Új hozzászólás Aktív témák
-
-
őstag
Valaki cserélt már scross vagy vitara hagyományos 6-os automata váltóban olajat? Lassan megyek köztes olajcserére és másik fórumon beszélgetésről jutott eszembe. Tafáknál kérdeztem múltkor láthatólag fogalmuk sem volt (jó lesz az 150 ezerig, nem tudjuk mennyi, senkinek nem csináltuk még). Én 60 ezernél cserélném, csak bekészíteném a tudástáramba Ők szimpatikusak, de suzuki nincs felsorolva náluk. Valami olyan hely kellene ahol jól megcsinálják, és van velük tapasztalat (nem az olcsóság a fő kritérium)?
-
őstag
válasz BigBlackDog #39145 üzenetére
Igen szerintem is az ignisben robotizált van mint a celerioban. Nézegettem az opciókat amikor asszony autót kerestem. De a cvt-ről a balenoban nem mondtak rosszat (és az van a swiftben is, kár hogy az ignisbe nem rakták legalább azt).
-
őstag
Bocsika ha off a kérdés. A spotify androidos telón a faceliftes scrosson valahogy működtethető?
-
őstag
válasz Napfénysüti #39159 üzenetére
Ja, amíg ez az agyrém (bocsánat piaci folyamat) megy itthon a használt autókkal addig megéri újat venni annak aki megengedheti magának. Haszonélvezője vagyok (legutóbb 10,5 éves 150+ ezer kilométeres i30-ast adtam el 1,4-ért, úgy hogy 3,4-ért vettem, évi 200 ezer alatti értékcsökkenés azért vicces), de szerintem nem normális. Ha a suzuki folytatja ezt (és a suzuki itthon még durvább értéktartásban) akkor lehet hogy kiszállok belőle 5 évesen és lesz új. Kíváncsi vagyok mennyit ér majd a gl+ 1.4t allgrip at scross 5 évesen 80-90 ezer kilométerrel (7,5 ezres olajcserével és első automata váltó olajcserén túl, szépen lepapírozva). 4,6-ot? Szerintem nem normális, de ha ilyen a piac...
-
-
őstag
válasz tomi5244 #39326 üzenetére
Dupla kuplungos gyorsabban vált ideális körülmények között (nem ideálisban meg nem ), és szerkezetéből adódóan a városi dugót rosszabbul bírja (kuplungot csúsztat amikor a hagyományos automata röhögve kúszik előre). Esetleg "olajos" változatot vennék, de szárazat semmiképpen. Inkább egy jó Cvt...
Nekem hagyományos aisin, abból is a jobbik van az scross 1.4t-ben (1.0t-hez az van a mi az 1.6-hoz, az 1.4t erősebb több nyomatékot álló változatot kap).
Én a sajátomban lévő váltót nagyon ajánlom, szerintem nem lassú.
-
őstag
válasz BigBlackDog #39330 üzenetére
Nem ugyanaz, az 1.0t-hez járó csak 160 nm nyomatékot bír (és az 1.0t manuálissal ha jól tudom 170-et tud). Tartósságot nem tudom, de ha jól tudom mindkettő aisin. Hosszú távú tapasztalat nem nagyon lehet még, de én az aisinről hallom a legkevesebb panaszt.
Lassabb váltást ír a néhány (egy?) teszt ami ment mindkettővel és észre is vette hogy különböző a váltó. De az akár a relatív gyengébb 1.0t miatt is lehet (vagy csak rosszabbul sikerült az összehangolás a motor és a váltó között).
-
őstag
válasz BigBlackDog #39332 üzenetére
Szívesen Én pl. swiftben megvenném az 1.0t automatát. Scross-ban inkább a motor mérettel van gondom az autóhoz képest. Facebookon olyant is írt valaki hogy 1.2t is lesz... De tudjuk mennyit ér sok facebookon látott infó, várjuk ki a végét.
És például a sima 1,2-es állítólag nagyon jól össze van hangolva a cvt-vel (de a balenóban a + 600 ezer kicsit túlzás érte).
-
őstag
válasz BigBlackDog #39368 üzenetére
Nem forgatnám a kést nyílt sebben, de a Gusztáv 4,2 milláért árult 1.0T AT GLX swifteket kb egy éve... Ő náluk már máskor is előfordult ilyen szereztünk pár tucat ebből, ha kell olcsóbban megkapod (és nem lehet válogatni csak ebből, nem is nagyon reklámozzák elmegy ügyfelek között). Baleno GA is volt ilyen (fullfapad+ légkondi+ utólagos rádió), 2,7-ért amikor vettem az scross-t . Majdnem vettem egyet (kicsit durva lett volna 2 autóval kijönni egy helyet, de olyan full fapad volt hogy le tudtam győzni a racionalitásom, bár még befektetésnek is jó lett volna, pár éve központi akcióban a GA scross 1.6 benzin volt 3,4 milla, most kb ugyanannyiért árulják 50 ezer kilométer felettieket)...
Szóval Gusztávnál személyesen érdeklődnék vásárlás előtt
-
őstag
válasz BigBlackDog #39380 üzenetére
Igen, minden rendben ment. Szervizbe másokat érintő rossz tapasztalatok miatt nem hozzájuk járok (de hogy fair legyek hozzájuk csak az ezresre mentem és ott nem volt gond).
-
őstag
válasz xrvman #39385 üzenetére
Én ott vettem az scross-t, azzal minden rendben volt. De volt egy rémsztori (vitara olajcseréből csak a leengedés sikerült, bele már nem töltöttek újat és üresen olaj nélkül elengedték az ügyfelet). Belátták, felelőst kirúgták. De akkor is. Ez nekem sok.
Tafákhoz járok szervizelni.
-
őstag
Ha a sporthoz érted a duplakuplungost (vagy kuka részt) akkor készséggel elismerem hogy egy jó dsg legtöbb esetben gyorsabban vált, de azért hagyományos automatában is vannak elég gyors darabok (ésazt is elismerem hogy a ZF gyorsabb mint a suzuki által használt aisin, de ennek ára hogy megbízhatóságban finoman fogalmazva nem mindegyik váltója erős).
-
őstag
válasz rbalint88 #39405 üzenetére
Várost annyira nem kajálja a duplakuplungos. Ott gyors nagyon ahol jól eltalálja merre lesz a következő váltás és bekészíti előre. Nu a város pont ennek nem kedvez És ha jól tudom a lassú mozgásnál csúsztatja a kuplungot keményen (= város nem igazán tesz jót neki, és darabosabb is mint egy igazán jó hagyományos automata). Előre és hátra között sem sebesség bajnok.
A mostani 6-os és 8-as automata volvoéknál már biztos aisin. A korábbiban nem vagyok biztos (de a 6-osnak sokkal jobb híre van mint a korábbi 5-ös automatának).
-
őstag
válasz BigBlackDog #39442 üzenetére
Valamelyik magyar beszállító cég újságjában benne is volt a hibrid vitara. A hírek szerint ez már igazi rendes hibrid rendszer lesz, elég drágán.
-
-
őstag
válasz BigBlackDog #39579 üzenetére
Kíváncsi vagyok milyen hibrid lesz (Toyota egy az egyben, vagy teljesen önálló), meg úgy általában következő generációra is. Sokat megyek városban... Ha még hangszigetelés is lesz benne akkor lehet hogy elcsábulok
-
őstag
válasz Bestspiler7 #40045 üzenetére
Én arra is kíváncsi vagyok hogy ez a 7-8 milla zöld rendszámosat jelent (akkor szuper ár) vagy nem (akkor viszont drága).
-
őstag
válasz SirKero #40058 üzenetére
Igen a turbósok esetén. A szívó 1,2-esben és 1,0-ban tudtommal nincs. Bár 1.0 már inkább zárójel mert a celeriónak itthon annyi.
