Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • net84

    őstag

    válasz roPHka #41 üzenetére

    nálunk ezt már ki szokták bővíteni:
    ''számítógépet szeretnénk vásárolni sulinetre a gyereknek, olyat, amin az új játékok is futnak, de max 120 ezer forintig [kicsi hatásszünet - én még nem jutok szóhoz, ő meg még gondolkodik és utánna hozzáteszi] ja és lehetőleg 17'' olyan vékony monitorral tuggya ugye'' (na jó, van aki tudja, hogy TFT-LCD monitornak hívják)

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Vangelis #59 üzenetére

    folytatván a házi szervíz ''történeted'':
    - S478-as Celeron CPU 90 fokkal elfordítva és belegyömöszölve egy Asus lapba. Természetesen egy lábnak annyi lett kapásból, nomeg a srác egész este próbálkozott, de csak nem jött össze - a végeredmény egy alaplap, egy proci
    - régi házba otthoni bélcsere (alaplap, proc, memo, vga) után nem hajlandó normálisan működni a gép, mert bármilyen bill van a gépre kötve nem működik, és valami zárást emleget induláskor, de nem engedi be a bios-ba sem.
    Kolléga kimegy, elsőre minden rendben, keyboard lock jumper sincs lezárva. Kb. 20 perc után elfogyott a türelme, és kiszedte a házból a gépet (a beépítést egy ''rendszergazda'' végezte), és meglett a hiba - a keyb. lock jumper alatt volt egy alátámasztó, ami még a régi lapot fogta bele a házba, és tökéletesen zárta a jumpert a lábainál...
    - és hát ugye az egyik tipikus: dvd író nem ír!!! persze, ha a szalagkábel fordítva van rádugva, vagy a floppy kábelt gyömöszölik rá :DDD hát persze, hogy feltette a kérédést mind a két fazon - akkor ez most még garos????

    [Szerkesztve]

    Read only...

  • net84

    őstag

    azt minenki tudja, hogy a júzer a legerősebb ''számítástechnikus''...
    - memóriamodul fordítva
    - ide/ata kábel fordítva, esetleg floppy kábel helyette
    - molex kábel fordítva

    De! USB-be fordítva bedugott kábel ? és igen! sikerült neki, sőt, minekután begyömöszölte, a műanyag laot letörte, és a lábakat összegyürte, és nem találta meg az xp a nyomtatót, ezután megpróbálta a 2. usb aljzatba is ugyanúgy...
    Apuci hozzáfűzni valója - ''hát ez hogy történhetett?''

    Telefonba:
    - az elöbb vásároltunk önöknél egy videókártyát, lenne vele egy kis gond
    - igen? (abszolút nem emlékeztem, hogy ki és mit vitt)
    - nem megy bele a régi kártya helyére, mert nem jól vannak a bevágások
    - :F
    - de ha megfordítom a kártyát, akkor pont passzol bele, de nem tudom rádugni a monitort, mert ugye a vége olyankor befele van. Rosszul rakták össze a kártyát?
    - :W nehogy összerakja úgy !!! valószínüleg nem jó kártyát vásároltak, és az nem jó az önök gépébe! Hozzák be a gépet és a VGA-t, és biztosan találunk olyat, ami jó lesz a gépükbe....
    Ha jól emléxem, végül nem találtunk nekik kártyát
    ...

    Egy nagypofájú 50-es éveiben járó nő vásárolt a férjével egy számítógépet sulinetre (még az alkatrészes időszak végén). Az ár számított,kötekedtek mindenbe, már a megrendeléskor, ezért olcsó integrált lett belőle, csak annyira megemelve az egyéb paramétereket, hogy pont 120.000.-huf-ra jöjjön ki. Kb. 1 hónap múlva visszajöttek, hogy vásárolnának egy lapos monitort - elmutogattam, hogy mik vannak, azok mit tudnak, mennyibe kerülnek (ezidőben tecso-ba futott egy Acer akciósan, ami 5k-val volt olcsóbb, mint ami nyamnyungot mutattam nekik + 12ms-es volt a nyami meg 8ms)...próbáltak alkudozni, hogy ők itt vették a gépet (gondoltam magamba: és még sokan mások), mennyi kedvezményt kapnak ebből. Jó gyerek lévén adtam nekik 5%-ot.
    Közölték, hogy ők igazából a tecsóba nézek egyet és az sokkal olcsóbb - hát ha ugyanolyan jó, meg kell venni ott :(((
    Pár nap múlva morogva hozzák be a gépet, hogy nem jó, se kép se hang. A gép tökéletes volt, még aznap visszakapták. Másnap reggel mégmérgesebben hozták vissza gépet, hogy hazavitték és ugyanúgy nincs kép a monitoron. Behozattuk a monitort (hát mi más lett volan, mint az akciós Acer). Kiderült hogy a kettő tényleg nem megy együtt, mert az az integrált VGA nem bírja el azt a tft-t, de megmutattuk nekik, hogy a nyamnyungot, amit ajánlottam nekik, azt viszont igen... morogva vettek egy videókártyát. Azóta nem láttam őket. :R

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Palkó #174 üzenetére

    az előző fekete lap volt piros vga-val, a mostanit nem tudom, mert 2,5 cm vastag ezüst fekete műanyag házikóba van bent, és nem áll szándékomba szétszedni :DDD

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz ML320 #202 üzenetére

    Sulinetes pécé kedvezménnyel és céges számlára.... :W

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz george11 #354 üzenetére

    csak átlátszó tokot akart venni :DDD

    bevételes részhez...anno mikor idekerültem a mostani munkahelyemre, az első napon felkészítekket, hogy nagy forgalmat ne reméljek, hiába egy nagy nevű és régóta működő cég, a ''computer'' (igen, ennek ez a neve :D ) üzletág nem dübörög. Hát be is bizonyította az első nap - 180.-Ft-os napi forgalom.
    Azóta azért egy kicsit meglódult, egy unalmas napon is van ~30k-s forgalom.

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz ML320 #391 üzenetére

    miért? jó, hogy hétig van nyitva a ''kecó'', mert így van időm olvasni a fórumot fél hattól hétig :DDD és még egy keveset fizetnek is érte, hát akkor a legjobb.

    Egyébként a csókának előlapra ezekkel a kütyükkel sem tudtuk volna összehozni, meg kérdés, hogy kinél lenne ilyen Mo-n?

    Sztori:
    kis-srác bejön, kolléga összeállít neki egy konfigot, sulinetbe is egyeztetnek. Érdeklődnek hitelről, hét végén telefonál, hogy megrendelné a sulinetes gépet, de csak jövő hét végén jönnének be. Mondom neki, hogy semmi gáz, ugyis arra várható, hogy megjön. Ekkor benyögi, hogy 0% önerővel szeretnék hitelre. Hoppá! Akkor nem rendelem addig meg, csak ha megvan a hitelelbírálás. kedden bejött a srác, hogy akkor mi van a rendeléssel. Közöltem vele, hogy 0%-ra nem engedi a bank. (szülei külföldön dolgoznak, a nővére nevén menne a hitel és a visszaigénylés is, neki viszont kb. 1hónapos munkaviszonya van a jelenlegi munkahelyén, a bank pedig minimum 3-at, de inkább 6-ot kér). Benyögte, hogy igazából a jövő hó végén kifizetnék az egészet egybe, de neki most kell a gép, mert nem vár addig. Ezután bejöttek csütörtökön, hogy akkor csináljuk meg a hitelelbírálást és rendeljük meg neki a konfigot. Eltartott egy darabig, mire meggyőztük, hogy nincs értelme, mert 0% önerő és 1 hónapos munkaviszony édes kevés és a bank is pofon fog minket röhögni (na jó! kicsit szebben fogalmazva).
    Nemnagyon tudott beletörődni a srác, de hála istennek a család többi tagja egy kicsit értelmesebb (talán) mint ő...ű

    Másik:
    - szeretnénk egy cd írót, újraírót és egy dvd írót, újraíró!
    - milyen típust? LG, Pio, NEC...
    - melyik mennyibe kerül?
    (felsorolom őket, cd íróból nem volt választás, volt LG, dvd íróból az LG volt a legolcsóbb, ki is választották)
    - be is szerelik a gépbe mindkettőt?
    - természetesen, de egy gépbe megy a cd író és a dvd író is?
    - igen, mert a ''jóska'' aztat mondta, hogy így a jobb, mert a dvd íróval nem lehet rendesen cd-t írni
    - dehogynem, ugyanazt tudja, sőt még többet is mint egy cd író
    - de biztos, hogy nem lesz baja a gépnek, ha a cd-t is a dvd író írja meg?
    - nem!
    még egy kicsit tanakodtak, majd köszönéssel távoztak

    biztos én voltam a hülye, mert nem adtam el nekik egyszerre mind a kettőt, de én csak rendes akartam lenni, ha nincs szükség mindkettőre, minek vettessem meg velük feleslegesen?
    Tudom! Azért, mert a jóska aszonta, hogy úgy a jobb :DDD

    Ami tud dühíteni:
    - Olcsóbb nincs?
    - Orvoskedvezmény nincs?
    - Vásároltam maguknál, nem kapok kedvezményt? - De b*zd meg! majd, ha csinálsz akkora forgalmat, mint a viszonteladóink.
    - Tanároknak nincs valami kedvezmény?
    - számla nélkül olcsóbb?
    - ha csak blokkot kérek, és nem kérek számlát, akkor olcsóbb? - persze! szerinted ha beblokkolom, akkor nem kell befizetnem utánna az áfát és minden egyebet???

