Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Kornel #35022 üzenetére
Ha már tények. Reggel elmentem volna zsemlékért, a ház körül úgy ürültek a helyek hogy gondoltam átállok az i30-al mert egyedül foglalt nagy helyet (kis autók elmozogtak). Alig indult, aksi (múltkor is igazítottam rajta én perfekcionista hülye, út nélkül másodjára már nem indul igazán). Mivel városban van most használva nem mertem leállítani ezzel mentem boltba hogy töltsön, szerdán éves szervizen aksicsere.
Hát az scross összességében persze jobb (hát menetteljesítményben ez az 1.4-es szívó, hát mit mondjak), de hangszigetelésben és hifi-ben egyértelműen jobb a 2007-es koreai gyártású i30...
Kelleni fog nekem is a hangszigetelés és hifi feljavítás.
-
őstag
Ha jól tudom van, csak a bizonyítási teher fordul meg kereskedőnél (tehát magánszemély esetén azt kell bizonyítani a vevőnek hogy már megvolt a hiba a megvételkor, ami azért nagyon nehéz, ha kereskedőtől veszed akkor a kereskedőnek kell bizonyítani 6 hónapon belül hogy nem volt hibás.)
Legalábbis egy éve még így volt, munkaórát nem ölök bele (simán jogerős követelésem lett, de inkább bedöntötte a céget a nepper mint hogy fizessen, nu mindegy másik sztori).
-
őstag
Egyébként ez a terv. Az i30 helyett egy yaris hybrid. Városba tökéletes, azon kívül meg az scross. Ha egyszerre kell a kettő akkor is jobb heti 2 alkalom az scrossnak a városban mint 7...
Mondjuk nem tudom mennyiért adják a yaris hybridet, szalonban még nem voltam, remélem van egy kis mozgás a hahun megadotthoz képest.
Vagy megbízható kereskedőtől (hol van ilyen ? ) 2-3 éves...
-
őstag
válasz Napfénysüti #36082 üzenetére
Én a turbós Scrossban 1000-nél és 8000-nél is cseréltettem olajat. Jó fekete volt mind a kétszer, bár nyilván nem ez a minőség fő mutatója. De sokat megyek városban, jobb a békesség. Én az automatában is cserélek majd 60 ezernél olajat (nem 150-060-nál ahogy mondják).
-
őstag
válasz Sza_Sa #36084 üzenetére
Én is kb. ezerszer végiggondoltam ezt. Azért ha nem vagyunk fanatikusak azért az scross és a vitara sem tökéletes (zörgésmentesség, hangszigetelés, hifi hangminőség enyhén szólva nem tökéletes).
De. Kellene asszonynak autó a 10 éves i30 helyett. Automata. 5 milla alatt mi jobb van sok városi használatra mint a vitara 1.6? Jazz cvt, yaris hybrid cvt és még drágább, baleno cvt is vérzik pár sebből (bár éppen a kuplung ), mazda 2 meg rozsdásodik... És a fiam majd 1,8 méter, swift azért kicsi lesz (meg a yaris is talán).
-
őstag
Teljesen arányos a gyerek, csak sajna a kosárlabdát nem szereti, jó center lenne És akkor telne egy Bentley-re előbb utóbb amiben elfér
Egyszerűen mindig Ő volt a legmagasabb környezetünkben a korosztályban, már nagyon régóta.A gond inkább az hogy az asszony autót használnánk inkább a városi reggeli rövid utakra (inkább mint a turbó scrosst), és én is 182 cm vagyok. Szóval kell a hátsó hely is. Jazz és Vitara mást nem nagyon látok.
Megbízhatóak a honda cvt-k? Lehet hogy azzal kell megbarátkoznom, vitara 1.6 automatát már nem nagyon lehet rendelni állítólag.
tboldi: 195 centit most aláírnám neki. Nem jó túl magasnak lenni. Kitűnik mindig az ember és az egészségnek sem jó az extrém magasság. 2 méter alatt még elmegy mint szép szál legény.
Bocsi offtopicban a honda kérdés már az...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz tboldi #36102 üzenetére
Hát igen erre gondoltam én is. A cvt-s motorbőgés engem zavarna, de asszony pajtás az i30-on is olyan helyen vált amit én bőgetésnek veszek Szerintem szeretné.