És ha minden igaz a turbó és a direkt befecskendezés miatt szükséges a szűrés. De jó kérdés hogy szívóban van e valakinél részecskeszűrő, de nem tudok ilyet (mondjuk a szívó a hibrideken kívül erősen kihalóban van, és ugye azt sem lehet tudni hogy az új suzuki hibrid egy az egyben toyota lesz, vagy a benzimotor része suzuki, és ha igen akkor milyen).
-
-
őstag
Hát ha jó áron lesz a Rav4 suzuki változata (és tényleg csak suzuki emblémát kap, de pl. hangszigetelés marad toyota) akkor lehet hogy elcsábulok. Annak meg csak örülni fogok hogy röhejesen kevés értékvesztéssel adom el az scrosst (mer nem nagyon lesz konkurencia + ez még nem részecskeszűrős). Valószínűleg még a vevő is örülni fog, rendesen karban van tartva (féléve olajcsere stb.)
-
őstag
válasz Napfénysüti #40643 üzenetére
Hát igen. Bár a suzuki szerviz azért olcsóbb mint a toyota (mondjuk ez kb nettó mindegy, mert toyotához vinném nem az ebben még tapasztalatlan suzukihoz).
De ugye van egy pár kérdés:
1. Ki gyártja ezeket?
2. Ha a Suzuki mivel fog spórolni?
3. Ha Toyota akkor melyik változatokat kapja meg a Suzuki (valahogy nem hiszek a JBL hifis executive változat GLX-esítésébben )?Szóval az én tippem is az lenne hogy nem lesz nagy lehetőség (vagy sokat lesz "butítva" a suzuki változat vagy nem lesz olcsóbb, csodák ritkán vannak).
-
őstag
Nálunk is utóbbi évekbe volt csere, az 1 milliós ajánlat helyett 1,4, az 1,2-es helyett 1,55-ért adtam el az autókat. 2 óra munkaért nem rossz órabér. Jelenlegi helyzetben amikor pörög az eladás és kevés a munkaerő elég kevés esetben éri meg nem saját magának eladni az embernek a használt autót (vagy ha annyi a pénz, akkor nem Suzukit kell venni, és úgy mondom ezt hogy nekem is van Suzukim .
-
őstag
Bocsi, jó hülyét fogok kérdezni. Automata 1.4t allgrips scrossom van, és kb fél éve nagy ritkán gázadásnál hallok egy kattogó hangot alulról mögülem. Lehet az allgrip (azaz az első kicsit tapadást vesz ér megy hátra az erő)? Vagy említsem meg az augusztusi szerviznél?
Elég random, közel sem minden nagy gázadásnál jön elő.
-
őstag
válasz Napfénysüti #41347 üzenetére
Azért már erősen kíváncsi vagyok a suzuki féle toyota rav4-re. Pl. a suzuki maga fogja gyártani, vagy toyotáék fogják csak suzuki márkajel kerül rá. Ja és mi lesz a neve, grand vitara?
Mondjuk érdekes dilemma lenne a egy hibrid változat szervizelése (toyotánál millió éve ismerik, de mégiscsak suzukinál vette az ember).
-
őstag
válasz gyenesmartin #41369 üzenetére
Nem lesz már Ignis és swift sem? Vagy csak motorváltás körüli átmeneti állapot? Ha jól tudom ennek a teljesen jó kis szívó 1,2-esnek is reszeltek (és ezt én őszintén sajnálom, szerintem új autóhoz mérten kis pénzből a legjobb valami suzuki 1,2-es mocival).
-
őstag
válasz gyenesmartin #41371 üzenetére
Akkor lesz itthon Vitara+Scross és kész? Esetleg Jimny örökkévalóság várakozás után?
Akkor lehet hogy Rav4 suzuki változat sem lesz... Pedig az érdekelne.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Energiaital topic
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Alkoholista nevelde
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm