- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- Call of Duty 4
- Nintendo Switch
- Call of Duty: Vanguard
- [Re:] Nyugaton is megjelenik a Tower of Fantasy (Mobil, PC)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdigit
addikt
válasz
tboldi #38006 üzenetére
Na pont ezért sem kell nekem se diesel se kis turbós benzines. Előző swiftem is kihúzott hiba nélkül 10 év 150k kilométert hiba nélkül és spóroltam ezzel a vezetéssel vagy 600eft-ot. Ráadásul még gázosítva is volt szóval összesen kb 1 millát csak a vezetési stílussal. Nekem elég az óra szerinti 130 is azon az évi egy nyaraláson mikor pályázom. Én csak elakarok jutni a-ból b-be.
-
tboldi
nagyúr
válasz
bigdigit #38011 üzenetére
Honnan tudod, hogy mennyit spóroltál? Volt egy másik Swift referenciának, amit más vezetési stílussal használtál, de minden egyéb körülmény teljesen ugyanaz volt?
Nem szereti egyik motor sem az alacsony fordulaton való nyektetést függetlenül attól, hogy szívó vagy feltöltött, benzines vagy dízel. Az, hogy elment alattad 150k km-t hiba nélkül, nem jelenti azt, hogy a következő 150-et is le fogja futni ugyanígy. Gondolom, nem volt szétszedve a blokk és kimérve a kopás mértéke.
Én sem szoktam 130-nál többel menni általában, de nyugodtan vissza lehet gangolni 5-ösből 4-esbe, ha arról van szó. Időnként kell a belső égésű motoroknak ez a megtornáztatás.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Darksiders84 #38013 üzenetére
Sok apró nyomból lehet következtetni. A Totalcaron volt egy cikk egy VW Jettáról ebben a témában, azt ajánlom figyelmedbe.
szerk.: Meg is van.
[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
válasz
tboldi #38012 üzenetére
Splitmonitor alapján látom mennyi az átlag.
De az egészben nem ez a lényeg mert meddő vita lesz. El kell fogadni van aki nyomja és leszarja mennyit eszik van aki arra esküszik ha pörgeti jó lesz az autónak is és van aki abból űz sportot minnél kevesebb legyen a fogyasztás. Én az utóbbi táborhoz tartozom és ha tehetném elektromos autóm lenne már. De hozzá is tegyen bármennyire is olcsóbb lenne azzal közlekedni azt se nyomnám hanem azt figyelném minnél nagyobb távot megtegyek egy töltéssel. A kis fogyasztás alapfeltétele többek között a gyors felváltás.
A végére még annyit nem hamarabb váltok mint az autó a kijelzőn tanácsolná. Az általad linkelt cikkben is szerepelt ezt így tervezték és gondolom nem hülyék állították be milyen terhelésnél kellene elváltani mert a váltás helye nem konstans fordulatoknál történik hanem helyzet függő. -
tboldi
nagyúr
válasz
bigdigit #38015 üzenetére
Bocsi, de erről most ez jutott eszembe.
Komolyra fordítva:
Csak a második bekezdésre reagálnék, mert az elsőre tényleg nem érdemes.Az autót megtervező mérnökök valóban nem hülyék (a legtöbb esetben, mert azért előfordul egy-két baki), viszont akik a különböző környezetvédelmi normákat találják ki, azok hülyék.
Nem azt akarom mondani, hogy nem fontos a környezetvédelem, de az autógyártókra ráerőltetik ezeket az ész nélkül létrehozott szabályokat, és ilyen bugyuta megoldásokra kényszerülnek, mint ez a váltást jelző izé. Csakhogy ezek a dolgok nem feltétlenül jelentenek egyet a motor hosszú élettartamával. Mintha nem is egyeztetnének egy szakértővel sem és nem is törődnének azzal, hogy megvalósítható lenne-e, amit kitalálnak... Nem véletlenül csinálta a VAG is azt, amit dízelbotrányként emlegetünk.
A start-stop a másik kedvencem, műszaki szempontból nézve az sem túl jó a motornak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Darksiders84 #38018 üzenetére
A miénket még nem kellett szétszedni, nem tudom, hogy milyen belülről. Javaslom, keress a YouTube-on egy videót.
HKorn: Ebből a motorból csak a részecskeszűrő, ami szívás, a többit nem érzem hátránynak. A turbó eleve jó, a közvetlen befecskendezés ugyan kormol, de nincs EGR, szóval ez sem gond, a 3 hengernek meg jó érces hangja van kiforgatva.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
nagyúr
válasz
Darksiders84 #38018 üzenetére
A gombokkal ki lehet tolni,és ott az elem.
