromos autóm, várhatóan április-május környékén érkezik a M3 LR autóm. Ha nem is teljesen zöld vagyok, de lényegesen jobb számomra minden tekintetben egy elektromos hajtású autó mint bármi más.ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Kiskokó
veterán
Jó, most hasonlítgatni kár.
Értem amit mondasz, csak nincs értelme.
A Teslát ezért hozta létre Musk. A többi gyártónak meg esze ágába nem volt előre lépni a témában.Mint mondta, én szeretem a Teslat, bejön az elektromos autó (és szinte csak a Tesla üti meg azt ami miatt bejön)
De ettől függetlenül az elején akármennyire is el voltam ájulva a Teslatól, sajnos azóta pár év eltelt de még mindig nem bizonyosodott be hogy ez lesz is olyan jó mint várjuk.
Hidd el én is szeretném.| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
3L1T3
addikt
Hát pedig az i3 minden csak nem jó, másik topikba leírtam a véleményemet így egy év után:
- keskeny kerekeknek köszönhetően, borzalmas úttartás, és minden kátyú megvezeti az autót (Budapesti vagyok)
- Nem jegyzi meg az autó az üzemmódokat amiket utoljára használt a felhasználó.
- Szoftveresen minden mai létező teljesen EV-től elvan maradva.- Tesla Model 3-ra mondják, hogy az összeszerelési minősége még messze elmarad a többi gyártótól, és hogy a gumi tömítéseket is érdemes bővíteni vásárlás után a jobb hangszigetelés miatt. Hát ajánlom mindenkinek a BMW i3-at, az még borzalmasabb. Megvétel után (0km) 2 héttel elkezdett zörögni az ablak üveg, ami azóta csak rosszabb lett. A szélzaj borzalmas.
- A klíma vagy működik vagy nem. Ha gondol egyet még 26 fokos beállítással is 15-20 perc után képes hideget fújni.- Töltés áramellátását nem képes mutatni a fedélzeti computer sehol.
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Kiskokó
veterán
Helló
Szerintem ne menjünk bele. Mint mondtam nem vagyok Elektromos autó ellenes , sőt ha a körül lehetene Teslát venni mint amennyi az Audi volt, egy Model S-be rohadtul ültem volna... de "cirka" duplája azonos korosztályban, így még nem játszott."Ha az egész a hagyományos gyártókra lett volna bízva,"
Értem amit mondasz, csak ez olyan dolog hogy mi lenne ha ... ?
Gondolni mindenki tud egy forgatókönyvet, aztán hogy az végül hogy lett volna.
Ezért is mondom, hogy egyelőre arról is kár beszélni mi lesz még a tesla jövője... úgyis csak találgatás. Attól hogy beindított egy folyamatot még nem biztos hogy mindig a csúcson marad.
De mint mondtam sok a "ha". Amíg nem történik meg addig úgyse tudjuk mi lesz .Amúgy I3
Városban jó is lehet de ahhoz meg kicsit túlárazott.
Mentem már I3-al, nem volt rossz a REX-el kifejezetten van is értelme, nekem a beltér is tetszett, minőségre, designra, viszont kívülről nem tudom elviselni ahogy kinéz.A leendő tulajoktól meg várjuk a képeket meg minden infót.
Jóéjt
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Kiskokó
veterán
Helló
Dehogy
Nem vettem én magamra csak példának hoztam fel, hogy érdekelt volna engem is egy Model S csak nekem drága volt.Tömören :
Model 3 belsejét kár hogy annyira lebutították. Model S belül bejön.
2016 utániban gondolkoztam volna csak én is de az 17+ millió és akkor még kitudja milyen állapotban van.Persze ha cégbe veszed és sokat jársz vele meg ha még a parkolást is tényleg levonod stb hát úgy nyilván jóval kihasználhatóbb és jobban jön ki egy Elektromos autó. Én viszont ezekkel alap esetben nem szoktam számolni mert azért valljuk be az emberek nagy része nem így vesz/használ autót.
A szervizelés "hiánya" viszont tény, hogy full "haszon" az elektromos javára. De azért a sok elektronika, légrugó stb ott is betud ugrasztani pár ezer Eurós költségeket.Én amúgy viszonylag keveset járok és abból is sok a város tehát pláne jó lett volna egy Elektromos választás, de elvből nem veszek ennyiért autót (ha tudnék se )
(A régi A6-om 9 évig volt meg az is 3.0 TDI , de csak kb 120ezer Km tettem bele, ahhoz képest hogy a típushibák nagy része nálam jött ki alap szervizen kívül kb 1,7milliót költöttem rá a 9 év alatt ebben benne van egy komplett váltófelújítás is.
Persze lehet ezekre sokkal többet is költeni de annak megvan az oka, egy jól karbantartott autónak nem szabad sok hibájának lennie)A lényeg az hogy gratulálok hozzá, várjuk a képeket és remélem jársz felém majd és akkor ki is próbáljuk (Na meg gyorsulhatunk is )
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
zharkanyi
tag
Tetszik a megközelítésed, én is hasonlóképp próbálom számolgatni a dolgokat...
Ugyanakkor azért ebben erőteljesen érzem azt a hozzáállást, hogy azért jött ki a matek, mert azt akartad, hogy kijöjjön.
Nincs ezzel semmi gond, de én is tudom magamról, hogy az objektív tartomány legkedvezőbb értékeivel számolok, mikor valamit "akarok".Ha épp azt szeretné valaki kihozni, hogy a dízel éri meg, akkor tenne bele egy pár méregdrága Ionity töltést, 1000km-es lehetséges utakat és úgy mindenhol elkezdené keresni a problémás pontokat, csak hogy kijöjjön az, hogy a dízel éri meg.
A lényeg csak annyi volt, hogy van egy objektív tartomány, amin belül az ember már leginkább érzelmei alapján dönt.
Nekem is az a bajom, hogy akármennyire is számolgatok még nem tudom kihozni, hogy megérje egy Tesla, vagy bármely más elektromos.(számomra)
Ilyenkor a hozzászólásokból pedig gyűjtöm az ötleteket, hogy mit tudok még a számításaimba belevenni, amivel ki tud jönni, hogy mégis megéri nekem is. -
3L1T3
addikt
Akkor oda is kitartás! Hány hete várod?
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Kiskokó
veterán
Én ültem már benne, a videón is ez a Tesla van.
Grilleztünk, aztán átjöttek ők is. Én persze csináltam a kaját, a többiek meg persze leléptek 5-en egy próbaköre
Odaléptek neki rendesen
Remélem valamikor vezethetem is, ide valós a srác| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
3L1T3
addikt
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Kiskokó
veterán
Gratula!
Összeszerelés milyen? Tesla csoportba volt a hetekben pár kép, frissen átvett kocsiról... hát voltak olyan összetételek a karosszérián, mint ha törés után össze lenne dobálva a kocsi, csak hogy nézzen ki valahogy.
Ez az egy bajom van még mindig csak.
Ennyi pénzért ha nem is Prémiumot várnék de azért ne álljon már szanaszét a kasztni.
Ilyen szempontból a Model S ezért is jobb. De hát az is abszurd hogy első generációs 6-8 évesen 12+ milla :S| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
3L1T3
addikt
Így van az ajtót erősebben kell becsukni, feleségemre mindig rámordulok ez miatt.
Indexes gonddal nem találkoztam.
FSD hiány szerintem túl van reagálva. A visszajelző hangot a menüből ki lehet kapcsolni “joe mode”. Mivel FSD nélkül nincs automata sávváltás így egyértelmű, hogy manuálisan kell ki és be kapcsolni. Én se kértem FSD-t és autopilot közben indexelés esetén automatikusan kikapcsol az autopilot. Ha nem akkor erősebben kell megmozdítani a kormányt vagy fékre kell lépni.
Az adaptív tempómat esetében pedig tudtok állítani követési távolságot a jobboldalsó scrollinggal a kormányról. Mellesleg nem csak tartja a sebességet, meg is áll el is indul adaptív tempómat esetén.
Ha több segítségre van szükség akkor mindent lehet erősíteni és kikapcsolni az autopilot beállításokban.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
3L1T3
addikt
Király, de könyörgöm kW alapú fizetés legyen, ne szopassatok ti is midnenkit a perc alapú töltéssel.