    :W :W :W

    Kérdezném, hogy a tecsóba és társaiba is felteszik ezeket a kérdéseket (tegnap is vettem egy kiló kenyeret, ma is viszek egyet, kapok valami kedvezményt belőle? :DDD )? Mert ha elmennék ezekhez az ''orvosokhoz'' és megkérdezném, hogy informatikus kedvezmény van-e, kikérnék maguknak, de közben ők elvárnák, hogy úton, útfélen kedvezményt kapjanak... (Tisztelet a kivételnek!)

    sorry, kicsit hosszú lett, de egész nap nem tudtam írni...

    [Szerkesztve]

    Read only...

  • net84

    őstag

    ML320 - a multkori dekoltázsra gondolsz? :DDD Hogy sülne ki a szemed! :DDD szegény csajszi csak érdeklődött... :C :Y

    Ma délutáni eset:
    tegnap este leadtam egy ADSL modemet és a szerződést aláírásra. Közöltem velük, hogy a papírokat csütörtökön adom le és kb. 5 nap, amire a T-Com aktiválja a vonalon az ADSL szolgáltatást, ekkorra már élni fog a szerződés, és arra én is odaérek és bekábelezem a lakást és beállítom az internetet, felszerelek mindent és átnézem a gépet.
    Ma meg kérdezik, hogy addig is nem lehetne összedugiszálni a kábeleket és használni?
    Elmagyaráztam neki még1szer, hogy nem mert nincs aktiválva a szolgáltatás a központba és a vonalon nincs ilyen jellegű adatforgalmi engedély.
    - De nem tudná meg senki...
    Ismét elmagyaráztam neki, hogy nem fog menni, mert nem tud kommunkálni a doboz, amit kivittem a központtal, mert amíg a T-Com nem atriválja a szolgáltatást a telefonvonalra, addig nem tudsz adatforgalmat lebonyolítani, hiába tudod összedugiszálni a kábeleket.
    Ezután megértette és közöte, hogy most már tudni fogja.
    Én meg biztos vagyok benne, hogy hét végén újra be fog próbálkozni, hogy indítsam már be az internetet (elvileg akkor megyek kábelezni, és majd ha aktív lesz, akkor pedig beállítani). Imádom az ilyen ügyfeleket - szőke nő technikai analfabétizmussal szorozva :DDD

    Más:
    Egyik ismerősömbe kiment a bizti a (kedves fórumtárs és kolléga szavaival élve) földalatti bevásárló közpot szerű képződmény új akciója miatt.
    Szomszédjának kiajánlott egy színes lézer nyomit minimális haszonkulccsal. hát mégis csak szomszéd, meg még jön ugyis párszor...pár órával később jön vissza, hogy jövő héttől eme multinál teljesen ugyanez a nyomi 10k-val olcsóbban lesz akcióba.
    Tudomásom szerint egy nagyobbacska számítástechnikai nagyker szállít a metrónak. Megnéztük ennél az ominózus nagykernél ennek a nyominak az árát, és a legjobb nettó ár, amit a kiskereknek kínál, az is 5k-val drágább, mint amit a metró akcióba hirdet.
    (megjegyzem, hogy a metró akciós szórólapját még nem láttam)
    A srác viszont mág egy ügyvéddel is beszélt, mivel nem ez az első esete, hogy egy ügyfelet úgy veszít el, hogy irdatlen nagy árkülömbséggel kínálja ugyanazt.
    Egy korábbi kezdeményezést hoztunk ismét előtérbe, amit már nekem is felvetett egy jogász.
    A számítástechnikai üzletek érdekvédelmi szervezetének megalapítása. Függetlenül a piaci ''harctól'', az lenne az elsődleges célja, hogy vizsgálja a multik árait, és az összes tag (''bejelentkezett'' bolt) nevében szólalna fel a sérelmek ellen.

    Egy ilyen szervezet megalapításának és működtetésének jogi hátterét/lehetőségeit nézik át éppen...
    Azért is lenne jobb egy ilyen szervezet, mert félő, hogyha csak egy-egy cég tesz ejelenetést a gazdasági versenyhivatalnál, akkor az akár vissza is üthet, ismervén a multik ''hatalmát''

    Érdekelne esetleg valakit egy ilyen szervezet?


    [Szerkesztve]

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz ML320 #550 üzenetére

    Az eddigi két legjobb telefonos ''ügynök'' beszélgetésem:
    1.
    - (a T-Com megbízásából telefonáló hölgy) egy sokkal jobb és kedvezőbb telefonelőfizetést tudok önöknek ajánlani a mostaninál, sőt még a percdíjaink is a legjobbak az országban...
    - köszönöm, de ez a vonal egyirányusítva van, ezen csak hívást fogadunk, valószínüleg nem tud olcsóbb megoldást
    - ó elnézést, ezt nem tudtam
    :DDD

    2.
    - nagyon jó számítástechnikai képzéseink vannak, és a közeljövőben fogunk az önök városában is tanfolyamokat indítani. érdekli-e önt vagy bármelyik munkatársát egy ilyen jellegű képzés
    - milyen jellegű tanfolyamok lennének ezek?
    - alapfokú, középfokú számítógép kezelői képzés, akár vizsgázni is lehet (a mondókája végére kiderült, hogy hasonló dologról vagy ugyanarról van szó, mint az ECDL rendszer)
    - nemvalószínű, mert mi egy számítástechnikai cég vagyunk, és az, hogy itt dolgozhassunk, elengedhetetlen, hogy valamilyen képesítésünk legyen. az ön által ajánlott képzések egy ilyen ágazatban nem érnek semmit.
    - megkérdezhetem, hogy milyen végzettségek ezek?
    - persze: rendszerinformatikus, programozó, szoftverüzemeltető, CAD tervező...és még egyéb kiegészítő képzések
    - köszönöm, azért az egyik tanfolyamszervezőnk felkeresheti önöket egy tájékoztató erejéig?
    - nem köszönöm, felesleges időnk nincs, és mivel nem tudnánk mit kezdeni az ajánlott tanfolyamokkal, biztosan nem!

    marha és értetle! :((( :W

    #552 - nem, sajnos még azt nem szoktam meg, hogy egy internet bekötést is analfabéta, primitív módon kell 5ször elmagyaráznom, holott rajtvan azon a rohadt szerződésen (ami még alá sincs írva), hogy 5-7 nap az aktiválás és a bekötés ideje... (na jó, a bekötést én csinálom, ezért az azonnal megvan, ha az aktíválás megtörtént)
    #552 - :Y :C :R

    [Szerkesztve]

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Kobe #556 üzenetére

    én ezt is megértem, mert Párom dolgozott hasonló cégnél. De ha kijön egy ilyen tájékoztató jóember és felteszel neki egy keresztkérdést a témában, akkor nem tud rá válaszolni, mert a szóróanyagban sincs bent és ezt a képzés vezetőjével kellene megbeszélni....ez pl velem esett meg, amikor egy felsőfokúnak minűsített képzésről tartott csajszi előadás, és én voltam olyan szemét, hogy érdelődtem a tananyag felöl..

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz #64791808 #888 üzenetére

    már nagyon rég óta nem lehet 100%-osan megélni a ''vas'' eladásból...ha mégis, le a kalappal az elött a kisker elött
    Mi is hatalmas technikai és emberi erőforrást biztosítunk a szerződéses partnereinknek a kiszolgálására.

    Vas eladásánál pedig tény, hogy kell foglalkozni a nagy cégek termékeivel is. Az átlag felhasználók és kissebb cégek, iskolák még mindig (legalábbis mifelénk) a szerelt gépeket kérik...

    A notis részhez kapcsolódik is egy történet, ami két napja nálam kiverte a biztosítékot.
    ü - laptopot szeretnék vásárolni
    é - milyen elképzelése van? ár, teljesítmény? vagy van esetleg konkrét típus?
    ü - hát 2 típust választott ki, és érdekelné az ára ... (itt jött a két típus)
    közöltem vele az árakat
    ü - egy hét alatt ennyit emelkedett az áruk? mult héten mikor telefonon kérdezte az olcsóbbikra a kollégája 313.900 forintot mondott... (én olyan 350k körüli árat mondtam neki bruttóba)
    é - egy kis türelmet kérnék rákérdezek a kollégánál
    kolléga egy cseppet már ideges volt, mert egy kicsit elhavaztunk a munkával, kolléga emlékei szerint 5 százalékkal olcsóbban ajánlotta ki...közöltem vele az új árat, ami dorván 320k-ra jött ki.
    ü - ez már közelít a múlt heti árhoz. nincs esetleg kedvezmény a visszatérő vásárlónak? Az előző laptopomat is itt vettem. (mellékesen megjegyzem, hogy sem kolégának, sem nekem nem volt ismerős - nem valami gyakran járhat ide)
    é - ez már a kedvezményes ár, ez alá nemnagyon tudunk lemenni.
    ü - de az interneten egy webshopban talált jóval olcsóbban, de hát, ha olyasmi áron maguk is meg tudják hozni, akkor inkább itt venném meg
    é - sajnos ennél lejjebb már nemnagyon tudunk menni (a beszerzési bruttó árunk kb 10k-val volt olcsóbb, mint ami árat ő mondott)
    é - ha ilyen olcsó és le is tudják szállítani, akkor náluk kell megvenni
    ü - hát akkor az lesz, mert ez drága
    :((( tedd azt! csak nehogy utánna meg hozzánk futkozz, hogy ezt kellene, meg azt kellene megcsinálni

    egyszerűen nem tudunk versenyezni egyes webshop-os árakkal...de nem is akarunk. aki meg akarja onnan venni, tegye meg, olyan jó árat úgysem lehet neki mondani, hogy ne onnan rendelné.
    Amultikkal viszont már lehet versenyezni, mert hála a jó égnek egyre többen rájönnek arra, hogy ''nem mind arany, ami fénylik'' :DDD
    közel azonos árért szolgáltatást és szaktanácsadást is kaphatnak...igaz nem szivesen rakok össze olyan gépet, mint amit a MM is most akcióba nyomat a 15''-os a 16ms-es TFT-jével :(

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz pulcsi #900 üzenetére

    nekem a legjobban az tetszik, amikor megveszi máshol, majd visszajön, hogy be kellene neki ezt-azt állítani, meg driver telepítés kellene...amikor meg közlöm vele az árat, még neki áll feljebb (jóhogy azt nem mondja, hogy én vagyok pofátlan, hogy merek érte pénzt kérni). - Igen, ha nálunk vette volna meg, akkor mondjuk most nem kellene fizetnie, mert kapott ingyen és bérmentve segítséget...és díjmentesen beüzemeltük volna.

    Azt csípem, amikor a tecsóból hozzánk küldik a jónépet, hogy mi vagyunk a szervízük. :DDD szegény ügyfél! mikor közöljük velük, hogy soha nem is voltunk és nem is akarunk lenni az olcsó és gazdaságos kereskedés szervíze
    De a legjobban a földalattis multi itteni bótja csinálják. Anno szerződéses szervízük voltunk, de már elég régen visszaadtuk ezt a remek lehetőséget...sok volt az idióta és rondán fogalmazva a szart kellett visszamerni a lóba

    Read only...

  • net84

    őstag

    csóka tegnap vett egy Genius VideCAM Look webkamot...kolléga szolgálta ki, és javasolta neki ezt a típust, miután mondta, hogy milyen igényei vannak. Ajánlotta még a Logitech egyik nagyobbacska típusát (potom 26k), de közölte, hogy annyit azért nem költ rá.
    Majd pedig ma telefonált feldúlva, hogy ez egy kalap szar, mert megvilágítás kell neki, mert sötét ben nem látszik belőle semmi, és a neten a másik félnél szaggatottan jelenik meg a videokép :W ő ezt azonnal visszahozza és adjuk vissza az árát.
    bejött átnéztük, megvan minden, doboz nincs széttrancsírozva, szó nélkül visszakapta az árát és elköszöntünk tőle :(((

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Hequila #947 üzenetére

    azt az UTP-s alaplapot megnézném, a hangkártyát kétszer is feltüntetik, és kihangsújozzák, hogy sztereót is tudó...
    mint az exfőnököm
    másfél napig tartott utánna rendberakni az árlistát, mert lekódolta az alkatrészeket valami titkosírással - te meg találd ki, hogy melyik mi

    szepi79 - kijelentette, hogy miután kapcsolt lámpát a szobába, látták és látta magát is, de szaggatva ment át a kép...nem bántom szegénykémet, mert vont bent egy kis deffekt.

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Rover623 #971 üzenetére

    ha a mai világba a vavő igiényét valaki ''lenézi'', leszólja, szerintem nem is akar nagyon kereskedni. véleményt mindenki nyilváníthat, még mi kereskedők is...igaz nem úgy teszem ezt meg, hogy az Intel egy szar (főleg, hogy intel procim van - igaz asztaliba meg AMD), vagy nincs és nem is hozunk...néha van, amit nem áll szándékomban nekem sem megnézni, csak szimlán letagadom, hogy nincs. Ez általában olyan ügyfélnél van, aki bejön végigkérdezi az összes cd, dvd árát, majd a proci hűtőkét, ezután felsorol 5 házat, hogy mondjunk neki rá árat (általában valami extra dolgot keres és valami gagyit visz el a végén).
    Ezután kér egy olyan lemezt, amit be lehet szerelni az 5,25-ös helyre, hogy 3,5-ös hely legyen belőle, és akkor a hdd-t be tudja oda tenni. Mikor meglátja, hogy még van is, akkor érdeklődik a működési elvéről :W ezután megköszöni, de most nem kér ilyet :W
    elindul kifele, majd visszjön, hogy hátha elfelejtett valamit, ezért még egy picit gondolkodik (szó szerint mint a micimackóba, ül és közban fogja a fejét és előre-hátra billeg - már csak azt kellene mondogatnia: gondolj, gondolj, gondolj micimackó)
    Még kitalál egy-két dolgot, és utánna mikor már látja, hogy senkinek nincs kedve vele beszélgetni, akkor szépen lassan elindul kifele, de az ajtóból még visszaszól, hogy akkor valamelyik nap még benézek...te pedig azon kapod magad, hogy elszartál egy olyan ügyfélre több mint egy órát, aki nem vett semmit, és soha nem is fog egy-két lemezen kívül semmit sem venni.

    Na az ilyennek még meg sem nézzük a termálték qdkfjv43kj23 cikkszámú ház hűtőventillátort...

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Rover623 #988 üzenetére

    ''Régi dilemma: miért gondolják az emberek hogy PC iparban alkudni lehet... A patikában, pékségben, húsboltban miért nem ''gondolják''...?'' - ha erre rájössz, kérlek szólj nekem is... :DDD

    ''ahol nyitáskor zsúfolásig tömve a pult alkalmazottakkal'' - szegény! nálunk reggel átlag nyolc munkatárs tobzódik a cégbe... és akkor nincs ott mindenki, de napközben jó, ha 4 bent van, a többi mind külső munkán dolgozik

    Árlistánk nekünk van, 99%-át olyanok hordják el, akik bejönnék néha még nem is köszönnek, esetleg a miben segíthetek kérdésre böfögnek valamit, felkapnak egy árlistát és úgy ahogy köszönés nélkül bejöttek, távoznak is...
    Egyébként mi nagyjából egy nagyker árlistája alapján szedjük össze a mi listánkat, annyi külömbséggel, hogy kiegészítjük azokkal, amit máshonnan szerzünk be. De ezáltal jóvalta kevesebb termék kerül fel a többi beszállítótól...ezért is inkább egy árlista tájékoztató jellegű, ha valami nincs fent, az még nem jelenti azt, hogy nincs, vagy nem hozzuk meg 2-3 nap alatt.

    ''Más: senkitől nem irtózom jobban, mint a ''jól felkészült'' vevőtől, aki úgy jön be, hogy a kezében már ott lobog a környék összes boltjának árlistája vagy ajánlata és ott az orrom előtt kezdi el hasonlítgatni az árainkat a többiekével...vagy csak azért jön be árlistáért, hogy aztán azzal menjen vissza az előző helyre alkudni (figyelem! valós szitu)...'' - egy házaspár bejön, hogy sulinetes gépet szeretnének. Elkezdtek típusokat kérdezgetni, a harmadik után inkább nyomtattam nekik egy listát. A kezükben volt pár papírfecni. Nézik, nézik az én listámat, megint nézik, megint az enyémet böngészik. Ezt játszották kb. 3 percig, majd megszólaltak:
    - OEC-ből jöttünk, és ők is ugyanezeket az árakat mondták...ez csak véletlen?
    - nem! ezek központi árak! Ez van mindenhol, ahol a sirimar a beszállító...
    Amekkora csodálkozás volt rajtuk :DDD

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz nguru #1027 üzenetére

    emlegetitek ezt a rádiót...átsiklottam valami felett? hol találom meg?