-
Darksiders84
aktív tag
Sikerült átíratnom a szerelő szerint is rendben az autó olaj csere egyenlőre a pótkulcs is mükődik az új elemmel a kuplungot is megszoktam már szóval a lényeg pár hónap keresgélés után Splash helyett Swift lett mert a közelben árban nem volt nekem megfeleő vagy csak gyorsabbak voltak nálam de erre a mostanira lecsaptam egyből mentem másnap szerelő utána egyből szerződés fizetés. A gáz az viszont taposos de egyből megugrik csak taposni kell de gondolom ez is normális vagyis nekem kicsit szokatlan. Köszönöm mindenkinek a hasznos segítségeket. Valami jó kartámaszt/könyöklőt vennék bele ha van jó hely olcsón.
[ Szerkesztve ]
-
Darksiders84
aktív tag
Váltónak az olaját hány ezer km után szokás cserélni?
-
pjen
nagyúr
válasz
Darksiders84 #38024 üzenetére
45000 km a csere előírás.
-
Darksiders84
aktív tag
Ahol látni az órát és hőmérsékletet + jelenlegi fogyasztást ami állandóan változik ugrál azt nem lehet esetleg kikapcsolni?
-
Kicsirics77
veterán
válasz
Darksiders84 #38026 üzenetére
de ki lehet,nyomogasd a jobb oldali pálcát a műszerfalon addig amíg üres képernyő nem lesz.
.... .- --... -.- ..-. .
-
r.levente75
addikt
válasz
Darksiders84 #38026 üzenetére
Átlagfogyasztásra is tudod rakni...
-
pjen
nagyúr
válasz
r.levente75 #38028 üzenetére
Azt hogy?
-
pjen
nagyúr
válasz
Kicsirics77 #38030 üzenetére
Nyomogattam,de a szervíz szerint sem tudja,csak Km és merföld váltás van.
-
pjen
nagyúr
válasz
r.levente75 #38033 üzenetére
2006 SWIFT :nyomogatva Km és mérföld.
-
Darksiders84
aktív tag
válasz
r.levente75 #38033 üzenetére
Nekem 2007-es Swift és a pillanat jelenlegi fogyasztáson van ami állandóan változik ugrál. Na megnézem az átlagfogyasztását. Váltónak az olajcseréje mennyibe kerülhet?
[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
A Suzuki Assistance szolgáltatást alapból mindeni megkapja az új autóval? Csak a műszaki meghibásodásra vonatkozik,vagy balesetnél is igénybe vehető?
Időközben utána néztem arra nem vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Darksiders84 #38035 üzenetére
Nem biztos hogy mutat átlagfogyit, felszereltség függő.
Váltóolaj anyag: [link] x3
Munkadíjjal 15-17k-ban megáll[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
r.levente75
addikt
2008-as swift.
Nyitásnál a vezető ajtó nyílik ha egyszer nyomom meg a gombot a távkapcsolón, ha mégegyszer akkor nyílik a másik ajtó és a csomagtér is (három ajtós).
Azt szeretném ha mind nyílna és zárna egy gombnyomásra.
Ja és az elektromos ablak csak lefelé autómata. Ez így rendben van? -
pjen
nagyúr
válasz
r.levente75 #38038 üzenetére
Igen,enyém is ilyen gyárilag.
-
Darksiders84
aktív tag
válasz
r.levente75 #38038 üzenetére
Az e ablak csak lefelé autómata és akkor hogy zárod be/fel? Nekem ami furcsa hogy a távkapcsolón elég erősen kell nyomni hogy hatás legyen az új elemes pótkulcson is ami nem volt használva ugyan az.
-
r.levente75
addikt
válasz
Darksiders84 #38041 üzenetére
Felhúzni is a gombbal kell az ablakot, csak egyfolytába nyomni kell.
Lefelé úgy megy, hogy egyszer megnyomom és automatán lemegy magától. -
Darksiders84
aktív tag
válasz
r.levente75 #38042 üzenetére
Érdekes nekem le és felfelé is nyomni kell ameddig szeretném hogy nyítva legyen nincs egy nyomásra teljes nyítás és zárás.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Darksiders84 #38043 üzenetére
Amikor lenyomod, utána még van egy kapcsoló, lefelé így megy le automatán, ha a 'gombot' is lenyomod. Nem tudom értelmesebben leírni (ha a 2005+ swiftről van szó).
