Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
villifog
tag
válasz D.Orion #44439 üzenetére
Melóba járni szerintem nem érdemes egy 250eFt-os bringával, kivétel ha biztos helyen van.
Nem tudom, hogy mennyivel nehezebb tekerni a bringát, ha elől agydinamó van, de az legalább 9mm-es tengelyen van, gondolom valami vékony-tengelyes kónuszos hátsó agy van hozzá.
Már nagyon keveset bringázunk, de nálunk mindegyik bringába vastag tengelyes ipari csapágyas agyak vannak, ezek legalább bírják ha nehezebb vagy. Ilyet használunk hátul, ilyet meg elől. Ezek legalább bírják a gyűrődést, ha belemész egy kátyúba, legalább nem törik el a tengely. Szerintem célszerű inkább 36 küllős kereket választani, az is kicsit stabilabb, jobban bírja a gyűrődést.
Mondjuk bringára is lehet költeni rendesen. Egy fűzött kerék is egy normális aggyal, megfelelő felnivel, DT küllővel, anyával, még abban az időben is 50eFt volt.
Melóba járós bringánál nincs is első váltó, csak hátsó, de abba is ipari-csapágyas agyak vannak:[link], az első is iparis, fix tengellyel, ahhoz nem találtam linket. -
villifog
tag
válasz Napfénysüti #44441 üzenetére
Te sokkal többet tekersz, szoktam olvasni a bejegyzéseidet. Sajnos bringára is horribilis pénzt lehet költeni.
Az ilyen "alap trekking" bringa is a legolcsóbb altus, acera alkatrészekkel szerelt. Egy deore XT szettel szerelt bringa már nagyságrenddel drágább. De ha abból indulunk ki, hogy egy garázs is már 6 millió, egy Suzuki Vitara is (az újabb változat) közelít a 10 millióhoz, akkor ne csodálkozzunk ha a bringák is ilyen drágák. Esetleg, ha van több bringa, akkor azoknak is kell egy garázs, ha bérelni kell, már az is 25-30 eFT. Szóval nagyon elmentek az árak.Múltkor beszéltem az egyik sráccal, neki is közelített az 1 millióhoz a bringája. Erre szokták mondani: minek vettél annyiért bringát, hiszen tekerni kell azt is. Aki nem fanatikus, annak nehéz elmagyarázni, hogy a jó cuccokat igenis meg kell fizetni.
Gondolom, Nálad számít a bringa súlya, Te outis vonalon mozogsz, nálunk meg inkább a megbízhatóság, strapabírás az elsődleges szempont (trekking bringáink vannak).[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
válasz cannibal #44444 üzenetére
Szerintem az új bringánál is meg kell egy két dolgot csinálni. Amennyiben kónuszos agyakkal van szerelve, szerintem célszerű szétszedni az agyakat újkorában, és megfelelően újrazsírozni, de ehhez is kell egy kis affinitás, szerszámok, a kezdeti zsírozás nagyon hasznos, általában szeretik kispórolni a zsírt. Amennyiben interneten rendeled, akkor szerintem a váltókat is be kell finomhangolni.
Mire érdemes odafigyelni vásárláskor:
Lehetőleg duplafalú szegecselt felnit válassz. Lehetőleg normális küllő legyen hozzá (DT vagy Sapim) nekem inkább a DT vált be.
Én inkább ipari csapágyas agyakat használok, nem szeretek bajlódni a kónuszossal, pedig avval kell időnként.
Rugós vagy nem rugós nyeregcsövet adnak a géphez, én a nem rugósat részesítem előnyben.
Milyen nyerget kapsz hozzá, lehet azt is alapból cserélni kell.
7-es rendszert már semmiképpen nem érdemes választani, habár abból is van nem csak racsnis, hanem kazettás is, inkább 8-as vagy 9-es rendszert érdemes választani, ezek egy fajta kazetta mérettel rendelkeznek.
Abban az időben csak a hátsó váltó (deore XT) volt akcióban 20 eFT. Szóval a drágább alkatrészek is nagyon megdobják a költségvetést. Egyszóval sokat lehet költeni. -
villifog
tag
válasz cannibal #44451 üzenetére
Az lenne legjobb ha ki lehetne próbálni a bringát. Nem tudom ezt megengedik e pl: a Vitálba?
Ahogy nézem az árakat, most ez a 250 eFt a belépő-középszínt. Azt Neked kell eldöntened, hogy mit szeretnél, gondolok itt az agydinamóra, illetve a hátsó keréken az agyváltóra.
Én nem nagyon használtam se agydinamós, se agyváltós bringát, ennek ellenére nekem szimpatikusak.
Én sem szeretek sokat váltani, ha nem nagyon mész hegyes-völgyes terepen, akkor választhatsz ilyet is.
Sajnos ebben az árfekvésben, V-fékes, négyszög tengelyes hajtóműves (de ez legalább ipari csapágyas, és nem kónuszos megoldással van szerelve), amennyiben meg nem agydinamó, vagy agyváltó van, akkor minden esetben kónuszos agyakkal szerelt kerékpárokat kapsz.
Sajnos, ahogy nézegettem, mindegyik bringa altus, acera, tourney alkatrészekkel szerelt.
Azt válaszd amelyik tetszik Neked, külsőre bejön, vagy szimpatikusabb.
8-as vagy 9-es rendszerben gondolkodnék, ha nem agyváltós bringát választasz. Ennyi fogaskeréksor van hátul.[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy utazik e valaki a közeljövőben Győrbe? Két csomagot szeretnék eljuttatni Győrbe, egy helyre, az egyik egy koax kábeldob, a másik egy kisebb doboz. Mindkettő befér a hátsó ülésre.
Cserébe 6-8000 Ft. értékben tudnák készíteni koax kábeleket, illetve bármilyen koax elosztót is kérhet.
Ha valaki tudna segíteni, legyen szíves jelezzen.Üdvözlettel: villifog
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen