Új hozzászólás Aktív témák
-
villifog
tag
Suzuki swift K12B motorhoz API SN miősítésű olaj kell.
Elsősorban a minősítés, másodsorban a viszkozitás a fontos.
Viszkozitás szerint 0W-20 és 5W-30 olaj is jó.
A gyári ECSTAR olajból csak a 0W-20 rendelkezik API SN minősítéssel,tehát csak ez a jó,
az 5W-30 API SM ,tehát nem jó.
Nem gyári olajból pl: Eneos létezik 0W-20 olajból kétféle.
ENEOS Premium Ultra 0W-20 API SN, ILSAC: GF-5, ez jó.
ENEOS Premium Ultra 0W-20 API SM ILSAC: GF-4,ez nem jó.
5W-30 ENEOS Sustina szintén jó. -
villifog
tag
K12B váltóhoz (suzuki gear oil 75W-80) hajtóműolaj,
kézi váltóhoz. API GL-4 minősítés. Könyv szerint.Suzuki hajtóműolaj ( váltóolaj ) minden kéziváltóval szerelt benzines modellhez. A diesel üzeműek esetében a szervízkönyv utasításai a mérvadóak.
Gyári szám: 990F0-22B21-036
Eredeti Suzuki hajtóműolaj.
Szintetikus 75w80-as viszkozitás
Csak 3 literes kiszerelésben.
Az ár 3 literre vonatkozik.
Amíg a készlet tart![ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
válasz tomi5244 #28258 üzenetére
Ez az 5W-30-as olaj is jó.
4250Ft az olaj plusz 2200Ft a gyári olajszűrő, még CENTRUM akcióban is marad majd 10000Ft munkadíj. -
villifog
tag
válasz SZKEBE75 #28281 üzenetére
Szia!
Ahogy a videón is mondják 1.6 szívó szinte sosem romlik el, én a szívó vitarát választanám. Fehérben 4140000Ft +volt ingyen téligumi akció hozzá, (ezt nem tudom jár-e még hozzá??? Vasfelni + téligumi + tpms szelep 77470Ft/db.,4db-ra vetítve 310000Ft- gyári ár.
Én városi használatra a vitarát választanám, ahogy az egyik családos ismerős is tette. Rövidebb távokon,
városban nem választanék turbós motorral szerelt autót. -
villifog
tag
válasz M_AND_Ms #28307 üzenetére
Mivel ismerős vásárolt itt, ő mondta, hogy négy kerék is járt hozzá.
Gondolom nem csak a 215/60R16 99H Yokohama W.drive V905 gumit
rakják be a csomagtartóba.
Gondolom a kereskedő se írja ki:
215/60R16 99H Yokohama W.drive V905 gumi 4db.
Gyári Continental TMPS - Abroncs keréknyomás szenzor 4db.
Gyári vasfelni 4db. -
villifog
tag
Nem igazán, váltóméretet kell használni.
185/55R16 88V 6Jx16 ET45 4x100[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
De a táblázat szerint minimum 5,5*15 felniméret ajánlott a 185/65 R15 gumihoz,
a gyári 5*15 felniméret helyett.
Az eltérés 1,97 százalék. Valahol 2,5 valahol csak 1 százalék eltérés megengedett.
De ez a tálázat szerint is 5,5- 6,5 jó.[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
Egy pár kérdés azért felmerül.
Amit nem tudunk:nyári,téli,négyévszakos gumit szeretne.
A téli gumihoz keskenyebb abroncs az ajánlott.
Cserélve lesznek e a felnik, pl:nyári alu,téli vasfelni.
Esetleg négyévszakos gumit szeretne csak alufelnivel?
Pontos info nélkül ( pontos felniméret nélkül) nehéz
ajánlani.A saját alufelni nehezebb volt (7,1kg), mint a gyári
vasfelni (7kg), mondjuk disztárcsával kb egyforma.
Alu 5,5col , vas 5col.[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
K12B váltóhoz (suzuki gear oil 75W-80) hajtóműolaj,
kézi váltóhoz. API GL-4 minősítés.
Suzuki Gear Oil. -
villifog
tag
Lehet jobban jár a tulajdonos ha megveszi előre a kívánatos gyári "fémkannás "olajat.
Régen hallottam olajcserékről ahol hordóból vagy kannából ment a 500-800 Ft-os Prakt_keres
olaj szintetikus árában, mondjuk ez motorolaj volt. Vitt olajnál legalább tudod mit öntenek bele,
nem hiszem , hogy vitt olajat ha az gyári nem öntenek bele. -
villifog
tag
válasz Tarill #29194 üzenetére
Láttam még valahol SUZUKI
GEAR OIL 75W-80
99000-22B21-036.
Nem otthoni gépen vagyok és nem engedi azt az oldalt linkelni.