    Ramius - thx, majd holnap megkuksizzuk, ma már nemsok kedvem van...örülök, ha zárásig nem alszok el.

    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

    Read only...

  • net84

    őstag

    tegnapi telefon:
    - notebook-okkal foglalkoznak?
    - igen foglalkozunk
    - és olyannal is, ami nem előre összeállított?
    - mire gondol konkrétan?
    - hát én megmondom, hogy mire van szükségem, és maguk összeállítják, összeszerelik.
    - ilyen lehetőség nincs notebook-oknál, de ha megmondja, hogy milyen elképzelése van, akkor megnézzük, hogy milyen típus felelne meg önnek
    ...
    még egy darabig győzködött, hogy neki egy pesti cég tud ilyet, de az messze van és nem akar addig elmenni
    próbáltam meggyőzni, hogy ilyenre nincs lehetőség
    ...
    - azt tudom, hogy videókártyát nem lehet bennük cserélni, ezért abból valami jobb kellene...
    - jó, akkor mondjon egy felszereltségi igényt és megnézzük, hogy milyen típus jöhet szóba...
    - celeron 410-es vagy 420-as proci, legalább 512 ram, dvd-író, legalább 60as vinyó és X1600-as vga és 15-ös vagy inkább 14-es kijelzővel
    - ilyen összeállítással nem fog menni, mert ezzel a VGA-val nem szerelnek celeronos notebookokat.
    - hát igazából nem szeretnék egyelőre drága gépet venni, ezért is gondoltam, hogy valami gyengébb procival vennék egy jobb VGA-s gépet, mert ugye azt nem lehet késöbb cserélni, és késöbb, ha lesz pénzem és úgy látom, hogy kell az erősebb proci, akkor veszek bele egy nagyobbat.
    ...
    javasoltam neki pár notit, amik x1600-al voltak felszerelve, de sokallotta az árát és közölte, hogy neki nem kell egyébként sem bele webkam, kékfog, infra, kártyaolvasó...elég csak egy SD olvasó, nem kell, hogy mindenféle kártyát tudjon olvasni.
    Az ajánlott notik azért nem voltak jók, mert sokkal kevesebbet akar rákölteni...számszerint max. 200k-t :W

    Tegnap ez volt a csúcspont, kiment bennem a biztosíték...

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz LordX #1058 üzenetére

    Őszintén? Akkor sem törődtem volna vele többet, ha tudtam volna, hogy van...most már tudom, de ezek után is max. annyit fogok csinálni, hogy célirányítom ezen oldal felé.

    egy júzer miatt nem használom fel sem az enyém, sem kollégáim erőforrásait, hacsak nem 10 db notit akar rendelni - nem éri meg 5-10k haszonért futkosni utánna (ezt gondolom azért nem kell magyarázni)

    Az tény, hogy ezen téren tájékozatlan voltam. Thx! :R mindig tanul az ember valamit

    Mikor megnyitottam a linket, akkor már kezdett derengeni, nézem én ezt a cégez mikor még notivásárlás elött álltam...

    Rover623 - ''nem elég rugalmas a szituáció kezeléséhez...'' mint egy piciáter

    [Szerkesztve]

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz ML320 #1063 üzenetére

    :R Kolléga mi! :DDD
    Mint ahogy:
    A kolléga mondta, hogy a P2-es Win98-as gépről a P4 3,0GHz + PCI-E new gépre, amire nem vett oprendszert sem, telepítsünk át mindent és állogassuk be az internetet, levelezést, programokat és a bankprogramot is még pluszba :)
    Egyébként a csóka mikor délután telefonált, akkor:
    ád 1 - még neki állt feljebb, hogy nem szóltunk neki egyből, hogy ez nem lesz jó - hát istenem! mostanra sikerült megnézni, meg találtam egy tök jó p*r** oldalt és nem értem rá telefonálni :DDD
    ád 2 - teljesen olyan volt, mint aki kicsit felöntött a garatra...

    priv ment is ezzel kapcsolatba :)

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz badgirl #1090 üzenetére

    ezzel az ''Ugye maga nem ért a számítógéphez'' dologgal én is találkozok néha - és még csaj sem vagyok...
    Pusztán csak azért, mert egy pult mögött ülök és a vevők csak annyit áltnak, hogy pötyögök a gépen és eladok, számlázok....
    Némelyek elég rendesen meg tudnak rökönyödni, hogy tudok is nekik választ adni a problémájukra.

    tőlünk 100m-re van a Nokia hivatalos szervíze és boltja. Rendszeresen hozzánk jönnek be és sokaknak fel sem tűnik, hogy egy darab telefonunk sincs, csak előkapják a telefont és szeretnének venni hozzá ezt-azt...

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Rover623 #1157 üzenetére

    ezt egy ''kicsi'' nagykerrel el tudod játszani, de egy nagyobbancska (nevet nem mondok, gondolom ti magatok is tudtok párat) nem fog azzal foglalkozni, hogy nem vásárolsz náluk többet. Sőt! volt szerencsém olyanhoz is, hogy a fószerkém szerencsétlen kiscsajjal üvöltözött, mert valami eszköznek az ügyintézése (vásárolni szeretett volna, de nem volt, vagy nem azon az áron) nem tetszett neki. Jött az értékesítési vezető, pötyögtek a gépen, majd közölték vele, hogy lehet távozni, és vissza sem kell jönnie többet.
    Megnézték, hogy mekkora forgalmat bonyolít le, majd kicsapták.
    Na ennyire fontos az ügyfél...ahhoz rohadt nagy forgalmat kell produkálni, hogy komolyan is foglalkozzanak veled.


    Bejön ma a srác:
    - hello! miben segíthetek?
    - hello! notebookot keresek.
    - milyen elképzelésed lenne?
    - hát őőő...sokmindenre nem szeretném használni, ne legyen a legjobb, de ne legyen a legrosszabb...
    - játék vagy valamilyen komolyabb grafikai alkalmazás, esetleg, ami teljesítményt igényel?
    - hát, néha játszanák vele, legyen bent legalább 128mb-os videókártya és a proci se legyen a legrosszabb
    - árban meddig mehetünk el?
    - max. 170.000.
    (ha nincs karfája a széknek, biztos beesek az asztal alá)
    - hát ilyen árban nemnagyon van ilyen teljesítményű gép (megjegyezném, olcsó kategóriás, esetleg noname motyót nem szívesen ajánlok ki)
    - akkor elég bele a 64mb-os videókártya is
    - ha ebben az árkategóriában maradunk, akkor csakis kizárólag az integrált vga-s noti jöhet szóba
    - az mit jelent?
    (elmagyaráz, közben két típust kinyomtattam, ami bruttóba 170k+pár ezer forint volt)
    - és ezekbe hány megabájtos videókártya van
    (ismét elmagyaráz - végre megérti - majd megkérdezi, hogy mi a külömbség az intel is az ati chipset között - ezt is elmagyaráztam neki újra, mivel már a legelején szó volt róla)
    A végén megköszönte és távozott...az arcából ítélve nem sokat értett meg, pedig próbáltam ''józan paraszt'' nyelvre lefordítani (ezt nem én találtam ki, hanem az egyik ügyfelem :) )

    Másik srác a kollégánál:
    - mi a külömbség a 940-es és a 950-es chipkészlet között?
    ...kis idő elteltével kiderült, hogy igazából ö a 9550-es vga-ra gondolt, amikor a 950-es chipszetről beszélt

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Rover623 #1175 üzenetére

    igazad van a példa szar :) de nem oltári mód
    elvárható, hogy normálisan bánjanak a ''kiskeressel'', de a korrektség is kell
    szerintem elsődleges szempont az ár (mint a ''halandó'' vásárlónak), utánna jön a megbízhatóság (ami akár az ár elé is kerülhet - értem itt a ''józsi bácsi számítástechnikai nagykereskedés''-t, akik tök jók árban, de januárban zárnak, és garanciázás ugrott)
    Pár nagykerrel mostanság én is megakadtam...
    egyik nem is egy kicsike volt, nagyon jó áron adott nagyon sok mindent, de 3 hét után sem volt képes egy árlistát küldeni - egyből kiestek
    a másik a kéz logikus volt...sürgősen kellett volna egy két ''apróság'' mail-re nem válaszolt, telefont nem vette fel. két héttel késöbb megjelent, hogy kerestük, meg küldtünk valami mailt. Adni akkor sem tudott semmit, csak pár nappal késöbb küldött egy árlistát, amin az egyébként is kért eszközök fele volt feltüntetve. - és náluk sem csak pár tízezer forintokat hagytunk ott


    De gondolom azt azért te is tapasztaltad, hogy nem ugyanaz a helyzet a nagyker-kisker és a kisker-ügyfél közötti ''rendszer''...és csak azért, mert valami gebasz van nem lehet őket othagyni. (pl nekünk pár hete elhagytak egy nagyobb értékű csomagunkat, ezért nem lehet őket csak otthagyni, heti szinten nem keveset hagyunk ott, ennek ügyintézése mégis kicsit döcögős)

    De tény, hogy amit te mondasz, abban is van igazság.

