Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
simonjoe #50064 üzenetére
Már korábban is leirtam (lehet nem neked) hogy amikor használt autót vesz az ember akkor két kategória van a hibákra: 1. Lehet élni nélküle mert az autó használati értékéből nem von le ha nem megy az ulesfutes például
2. Meg kell csinálni de rögtön, ilyen a kopott fekbetet, a búgó csapágy,az atrohadt padlolemez vagy egy lehalt akku.
Hogy kinek mi hova tartozik az már a saját szája íze, amíg műszakin atmegy és biztonságos addig (na ez a relatív része h kinek mi a biztonságos) bőven jó."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
senior tag
válasz
2ozzmexy #50066 üzenetére
1értek veled!
Amikor megvettük másnap márkaszerviz, mindent javítani ami hibás-kopott, a "még jó lesz"-ist! Természetesen a kötelező folyadék és szűrők cseréjén kívül. Még a lassan visszahúzódó vezető oldali övet is cseréltettem. Természetesen az akku sem maradt ki a sorból. Megnyugvás, h rendben van. Főleg, h a Zasszony használja, para nélkül engedem minden nap útjára vele, és azért még így sem 100, hisz azért csak tíz éves!Joe
-
AMD Power
titán
válasz
simonjoe #50064 üzenetére
Ugyan ilyen 10 éves autoknál lásd KIA Ceed/I30 szinte mindegyikben hegyekben áll az extra. 8 légzsák, elektromos minden féle csoda. Árban ugyan az mint egy SX4. Csak 99% külföldi, Isten se tudja hány millió km van benne, elöző tulajok és hamis szervizkönyvek stb....
Suzuki SX4 1.5 VVT , Xbox Series X , Samsung A52 5G.
-
TommyY2
tag
válasz
simonjoe #50067 üzenetére
Amikor mi is megvettük a Splash-t (igaz, hogy ez csak GLX-es és nem volt olyan szerencsénk, mint neked, kapásból 8 gumival kezdtünk), egyből a szerelőnél kezdtünk, Ő sajnos a motorolajon kívül nem cserélt ki semmit (se hűtővíz, se fékolaj), más egyebet elvileg renben talált.
Köztudott, hogy a márkaszervizben legalább kétszer annyiba kerül minden (és akkor még nem beszéltünk a felszámolt, de el nem végzett munkáról), az S-Cross autónkat is csak addig viszem oda, amíg garanciális.
Kicsit ugyan későn kezdtük, de kb. 10 éve visszük csak az autóinkat magán szerelőhöz (igaz, hogy abból is ki kell fogni a jót), ők talán több felelősséget vállalnak a munkájuk után, mert tudják, hogy legközelebb is oda viszem.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
pigmeus
tag
válasz
AMD Power #50062 üzenetére
Én nem akarok beleszólni, de nem tökélnék ennyit rajta
Ha a városban kell szerintem bőven elég. Ha pedig több minden kell bele el kell fogadni, hogy ki kell nyitni a pénztárcát. anyumnak néztem autómatát és hát ami felszereltségben tetszene azok drágák is. Remélem sikerül jót választani
-
AMD Power
titán
válasz
Siriusb #50073 üzenetére
Én 1.0 Swiften tanultam meg vezetni. Utána jött egy 93 Clio. Se szervó se semmi. Utána egy VW Polo Classic. Abban már volt egy pár extra, de egy hulladék volt. Most meg 7 éve ez a fapad Astra. Szóval én megtanultam vezetni.
Suzuki SX4 1.5 VVT , Xbox Series X , Samsung A52 5G.
-
TommyY2
tag
válasz
Napfénysüti #50074 üzenetére
Hát, igen. Nem véletlenül kérdeztem. Azért kíváncsi lennék, hogy cseréltetett-e már valaki egy 20 év körüli autóban légzsák rendszert?
Vajon, mibe kerülhet (tudom, hogy az élet a legdrágább, ezért megértem azokat, akik nem járnak 10 évnél idősebb autókkal)?TommyY
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz
Siriusb #50077 üzenetére
Nagyapám Uaz-t vezetett, ő is csinálta rendszeresen ezt a kis kallantyúállítást, de ott nem tartalékra tetted ezzel a mozdulattal, hanem az autó két oldalán elhelyezett benzintankok között tudtál választani. Bizony, nem volt mindenféle csaló fedélzeti számítógép, ami hibás fogyasztási értékkel kecsegtetett. Bedugtad a kis fekete pálcát a motortérbe, és szépen leolvastad a skálázott műanyagot. Istenem, de szép idők. Vagy amikor a kúton előbb beleöntött a simson tankjába egy pohár Arol olajat a benzikutas, és csak ezután kérdezte meg hogy mennyiért akarok tankolni. Szegény egyhengeres meg tüsszögött, füstölt, mert rohadtul nem 1:50 keverék lett, hanem mondjuk 1:30
[ Szerkesztve ]
Tégy a gyűlölet ellen, TE rohadék!
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
TommyY2 #50078 üzenetére
Ritkán hallani olyanról, hogy nem nyílt volna ki szükség esetén olyan autóban, amin nem világított a visszajelző vagy kiolvasva nem volt vele gond.
Az pedig marha fura, hogy, ha 10 évente cserélni kellene, akkor az miért nem kötelező.
Megnézed, minden nap van híroldalon autóbalesetről hír, sokszor van fénykép is, és minden sz*r, öreg autóban is többnyire nyílik. A barkácsolt gépekben nem szokott, aminek már a 2. nagyobb ütközése van, de az kiolvasva is írta volna elvileg a hibát.Az autógyárak általában tíz év után javasolják a cserét, de a Fiat 14 évet „enged”, a Volvo és a GM Europe pedig meghosszabbította 15-re. A Volvo valamennyi autójának B-oszlopán listázza a légzsákokat, és feltünteti mellettük hónapra pontosan a csereidőt. Jelenleg egyedül a Mercedes állítja, hogy a légzsákok az autó egész élete alatt megőrzik eredeti képességüket. Ellenőrei számtalan bontóba került autót nem engedtek át a helyi szerelőknek, hanem maguk indították el a robbantást. Nem találtak hibás autót. A Mercedes szakemberei szerint autóikban az öndiagnosztika oly pontos, hogy még a gyutacs izzószálát is ellenőrzi, amikor az autós ráadja a gyújtást. A szilárd töltet egyezik a rakétákéval, víz alatt is működőképes marad.
Persze előfordulhat, hogy az 1 éves autót rommá törve nem nyílik, vagy, hogy a visszajelző jónak mutatja, és mégsem... szóval nyilván nem 100%-os ez sem, mint minden technikai cucc.
Az is lehet, hogy kicseréled az egészet, és az új nem fog nyílni.Szerk.:
Ha csak a két elülső légzsák cseréjére gondolunk, a mintegy 400.000– 600.000 forint közötti öszszeg egy évtizedes, még nagyon jó állapotú Audi A4-es árának a harmadrésze lenne.[ Szerkesztve ]
-
Siriusb
veterán
válasz
dethroner #50079 üzenetére
Érdekes, a Trabantnál mi az üzemanyagtartályba dugtuk a mérőpálcát!
Bocs, ezt nem tudtam kihagyni.Mindig szoktam mesélni, hogy amikor mentünk le a fővárosból gyerekkoromban Trabival falura és megálltunk tankolni, akkor a benzinkutas nem a kúton tekergette, állította be, hogy milyen arányú legyen a keverék, hanem levett egy doboz motorolajat, kinyitotta, érzésre löttyintett a tankba a kívánságunk szerint, aztán nyomta neki a benzint.
Viszonylag jól tudtak számolni, mert sosem lett baj belőle.
-
simonjoe
senior tag
válasz
TommyY2 #50069 üzenetére
..igazából az a szerencse, h egyik márkaszerviz vezetője egy nagyon kedves ismerősöm, talán súrolja a barátság határát is. Soron kívül fogadta az autót, ajándék árban csináltak meg mindent, az olaj pl. szerepel mint felhasznált mennyiség de nullás árral. Folyadékok, szűrők, szíjak, stab pálcák, elsö teló porvédők, toronyszilent csapágyakkal, hátsó fékcsövek, munkahengerek és még volt egy futóműállítás is, kassza 120k. Szívesen elküldöm a számlákat privátban.
Nem tudom hol laksz, de szívesen beprotezsállak, h ne csak a szám járjon. Rendes becsületes csapat, bár ismeretlennek biztos vastagabban számláznak, de legalább el is végzik a munkát, és kifogástalanul, nem utolsó sorban embernek is néznek. Na nem reklámozni akarom Őket! Ez a valóság.
#50072dethroner: a középső pedál sem kell, azt csak a gyávák használják!!Joe
-
AMD Power
titán
válasz
TommyY2 #50078 üzenetére
Én még nem nagyon hallottam olyat,hogy valakinél az első (előtte sose nyílt még ki a légzsák amióta kijőtt a gyárból) ne nyílt volna ki egy ütközésnél. Viszont már egy olyat mondtak amikor elméletileg még nem kellett volna nyílni a légzsáknak és mégis "beindult".
Suzuki SX4 1.5 VVT , Xbox Series X , Samsung A52 5G.
-
TommyY2
tag
válasz
simonjoe #50082 üzenetére
Hát én ezt nem értem. Mindig úgy tudtam, hogy csak azt kell cserélni, ami hibás (kivéve gyertyák, szűrők, folyadékok és gumi szíjak). Mi 8 évesen vettük, 47e km volt benne, most van bent közel 100e, még a fékbetétek is gyáriak (jövőre lesz majd csere). Eddig volt rajt cserélve a bal első kerékcsapágy (valószínű, hogy gyári hibás volt), és most kell majd ugyan ennél a keréknél cserélni a torony csapágyat (még nem biztos). Érdekesség képpen nemrég elvittem futómű ellenőrzésre, minden rendben volt (még a toronycsapágy lötyögést se mutatta ki a gép).
Köszönöm a segítség felajánlást, de valószínű, hogy távol lakunk egymástól (Nagykanizsa).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
dethroner #50072 üzenetére
Azért ez csak 50%-ban igaz, mert csigasoros rasegitesed van, amiben igazi kenyerszervo van az a bogár meg az MTZ...
Fűtés nélkül is működik egy autó és az alapvető feladatát ellatja (utas szállítása A-bol B-be), de ülés és tükörfűtés nélkül is tudtunk élni évekig, egy fapadosabb autó mindig üzembiztosabb mert Murphy sosem alszik. A mercimben évekig nem nyílt ki a zonnensibeda, mert szetrohadt a motorja, de ettől még közlekedésre alkalmas volt, a mai napig látok prémium autókat karácsonyfa muszerfallal, átmennek műszakin és senki sem halt még meg bennük...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
senior tag
válasz
TommyY2 #50084 üzenetére
...nem írtam, h a cserélt alkatrészek közül volt olyan ami rendben volt. Egyedül a két hátsó fékmunkahengerre mondták, h elmegy még egy darabig, de illene cserélni. (lassabban álltak vissza, és az egyiknél egy nagyon pici olajpárát találtak) Valóban nagyon messze vagy, én a főváros mellett lakom.
#500852ozzmexy: ez is egy szemlélet, és talán igazad is van, de Ti vagytok kevesebben!
Azért én szeretek laza öltözetben és nem nagykabátban vezetni. Használom a klímát is párátlanítani stb. Sőt jól esik, h esőben nem kell kiszállnom sem a kaput, vagy a garázskaput kinyitni, csak nyomok egy gombot. Az a tapasztalatom, h nem ezek romlanak el.Joe
-
jksx
senior tag
Sziasztok!
Lassan 15000km lesz a Vitarában, de az éves szervize jövő márciusban lenne. Szerintetek mikor kell vinni kötelező szervizre, mert két helyen háromféle választ kaptam
(Idén volt az első éves szervizen 7000km-rel) -
[CS]Blade2
addikt
-
Nekünk anno azt mondták, legelső szerviznél amelyik előbb eljön (1 év / 15k km), utána pedig amelyik volt, azon menni tovább. Tehát ha 1 év volt meg akkor évente vinni, ha a km volt meg, akkor x km-eként vinni.
De amúgy legegyszerűbb ha felhívod / írsz a márkaszerviznek.
[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
jksx
senior tag
Köszi!
Megkérdezem egy másik márkaszerviztől.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
SyMbioTe #50089 üzenetére
Igaz is meg nem is, egyszerű a képlet: két szervizlatogatas között nem telhet el 12 hónapnál több és nem futhat többet 15.000km-nél.
Egyébként a vásárlás időpontjától számolják, ha voltál az első 1 hónapos olajcseren akkor 11 hónappal később (tehát 1 évesen) is vinni kell.A be öntött cucc nem lehet 1 évesnél öregebb és nem lehet benne több mint 15k km. Ennyi a titok.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
Gyöször #50091 üzenetére
Nem írtam évjáratot szerintem, de lényeg az hogy tuti van valamilyen rasegites, eleinte volt a csigasor, aztán golyosorsot tekertünk, utána lett hidraulikus szervo és most az epas a menőség...
Ha rasegites nélkül kellene az úton tartani az autót akkor 100-nál már a banda fele menne is az árokba az első kanyarban..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Chereiose
addikt
válasz
Chereiose #50028 üzenetére
Tegnapi hazaúton már végre normális fogyasztásom lett
110-es szakaszon lement 5.8-ig is, utána 130-140 km/h-val lett ennyi, klímát ugyan nem használtam csak a sima meleget fújtam. Fél tankot pedig omv 100-al töltöttem fel, lehet a sima shell üzemanyag miatt is volt korábban magas értékem. Ja meg azért az is segített, hogy nem -1, 0 fok volt hanem 6-10 körül tegnap.
-
Gyöször
aktív tag
válasz
2ozzmexy #50094 üzenetére
Zsigulim (gyári) valami 140 körül megy, de nem az árokba, nincs abban semmi kunszt úton tartani. Mármint. Na. Sokaknak ez mégsem sikerül, de eddig nekem még szokott.
Szervó beparkoláskor jó. Ha gurul az autó már nem kell. Én egyébként a szervós traktort is úgy használom mint a másikat amiben nincs. Meg a Suzukit is. Álló helyben nem tekergetem, csak mert könnyű tekerni és vagány.
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
Chereiose #50100 üzenetére
A K14C motoros Vitara óraszerinti 130-nál ír 6,2-t, valójában olyan 6,5 körüli a fogyasztása tempomattal.
Ha elkezdek 6-osban vitorlázni vele akkor ez lejjebb vihető. Szerintem amit írsz az teljesen jó, én olyan 8literig nem stresszelnek rajta a helyedben...
A régi 1,4 szívó corolla evett üresen (csak sofőr ~85kg) GPS szerint 134-nél 7,3-at...
Ha 7lityi alatt eljarsz egy ilyen magas autóval akkor teljesen jó, már ha nem vagy ilyen fogyasztási őrült."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
Gyöször #50096 üzenetére
Látom nem érted a dolgot. Közvetlenül egy kilincsművel fordítod a kereket? Nem, tehát van rasegitesed, ha megnezed a bogár kormanymuvet akkor az egy fogaslec meg egy fogaskerék és jonapot, na abban semmi sem segít neked, magyarul pont ugyanakkora erővel kell tekerni a kormányt mint a kereknel... A régi zetor volt még ilyen ha jól emlékszem ahol két rudat tolt ki a fülke alól mindenféle áttétel nélkül...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Chereiose
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
Chereiose #50103 üzenetére
Lejjebb fog menni, csak tegyél bele 2-3000 km-t. Amíg nem lesz benne annyi addig a tempomatot nem nagyon erőltetném a helyedben, állítólag nem tezs jót neki...
A konkurenciát meg hagyjuk, azokban nagyrészt változó geometriás turbó van és növelt olajcsere periódus, cserébe azok autópályán tuti felforraljak az olajat... Akkor nem is említem h a PSA 1.0 puretech motorja 130LE, neked 40%-al nagyobb a lökettérfogatod és 10LE-vel erősebb csupán, lehet tippelni melyik lesz betegágy..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
Tom1939 #50105 üzenetére
Ezt írtam én is, h úgy többet eszik. A tiéd automata, ott más a végáttétel, az enyém manuális, ha bevagom 6-osba akkor 3000 alatt forog vmivel és a tempomat 127-128-at ír ki. Olyankor mutat 6,2-t, de ha tempomat nélkül megyek akkor tudok "vitorlázni" vele. Én az órát nézem és 130 fölé nem mentem. Még nem sokat autópályáztam vele, de nekem most ír BP-en 7,8-at a BC, de én melegítem minden alkalommal és hűtöm is, SS off, szóval nekem sokat ketyeg álló helyzetben.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz
2ozzmexy #50106 üzenetére
Mennyi ideig melegíted, illetve hűtöd?
Volt több cikk is, amiben írták, hogy nem szabad sokáig melegíteni (kb. fél perc után el kell vele indulni és finoman terhelni).
A mostani autószerelőm azt mondta, hogy nem árt neki, ha több percig melegítjük, sőt, jót tesz a motornak is, meg az olaj se fog túlzottan elsavasodni.Az a baj, hogy mindenki mást mond, te mit tudsz róla?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
TommyY2 #50107 üzenetére
A hosszas melegítéssel nem csak az olaj savasodása és benzinnel telítődése a baj, hanem a kipufogóban kicsapódó pára is (meleg gáz és hideg csövek). Menet közben, részterhelésen sokkal hamarabb túllendül ezen, mint egyhelyben állva. 30-60 másodperc untig elég, azalatt minden kényes ponthoz eljut a kenőanyag még nagy hidegben is.
Én úgy szoktam, hogy indítás után becsatolom az övet, meg baszkurálom a rádiót, illetve ha szükséges, kiveszem a kesztyűtartóból és felveszem a napszemüveget, és már el is telt ez az idő.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz
2ozzmexy #50106 üzenetére
Furcsa, én azt hittem, hogy tempomattal lehet a legjobban tartani a fogyasztást, meg ugye az adaptív vissza is gyorsít egyenletesen. Még gondolkodtam is, hogy kiveszem és "vezetek" én, de aztán már csak kényelemből is úgy hagytam. Na majd legközelebb megnézem manuálba mennyit megyek.
-
TommyY2
tag
-
Tomeeka28
aktív tag
válasz
Chereiose #50109 üzenetére
Én mindig használom, plusz sávtartó, nagy királyság. Enyémben most lesz 3000, szerintem 1500-tól már kedvező volt a fogyasztás, bár előtte sem tapasztaltam 8-9 közötti. Tegnap belváros plusz kis agglomeráció 6,1 volt.
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
-
Gyöször
aktív tag
válasz
2ozzmexy #50102 üzenetére
Nem vágom a Bogarat, ismerősnek van zetor super 50 az olyan mint te mondasz, de azért mert rugózott az első futómű. Abban az a durva, hogy nincs nyomtávrúd, mert keresztben van egy laprugó és ahogy rugózik változik a nyomtáv. HA jól emlékszem.
Azt sem vágom valóban miről beszélsz. Minden attól függ milyen az áttételezése a kormánynak. Ha rövid az irányítókar az első keréknél akkor kisebb fogaskereket raknak a léc fölé, könnyebb tekerni, de többet is kell. Ha ezt egy segédirányítókarral csinálják meg, mint a Ladánál, akkor meg úgy. De az nem azért van, hanem a rugózás miatt.
Szóval nemtom mit kéne értenem ebből, de megmondom őszintén nem is nagyon érdekel :-) majd ha módomban áll, alánézek egy bogárnak. -
Gyöször
aktív tag
válasz
tboldi #50108 üzenetére
A katalizátor van vagy 600 ezer Forint. Ne ketyegtessétek az autót, ha nem tud dolgozni a kati lerakódik a retyó és drága buli lesz.
Ugyanakkor hideg motort se forgatni se terhelni nem illik. Ezek közül a terhelés kis fordulaton a legrosszabb. De ha szép óvatosan felpörgetjük majd finom váltás és így tovább. Szerintem a lényeg, hogy melegítéskor -ha lehet- ne valami marha forgalmas útra kanyarodjunk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Zsír Lenovo ideapad 3 14ITL6 Gyors Multimédiás Ultrabook -30% 14 i3-1115G4 8GB 256GB SSD FHD IPS
- Új Dobozos Hp Pavilion 14-dv "Kis Gamer" Fémházas Ultrabook -25% i5-1135G7 8GB 512GB SSD Iris Xe FHD
- Qidi Tech X-Plus 3D nyomtató
- iPhone 11 64GB gyári független hibátlan 2022.12.08. Apple garancia
- Lenovo Legion Y520 - i7 7700HQ/16GB RAM/512GB SSD/GTX 1060 6GB/Garis bill.
Állásajánlatok
Cég: Webtown Informatika Kft
Város: Budapest
Cég: ELPRO Systems Kft.
Város: Budapest