Ha jól emlékszem az ecstar 5l-es mkanna kb:20000Ft.
Eredeti Suzuki gear oil 3l-es fkanna kb:14000Ft.Nem itt néztem de pl:12615Ft.
[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
Lehetne mondani nekik, de van egy olyan fogalom,hogy
tervezett elavulás. Minden fejlődik gyorsabban kell váltani,
változtatni. Meg azért nem az a cél, hogy minden 100-évig tartson.
Viszont a technika fellődik, egyre jobb, spécibb olajok jönnek,
szerintem mindenben lehetne jót és hosszútávra gyártani,
csak ez ellentmond a profitnak.[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
Az egyik ismerősnek most kellett cserélnie a hátsó gumit.
Defektes lett ( jobb hátsó ), jó széles gumiról volt szó,
ha lett volna benne TPMS, az új gumi árából kikerült
volna a 4db TPMS. Mondjuk még ebben az autóban gyárilag
nincs benne a keréknyomás ellenőrző rendszer.
A hátsó (lassú) nyomásvesztést gondolom nem biztos, hogy
hamar észreveszi. Ha régebbi a gumi, és párba kell
cserélni + a felni (alufelni) is tönkremegy nem jőn ki
pár forintból.[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
válasz szabonagyur #31510 üzenetére
Tulajdonképpen garanciális autóról beszélünk,
majdnem új autóról. Azért a szervízben lehetnének
egy "kicsit" körültekíntőbbek, nem mindenki
ellenőrzi az olajszíntet szervíz után, de inkább
több legyen az olaj mint kevesebb. Arról nem is
beszélve, hogy nem flakonos olaj ment bele,
(4liter/flakon) vagy 5db. a literesből, hanem hórdós
már a 4,2 liter miatt. Ajánlatos lenne flakonos
olajat kérni, meg olajcsere előtt egy kicsit átnézni
a kézikönyvet. Az olajszínt ellenőrzésére
visszatérve pl.: egy idősebb HÖLGYTŐL azért
ne várjuk el, hogy ilyen dolgokban profi legyen,
Ő elvárja, 3 évig szervízbe viszi, minden tökéletes
legyen. -
villifog
tag
Azért néha elgondolkodom azon amikor azt hallom, hogy a " tökéletes nem elég jó "
mondatról a JAPÁN TAKUMI szakemberekről, pl.: egy MOTOR egy EMBER, minden
vonalkóddal adminisztrálva, a végén a saját nevével szignózva. Ehhez képest a magyar szakik nem egy motort, de még
egy olajcserét sem képesek normálisan megcsinálni "szakszervíz".
Talán ezért is tartunk ott ahol, vagy minden igényes SZAKEMBER
JAPÁN-ba ment TAKUMI-nak. Elnézést, hogy a magyar szakit kisbetűvel írtam.Ez egy vonalkóddal történt munkavégzés után, hogy fordulhatott volna elő.
Azonnal kidobta volna a szgép, hogy bibi van.[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
Télre inkább az acélfelnit javasolják, alufelniből csak a tpms kompatibilis és a télen is használható felni jó. Amit linkeltél tpms-t az jó (Gyári Continental VDO 43139-61M00, 43130-61M00). Acélfelniből az Automax-on is van vitarához acélfelni, ráadásul ingyenes a szállítás.
[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
Érdemes odafigyelni arra, ha nem kifejezetten SUV-re való gumit nézel, akkor mindenképpen XL-es kell, hogy legyen. Ha rajta van az M+S az sem kifejezetten hátrány. Mindegyik prémium gumi, nem hinném, hogy bármelyikkel rosszul járnál. Esetleg még érdemes lenne ránézni egy másik Dunlop-ra. A Te méretedben 32990Ft.
-
villifog
tag
válasz batai15 #33124 üzenetére
Acélfelni+TPMS+téligumi nem éri meg 51000ft-ért. Van olyan kereskedő aki minden új suzukihoz ingyen téligumit ad. Veszel 8500Ft-ért acélfelnit + 11500FT-ért szelepet + ingyen van a téligumi, így 80000Ft-ba van a téli szett, meg a szerelés. TPMS-ből csak gyárit vegyél. Alufelnivel, cserélve a gumit azért drágább, bár a gl+hoz alapból alufelni jár (2017 swift).
-
villifog
tag
válasz #77081088 #36335 üzenetére
Ne csináld, ha egy egyszerű olajcserét nem csinálnak meg rendesen (át.asznak), akkor egy váltócserét, futómű beállítást, komolyabb hozzáértést igénylő műveletet hogyan bízol rá?
-Veled értek egyet, ha az ember beviszi a márkaszervizbe az autót, akkor biztonságban szeretné tudni az autóját, azonban ez csak utópia.