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz szepi79 #1176 üzenetére

    ''attól függ, mit értesz komoly foglalkozás alatt. ha azt, hogy saját ügyintéződ, spec áraid legyenek, havi/kethéti személyes találkozások, ilyesmi, akkor igen.''

    igen, erre gondoltam :) - annál a nagykernél, ahol nincs személyes kontakt, ott kicsit nehézkes egy nagyobb ''tendert'' lebonyolítani, mert szinte biztos, hogy mindig más veszi fel a telefont, akivel korábban beszéltél, az pedig nem ér rá...

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Rover623 #1186 üzenetére

    ez így van sajnos - csak én nem mertem leírni és idekeverni Mo-t... :(

    szepi79 - igazad van, de amikor kérek egy kontakt pontot az illetőtől és az a válasz, hogy hívjam a központi számot, hát őőő izééé - és utánna meg magyarázgatom újra a másik embernek a dolgokat - ez pl egy nagyobbacskának számító kellékanyag nagykernél történt pénteken.

    Read only...

  • net84

    őstag

    Az imént rontott be egy ügyfél:
    ü - Canon nyomtatóba kérnék színes festékpatront
    már épp kérdezni akartam valami típust, amikor folytatta:
    ü - Ne kérdezze, hogy milyen patron, vagy mi a száma, mert foggalmam sincs, a gyerek meg lusta volt beülni a kocsi és patront venni...
    é - Esetleg a nyomtató típusát tudja?
    ü - Foggalmam sincs...
    Kezdtem azon gondolkodni, hogy megkérem, hogy akkor találomra válasszon egyet a polcról, amikor előkapta a telefont, hogy megkérdezi a gyereket...
    Telefonba:
    ü - Nézd meg a nyomtató típusát...keress rajt valami számot...TP1600?...PI1600?...jó...helló
    é - Akkor az az IP1600-as lesz és a CL-41-es patron kell bele.
    ü - És gondolja, hogy én ezt egyedül bele tudom tenni?
    é - biztosa :DDD
    ezután fizetett és ugyanolyan sebesen, mint ahogy érkezett, távozott is...

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz ML320 #1222 üzenetére

    nem, de a gyerekei csuklottak nagyon :DDD

    A legjobb utánna jött. Bejön egy fickó és a fia. Sulinetes gép után érdeklődtek. Adtam nekik egy listát, 2 perc tanakodás után megtalálta a gyerek azt, amit a neten is kinézett.
    A következő kérdések jöttek:
    - nincs olyan, amiben egyben van 1GB memória?
    - melyikben van 1GB Ram?
    - garancia hogyan van rá?
    - ebből meglehetne egyet nézni... (310 Tisza)
    Szerencséjükre volt még 1, de kibontani nem voltam hajlandó, dobozba is láthatják, hogyan néz ki
    - szállítási határidő?
    é - kb. 1,5 hét, a héten leadott gépek még nagy valószínüséggel karácsonyig ideérnek
    - köszönjük, meggondoljuk, megbeszéljük és utánna majd visszajövünk...
    :W hogy egyesek hogyan tudják még húzni, oszt majd karácsony elött kapkodnak :F

    Read only...

  • net84

    őstag

    egy kis help kellene kedves kollégák!
    a házak oldalára, proci elé szerelhető cső (szubcső :DDD ) kellene nékem nagyobbacska tételben...
    Chieftec Fan-Duct légterelő cső - kilőve - egyszerűbb és olcsóbb kellene...
    Valakinek van valami ötlete?

    [Szerkesztve]

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Amu #1234 üzenetére

    ha nem céges titok, elárulod? :) nekünk a 3 darab édes kevés, minimálisan, ami pillanatnyi segítség lenne, az 5 db, de jóval több elkelne, ha előretekintünk...nekünk már házakból nem maradt :(

    tegnapi ügyfél, akinek a notiját csináltam, merthogy szerinte meghibásodott, mert nem jól szólnak a zenék, és a filmek hangja is elég pocsék (az ő fogalmazásában - valami baja van, mert a hang olyan ... nem jó)
    A hangbeállítások voltak elállítva, egyszer megmutattam neki, úgy, hogy már minden normálisan működött, amikor meg nem tudta eldönteni, hogy jó-e. Visszaállítottam a rossz beállításokat, meghalgatta, mondta, hogy igen ez az a rossz hang (semmi komoly, vízhang + 4szeres hanggyorsítás volt beállítva)
    - de jó, legalább nem veszett el semmilyen adatom sem.
    - ezért lenne, néha menteni a fontosabb adatokat.
    - mármint a dokumentumokra gondolsz?
    - hát pl. arra is, illetve az összes fondos adatra, információra
    - de én a dokumentumokat el szoktam menteni a dokumentumok mappába
    :F
    - őőő igazából én arra értettem a mentést, hogy kiírni cd-re vagy dvd-re, hiszen van a notiba író :DDD
    - ja! ilyet még nem csináltam

    ugyanez a család 2 gyereke (a csajszi és az öccse) veszett össze, hogy most kinek a notija a jobb :)) ment a szitkozódás is

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz xoorti #1237 üzenetére

    #1233 - ''Chieftec Fan-Duct légterelő cső - kilőve - egyszerűbb és olcsóbb kellene...''
    az egyrészt azért nem jó, mert az ára ''nem megfelelő'' (igaz, ha nézem, hogy ventivel van, azzal már jó ára van - de a venti meg most éppen hátrány)
    az a teljesen alap ''gagyi'' kellene, mint ami a spire illetve kodegány házakba is elő szokott fordulni

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz BlacKSouL #1239 üzenetére

    thx megkérdem...

    TheReMiXeR - melliken nincs venti, a ramison?

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz xoorti #1258 üzenetére

    valami hasonló notis incidensem volt ma reggel, annyira, hogy majd szétestem, annyira felment bennem a pumpa. Annyi volt a külömbség, hogy a kedves k*******ő elvtárs kitörte a pöcökegeret az IBM gépből. Ezt 2,5 hete adták át nekünk, 1,5 hete van a szakszervízbe, mert mi nem találtunk rá értelmes megoldást, igaz ők sem, cserélik a teljes bill-t.
    Megpróbáltam elmagyarázni az informatikai főnöküknek, hogy nem szivatjuk, egyszerűen ennyi idő, amíg megnézték a notit (hajtás van mindenhol, és nem kivételeznek senkivel sehol, amikor sorra kerül, akkor csinálják meg...), és nincs Mo-n jelenleg hozzá bill. és erre várni kell 1-2 hetet még. Ezek után kitalálta, hogy én elküldtem őt a kur*a anyukájába, és nem vagyok hajlandó vele foglalkozni (ki nem mondta - akkor - hogy mi szivatjuk őket). Elnézést kértem, és helyesbítettem, hogy én semmi ilyet nem monstam. (de utánna biztosan csuklott egy darabig a kedves jó édes anyukája :((( )
    Arról nem is beszélve, hogy az elvtárs (mármint a tulajdonos) utánna a kollégánál reklamálst, hogy ő már ezt a notit nem fogadja el, neki adjunk egy original gépet

    ''örüljön hogy nem jelentem a fogyvédelemnek'' - pedig megtehetné, akkor talán felvilágosulna, hogy gazdasági ''társaság'' és gazdasági ''társaság'' között nincs fogyasztóvédelmi szabályozás, illetve az említett szituáció esetén nincs szerződés a szervízzel, ezért fogyasztóvédelmi szabálytalanságról sem lehet szó, maximum a bánásmód lehetne kifogásolható, de szvsz ebben az esetben erről sem lehet szó :(

