Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz BigBlackDog #37276 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni de múlt év végén, most év elején a 1.0 glx at swifteket akciózták készletről Gusztávnál. 4.2-4.3 milláért. Én is gondolkoztam rajta de az asszony se automatát se swiftet nem akart. Én meg papucs voltam (na jó Ő autója lett azért ).
És senkinek sehol nincs már ilyen vitarája készleten? Körbetelefonáltál minden szalont?
-
őstag
válasz Padre81 #37346 üzenetére
Most vagy ideális helyzetben, mert nem gyártják éppen (meg jön a részecskeszűrő esetlegesen). Helyedbe feldobnám a facebook csoportba is, aztán ha 1 hétig nem megy el a hahu-ra. Szerintem simán el fog menni.
Engem egy hete benzinkúton szólítottak le hogy eladó e az scrossom... -
őstag
válasz tboldi #37386 üzenetére
Ezt az 1,4-es nem kap részecskeszűrőt dolgot azért kíváncsian várom. Kb. ez lenne az egyetlen motor. Hondánál rákérdeztem jazz vásárlásnál, a civic mindkét turbósa (1,0 és 1,5) is kap részecskeszűrőt az értékesítő szerint.
Az scross áremelése kapcsán, anélkül ha csak a motorok változnak (turbós minden vitara) lehet hogy megfordulna az eladási arány... Keményen jött fel az scross, és felszereltség per ár aránya szerintem jobb volt. Az 1,6-os szívó motor választásának lehetősége azért itthon versenyelőny.
-
őstag
válasz tboldi #37390 üzenetére
Az annyiért kell részben azért nem lennék annyira biztos... Szerintem a szalont is érinti az új árlista nem igen hiszem hogy úgy menne hogy most mindenki vehet régi áron amíg nincs új árlista. Készletet kellene vadászni ha van.
A jazz-t meg inkább ad el maga ha odáig jutsz. Én az utóbbi időben 750 ezeret kerestem azzal hogy nem beszámítottam hanem magam eladtam (az i30 1 helyett 1,4, az iq 1,2 helyett 1,55 milláért ment el). Mindegyiket kb a 3-ik megnéző vitte el (drágán adom az új kortól nálam lévő autót, nepperek és AAA csak sms-eznek amit ignorálok).
Szerk: Győrieknek mintha még lenne hahu alapján 1.4 awd automatája több színben, ha rám hallgatsz azt veszel Csak a Jazz fogyasztást felejtsd el
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz tboldi #37392 üzenetére
Apropó milyen a CC+ jazz méretében (milyen méretű neked azon a felnin)? A scrosson király, de az malomkerék a jazzéhez képest (jazz 185/60/15).
Azért 1,2 és 1,5 között van különbség. Ha adnak 1,4-et akkor én sem szenvednék annyiért.
Aztán egy év múlva a casco kifizetésből vennél egy másik verdát (az SSS-t elégé viszik nem?)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Hát igen, ezt tudom de csak akkor hívok szalont ha tényleg vásárolni akarok Speciel tavasszal akartam és i20 active kb 80%-ban nem volt meg amit a hahun hirdettek (csak hatalmas 17-es kerékkel volt egy két speciális felszereltség ami nekünk nem kellett). Nyert a jazz, mert az volt amit hirdettek...
-
őstag
válasz dReFiX #37481 üzenetére
Köszi. Akkor majd meglátjuk. Túl szép lenne hogy igaz legyen (kb. egyetlen turbós lenne amiről tudok szűrő nélkül szeptembertől), de ne legyen igazam. De az 1.4t automata kötelező allgrip nélkül egy jó lépés. Ráncfelvarott vitara felszereltségre listára lennék kíváncsi
-
őstag
-
őstag
Nu akkor te engem nem ismersz Azért vannak patentok és egyebek, és én a majdnem soha semmit nem szerelős altípusban tartozok (önismeret tapasztalati úton, a majdnem részből).
De ez a 2 nap munka az amiért nem hiszem hogy vállalja valaki. De ha túl vagyok a nyaralás anyagi csődjén akkor rákérdezek pár hifi-s cégnél pesten a teljes hangszigetelésre akinél csináltak már hangszóró cserét és részleges hangszigetelést a facebookos csoportból (addig nem, senkit nem túráztatok amíg nem komoly a szándék).
-
őstag
válasz Doki16 #37645 üzenetére
Hát én nem azért nem cseréltem mert nem szerettem volna, hanem mert olyan fokozatos volt a nehezedő kuplung hogy nem vettem észre. És nekem tönkre vágta egy utazásomat (Brno mellett kezdett elszállni, természetesen dugóban, a hyundai szervizbe alig jutottam el, ők meg 3 hétre tudták vállalni, onnan már trailer vitte ahhoz aki vállalta 30 kilométerre onnan).
Nekem ugye 150 ezer kilométer után volt, de annak jó része autópálya volt. Ha sok volt a város akkor akár 72 ezer kilométer után lehet gond. Helyedben megnézetném mi van, mert ezzel ott lehet maradni az út mellett.
-
őstag
válasz blakey #37663 üzenetére
Az első ajtóknál a nagy ablak és a kicsi elválasztásánál (jobban nem tudom leírni) alul a gumi nem igazán hézagmentes. Nálam sem. A facebookos csoporton szerintem 5+ fő érintett legalább a beázásban. Az enyémen nem láttam beázást még, az utastérbe biztosan nem jött be. Majd ma még megmozgatom az ajtót és hallgatózok hogy az ajtóban lötyög-e víz... Mert Zuglóban azért volt egy két nagy zuhi mostanában.
De ha 10%-ot érint az is gáz. Én a tafákkal beszéltem mert jövő héten megyek éves szervízre. Ők azt mondták hogy előfordul de messze nem általános. Így egyen javítás sincsen rá.
Szerk: Tamoo: Igen erre részre gondoltam én is.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Hogy ne csak negatív legyen. Ma megjártam oda-vissza Bécset Zuglóból indulva. 6,4 lett a fogyasztás, 5 emberrel (és én vagyok aki bevallja a városi 9-12 litert). Mondjuk a tempó nem volt gyors (de a fékezések és a gyorsítások is elég súlyosak voltak, az M1 egy halál főleg F1 hétvégén). Mondjuk így tele emberrel szerintem ilyen forgalomban tényleg kevés lehet az 1.0 (nekem scross 1.4t allgrip automata van)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Nem volt annyira katasztrófa mint tavasszal inkább a forgalom volt nagyon erős és sok a sávelhúzós útjavítás (ez mondjuk érthető). Azért egy waze/google maps bekapcsolás nem árt, minket a határ előtt levitt arra a kis kerülőre, spóroltunk vele negyed órát, valamiért dugó volt a pályán a határnál.
-
őstag
válasz tboldi #37836 üzenetére
Úgy tűnik azonos felszereltséggel az scross lesz az olcsóbb jóval ha ez a felszereltség marad...
Más, így majd egy év használat után is szeretem az automatát és az 1.4t mocit az scrossban Bár most hogy megszoktam az erőt, biztos nem választanám az 1.0-át. Azért most nyaralva fullra megpakolva is megindult autópályán, de nem annyira durván mint amikor csak én ülök benne. Azért az M7-esen balcsiról haza nem mindegy hogy gyorsul a a tömött sávok közötti váltásnál (mert sem bal oldalon ragadni sem 70-80-al tötyögni nem szeretek).
-
őstag
Az én használatomban télen akár 12-öt. Nyáron akár 9-et (az már hurrá). Mondjuk Zugló, és a hétköznapi rutinban van egy 2*3 kilométeres inga (és még közben is sulinál megállva). Ezt egy toyota iq 1.0 is 8 literrel nyomta (feleségem jazz-e lehet hogy még kicsit kevesebbel de 7 felett).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz dobost #37844 üzenetére
Most szerencséd van, már van 1.4t automata allgrip nélkül is, eddig nem volt. Az akciós árból tényleg nem nagyon engednek, közönséges halandónak legalább is. Viszik mint a cukrot, miért engednének? Szerintem teljesen jó a váltó, nálam biztosan jobban vált Én a Gusztávnál vettem, de nem oda hordom mert volt egy horror sztori velük. Egyenlőre Tafáknál szervizeltettem de még csak 2-szer voltam (eddig nem volt gondom velük).
-
őstag
válasz dobost #37849 üzenetére
Hát igen, jó dolog a parkoló radar (feleségem jazzében az van nem tolatókamera, és összességében jobb mert több irányban segít, nyilván ahol lát a kamera ott az jobb, az igazi egy 360-as kamera lenne ), de csak akkor van igazán értelme ha látod miért csipog.
A plusz garit meg gyakorlatilag kifizetted a szervizben (+2 évig odajársz legalább).
-
őstag
válasz dobost #38107 üzenetére
Nekem 1.4t automatám van, és szerintem megéri Rángatás csak akkor van ha hirtelen van gáz és fék kombináció és nem tudja eltalálni mit akarsz, de ritkán fordul elő. Különben szépen vált, autópályán is bírja erővel, az emelkedőkön itthon nem nagyon kell visszakapcsolnia 6-osból.
Motorféket szépen lehet kezelni a manuális váltással a kormány mögött lévő fülekkel. Én mindig azt teszem. Egy bizonyos idő után szépen visszavált D-be, nekem valahogy mindig jókor amikor már nincs nagy lejtő.
Nekem allgripes van (csak árukapcsolással adták az automatát múlt évben), tehát anélkül 1 litert kb. levonhatsz, de budapesti nagy forgalomban nekem bekap nyáron is 10 litert. Szerintem ez teljesen normális csak szólok. Kb hasonló üzemben (autópálya és Budapest) a feleségem 1,3-as jazze 5,7 litert vall be (az scross vegyesre 8,1-et).
-
őstag
válasz dobost #38109 üzenetére
Hegyeket reggelire eszik A rövid utakat nem szereti fogyasztásban. Nekem van egy 2*3 kilométeres szakaszom majd minden nap. A szlovén hegyi utakon a nyáron éppen javított a fogyasztási arányokon a jazzel szemben (jazzt néhány helyen azért kegyetlenül ki kellett pörgetni, az scross meg felment nyugisan nyomatékból).
-
őstag
De azért látni jobban lehet vele De semmi bajom a vitarával az eleje jobban is tetszett, de a méret és a felszereltség eldöntötte a kérdést (mondjuk nekem az scross eleje is tetszik facelift óta, facelift előtt is majdnem megvettem, de azt az elsőt nem bírtam megemészteni, tényleg ízlések és pofonok).
-
őstag
válasz kisza25 #38206 üzenetére
Baleno az biztosan jobban szedi a lábát (gondolom 1.2-es) mint a tipo (gondolom 1.4). Ha jól tudom a tipo 1.4 az még mindig majdnem ugyanaz mint ami a stilomban volt (2004-től 2007-ig). Sokan szerették azt a motort, de nekem az egyetlen autóm volt amit idő előtt eladtam. Ki ki villantotta a motorhibát, szerviz meg tippelgetett meg hiba kiütött. Olasz kocsis uncsitesóm szerint ez nem érdekes amíg jól megy a gép. Hát én eladtam a francba...
De ez régen volt, lehet hogy teljesen más a motor. -
őstag
válasz kisza25 #38209 üzenetére
Igen, újonnan vettem. Csak egyszer vettem használt autót életemben (ott is átvertek, nem durván, "csak" egy klímakompresszor volt a tanulópénz).
Arról az 1,4-esről olajfogyasztást is olvastam, és én is töltögettem (de nem ezért adtam el), de nem olyan durván 0,5-1 liter ment bele pluszba két szerviz (15k kilométer) között.
Az ingyen szerviz jó dolog, de nekem nem tudták megoldani a problémám.
-
őstag
válasz kisza25 #38213 üzenetére
Akkor óvatosan ha az én tapasztalataimat vesszük. És jobban sem fog menni szerintem az 1.4 tipo mint az i20 (talán 75 lovas 1.2 kivételével, de erre sem vennék mérget). Mondanám az 1.4 turbot, az ha jól tudom jobb konstrukció, de amennyibe az kerül ott már kinyílik a lehetőségek tárháza (akkor már 1.4t scross...).
Baleno akkor már inkább. Ahogy olvasgatom sok kis bosszantó dolog van vele (legsúlyosabb valami kuplung bigyusz, gondolom 20 forintos alkatrész ahogy suzuki szokta, de előbb utóbb megoldják), de a motor jó és az utastér/csomagtartó tágas. Én sokáig gondolkoztam rajta, de az apróságok és a gyártási hely zavart és lett egy jazz belőle (de annyiért már megint van más, amennyibe az kerül, fő autóként jobb is található, nálunk a feleségemnek lett, az én scrossom mellé).
-
őstag
válasz kisza25 #38215 üzenetére
Hát igen, nem csoda hogy ilyen kevés új jazz van az utakon. Csak nagyon speciális körülmények között éri meg az árát, 1 autónak pl. a ceed tényleg logikusabb.
Van még egy opciód, én is ezt alkalmaztam korábban többször is. Kihúzni azzal ami van, és spórolni még egy kicsit. Aztán venni valamit amit igazán szeretnél drágábban... Azt szeretni fogod és megtartod tovább.
Például egy balenohoz képest egy scross jóval nagyobb ugrás mint az áruk különbsége.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz kisza25 #38218 üzenetére
Szívó benzinest szeretik a vevők, szerintem túl vagy az értékvesztés nehezén. Én 2007-ben 3,4-ért vettem az i30-ast (1.4 classic ac) és most tavasszal 1,4-ért adtam el. Az 10,5 év alatt 2 milla értékvesztés, kevesebb mint 200 ezer évente (nyilván sok tényezős még, forint ereje stb., de csak úgy egyszerűen).
Az i20-asnál a hátrány az hogy szerintem a piac még nem tartja családi autó méretűnek (ezt is néztem feleségemnek szerintem nem jelentősen kisebb belső és csomagtérben mint a 2007-es i30).
Szóval én csak akkor adnám el a helyedbe ha bosszant a pacik hiánya (nekem az elején jajj de szuper volt az i30 109 lova, a végén már erősen so-so). Jól emlékszem hogy céges volt? Szerettem amikor könyvelői szemlélettel vesznek autót -100 ezer a lebutított motor, és az is termel? Jó lesz!
-
őstag
válasz kisza25 #38222 üzenetére
Baleno esetében elég biztos vagyok benne hogy gyorsabb mint a gyári adat (mostanában ez majd mindig így van a suzukiknál). Meg nem minden a 0-100. Baleno 1,2-vel is kifejezetten fürgének mondják. Az i20-nál még az 1,4-re se szokták ezt mondani. És semmi bajom a hyundai-val. Komolyabb nehezebb autó, motorja viszont jobb a suzukinak.
-
őstag
válasz dobost #38246 üzenetére
Az automatára az igényt egyszerűen alábecsüli a suzuki szerintem. Nekem is várnom kellett rendesen múlt évben, pedig akkor csak allgrippel együtt volt 1.4t automata. Mondjuk legalább gyártási időm volt.
Most azért is rosszabb a helyzet mert volt a nyári átállás, és gondolom sokan kivártak és maradtak az scross mellett
+ szerintem a vitara facelift magyar szempontból nem nyerő (hátulja megosztó, csak turbós, felszereltség továbbra is markánsan rosszabb a legnépszerűbb gl+ szinten), lehet hogy ettől is nő az scross rendelés
+ van az új fogyasztási ciklus szabály amivel mindenki szív (golf pl. nincs éppen ha jól tudom).
Szóval szerintem teljesen hihető hogy a márkakereskedés sem tudja mikor lesz autó, át kell állni az új realitásokra.
-
-
őstag
válasz adam_454 #38260 üzenetére
Hagyományos az automata ahogy előttem írták (ez szerintem komoly előny). De az 1.0t-ben a vitara 1,6 váltója van ami nem bírja a 170-es nyomatékot, ezért ott 160-ra van visszavéve. Tesztekben is jobban szerepel ahogy én olvastam az 1.4t automatája. Nekem az van, szerintem szuper.
-
őstag
Ja. Jó a CC+ csak mocsok drága. Nekem az van múlt augusztus óta, eddig bevált az scrosson.
Kornél ha jól emlékszem Kleber quadrexer 2-vel nyomja, az "csak" 35 ezer per darab. Mikor legutóbb kitárgyaltuk elégedett volt vele. És ez már tél után volt (szerintem a 2017-18 telén azért volt fagy és hó).
Mondjuk a kerékméret is számít, a kisebb keréken tesztek szerin nem olyan pöpec a CC+. Feleségem jazzére is valószínűleg Nexen 4 évszakost veszek. -
őstag
válasz zolnagy #38522 üzenetére
Az indiai változat az nem 3* lesz szerintem hanem inkább 0. Az eu 3* azt jelenti hogy passzív biztonság egész jó, biztonsági elektronikában meg gyenge.
De az indiai piacra gyártottakban más fémek vannak, nem véletlenül olcsóbb, azoknak még mindig borzalmasan gyenge a passzív biztonsága.
Többek között ezért félek az indiai gyártástól (balano és celerio), és lett az asszonynak jazz (japánból) és nem baleno. Hivatalosan nem keveredhet az eu és indiai piacra szánt modell, de nekem üldözési mániám van (avagy most nincs eu-ba való, csak ennél az alkatrésznél jó lesz most az indai változat is).
És tudom hogy a japánok is simliztek az acéllal... Nincs már biztos semmi
-
őstag
válasz Napfénysüti #38538 üzenetére
Hát amit láttam töréstesztet azon nem csak a légzsák hiányzott, hanem az utastér is gyűrődési zóna volt... Ha ez már a múlt akkor az pozitív. Ha az utascella már megfelelően merev (és a gyűrődő rész is jól van megtervezve) az nagyobb lépés a szememben mint a sok biztonsági elektronika (bár feleségem a jazzében szereti ezeket a kütyüket).
-
őstag
válasz Napfénysüti #38545 üzenetére
Alapvetően nem maruti teszt volt hanem indiai belpiacos teszt. Évekkel ezelőtt láttam, nem emlékszem hol (ezért mondtam ha megváltozott ez akkor jó). Amire emlékszem az eggyel ezelőtti swift-nek kinéző indiai belpiacos ami utascellástól nyomódott össze 50 kilométer körüli frontális teszten (és az előző swift európai változata 4 vagy 5 csillagos). És ha jól emlékszem az indiai belpiacos hyundai-ok is hasonlóan szerepeltek...
-
őstag
Lehetne strigulázni ha valakinek lenne ennyi ideje hogy melyik napon melyik gumi lenne az igazi (aznap legjobb) mondjuk egy évig Budapesten Téli, nyári, 4 évszakos. Szerintem valami 220 nyári, 135 4 évszakos és 10 téli jönne ki kb. Ha nincs szökőév, mert akkor plusz egy nyári
Bár jobban belegondolva lehet hogy a nyári több lenne, a téli meg a 4 évszakos még kevesebb.
-
őstag
válasz rbalint88 #39038 üzenetére
Csak pesti dugóban nálam nem. Nyáron 10, télen inkább 12.
De összehasonlítás hogy meglegyen, ez a toyota 1.0 manuál esetén volt 7 és 8 az én ciklusomban.
Szóval nem rossz szerintem, csak a körülmények kegyetlenek. És biztos vannak nálam finomabb talpúak akiknek a türelmük is erősebbszerk. Tm5: az durva dugózás akkor... Lehet hogy egyszerűen finomabb vagy a géppel... És nekem vannak 2-3 kilométeres utaim.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Netfone
- Filmvilág
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kutya topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...