Eladó Google Pixel 4a 5G | Three logicians walk into a bar. The barman says, 'Does everybody want a drink?' The first logician says, 'I don't know.' The second logician says, 'I don't know'; the third says "yes". :)
-
Darksiders84
aktív tag
A rádió bekapcsolva van és úgy állítom le a kocsit nem gond ugye? Gyújtásnál indításnál így már akkor egyből szól. Biztosítást tegnap este utaltam el mert így kb 3 ezerrel olcsóbb lett mint csekken viszont nem küldtek még semmit pedig átment. Nem várható valami igazoló email? Igazoltatásnál gondolom lekérdezik hogy van biztosítás vagy nyomtassak valami befizetési igazolást?
-
Kicsirics77
veterán
válasz
Darksiders84 #38046 üzenetére
ha befizetted akkor be van fizetve,majd jön az igazolásd róla, hidd el a központi nyilvántartásban látni fogják igazoltatásnál,hogy rendezve van-e vagy sem.
.... .- --... -.- ..-. .
-
tboldi
nagyúr
válasz
r.levente75 #38038 üzenetére
Nem tudok róla, hogy változtatni lehetne. Ez nem VW, hogy egy kábellel és pár kattintással tudsz mindenfélét aktiválni.
(#38041) Darksiders84: Két állása van lefelé a kapcsolónak, kb. mint egy fényképezőgép exponáló gombja. Az első kattanás után van egy második is.
Bár nem tudom, hogy felszereltségfüggő-e, elképzelhető, hogy a tiédben pont nincs.(#38046) Darksiders84: Nem gond, de ha az indítózás idejére nem kapcsol le, akkor érdemes legalább letekerni egy kicsit a hangerőt, főleg a téli hidegindításoknál. Ha viszont kikapcsol addig, amíg elfordítod a kulcsot, akkor nem muszáj.
-
Darksiders84
aktív tag
Fűthető tűkörnek van külön gombja vagy az egy gomb ami együtt csinálja a hátsó szélvédővel egyszerre?
-
válasz
Darksiders84 #38052 üzenetére
Egy gomb a hátsó szélvédő fűtéssel.
[ Szerkesztve ]
Eladó Google Pixel 4a 5G | Three logicians walk into a bar. The barman says, 'Does everybody want a drink?' The first logician says, 'I don't know.' The second logician says, 'I don't know'; the third says "yes". :)
-
MaTTeS
senior tag
válasz
Darksiders84 #38007 üzenetére
Az alsó a kipörgésgátló gombja (ASR). Ha az autó tartalmazza mindig be van kapcsolva, de gombnyomásra kikapcsolható.
A felső az egyfokozatú ülésfűtés. -
negroo
aktív tag
Celeriót szabad e venni?
Egy kis alusil történelem... Egyszer volt, hol nem volt, volt egy ügyes favágó. Kitalálta, ha a fűrészben nem lenne acél henger, mennyivel könnyebb lenne a láncfűrész. Elkészült az aluminium kemény krómozott hengerfurat, acél persely nélkül, amit a krossz motorok is átvettek. Kis súlyú volt, ha nem kapott port és valami nagy traumát, illetve nem sütötték meg, akkor örök volt, néha kellet gyürüt & dugattyút cserélni, a henger maradt - viszont a gyártása elég macerás a galvanizálási technológia miatt. Aztán kipróbálták az nicasilos bevonatot, amit már könnyebb volt felhordani a henger belső felületére, és mivel nagyon jó hővezető, lehetett növelni a kompressziós arányt, amivel nőtt a fajlagos teljesítmény, nőt a hatásfok - ezért csökkent a fogyasztás. Okos autóipari mérnökök ezt látván, átvették ezt a technológiát, amibe egy bajor gyár majdnem belebukott... M60 kódjelű, BMW 90 fokos hengerszögű V8-as motor volt az első ilyen. A lehető legkisebb tömeg és méret elérése volt a cél, ezért a blokk és a hengerfej alumíniumöntvényből készült, a szelepfedelek magnéziumból, a szívósor pedig nylonszálas műanyagból. A hengerek falát a kopásálló Nikasil ötvözet védte (nikkel-alumínium-szilícium, a Mahle fejlesztette ki a hatvanas években). Négy vezérműtengelyes, hidrotőkés, öt helyen csapágyazott főtengellyel, hengerenkénti gyújtótrafóval és négy szeleppel. A duplasoros vezérműláncos vezérlés drága, de nagyon strapabíró konstrukció (az Audi használt egyedül szíjat a V8-as motorjában a német trió tagjai közül), a