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Tomoty #1263 üzenetére

    én még akkor jobban jártam, mert az ügyfelem telefonált, mielött valahogy beletuszkolta volna fordítva...ugyanis ő ennyire nem volt kreatív, és útban volt a hátlapi lemez :DDD

    de amikor megvette a VGA-t (fx-5200, kb. egy éve volt), akkor feljánlottam neki, hogy hozza el a gépet, ingyen és bérmentve beépítem és beüzemelem. Nem, ő majd megoldja, csinált már ilyet.
    Erre jön a telefon:
    - vettem egy kártyát kb. 2 órával ezelött és egy kis segítségre lenne szükségem
    - igen?
    - hát az a ba, hogy abba a barna foglalatba nem fér bele, mert a kivágás rossz helyen van a kártyán. Vagy a fehérbe kell tenni?
    - :F melyikből van több foglalat?
    - a fehérből
    - akkos emmiképp nem a fehérbe, hanem a barnába való a VGA kártya.
    - oda csak úgy fér bele, ha megfordítom, de úgy pont passzol, csak ammiatt a lemez miatt nem megy bele rendesen, meg akkor hogyan kell rákötni a monitort? be kell vezetni a kábelt a gépbe?
    - nem! semmiképpen sem szabad fordítva beletenni. Önnek egy régebbi típusú alaplapja van, és ezekkel a kártyákkal nem kompatibilis. Be kellene hozni a gépet, és esetleg valami használtat tudunk esetleg nézni
    De egyébként egy teljesen normális ügyfél volt, nem pattogott, nem örjöngött, még azt sem erőltette, hogy vegyük vissza a kártyát - igaz ezt én egyből felajánlottam, ahogyan beért a géppel

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz ML320 #1298 üzenetére

    Azt vettem észre, hogy csak fizikailag vagy ott, mert mobilon nem értelek el :)
    Egyébként a szombat elég húzós volt! Nézted a zárást? :DDD ''dolgoztam''

    Szombat
    fél 11 körül nöci meg a lánya:
    Sulinetes notit szerettek volna hitelre, de mivel kolléga nem fért hozzá a hitelprogramhoz, rámmaradtak ők is...
    é - jó! milyen konstrukcióba? önerő? törlesztőrészlet?
    ü-cs - hááát önerő? mennyi legyen?
    ü-a - nem tudom! {válrángatós szmájli}
    é - a 10% minimálisan javasolt!
    ü-cs - akkor legyen az, nem?
    ü-a - jó legyen! {válrángatós szmájli}
    é - futamidő?
    ü-cs - 1 év!
    közlöm a havi törlesztőrészletet, elgondolkodnak
    ü-cs - mennyi lenne a havi törlesztőrészlet 0 forint önerővel?
    é - rögtön nézem
    megvolt ez is - de láttam rajtuk, hogy ezt már tényleg sokalják...megköszönték és távoztak.

    11 körül csávókám:
    - tudod nálad érdeklődtem még korábban sulinetes gép után
    (ja biztos! te meg még kb. 100-an)
    - igen?
    - hát kiválasztottam, hogy melyik gép legyen! Ugye nem jöttem még későn?
    - asztali gépet szeretnél, vagy notebookot?
    - hát olyan monitorosat!
    - melyik típust?
    - ezt itt ni (és azzal elővesz egy november közepei dátummal ellátott árlistát)
    - ez sajnos nincs már a beszállítónál sem, biztosan nem lesz meg idén, a nagyker dec. 15-ig vett fel rendelést, amit még az idén biztosan le tud szállítani.
    - hát nekem karácsonra kellett volna
    - sajnos azt már a múlt héten sem tudtuk volna garantálni...
    - akkor ez a másik típus? ez sem jönne meg karácsonyra?
    - szinte biztosan ez sem! (weben láttam, hogy van, de a hét végén nem mertem befoglalni és megrendelni az ügyfélnek, mert akkor itt verte volna az asztalt, ha hétfőn közli velem a nagyker, hogy nincs és nem is lesz)
    Kiküldtem a gazdaságosba, hogy nézze meg, nekik lehet, hogy van raktáron
    - ha nekik van, akkor tudtok ti is rendelni?
    - nem! ha nekik van, az azt jelenti, hogy ők beraktároztak belőle, és ott tudsz venni!
    - és ha ott sincs, akkor mire tudod biztosan, hogy ezt a másikat meg tudjátok hozni, vagy sem?
    - hétfőn reggel érdeklődj!
    Ő is elköszönt, majd az ajtóból még visszaszólt, hogy megnézi, a tecsóba és ha nincs, akkor telefonál hétfőn...

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz george11 #1370 üzenetére

    Létezik, próbáltam is már használni, de az ügyfél P2-3 körüli notiján az USB1-en nemigazán akart menni :)

    Az ügyfél - boltos részhez inább nem szólnék hosszasan hozzá! Aki nem próbálta huzamosabb ideig (beleértve a karácsonyi ''szezont'') a számítástechniai kereskedelmet, az nemhiszem, hogy nagyon is tuhatná, hogy mit is csinálunk mi boltosok. De azt aláírom, hogy nem lehet egy potenciális/nem potenciális ügyfelet sem elküldeni... igaz nem bunkon, de ''köztesen'' lehet hatni rá, hogy ugyan már menjen el máshova, és vásároljon ott :) mint pl. a túrórudis nénin elhíresült hölgy :DDD vagy a csávó, aki csak azért jár hozzánk, mert a városban talán egyedül a mi boltunk van akadálymentesítve, hogy a tolószékesek is be tudjannak jönni...
    Telefon - ma pl. egy kedves ügyfél 1,5 percen keresztül csörgette a telefont. Nem tudtuk felvenni, mert ugyebár egy számlázást/ árajánlat készítést nem lehet félbeszakítani, ha az ügyfél a pult elött vár...ha belefér, akkor ugyis elnézést kérek és felveszem. A mobilt meg kinyomom és szimplán bedobom a ceruzatartóba.


    Ügyfél bejön, nézelődik, 2x érdeklődök nála, hogy segíthetek-e valamibe. Másodszori kérdezésemre közli, hogy notebook-ot szeretne vásárolni.
    - mire szeretné használni, milyen paraméterekkel rendelkezzen, árban meddig mehetünk el?
    - hát nem tudja, hogy mire fogja még használni, legalább ugyanazokra tudja használni, mint az asztalit.
    hosszas kérdezgetés után eljutottunk addig, hogy az ár az másodlagos, az elsődleges, hogy a kb. 3 éves nyomtató és a scannert is rá akarja kötni, valamint legyen rajt olyan csatlakozó, hogy a plazma tv-re is rá tudja kötni... kb. 25 percet beszéltem vele, nem ajánlottam konkrét típust, majd visszajön, hogy melyik eszközön milyen csatlakozó van - de a végén eljutottunk oda, hogy a cégéhez szeretne számítógépet helyszíni beüzemeléssel, helyszíni szervízeléssel és rendszeres karbantartással...na pl ezért jó nem kidobni az ügyfelet már az elején :)

    A túrórudis néni történetét pedig ígérem egyszer elmesélem - csak nem lehet pár sorban leírni...

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz TheReMiXeR #1373 üzenetére

    nem értelmeztem félre, nem magyaráztam félre semmit...
    egyébként: ''szinte senki nem írta'' :DDD
    de félretéve a viccet a hozzászólásom általánoságba szántam

    nagykerek:
    ma valahogy úgy tűnt, hogy a sulinetes gépeket sac/kb-ra küldi le nekünk a nagyker. Van olyan, amiből hiány van nálunk, a nagykerbe van, amiből nekünk is több plusz van, mint kellene, abból meg küldenek még párat :DDD nem baj, elfogy
    Nagykeresek - valaki foglalkozik revoltec és egyéb ''mod'' eszközökkel? (game bill, egér, csilli villi kábelek és minden más, ami ahhoz kell, hogy karácsonyfaként világítson a gép :DDD - az ügyfél az első)

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Josi #1395 üzenetére

    Uram! Nekünk is van egy alaplaisunk 10.20-óta szervízen, arról nem is beszélve, hogy van olyan hardver, amit már 2x-3x visszakaptunk, hogy teszt ok, nem garos vagy csak szimlán visszaküldték mindenféle értesítés és magyarázat nélkül.

    mai (vagyis a tegnapi) szösszenet a sokból:
    - gépet szeretnék vásárolni!
    - asztali vagy notebook, sulinet, mikorra kellene?
    - sulinetre, karácsonyra, de az idé mindenképpen legyen meg...elmagyarázná, hogy mi a külömbség a notebook és az asztali gép között?
    [kár, hogy nincs székről leesős smile]
    3. mondat után kiderült, hogy 7 éve van gépe, de foggalma sincs, hogy mi az a merevlemez, ''vincseszter'', processzor, memória... :W

    - Jónapot! Miben segíthetek?
    - sulinetes gépet szeretnénk még az idén!
    :DDD :DD :D
    - jöjjenek vissza holnap reggel, ha marad valami szabad raktárkészletünk, akkor tudok adni, ha nem, akkor már nem garantálok semmit...
    - és a két ünnep között?
    - azt majd akkor tudom meg...egyelőre semmi sem biztos, ami nincs itt

    csávóka beront egy mobillal a kezében:
    - Hello! Van szervízkapacitásotok arra, hogy egy memóriakártyáról leszedjétek az adatokat? Vagy foglalkoztok ilyesmivel?
    - Igen! Ki is kellene írni mondjuk egy CD-re?
    - Ha megoldható igen!
    - Persze megoldató!
    - Mire lesz meg? Ha holnap reggel jövök, akkor az jó vagy még korai?
    - tudsz várni kb. 10 percet?
    - annyi idő alatt készen van?
    - persze
    noti elő, kártya be, cd-re áttol az adatokat
    normális volt, nem sürgetett, és a végén hálás is volt, pedig én csak a cd árát kértem, amikor megkérdezte, hogy mivel tartozik :DDD - és igen! 21-én volt ilyen ügyfél is :R

    Read only...

  • net84

    őstag

    Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok én is minden fórumtársnak és kedves családjának!

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz george11 #1439 üzenetére

    Hasonló ma reggel:
    - ha nagyobb tápegységet veszek a gépbe, akkor megnő a teljesítménye és gyorsabb lesz a gép?
    - a gép nem lesz gyorsabb
    - biztos?
    - igen
    - jó akkor a 420W-os jó lesz
    [halkan megjegyzem, hogy először 300W-ról volt szó... :DDD - de nekem ez csak jó]

    Read only...

  • net84

    őstag

    ML320 - nem én voltam :) a kollégákat ugyis sejted te is, az ügyfél meg - hát ;] szerintem azt is (legalábbis az egyiket)

    Sztori a már korábban is emlegetett ''túrórudis'' nénitől:
    szerdán valamit bent intéztem a szervízbe, majd kezemben alkatrészekkel megyek előre a boltba és mivel hideg volt, gondoltam, nem az udvaron keresztül megyek (ami még macerásabb is, mert 2 ajtót kell nyitni csukni), hanem ''normálisan'' a ''raktáron'' keresztül. Hát sajnos az eladótérig sem jutottam, mert elémugrott az ominózus néni, hogy ugyanmár segítsek neki.
    - megvettem a gépet ezen a másik helyen, de ez a line..., vine..., lindez..., livuk... vagy mi a fene van rajt.
    - linux. Igen?
    - rendesek voltak azok a fiataleberekek, mert feltették ezt a beszélőset a szkájpí-t, de nem tudok az internetre belépni, mert alul ott azon a valamin kiírja, hogy van kapcsolat, de amikor beírom a mail.jahú.komot, beírom a nevemet, meg kér valami jelszót és kiír valami üzenetet és nem jelenik meg az oldal.
    - milyen üzenetet ír ki?
    - hűűű, hááát, afene azt meg nem írtam le [kotorászás a táskába, kerülnek elő a felbontott borítékok, mindengyinek a hátulján van valami iromány], de itt van.
    Félig olvashatatlan volt - és azt ő sem tudta elolvasni, az egyetlen sor, amit el tudtam olvasni, az a tűzfal figyelmeztető üzenete, hogy nem engedte a lapot megnyitni, meg lentebb valami magas kockázati szint mondatfoszlány volt olvasható.
    - hát, nagy valószínüséggel beállítási probléma lesz, az internetkapcsolatban illetve a tűzfalban.
    - Nem tudnának kijönni? Kifizetem (gondolván a korábbi esetekre - 2k + munkaóra neki sok, ő úgy gondolta, hogy 500 ft-ért megnézzük neki és meg is csináljuk helyben a gépét - majd a rokongyerek biztosan megcsinálja, és adok neki egy túrórudit :DDD na innen a neve is) azt az 1000 forintot, vagy valamelyik kollégája esetleg?
    - Sajnos jelenleg nincs rá kapacitásunk.
    - ...de hát biztosan nem tart sokáig...kifizetem én azt a mittudom én 2000 forintot
    [gondoltam, szépen megyünk felfelé, a kiszállási díj már megvan, de én nem vállalom, még akkor sem, ha még erre is ráígér, a kollégákat, meg nem tenném ki ekkora stressznek :) ]
    - Sajnos nincs rá kapacitásunk, a szervízben 2 ember dolgozik, és most az is kevés, autónk nincs bent, minden kolléga külső szervízelést végez, mi pedig nem mehetünk ki. Esetleg meg kellene próbálni ott, ahol vette a gépet, ők biztosan el tudják magyarázni, megcsinálni.
    [nem akartam nyiltan elküldeni a *******, nem vett nálunk semmit, és még mi tegyünk neki szivességet...]
    - Jó! Megkérdezem őket is...
    Aztán előkerült egy XP telepítő CD, ami szépen be volt csomagolva és el volt rejtve.
    - ezt az egyik rokonytól kaptam kölcsön, aki ért hozzá, ezt fel lehet telepíteni?
    - hivatalosan nem!
    - nem hivatalosan?
    - elviekben igaz, gyakorlatilag kell hozzá a telepítő kulcs.
    - igen, de ez a rokony azt mondta, hogy ezt fel lehet törni (ezt márcsak súgni merte, és folyamatosan járt a feje, hogy nem figyeli-e valaki)
    - sajnos ezt nem lehet...
    - tudom, hogy magának ezt kell mondania, de nem hivatalosan lehet igaz?
    - nem, nem lehet, a telepítő kulcs, egy 5 tagból, számokból és betükből álló kód.
    - de hát maguknak biztosan van ilyen, hát adják meg azt.
    - ez minden gépnél egyedi és a géphez tartozik, amit utánna az interneten vagy telefonon be is kell regisztrálni
    - jó, ezt maga most csak mondja, meg így szól a törvény, de egyébként nem így van...
    - de igen! 30 nap áll rendelkezésére, utánna már nem fogja tudni használni, mert az xp csak a regisztrációt fogja engedni és nem tud belépni.
    - és hogyan vannak ezek a kódok? valahogyan biztos meg lehet csinálni!
    - igen, kell a cd-hez a hozzá tartozó kód...

    ez kb. fél órán át tartott, és a végén még visszalépett és 10 percig próbált győzködni, hogy biztosan meg lehet oldani...
    NEM! Nem tudunk és nem is csinálhatunk ilyet!!!!

    tudom, hogy sok minden nem igaz a fenti állításaimban, mindent lehet, csak akarni kell - de neki semmit! Még eladni sem adok el szívesen neki alkatrészt, gépet...

    Read only...

  • net84

    őstag

    vége az idei évnek (vagyis fizikailag még nem, de üzletileg igen), vége a dilinetnek, jön a leltár, stb...

    ma még egy utolsót szervizeltem...
    hangkártya telepítés, összekötés az erősítővel, egy olyan kábellel, aminek mind a két vége kontaktos volt, és elég rendesen zúgott tőle minden hangfal... (egy elég komoly Sony erősítő volt)
    Hazarohanok, hogy nekem elvileg van olyan kábelem ami kell, egy kicsit jobb minőségű kábelből és fém, aranyozott csatival. Tévedtem, ugyanolyan gagyi műanyag csatis volt az enyém is, sőt fél méterrel még rövidebb is volt, mint ami kellett volna, így feszesen, mint egy szárogatókötél bekötöttem. Semmi zörej, semmi zúgás...a hangerőt a tulaj felcsavarja 25-ösig (me, volt szerencsém megnézni, hogy mi a max... :DDD ), erre a cucc letilt. Kikapcs visszakapcs, hangerőszabi 10 fölé emel, letilt... Kiderült, hogy védte saját magát, mert túlmelegedett...dvd lejátszó leszed róla, szobaventivel kiszellőztet.
    Közben megcsináltam egy nyomtatótelepítést, beállítást, és a használatáról is tartottam egy kis oktatást...
    Közben az erősítő is kihült, kapott még egy kis tesztet - a saját kábelemmel tökéletesen szólt - ideiglenesen visszakötöttem az ügyfél kábelét, az is majdnem tökéletesen szólt, ha éppen sikerült jól bedugni - erősebb rázásra egyszerűen lecsúszott a csati az erősítőről
    Jövő héten viszem nekik a duplán árnyékolt kábelt, normális csatikkal...hamáregyszer vettek egy SB Audigy hangkarit, van egy normális hangcuccuk, akkor legyen már hozzá nekik egy normális kábelük is - a végén a srác hozzátette, hogy az ára nem számít, csak jó legyen...
    Ja! és itthon vettem észre, hogy az én kábelem sem volt éppen százas, mert azt meg megrágta a macska több helyen is :DDD

    Úgy számoltam, hogy max. 20 perc alatt meglesz a nyomtatótelepítéses téma és a hangkártyás sztori is egyszerűbb lesz és max 30 perc. Fenéket! 14 óra után párpercel értem oda, és fél 19-kor jöttem el...sebaj! van amikor megéri elszöszölni és foglalkozni az ügyféllel :D

    [Szerkesztve]

    Read only...