Hamarabb lenyeljük EV-sek az 1x használati díjat és mellé a kW alapú fizetést, mint a perc alapút. Mert az meg kibaszás a lassabb fedélzeti töltővel rendelkező autósokkal. Mintha a benzinkúton többet kellene fizetnie aki lassabban talál bele a töltőnyílásba...
Plusz nem tudom, hogy milyen töltőberendezésekkel terveztek, de figyeljetek arra, hogy szoftveresen ne utasítsa el egyik autót se. Az emobi esetében a 22kW töltők nem támogatták sokáig a TESLA-kat.!
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
3L1T3
addikt
Autópályán se valami drága, 600 ft/100km kb!
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Strezi
őstag
Mert nem utazol. Én bejártam már vele fél európát, héten is indulok
Egyébként nem a 3000 forinton múlik az adatkapcsolat sem, hiszen magyarországról pl. még nem fizethető elő Premium Connectivity, ha már nem aktív az autón....Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
Ja, én nem megyek annyit csak ha kedvem tartja ülök autóba.
Viszont a premium nem megy nekem sehogy. Próbáltam német, amcsi címekkel is már. Fel sem jön az opció. Ha meg BuyUpgrade, akkor 500-as hibával kiáll az account.
Hogy akarjam még jobban? Valami fake nem magyar kártya?
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
-
tibaimp
nagyúr
Ja, csak nincs olajcsere, kettős tömegű lenkerék csere, porlasztócsúcs csere, generátor, ékszíj, váltó olaj, stb...
Ezért gondolkozok alapvetően én is valami elektromos autóban. A tesla meg marhára teszik, és nem csak a külseje.A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
tibaimp
nagyúr
Ez nem vita, hogy az egyik nagy előnye az elektromos autóknak a jóval kisebb karbantartási költség. Az ingyen parkolást, ingyen töltést, ingyen átírást, stb. megszüntethetik "holnap", de ezt nem.
[ Szerkesztve ]
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Shadowbull
addikt
Sokkal drágább egy Teslához egy alkatrész mint egy átlag autóhoz. Prémium autóhoz felesleges hasonlitani mert nem az, hót kommersz tömegautó, abból is az olcsó-gagyi kivitel. Rengeteg gond van velük, csak jelenleg gyári garanciában cserélgetik-javítják az alkatrészeket. De mondjuk próbálj meg egy törött Teslát rendbehozni.... És ha lejár a garancia akkor minden aranyárban lesz hozzá.
Nem is a kerékcsapágy lesz a gond, hanem az EV specifikus dolgok. Motorok, teljesítményelektronikák, akkuk.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ember, a Subarud pont olyan extrém autó Európában, különösen Magyarországon mint a Tesla. Egy baromi ritka, kis példányszámú,. kevés szervizzel ellátott típus, leginkább hobbistáknak és rajongóknak. Aki olyat vesz az tudja hogy potenciálisan sokkal többe kerül mint mondjuk egy Skoda vagy VW.
"Egy csomó gari lejárt a Model S-ekről. Nagyon olcsó hozzájuk a gyári alkatrész"
Jaja, láttuk a felrobbantott finn példány esetén is. Mellesleg nem olcsó hozzá a gyári alkatrész hanem baromi drága.
"40-60e eurós szgk. kategória legtöbbet eladott autója a Model 3."
Attól még olcsó-gagyi autó. Más kérdés hogy drágán adják, de manapság már egy Kia is ebben az árkategóriában árulja a villanyautókat, aztán mégse lett prémiummárka. Annyi történt hogy a gagyi villany drágább lett jócskán mint gagyi belsőégésű.
A prémium villanyautók meg még drágábbak, egyszerűen eltolódott az árszint.Továbbra sem téma a BMW. Vagy neked beakadt valamiért?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
hellomi
tag
BMW-nel mernok a kollega, vedi a sajatjat, engedd el.
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
hellomi
tag
Koszi!
Neked borkormanyos? Marmint bor, valodi bor. Az enyem sajnos mar a legujabb szerias mubor kormanyt kapta, aminek olyan a fogasa, mintha egy finom smirgli papirt tekergetnek. Kb 2 ora vezetes utan rendesen felsertette a tenyerem a kormany. Eletemben nem talalkoztam meg ilyennel. Raadasul, nem nagyon akar "bekopni", fenyesedni, stb, mint egy valodi bor kormany. Elkezdtem gondolkozni, hogy ujraboroztessem, csak mikor eladom, biztos, hogy az lenne az elso kerdes, hogy ez meg mi, aztan magyarazhatod, hogy a gyari mubor sertette a kezedet....
