Új hozzászólás Aktív témák
-
karakpecze21
senior tag
Szevasztok!
Pár napja vettem használtan egy Suzuki Ignis-t.Nagyon frankó, minden jó és szép.Hála az istennek sikerült kifognom egy nagyon megkímélt darabot.
Nah a lényeg.Kanyarodás vagy hirtelen gyorsításnál valahol valami gurulgat a kocsiban.Először azt hittem van valami a kesztyűtartóban vagy valami tároló rekszben, de nem találtam semmit.
Fülelek, de tök olyan mit ha a műszerfalból jönne. Viszont ott nem tudom elképzelni, hogy hol lehet, mert szerintem onnan ha valami is van, akkor alul ki kellene esnie, mert a műszerfal mögé kézzel be tudok nyúlni.
Tökéletesen hallani, hogy valami gömbölyű tárgy a műanyagon gurul, és nem is olyan kis tár lehet mert elég hosszan gurul.
Van valakinek valami ötlete, hogy mi a kórság lehet ez?
-
karakpecze21
senior tag
Sajnos nem lehet hamutartó.
Ez valami elég tágas helyen gurulgat a hang alapján és nem fa vagy bogár, mert elég hangos zajt csap.Én valami csavarra vagy gömbölyű fémre gondolok.
A szellőző jó ötlet lehet, de annak hogy tudok utánajárni?Eleinte nem nagyon zavart, mert ámultam, hogy az öreg Deawoo nexiámhoz képest mennyire frankó a kocsi, de most már kezd bosszantani a zaj.Ezért viszont nem akarom szétbontatni a műszerfalat.
Lehet bő gázzal meg kellene küldenem kicsit terepen, hátha kiesik valahonnan.
[ Szerkesztve ]
-
karakpecze21
senior tag
válasz gaborbol #9498 üzenetére
Nah, majd körbenézek kicsit a motortérben is, köszi az ötletet.
Nem is gondoltam eddig erre, hogy akár onnan is jöhet a hang.
Most, hogy ezt felhoztad az is eszembe jutott, hogy lehet a vízelvezetőben (szélvédőnél) van valami.Nah holnap megnézem.Mercutio_ : Hát korban nem fiatal már, 2003 év végi.Viszont ez egy Doktornőé volt, legalább is a forgalmi szerint.Látszik, hogy nagyon vigyázott rá, mert olyan állapotban van mint egy 2-3 éves.Kivülről belülről hibátlan minden.Kárpit is gyönyörű.(szép fekete kárpit, ülés, műszerfal)
Sok kereskedőnél jártam és sok 2006-os a közelében sem volt esztétikai állapotában ehhez.Úgyhogy inkább megvettem a 2003-ast.
Egy 2007-es volt ami frankó volt, csak annak a szine nem tetszett és arra már keret sem volt sajna.Ezt 700K-ért vettem, de mindenképp kereskedőnél kellett vennem, mert csak úgy tudtam elhozni ennyiért is, ha a régi vasamat beszámolják.Magánszemélynél ez meg ritka.
Igazából a klímán kívül majdnem minden van benne.
-szervokormány
-ABS
-vezető, anyós és oldal légzsák
-elektromos tükör
-fűthető szélvédő és tükör
-ülésmagasság állítás és valami aktív fejtámla
-centrálzár
-az az izé amit nem tudok kimondani imbobilizer
-blaupunkt hifi 6hangszórósNagyjából ennyi, talán nem hagytam ki semmit.
Szerintem ennyiért nagyon jó ár volt, ugyan 2003-as, de nagyon patent állapotú.Lehet ki lehetett volna ennél olcsóbban fogni magánszemélynél, de így legalább elment a régi roncs is.
[ Szerkesztve ]
-
karakpecze21
senior tag
válasz karakpecze21 #9499 üzenetére
Jah és ami tetszett, hogy ez az a verzió amin van tetőcsomagtartó és körbe az ívek körül műanyag díszléc, műanyag küszöb dísz+ a hátulján az az icipici spoiler.
Szerintem ez nagyon sokat dob a kinézetén.Így néz ki az enyém is, színre is.
A kép csak illusztráció.[ Szerkesztve ]
-
karakpecze21
senior tag
Mégvalami...
Pillanatnyi fogyasztást frankón jelzi.Viszont az átlagot hogy tudom megnézni?Vagy azt nem lehet ebben? -
karakpecze21
senior tag
válasz CoolMan #9505 üzenetére
Jah értem, akkor azért nem jött össze sehogy sem.
Gondod volt valami komolyabb a kocsival amióta megvan?Én baromira kellemesen csalódtam ebben az autóban.Úgy mentünk el autót nézni, hogy skoda fábia vagy suzuki swift(az újabb) vagy esetleg valami pici fiat.
Ignis-re eddig soha fel sem figyeltem, de mikor megláttam ezt ezekkel a kis műanyag díszítésekkel, szinte azonnal megtetszett.Amikor beleültem szó szerint elámultam, hogy én most egy Suzuki-ban ülök.Véleményem szerint nagyon szép a belseje és ráadásul kényelmes is.Most az a tervem, hogy szerzek rá valami frankó alufelniket.Arra mehetne a nyári gumi és ami most fent van lemezfelni azon marad a téli.
A régi kocsimból nem pakoltam át a hifi-t, feltettem hogy elcserélném az egész cuccot felnire, hátha valakinek kell.[ Szerkesztve ]
-
karakpecze21
senior tag
válasz CoolMan #9508 üzenetére
Nah, ezt megnyugtató hallani.Mondjuk eddig mindenhol dícséretet olvastam vagy hallottam róla.Egyedül a futóműre panaszkodnak, de az előző kocsimhoz képest az is olyan ebben mint egy luxuskocsiban.
Ha neaggy isten újból kocsit kell vennem, nagy valószínűséggel újból Suzuki lesz.Az én igényimet teljes mértékben kielégíti.Viszonylag olcsó, szép, költségbarát és még jól is megy.
-
karakpecze21
senior tag
Nah, ma keresgéltem azt a guruló-zörgő hangot mindenhol.Sehol nem találtam meg.
Viszont majdnem biztos vagyok benne, hogy az előző tulaj egy fém százast feltett a műszerfalra és az beesett oda ahol a levegőt a szélvédőre fújja.Beeshetett azon a kis rácsos bizbaszon.
Na viszont arról még lövésem sincs hogy onnan hogy fog kijönni.Ezért azért a műszerfalat nem akarom lebontatni, annyit nem ér az egész. -
karakpecze21
senior tag
Körbenéztem hogy oldoddták meg az Ignis-nél a korrózióvédelmet a doblemezeknél.Frankón ki van gyárilag nyomva, de a maga az ív belül nincs.Ott simán csak le van fényezve.Nem rozsdásodik meg semmi, de nem lenne azt érdemesebb nekem kinyomni karosszéria masszával?
-
karakpecze21
senior tag
Hamár az olajnál tartunk, megkérdezném, hogy milyen márkát érdemes beletenni?
Ugye nemrég vettem meg a kocsit, ellenőriztem az olajat, igazából egészségesnek tűnik, de inkább nem kísérleteznék vele.Jobba az ha lecserélem.Haverom Motul ulojat használ és tud olcsóbban szerezni.Mi a véleményetek a Motul márkáról?
Látom beszéltetek róla, hogy 5w40 vagy 10w40.
Akkor inkább az 5w40-et mondanátok?[ Szerkesztve ]
-
karakpecze21
senior tag
-
karakpecze21
senior tag
válasz Davidof92 #9545 üzenetére
Szerintem is kell cserélni a váltóolajat, mert én tapasztaltam mennyit számít a friss olaj.
Volt egy 17 éves Deawoo-m.Nem volt rossza a váltója meleg időben (de azért nem olyan simán siklott), viszont télen olyan merev lett a váltóm, mint hadd ne mondjam mi...
Kicseréltettem az olajat és télen is gyönyörű szépen finoman siklott egyik sebességből a másikba.Ég és föld lett a váltó.Nyáron meg főleg.Egy újjal kényelmesen tudtam váltogatni, tehát szvsz igen is jót tesz neki a váltóolaj csere.