  • net84

    őstag

    kibontásos történethez:
    faszikám bejött a fiával, hogy , hogy usb-s hdd házat szeretnének vásárolni...
    ott indult a probléma, hogy milyen vinyóhoz, sikerült kideríteni, hogy PATA HDD kerülne bele. Ezután szerették volna megnézni. Kihozok 1-et, be van dobozolva, le van ragasztva. Kérdezik, hogy ki lehetne-e bontani és megnézni. Kibontom, megmutatom, elmagyarázom, hogyan kell használni, beüzemelni, mi miért van... Megköszönik elmennek. Kb. 2 óra múlva visszajönnek, hogy akkor vinnének egy ilyen házikót, de esetleg ha lenne olyan, ami IDE és SATA HDD-t is fogad, akkor olyat vinnének (fene a formámat nem volt). Kihozom nekik azt, amit előzöleg kibontattak, fickó ránéz, nincs esetleg olyan, ami nincs kibontva (aki nem tudná: a bontott és a kibontott között az a külömbség, hogy egy fél centi széles ragasztószalag át van vágva a dobozon). Kapott olyat. Erre kiszúrja, hogy fent van rajt: ''IDE'' ''SATA'' ''FIREWIRE'' felirat és logo. Ez most mi?, akkor tudja a satás vinyókat is??? Nem, a gyártó minden típusához azonos dobozt gyárt, és ez azért van, mert ebben a 3 csatolófelületben létezik...
    Na nagynehezen azért megvették és kifizették...

    Az előbbi telefonon azonban kifeküdtem:
    (egy kicsit belassúlt hangon az ügyfél:)
    szokványos bemutatkozás, köszönés...aztán:
    - karácsony előtt voltam önöknél és vittem egy árlistát
    - igen? <gondoltam: és még hányan voltak így ezzel :DDD >
    - és akkor azt mondták, hogy lehet, hogy karácsony után mennek lejjebb az árak, és érdeklődnék, hogy akkor most lejjebb mentek-e az árak.
    - hát attól függ, hogy miről van szó... a hdd-k ára most esett egy kicsit, illetve várhatóan a memóriák ára is fog...
    - és akkor ha holnap vagy jövő héten bemegyek, akkor olcsóbb lesz minden...
    :W
    nemnagyon tudtam meggyőzni, inkább kértem, hogy jöjjön be és megnézzük, hogy neki mi kell és mennyibe kerül most.

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Avalon #1570 üzenetére

    én lp ilyen esetben már alapból azzal kezdem, hogy telefonálok, mondom, hogy millen van, és mondják, hogy milyet hozzak :)
    tv vásárlás - 2x voltam bent az egyik üzletben, eladóval nem sikerült találkoznom, megnéztem, hogy árban, paraméterekben mi a megfelelő. 2. alkalommal megmutattam Páromnak is, 3. alkalommal már be sem mentem, beköldtem érte ismerőst napközben

    Én találkoztam már olyan ügyféllel, aki azzal kezdte, hogy nem ért hozzá, hülyeséget nem akar mondani, ezért legyek szíves és magyarázzam el neki, hgy mit is ajánlottam most ki neki. Az igényét megmondta, az alapján ajánlottam neki gépet.
    De volt már olyan is, aki aztán a hülyébbnél hülyébb kérdéseket tette fel, és nem lehetett meggyőzni (anno 2 éve notiba nemigazán volt gyakori a TV tuner - de az ügyfél erősködött, hogy neki olyan kell és írjak a gyártónak, hogy neki kell bele...)
    Végül vásárolt a földalatti üzletbe egy akciós alap notit (nálam a legerősebb procit, a lehető legjobb VGA-val...) és hozta telepíteni...

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz ML320 #1576 üzenetére

    bazzz! miről maradtam le :DDD
    ''elmeroggyant'' egy ember - pedig tanusíthatom, hogy közölve lett vele az ára az xp-nek...

    Anno hozzám is jött egy ügyfél azután, hogy a kiajánlott, kedvezményes árú (játékra is egyaránt alkalmas) gépet nem vette meg nálam mert drága (igaz volt benne egy legál XP)...aztán 1 hét múlva megjelent a hóna alatt egy géppel, amit a gazdaságosban vett. Kiderült, hogy egy full integrált, játékra alkalmatlan doboz, op rendszer nincs rajt. XP ára közöl - megrökönyödik és közli, hogy neki a tecsóba az eladó azt mondta, hogy az nem probléma, mert bármelyik számítástechnikai üzlet feltelepíti pár ezer forintosért :(((
    FRÁSZT! A végén szépen kiperkálta az oprendszer árát...oszt még egyszer megjelent, amikor a gyereknek nem mendtek a játékok. Akkor döbbent rá, hogy egy nagy rakás szart vett, és ha bővítteti, akkor még a gari is ugrik :)

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Rover623 #1597 üzenetére

    :DDD hát igen... néha a kollégák mindent szó szerint értenek
    mint amikor én kértem egy Y tápelosztót az alábbi módon az éppen a szervíz felé haladó kollégától:
    - dobnál ki nekem egy y tápelosztót
    - persze
    ebben a pillanatvan leesett, hogy rosszul szóltam, és már figyeltem is, hogy mikor látom meg a kollégám árnyékát az ajtóban. Abban a pillanatban behúztam a fejem az asztal alá, és a kábel pedig fél pillanattal később koppant az üvegvitrin ajtaján. Amikor felnéztem, az ügyfél (viszonteladó partnerünk 25-év körüli srác) hullasápattan nézet rám. kb. fél perc múlva megszólalt:
    - ez sípolt
    :DDD
    halkan megjegyzem, hogy ez a kolléga mára egy internetszolgáltató cég rendszergazdája
    de én meg voltam áldva a kollégákkal... 2005 nyarán, amikor dög meleg volt, gondoltam kávé helyett kérek hideg CC kólát:
    - öntenél nekem is?
    - persze, mennyit?
    - nem kell sok.
    - jó
    én már léptem a polc felé, hogy hozom a kávés csészém, mire a kolléga burírja a hideg kólát kifele a szervíz közepére

    más:
    ma kb. 18:35 körül, amikor már majdnem beborulok az unalomtól, nyílik az ajtó. felnézek, látom, hogy egy elég hajléktalan forma jön befele...á biztos, csak nem látok a fáradtságtól. De sajnos az volt, amint közelebb ért biztossá vált, hogy szegény régen látott ''szappant''.
    Végigfutott az agyamon, hogy ez meg mi a frászt akarhat, eközben végigpásztázta ő is a boltot, majd megszólalt:
    - elnézést, hol veszik át a kisméretű italosüvegeket
    - háááát, nem tudom, talán a szomszéd lerakatba? :F de az ilyenkor már zárva van
    - ilyen kicsi kétdecis, meg egydecis...
    - holnap reggel kellene megpróbálni...amikor kinyitnak
    valamit még kifelé motyogott, de örültem, hogy győzkodés nélkül távozott. :R

    Read only...

  • net84

    őstag

    Á :W
    Az elöbb volt bent egy ''kedves'' ügyfél. Párhuzamos portra csatlakoztatható hardver kulcsot szeretett volna az újonan vásárolt Asus notira csatlakoztatni, de port hiányában nem jött neki össze. Volt rakin usb to printer port kábel (nem párhuzamos, hanem printer), ami tetszett eni, mert van hozzá fordítója, hogy visszaalakít párhuzamos anya és apa portra, de felhívtam a figyelmét, hogy nem valószínű, hogy össze fog neki így jönni.
    Végül elvitte, hogy biztosan jó lesz. Igaz bepróbálkozott egy olyannal, hogy ő olvasta a notinak a specifikációjában, hogy a DVI port és a Printer port opcionális, és neki a DVI van most bent, mi lenne, ha azt átcserélnénk a párhuzamos portra neki :DDD hát persze! De megértette, hogy az nem úgy van és nem azt jelenti az opcionális felirat...

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz TheReMiXeR #1605 üzenetére

    én is, igaz sorossal, semmi olyannal nem fog menni, amihez a fizikai portra van szükség. Ezt próbáltam én is elmagyarázni neki...nem hitt nekem! ő baja....

    Read only...

Új hozzászólás Aktív témák