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
Shadowbull
addikt
Te tényleg elhiszed hogy egy Model Sbe az akkucsere nem 20.000 euró? Hát elég naiv vagy.
"Tényleg vegyél már valami értelmes villanyt"
Jelenleg nincs olyan ami nekem megfelelne. Meg aztán nem is én vagyok a téma, akármennyire is próbálják a teslafanok a személyeskedést erőltetni, ha nem a Tesla kritika nélküli vallásos imádata van napirenden.
A kérdés az volt hogy érdemes-e használt Teslát venni. Próbálj arra koncentrálni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"tudom, hogy a Model S-be 20e euró az akkucsere"
Akkor minek kezdtél el terelni a robbantással meg a nézettséggel? Persze hogy azért robbantották fel hogy nézettséget generáljanak, de attól még 20e benne egy akkucsere, és a többi javítás sem olcsó. Ezért nem kell vakítani a népet hogy ezek aztán sose romlanak el, és ha el is romlanak fillérekért lehet javítani.
"Pont azt mondtam, hogy egy bármilyen 600 LE benzinesbe is 20e euró felett van egy hajtáslánc csere."
Irreleváns. Aki olyan autót akar venni használtan, azt mindenki figyelmezteti hogy számíts rá: inged-gatyád rámegy ha valami beszarik rajta, és bizony beszarik, mert az öreg luxusautók olyanok.
"Tesla ész nélküli, vallásos gyűlölete, na az megy neked nagyon."
Én nem gyűlölöm a Teslát, én reálisan nézem. Én az erőszakos, hazudozó tesla-dzsihadistákat utálom. Persze ők a teslafanok között is egy kisebbség, de baromi hangosak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Milyen tapasztalatról beszélsz? Azt hiszed annak van relevanciája hogy neked van egy Teslád, és ismered annak az egy példánynak az állapotát? A világ legszarabb minőségű autótípusának is vannak teljesen hibátlan példányai, annak a tulajdonosa is gondolhatja hogy a világ legjobb autójában ül, hiszen neki sose volt semmi baja vele, statisztikailag mégis az .világ legszarabb minőségű autótípusa.
Az általános infókat nem igy lehet megszerezni a megbízhatóságról. Te arról tudsz beszélni hitelesen amit te közvetlenül tapasztalsz, például arrol hogy neked mennyit fogyaszt.A helyzet az hogy attól még hogy valaki ismeri a Tesla hibáit, és esetleg kritikus szemmel nézi az még nem gyűlölet. Ez kizárólag a vallásos áhítat és feltétlen imádat pozíciójából tűnhet annak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nade én nem is a saját tapasztalataimról beszélek, hanem a Tesláról összegyűlt információkról, amit nem egy rózsaszín teslafan szemüvegen keresztül nézek, hanem reálisan. Amik azért elég relevánsak mert most még csak nem is új autó vásárlásról van szó, hanem használtról...
Nyilván azért vagyok itt mert érdekel a Tesla is (2006 óta követem a céget és az eseményeket közelebbről). És természetesen érdekel az elektromos autózás is mint amúgy az autóiparral kapcsolatban elég sok minden.
A következő években nem valószínű hogy elektromos autót vennék. Vagy bármilyet, a mostani 3 éves, ha nem törik össze valószínűleg még 10 éves korában is használni fogom. Hogy utána mi lesz azt meg ki tudja. Lehet nem is élek addig.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"elmész a fórumba beköhögni 102.-nek, hogy felrobbantottak egy Teslát, mert az szar/dárga/anyámkínja, "
Nade ilyen csak a te fejedben történt. Az nem az én problémám hogy nem vagy képes egy koherens, logikus gondolatmenetet végigvinni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Szómágia, az akku is alkatrész. Amikor valaki 2000 euróért bontott cuccokból megvajákol egy beteg akkupakkot az nem minősül javításnak, az sanszosan kontárkodás. Ráadásul hány olyan ember van Magyarországon aki képes akár erre is? Egy kézen meg lehet számolni.