Szerinted a márkaszervizekben nem számláznak olyan munkát, amit meg sem csináltak?
Még a jó alkatrészeket is lebontják az autódról, ha nem vagy ott.[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
válasz Motion_Blur #38390 üzenetére
Esetleg csak acél felni, 4 db.-nál ingyenes szállítással.
TPMS-t láttam 6000 Ft környékén a jófogáson, mondjuk nem tudum mennyire lutri.[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
válasz Napfénysüti #38399 üzenetére
Teljesen igaz.
-
villifog
tag
válasz IreN!CuS #38813 üzenetére
Szia!
Csak ha lemezfelnit szeretnél.
Esetleg ha lemezfelni+TPMS szelep kell.
Az MWD szerintem jó felni, nekünk swift-en van a pótkereken.
TPMS-ből szerintem gyárit vegyél:43130, 43139 a jó.
Téli gumi tetszés szerint.[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
Szia!
De lehet akkor jársz a legjobban, ha egyből olyan gumit szereltetsz fel ami szimpatikus. Nem kell duplán gumit cserélni. Nem pont a 215/60R16 teszt, de közelít hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
Szia!
Az MWD lemezfelni TPMS szenzorral kb:100000Ft, akkor a gyári 4db gumi+4db dísztárcsa 140000Ft.
Én biztos nem vennék gyári szettet, ha a Yokohama gumi nem kell. Continental TS 860-at nem nagyon láttam ebben a méretben, de a KLEBER is egy jó választás lenne, ami még szereléssel is 240000Ft alatt lenne.
TPMS-ből viszont csak a gyári Continentalt venném, nehogy szívás legyen a vége, és ne le-fel szerelgetés legyen a vége.[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
válasz r.levente75 #38837 üzenetére
-
villifog
tag
válasz Drughi #38824 üzenetére
Szia!
Gyári méretek. Amennyiben szeretnél télre lemezfelnit 15-ös méretben, akkor a keskenyebb gumi ajánlottabb. Tehát 5Jx15 ET45-ös felni 165/65 R15 gumiméret ajánlatossabb.
Nyárra mehet az 5,5Jx15 ET45 felni 185/55 R15-ös gumival. Ha gyári méretet használsz, biztosan nem lesz problémád. -
villifog
tag
válasz Motion_Blur #39470 üzenetére
Szerintem jobb lenne azért ott maradni (megvárni) az olajcserét. Az a 30 perc szerintem nem vészes. Múltkor telefonon kérdeztem (nem itt), mennyibe kerül az ECSTAR olaj, 4l-es nem volt, az 1l-est meg négyezerre mondták.
Ha jól emlékszem 3,9 liter olaj kell bele második töltésre, első töltés 4,3 liter.
Nem kérdeztétek meg, hogy lehet e vinni gyári olajat? Múltkor még 9500 volt, most ez is drágább lett. Szerintem nagyon valószínű, hogy hordós olajat kaptok, de én a flakonosban is csak akkor hiszek, ha előttem szedi le a légmentes fóliát. Múltkor rendeltünk 4db. 4literest, de 3db. nál is ingyenes a szállítás.
Ha nem hordós olajat szeretnétek, megvenném a 4l olajat, és elvinném magammal, ha a gari miatt fontos a szervízben történt olajcsere. Akármennyire is " friss " a hordós olaj, nem tudod gyári e?
Bár az is igaz, hogy pl: TESCO-s olaj is olaj, 1 évig az is elmuzsikál. Ráadásul olajszűrőben is van jobb és gyengébb is. Elkéritek a gyári szűrőt és gari idő után le tudjátok ti is cserélni.[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
válasz tboy93 #39619 üzenetére
Izlésről nem érdemes vitatkozni, de szerintem meg az új Vitara lett borzalmasan ronda. A hátsó lámpa valami eszméletlenül gagyi, nem beszélve a felniről. Nekem sokkal jobban bejön a régi, az 1.6 M16A -val. Rengeteg idős embert látok vele, többet mint fiatalabbat,: magas beülési pozició, fasza szívó motor, szép kinézet (csak a régebbi), örök élet meg egy nap (nem akar mindenki turbó motort). Lehet ha a SX4 S Cross is kapható lett volna M16A-val (csak választás képpen), abból is eladtak volna annyit mint a Vitarából.
[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
válasz Napfénysüti #39630 üzenetére
Nekem meg tetszik a ( régi ) Vitara hátsó lámpája. De gondolom a kicsivel 4 milió feletti ár is szimpatikus volt nagyon sok embernek, meg az 1.6 szívó motor. De mint irtam izlésről kár vitatkozni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Végre prezentálta a Snapdragon X szériát a Qualcomm
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Autós topik
- Robogó, kismotor
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Renault, Dacia topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- További aktív témák...