Szerk: Vitara facelift: Csak annyit tudok hogy 1.6 benzin nem lesz többet, 1.0 turbó lesz helyette. További részletek engem is érdekelnének.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Sza_Sa #36105 üzenetére
Kicsit zavar a 2 suzuki, de inkább olyan szinten hogy ha van valami konstrukciós hiba akkor duplán szívok. A realista része meg az hogy nyáron lenne ideális a vétel. Addigra már nem nagyon lesz 1.6 vitara automata.
Néztem a corsát is, de szerintem kicsi lesz. Meg az 1.4-es motorral szerintem rosszabb a menetteljesítménye jelentősen mint a jazz cvt-nek (és valószínűleg vagy 2 literrel többet is eszik, de nem ez a lényeg).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Sza_Sa #36110 üzenetére
Egyébként újra felmerült bennem a baleno gl 1.2 cvt. Csak az indiai gyártástól félek (főleg passzív biztonságban, mert az európai és az indiai piac autói között ebben a tekintetben van óriási különbség). De az hátsó lábtérben szerintem nagyobb mint a vitara. És 1 millióval olcsóbb a jazz-nél ha nem lesz már 1.6 vitara... Zabálni biztos nem fog, és évi 10 ezernél többet biztos nem megy.
-
őstag
válasz IreN!CuS #36140 üzenetére
Scrossom van és most cserélem az asszony 10 éves i30-asát (mondjuk az benzines).
Első kérdésem hogy mennyire számít a fogyasztás. Mert dugóban az 1.4t más nagyságrendben kortyolgat mint az 1.6 crdi...
Dugóra rögtön ajánlottam volna az automatát, nekem az van, eszméletlen kényelmes. De 1.4t esetén csak awd-vel együtt van (és akkor árban túl vagy az alap glx-en).
1.0t automata beleférne, az viszont 3 hengeres (erőben sok tulaj szerint bőven elég), az sok embert zavar (én sem akartam).
Kuplungos kérdésre nem tudok válaszolni, az nekem nincs
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz IreN!CuS #36142 üzenetére
Szerintem inkább 8 lesz az a fogyasztás, de nekem sem lényeges. De főleg dugóban zabál, városon kívül nem.
Zörgésekre készülj, ez egy suzuki. A kalaptartó engem nem zavar, csak döccenőknél csinálja. A műszerfal pedig fűtésnél (de megveszem bele a középső hangszórót ami a glx-ben jár, állítólag az segít, kitölti a nagy üres helyet valamennyire).
Sima benzin és prémium felváltva megy bele, most egyenlőre a shell 95-ös vpower tűnik jobbnak, de ugye az idő is javul. Szóval nem töröm össze magam hogy egy bizonyost kapjon, de néha kap prémiumot az adalékok miatt, és évi 2db olajcsere.
Dízelt csak nyaraláskor vezettem, jó a nyomaték, csak olyan szűk a fordulatszám tartomány. Szerintem az 1.4t sokkal jobban megy mint egy átlag 1.6 dízel. Főleg hogy nem fogy ki olyan hamar, nem kell annyira gyorsan váltani.
-
őstag
Full led fényszóró a legfontosabb plusz szerintem az scrossban. Első ülőlap is hosszabb kicsivel. Ja és alap a középső kartámasz nem extra.
De kíváncsi vagyok a full led fényszóró alap lesz e a faceliftes vitara gl+-ban. Az azért jó dolog. Meg ha kapsz gl+ felszereltségben 1.4t-t. Az már nagyon megy ha van pénz benzinre
-
őstag
Ez lehet hogy így lesz, de nem biztos. Az scross-ba se kerülhetett volna bele a gl+-ba ezen logika alapján.
Amit én látok hogy nagyon sok helyen már alappá válik. Jogosan félhet aki kihagyja, hogy 2-3 év és elvárt alap lesz.
Ha jól nézem a volvo xc40-ben is alap már (tudom más kategória de prémium az szeret extrákért fizettetni, előbb utóbb ez biztosan alap lesz egyre olcsóbban is).
-
őstag
válasz BigBlackDog #36217 üzenetére
Az 1.6-os automata vitaránál néha kevés a nyomaték autópályán és visszavált 5-ösbe. Kb ennyit panaszt hallottam rá. Szerintem 12 másodperc alatt megvan azért a 100 neki (vitarák jobban mennek mint a gyári adat).
Az 1.4t automata scross egy más állatfaj, megy mint a veszett. Nekem az van De csak awd-vel lehet venni, és így ebben a kombóban szerintem 1,5-2 literrel több a fogyasztás mint az 1.6 2wd vitaránál.
Bár most nekem már 10 alatt fogyaszt a pesti brutál ciklusommal (2-3 kilométer utak is). Ezt 12-vel kezdte, de azóta van benne 8 ezer kilométer és 2 olajcsere (1 és 8 ezernél). Ez már nem több mint a 10 éves 1.4-es i30-unk.
De röviden, megéri az automata. Nekem ez volt a fő érv a suzuki mellett, Ő adott legjobb automatát 6 millióig.
-
őstag
válasz BigBlackDog #36220 üzenetére
Ráadásul gyorsan is kell dönteni, mert a mostani vitara már nem sokáig van. Feleségemnek nézelődök és 1.6 vitara automatát már nem tud rendelni akitől az scrosst vettem.
Egyébként szerintem egyértelmű, ha kell a hely akkor Scross. Ha városban van használva és kisebb hely is elég akkor 1.6-os vitara. De legfőképpen az amelyik tetszik
-
őstag
válasz BigBlackDog #36225 üzenetére
Mutatsz nekik egy forgalmit, lemásolják és megkapod az engedményt. Nálam még így ment nyáron, nem hiszem hogy változott volna.
-
őstag
válasz Yushchenko #36464 üzenetére
Nekem 100-as volt kártyáról.
-
őstag
-
őstag
válasz RockCNC #36787 üzenetére
Nekem van múlt augusztus óta. Szerintem ennyiért ennél jobb automata autót nem kapsz ebben améretben. A váltó és a motor nagyon jó. A hangszigetelés és a hifi elég vacak, de valamit valamiért.
És azért városban nem termeli a benzint (de ugye az enyém összkerekes mert csak úgy adták az automatát).
A következő árban amit vennék a 10 millás volvo xc40 automata (t4-es mocival) de annyi pénzem nincs
-
őstag
Hát én sajnos biztos nem mert elég ügyetlen vagyok Ha én csinálom ott patent épen nem marad. A hifi biztosan javítható valamennyit, eleve a hangszigetelés segítene rajta. De igazán jó fejegység hangszóró kombinációt még nem láttam sehol ajánlva. De általánosságban igazán jó hifihez jó gyári alapok vagy nagy szaktudás és jelentős anyagi ráfordítás szükséges.
De azt már a facebook csoportban is feszegettem hogy ez egy jó vállalkozás lenne. Pöpec hangszigetelés plusz reálisan kihozható legjobb hifi egyben egy helyen rádobva a tisztes hasznot. De aki hangszigetelt az nem érzett éppen kedvet hozzá újra ilyet csinálni De ha van már ilyen valahol én szívesen befizetnék rá.
-
őstag
Szerintem a 4wd csak akkor kell ha olyan helyen használod gyakran ahol segít (hegy, sok hó, saras terep stb.).
Nekem csak azért van mert az 1.4t automatához kötelező.Scrossom van, szerintem jóval kedvezőbb belül. És ne felejtsük el a led lámpát ami a vitaránál már glx.
De az 1.4t többet fog kajálni.
1.6-ot csak rövid úton teszt vezettem nem tűnt nagyon gyengének (inkább az 1.4t a határozottan combos).
-
őstag
Ezt gyakorlatilag én is így látom, ahol van ember mozgás onnan nem nagyon lopnak (inkább zuglói és budai zöldövezetből). Mondjuk a parkolási koccanási morál botrányos (vagy olaszos) ki nem sz*rja le hozzáállással van elintézve (csak velem csinálták, üzenet soha nem volt hagyva).