-
karakpecze21
senior tag
Én is szilikonspray-t használok.Lehet kapni egész olcsón is és nagyon jó.Újjá varázsolja a műanyagot\gumit.
Barátnőmnek volt egy robszija aminek a lábtartó résznél lévő műanyagot nagyon kiszívta a nap.Egész fehéres lett már, de ezzel az olcsó spay-el szépen helyre lehetett tenni.Elég tartós is, mert mosás után is szép marad, kicsit víztaszító hatása is van. -
karakpecze21
senior tag
Lehet hülye kérdés, hátha valaki tisztába tud tenni kicsit.
Suzuki Ignis-ről lenne szó.Nemrégiben került hozzám és hála az istennek szép állapotú.Biztos ami biztos alapon csináltattam rajta egy alváz védelmet a tél előtt.
Nézegettem a hátsó doblemezeket, azokat gyárilag vastagon kifújták valami jó cuccal, teljesen makulátlan.Viszont maga a sárvédő íveknél abba a kis perembe nincs gyárilag semmi védelem, csak a fényezés.Eddig az is makulátlannak tűnik tapintásra, de szerintetek nem lenne érdemes kikennem karosszéria masszával?Nálunk télen eléggé sózzák az utakat sajnos. -
karakpecze21
senior tag
Ha már a váltónál vagyunk...
Nekem kicsit fura a váltóm, de nem csak nekem hanem sógorom régebbi swift-je is ilyen.
Valahogy a rükvercet nem szereti.Ha hideg a motor akkor ha mindjárt hátramenetbe akrok kapcsolni akkor recseg.Elég gyakori ez hideg motornál.Nem tudom ez mekkora gáz?Én ezt úgy orvosoltam, hogy mielőtt tolatni akarok beteszem 1-be és pár cm-t előre gurulok.Utána zöccenésmentesen kapcsol hátramenetbe.Ha meleg a motor akkor meg simán veszi kapásból is.
-
karakpecze21
senior tag
Megtaláltam hol zörög (gurul) valami a kocsiban.(ignis)
A váltó elött, a műszerfal alatt van egy fekete doboz, ami állítólag a kocsi fűtése.Nah abban gurulgat valami.
Nézegettem, ez egy műanyag valami.Van valakinek valami tippje, hogy a búbánatba lehet azt megbontani? -
karakpecze21
senior tag
Na köszi így már látom.
Ahogy nézegetem ez a fűtés ketyere ezen nincs rajta.
Nekem ez a váltó előtt van.A padlólemeztől indul és benyúlik a műszerfal alá.
Majd megnézem hátha meg tudom bontani annyira hogy kiszedjem azt a vackot ami zörög.Nem volna rossz, ha nem kellene ezért szerelőhöz vinnem és lebontatnom a műszerfalat. -
karakpecze21
senior tag
Én vezettem ilyet.
Unokaöcsém nálam hagyta pár hetet amíg külföldön volt és azt mondta használjam bátran és ne kíméljem.
Hát baromira megy a kis gép.Szerintem annyira nem kell tartani attól, hogy szét van hajtva, mert állítólag ahhoz nagyon nagy tehetség kell, hogy széthajts egy suzuki motort.Ha tolod neki akkor zabál rendesen, 10l felett van az étvágya olyankor.Ha nem tolod neki akkor annyira nem vészes.
-
karakpecze21
senior tag
Nem hiszem, szerintem csak azért nincs annyi eladó, mert még nem akarják lecserélni sokan, mert jó kis kocsi.
Más: Tudja valaki Ignis-ben hogy lehet beltéri világítást bekapcsolni?
Este kerestem valamit és egyszerűen nem tudtam lámpát kapcsolni, csak ha kinyitottam az ajtót. -
karakpecze21
senior tag
Bakker, hát igy első ránézésre elég csúnyának tűnik a dolog.
Viszont ha van egy jó hegesztő vagy lakatos ismerősöd akkor az seccperc alatt kihegesztgeti.Nekem egy Deawoo Nexia autóm volt aminek a küszöbe volt elrohadva és a hátsó ív helyenként.
Haver hála az égnek tudott hegeszteni é s volt co hegesztője.