komplett motor, segédberendezéseivel együtt 230 kilós száraz önsúllyal rendelkezett. Minden szép, minden jó, de idővel kiderült, hogy a dolog csak 2ütemü motorok esetében hibátlan, mivel ott a keverék olajfilmje miatt nem éri közvetlenül benzin a hengerfalat. A gyengébb minőségű, magas kéntartalmú üzemanyag (India, Kína, Pakisztáni..) kikezdi a Nikasil-bevonatot, (konkrétan a nikkelt) ami tömítetlenséget és kompresszióvesztést okoz. Miután ez a probléma napvilágra került, a BMW 160 000 kilométerre tolta ki a garancia időtartamát, és az ezalatt jelentkező ilyen gond esetén a motorblokkot az új fejlesztésű, Alusil bevonatosra cserélte ki ingyen a motort. Az anyagi kár jelentős volt, ahogy a híradóban mondanák... Alusil egy keverék, ami alumíniuból és púder finomságú szilícium porból áll. Olvadt állapotban viszik fel a henger falára, amikor az alumínium folyékony, azonban a szilícium szilárd a keverékben. A felületét meghónolják, és már mehet is. A bejáratás alatt a szilicíum kristályok közül az alumínium erodálni kezd, a felület olyan lesz mint a macskaköves út: a kemény szilicíum kristályokon siklik a dugattyú gyűrű, az árkokban pedig megül a motorolaj, így kiválló kenést biztosít. Surlódási ellenállása minimális, ami szintén kedvező a benzin fogyasztásra. Amennyiben nem szív be a motor port, a felület élettartama sokszorosa az acél öntvény hengerek. Hátránya a speciális hengerfej tömítés, illetve az a tény, hogy a motorblokk is hajlamos a deformációra ha túlhevül, mivel nincs egy kemény magja, mint régen volt az öntött acél hüvelyes motoroknak. A Suzuki autók közül a Splashban volt az első alusil motor, K10A ês a K12A, 10,5-ös kompressziós aránnyal, és példás fogyasztással. A Celeriókban a K10B NEXT motor van, 1:11-es kompressziós aránnyal, amiről jó tudni, hogy nem úgy mérik, mint Európában - ez a fogyasztáson meg is látszik :-) Engem csak a vízhőfok mérő hiánya aggaszt az egész dologban egy kicsit, illetve a korongos szelephézag állítás.
[ Szerkesztve ]
-
Darksiders84
aktív tag
Swiftben van esetleg valakinek könyöktámasza? Az érdekelne hogy alatta a kéziféket kényelmetlen húzgálni vagy esetleg fel kell hajtani a támaszt és úgy lehet behúzni a kéziféket?
-
Roxbury
őstag
válasz
Darksiders84 #38056 üzenetére
En nemreg raktam az enyembe (2006) egy armster 2-es konyoklot. Kenyelmesebb, ha fel van nyitva, de en anelkul szoktam behuzni. Meg lehet oldani ugy is. Maga a konyoklo nagyon popec, stabil. Ami mozgas van az mar a gyari suzuki kozepkonzol mozgasa amire fel van csavarozva. 🙂
-
Darksiders84
aktív tag
-
Roxbury
őstag
válasz
Darksiders84 #38058 üzenetére
Az nem dohanypakk, hanem egy kiveheto tarto, amit magaddal vihetsz. Mas tipust nem akartam, lattam ismerosi korben hogy szidjak a gagyikat 10 ezerert. Recsegnek, hajlanak, rondák. Ezt tudom, hogy jó, ha olcsobbat akarsz, lehet szenvedes lesz vele.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Macska topic
- [Re:] Drága az elektromos autó, de öntik bele a pénzt
- Automata kávégépek
- [Re:] Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- [Re:] Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Filmvilág
- Autós topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Mikrofon topic
- További aktív témák...
- Új Zsír Lenovo ideapad 3 14ITL6 Gyors Multimédiás Ultrabook -30% 14 i3-1115G4 8GB 256GB SSD FHD IPS
- Új Dobozos Hp Pavilion 14-dv "Kis Gamer" Fémházas Ultrabook -25% i5-1135G7 8GB 512GB SSD Iris Xe FHD
- Qidi Tech X-Plus 3D nyomtató
- iPhone 11 64GB gyári független hibátlan 2022.12.08. Apple garancia
- Lenovo Legion Y520 - i7 7700HQ/16GB RAM/512GB SSD/GTX 1060 6GB/Garis bill.
Állásajánlatok
Cég: Visoft Kft.
Város: Budapest
Cég: Test Innovation Technology Kft.
Város: Budapest