Egy hagyományos autó is tud drága lenni, ez nem kérdés, egy motor vagy váltócsere combos kiadás. De egy villanyautónál, pláne egy Teslánál ez a potenciális költség többszöröse mint egy hagyományos autónál.
De nem kell ehhez akkut cserélni, elég ha nekitolatsz a kerítésnek és új hátsó lökhárító kéne. Ezek a banális dolgok is sokkal drágábbak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
hellomi
tag
Akkor valtoztattak rajta mostanaban, amihez eddig volt szerencsem, sokkal jobb minosegu anyagbol volt a kormany, komolyan a borozesen gondolkozok.
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
Shadowbull
addikt
Nem. A BMW prémiumgyártó, nem is akar más lenni.
A Tesla a VW meg a Toyota ellenfele akar lenni, évi húszmilliós eladással. (Előbbiek évi 10 millió körül vannak).
Amúgy mindig szórakoztat amikor a szakmában és az iparban széles körben elfogadott kategóriákat vesztek nemes egyszerűséggel semmibe, úgy téve mintha ezt az egészet én találtam volna ki. Tanuljatok és informálódjatok inkább kötekedés helyett, ha van kérdés szívesen segitek.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
-
hellomi
tag
Toyotának nincs 50 millós autója.
Actually, Toyota Land Cruiser V8.
De az mindig is premium auto volt, soha nem akart nem premiumnak latszani.Ugyanugy szinte minden autogyarnal meg van ez.
Citron sem premium, megis ott volt a C6, amiben az egesz francia kormany utazott evekig.
Opel sem premium, megis ott volt a Senator meg az Omega, ami premium autok voltak.
VW sem az, de Phaeton...
Peugeot, 607.
Honda, Legend.Tehat egy csomo gyarnal volt premiumnak kikialtott modell, megsem premium gyartok alapvetoen. A BMW-nek tobb premium modellje van, mint egy Opelnek, ez teny. De aki egy 1es, 2es, 3as BMW-re azt mondja, hogy premium, annak kenyelmesen, telitorokbol a pofajaba rohogok es fakepnel hagyom, mert fingja nincs, mit beszel. Shadowbull kollegabol is eleg volt. Elsore nem erti szepen, masodszorra sem, harmadszorra mostmar szajba kene torolni, ha nem huz el magatol innen.
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
hellomi
tag
Arra vilagitottam ra, hogy voltak ezeknek a teljesen kommersz markaknak is premium termekei, attol, hogy egy-egy markanak van premium termeke, nem feltetlen premium gyarto.
Nyilvan, Bentley, Rolls, Ferrari, Bugatti, etc ezek igen, premium gyartok. De egy Audi, BMW nem az. Sot, egy A merci sem premium auto, akarki akarhogy nezi.Mint ahogy a Tesla Model Y sem premium SUV, mert kb Q4 Etron arban fut, ami egy felfujt A3, aminek sok koze nincs a premium autohoz. Szidjak is elegen itt UK-ben a Q4 Etront, hogy milyen gagyi.
Nyilvan a Model 3 sem premium termek. Egy S/X az mar az, teljesen mas arszegmens, mas felhasznalt anyagminoseg, mas megoldasok(pl legrugo), stb.ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
Shadowbull
addikt
Na, akkor foglaljuk ossze azokat az informaciokat, amik az europai autoiparban dolgozok szamara evidenciak (es mar kismillioszor el lett mondva):
A kovetkezo fo kategoriak vannak itt Europaban a szakmai fogalomrendszerben:- Tomeg/ Kommerszgyarto (Kia, VW, Opel, ....)
- Premiumgyarto (Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Lexus...)
- Luxusgyarto. (Rolls Royce, Ferrari, Bentley...)A kategoriak hatarai nem elesek, egymasba mosodnak, de ettol fuggetlenul leteznek (es akar alkategoriakat is lehet definialni).
A premiumgyarto azert premiumgyarto, mert a kommersz gyartokhoz kepest valami tobbletet kinal. Ez akkor is igaz, ha egy 116d-rol van szo, mert ezt a sajat jarmuosztalyan belul kell vizsgalni. Azaz a 116d-t nem a 7es BMWhez hasonlitjuk, hanem mondjuk egy Kia Ceedhez.
Ugyanis a kategoriaktol fuggetlenul leteznek jarmuosztalyok/szegmensek is, amik jellemzoen a fizikai meretek/jellemzok alapjan vannak meghatarozva. Tobbfele osztalyozas letezik, de itt az EUban jellemzoen a mini, kisauto, kompakt, kozep-, felso-kozep, stb. osztalyozast hasznaljak.
Egy szegmensen belul lehet egy tipus tomegyartmany vagy premium, a felsobb osztalyokban jellemzoen premium vagy luxus, onnan kikoptak a kommerszek, peldaul az Opel Omega meretu kommersz nagyautok.
Egy Kia Ceed, egy VW Golf meg egy BMW 1es vagy Audi A3as is ugyanazon szegmensbe keszul, megis az elso ketto tomeggyartmany, a masodik ketto meg premium. Hogy mitol premium az 1es es mitol kommersz a Ceed? Egyreszt a felhasznalt anyagok minosegetol, a magasabb komfortra valo igyekvestol, (vibraciok, hangszigeteles, karosszeriamerevseg) masreszt pedig a valasztek nagysagatol. Milyen motorokkal, milyen teljesitmenyszintekkel lehet rendelni, milyen extrak elerhetok, hany szin van, hanyfele karpit van, es igy tovabb. Ettol premium a premium, nem attol hogy akkora mint egy S-Klasse.
Nyilvan lehet tagadni hogy ez nem is igy van, ilyen nincs, de akkor a valosag lesz tagadva. Es mellesleg parhuzamosan kompletten le van hulyezve peldaul a Toyota, aki ugy gondolta hogy a premiumkategoriaban uj markat csinal Lexus neven, vagy a Nissan, aki ugyanezt tette Infiniti neven, vagy a Honda, aki az Acura-val gorcsol. Hiszen megtehettek volna hogy pl. a Toyota Corollaba tesznek egy nagyobb motort, aztan kesz is a premiumtermek. Megsem ezt csinaltak, biztos a komplett japan autoipar hulye.
Nyilvan hulye a BMWis, aki rengeteg penzt fektetett a Rolls-Royce-ba, mert ugy gondolta hogy a luxuskategoriaba nem eleg hogy egy 7es BMWbe V12es motort raknak. Vagy a Merci, aki evtizedek ota gorcsol azon, hogyan tudna a Rolls-Royce piacara betorni, es probalkozik a Maybach marka felelesztesevel.
Az USAban nem bonyolitjak ennyire tul, ott van a kommersz, meg a luxury aztan ennyi, ott egy kategorianak veszik a 7es BMWt a Rolls Royce Phantommal, pedig nagyon is kulonbozo a vasarloreteg, akiket megceloznak.
Na, johet a szemelyeskedes.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ja, nyilvan azert gorcsol a Mercedes a Maybachal, a BMW meg a Rolls-Royce-szal, mert nem letezik luxusmarka. Csak eppen az OSSZES erintett jarmugyar tenykent kezeli hogy van, a megcelzando vasarloi csoportot eszerint kategorizalja, eszerint lovi be a muszaki tulajdonsagokat, az arat, a darabszamot.
Dudenhöfer kategoriazalasa meglehetosen egyszeru es egylepcsos. A vilag meg mashogy mukodik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Itt peldaul fel vannak sorolva a luxustargyak gyartoi, azaz a luxusgyartok:
https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Luxusg%C3%BCterhersteller
Nincs benne sem a BMW sem a Mercedes. Benne van viszont a Bentley, a Rolls Royce, a Mercedes-Maybach, a Bugatti.
Itt roviden definialja is mi a kulonbseg a premium es luxusmarka kozott:
https://www.brand-trust.de/de/glossar/luxusmarken-premiummarken%20.php
De gyakran hallom azt a kategorizalast is, ami az arbol indul ki: Minden ami 200e euronal tobbe kerul az luxus, ami alatta van az premium. (nyilvan most a premium-luxus kulonbsegrol van szo, nem a Kia Ceedrol). Ezt erosen figyelembe veszik a termekek pozicionalasanal is.
Namost a Rolls Royce legolcsobb autoja 300e euro listaaron. (es akkor nem rendelt hozza semmit ami nem tul gyakori). A legolcsobb Ferrari 194e euro, a legolcsobb Bentley 197e...Pazarol a világ, én meg segítek neki.