Én kivagdostam a szétrohadt részt, ő szépen bevarrt lemezeket a helyére.A hegesztés 1 nap alatt megvolt.Ha meg akarod tartani az autót akkor ajánlom, hogy amíg rozsdát látsz vágd ki akár milyen ijesztőnek is tűnik, mert csak így ér valamit.Persze ha rendesen ki is lesz hegesztve, akkor rendes védelems és fedő festést kell adni a javított részeknek, mert pár év alatt megint kirohad, ha elmarad.
Ha csak ideiglenesen tutykolni akarod, akkor egy drótkefével keféld ki a porózus részeket.
Majd lehet kapni kémiai rozsda átalakítót (jobb mint a sósav) és azzal vastagon kend át.Ez egy darabig megfogja a rozsda terjedését én már használtam egész jó.Mikor megszárad olyan lesz mint egy fekete festék.Természetesen erre is kell festék stb.
De ez csak ideiglenes tutykolás, nem évekre szól.A rések kitöltése karosszéria masszával ajánlott és ugye ez is csak tutykolás, de jobb mint ha a résnél befolyna a víz és rohasztana mindent tovább.
Hány éves volt ez az autó?Nem volt ez már törve?Én ennyire megrohadt suzukit még nem láttam.
aphra2: Hát igen, nekem a Deawoom-nál is azt hittem, hogy csak felületi rozsda, azt fogtam a csavarhúzót és lebontottam a fél autót.Elég elkeserítő tud lenni mikorr a csavarhúzóval finoman szurkálod és málik szét minden mint a homok.
[ Szerkesztve ]
-
karakpecze21
senior tag
Hát pontos részleteket nem tudok, mert nem foglalkoztam különösebben vele.
Csak mikor még nővérem régi swift-ét vittem alvázvédelemre, azt mondták, hogy most beszámítanák ezt 1millába.Csak néztem.A másik érdekesség, hogy kapott nővérem egy levelet, hogy vigye be a szervízba a kocsit, mert ingyen kicserélik a lengéscsillapítókat.Azt hiszem a hátsókat.
Hitetlenkedtem, de tényleg kicserélték.
-
karakpecze21
senior tag
-
karakpecze21
senior tag
válasz Szplöttyy #9653 üzenetére
Mondjuk én kapásból nem vennék új kocsit.2-3 évesen az új ár töredékéért meg lehet venni és hacsaknem valami hülyegyereknél volt annak nem igazán lehet baja.
Nekem sajnos csak egy 9 évesre futotta, de hála az égnek nő volt a tulaja és baromira vigyázott rá.
Mikor beültem komolyan mondom olyan illata volt mint egy új kocsinak.
Mostmár az asszony a javarészét kiszagolta.[ Szerkesztve ]
-
karakpecze21
senior tag
Mi a véleményetek a computer átprogramozásról?Bocsi, ha nem jól fogalmaztam.
A lényeg, hogy haver elvitte a kocsiját egy emberkéhez aki átírta a computerben a gyári vezérlést vagy kicserélte a programot, nem tudom.A lényeg, hogy ez által több lóerő lesz a gépben elvileg.
Haver azt mondta, hogy ha normálisan használja, akkor kevesebbet is fogyaszt így neki mint előtte, mert kisebb fordulaton nagyobb lett a nyomaték és nem kell annyira pörgetnu a kocsit.Én is gondolkoztam a dolgon, nem azért, hogy széthajtsam, hanem pot azért, hogy ne kelljen annyira megpörgetni pl. egy előzésnél és ha tényleg kevesebbet fogyaszt az sem lenne mellékes.
Vélemény?Teszem hozzá én nem értek túlzottan a kocsik, én csak azt kérdezem amit hallottam.
-
-
karakpecze21
senior tag
Lenne egy kérdésem Suzuki Ignis-el kapcsolatban.
Sajnos van egy rossz szokásom, hogy mindig minden apró zörejt észreveszek minden járművemen és onnantól kezdve halálra idegesít.Nem rég óta van nálam a kocsi, de pár napja vettem észre egy idegesítő hangot, eleinte pont azon csodálkoztam milyen halk a motorja.
Nah a lényeg, hogy sokszor alapjáraton észrevettem, hogy halk ketyegős hangja van, kicsit hasonlít a hangja egy disel motorra.
Rájöttem, hogy ha benyomom a kuplungot akkor elhallgat.Nagyon nem tetszik innentől kezdve a dolog, gondolom hamarosan nem keveset költhetek a kocsira!?
A kuplung amúgy tök szuper, nincs semmiféle gond vele.
Mi lehet ez?Kopottak a kuplungtárcsák vagy inkább kinyomó csapágy?Mondjuk olajat még nem cseréltem benne, mert még nem egész egy hónapja van nálam a kocsi, de megnéztem nem tűnik öregnek, úgyhogy nem hiszem, hogy az lenne a baja.Bár úgy veszem észre, hogy csak melegen csinálja.Nem tudom....
[ Szerkesztve ]
-
karakpecze21
senior tag
válasz karakpecze21 #9702 üzenetére
Most reggel beindítottam az autót és kipróbálgattam a kuplung benyomást és nem változott a hangja most jó.Megvártam amíg felmelegszik kicsit a motor, úgy is jó.
Valószínűleg csak akkor csinálja ha hosszabb távot megteszek és jobban bemelegszik vagy nem tudom.Tudom, hogy biztos sokszor volt már róla szó, de ha lecserélem az olajat, akkor 5w40 vagy 10w40, nekem mindenki mást mond.
-
karakpecze21
senior tag
válasz Davidof92 #9709 üzenetére
Hát nem örülök, mondjuk nem brutál hangról van szó, de azért hallható.
Remélem egy darabig még bírja, mert gondolom nem olcsó mulatság annak a szervízdíja.Majd kipróbálom amit mondtál, hogy épp hozzáérek a pedálhoz, eddig csak azt próbáltam, hogy teljesen benyomom, akkor viszont teljesen megszűnik a hang.
Azt gondolnám, hogy a csapágy akkor zörög ha benyomom a kuplungot, de ez épp fordítva csinálja és csak melegen.Hideg motornál semmi zörej.Az nem lehet, hogy nagyon híg az olaj és mikor felmelegszik a motor mégjobban felhigul?
Bár gondolom akkor sem ketyeghetne.Olyan hangja van olyankor mint egy nagyon finom dizel motornak.[ Szerkesztve ]
-
karakpecze21
senior tag
válasz Davidof92 #9711 üzenetére
Hát nem tudom, sajnos lövésem sincs mi lehet ez.Első körben lecseélem az olajat, hátha valami isteni csoda hatására az segít a dolgon.Csak azt nem tudom eldönteni hogy 5w40 vagy 10w40 legyen.
Ha utána is csinálja a hangot, akkor meghallgattatom egy szerelővel, hogy szerinte mi lehet az.
-
karakpecze21
senior tag
Értem, köszönöm mindkettőtöknek a segítséget.
Természetesen olaj árán én sem szeretek sprórolni és nem is fogok.Nem tudnék nyugodtan alundi sem, ha "valami löttyöt" töltenék bele.Amúgy az 5w40 és a 10w40 között mi a különbség a viszkozitása?Gondolom az 5w40 kicsit hígabb.
Bocsánaz ezekkel a dolgokkal nem vagyok teljesen tisztában. -
karakpecze21
senior tag
Nah, végre rászántam magam és megszűntettem a gurulgató hangot az Ignis-ben.
A műszerfal alatt lévő fűtőmotor vagy mi az, na annak az alján gurulgatott belülről valami.Bíztam benne, hogy egy nagy gyémánt lesz, de sajnos nem az volt.Hála az égnek nem kellett kipakolni az egész szerkezetet, bár azt én nem is tudtam volna megoldani.Eltávolítottam a rögzítő kapcsokat és óvatosan ki tudtam feszíteni a műanyag dobozka alját és láss csodát kipottyant egy 5-6cm-es 6-os csavar.Hogy honnan vagy milyen csavar az az passz.Tök olyan mint ha egy vadi új csavar lett volna beejtve.
A lényeg, hogy végre nem gurulgat semmi és már nem is idegesít.
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Gyúrósok ide!
- Dying Light 2
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Vicces képek
- Robot fűnyírók
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Windows 11
- További aktív témák...