-
őstag
válasz BigBlackDog #36941 üzenetére
Mindenki túlárazza magát ilyen alapon, pl a honda jazz drágább mint a vitara... És ha jól tudom itthon olcsó a vitara, mindenhol máshol drágább (arányában is a többi autóhoz képest).
De rozsdásodó autót én biztos nem mernék venni, és 2 márka van ahol erről hallani a mazda (ez nekem fájdalom mert tetszi) és a dacia (szívómotorral azért ennek lenne bizonyos helyzetekben értelme...).
-
őstag
Mondjuk szerintem az értéküket tartják. Én sem értem miért, de ettől még így látszik a hahu hirdetések alapján.
u.i: nekem sem a hyundai i30 sem az opel corsa b nem rozsdált amikor 9-10 évesen eladtam. Bár 15 évesen láttam a b corsám újra akkor már kicsit látszott rajta rozsda.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Az itthoni értékvesztés egy vicc. A duster 200-40 ezre is messze túl jó. Az meg hogy a suzuki tulajok gyakorlatilag változatlan értékűnek tartják gépüket 1-3 évesig csak azért vicces mert a piac úgy látszik ezt diktálja. Mondjuk a vitara esetében benne lehet hogy nem lesz 1,6 szívó benzines a jövőben.
Én húztam belőle hasznot, de az is egy képtelenség hogy 10,5 éves 1,4es i30-asom 1,4 millióért ment el amikor új ára 3,4 millió volt. Persze csak az enyém volt, és nincs törés vagy tekerés.
-
őstag
Sajna lassan az lesz a plusz, ha nincs részecskeszűrő a kocsidban és "városálló" nem kell ezért autópályára menni... Ha az scross+jazz kombinációnkat cseréljük majd 10 év múlva, lehet hogy nem lesz más választásunk mint a hybrid. Vagy az elektromos ha addig a hatótáv így vagy úgy megoldódik (jobb akkuk vagy gyorsabb töltés).
Azt vettem észre hogy az igazolható előélet szerviz tekintetében annyira nem is számít (garancia időig viszem szakszervizbe utána valami megbízható szakihoz), inkább az hogy végig az enyém volt az autó és megbízik bennem (elérhető vagyok vásárlás után és valószínűleg eleve megbízhatóbbnak néz engem mint a nepperek többségét).
-
őstag
Hát a jazz-t majdnem biztos megtartom 10 évig. Az scrossnál ha gari lejárata előtt ilyen vicces árak lesznek (új ár 85%-a) akkor lehet hogy eladom ha jól állok. Bár lehet hogy nem a nagy szerelem volvo lenne helyette (xc40) éppen a részecskeszűrő és a volvotól kivételesen elrontott hifi miatt hanem egy ux lexus hibrid változatban. De az is lehet hogy leszigetelem rendesen az scrosst, plusz hifi javítás amennyire lehet és marad.
-
őstag
Az 1 éves suzukikat általában vételár felett próbálják eladni Viccen kivül én a helyedben 4,6 millióért raknám fel és hetente levinném 50 ezerrel. És nem vinném semmilyen sms-re sehova. Majd a piac eldönti.
Minden használtautómnál ezt követtem (+ mindig a hibákkal kezdtem ha van), mindig bevállt. Beadod valahova akkor majdnem csak az árengedmény + takarítás kombót csinálják meg neked 10 %-ért. Jobban megéri ezeket magad végezni
Bigblackdog: Gusztávnál volt múlt ősszel swift 1.0t at glx 4,2 vagy 4,3-ért. Egy telefont megérhet.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Az hogy szerintem sok-e az nem lényeges (az eladott i30-amért kapott árat is sokaltam, de azért örültem ). Tehát szerintem sok az 5 milla , de időn kivül semmit nem vesztesz. Legfeljebb ha senki nem hív (semmilyen sms-re ne reagálj, akinek nincs ideje felhívni az komolytalan, a te időddel akarja megoldani a saját dolgát), akkor egy hét után többel viszed le az árat.
Szerk újabb válaszodra: Telfonon nincs alku (udavariasan, mert sokan érdeklődnek). Élőben is csak átvizsgálás után szoktam adni minimális engedményt hogy túl legyünk az ügyön
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Nekem tetszik ez a KIA (a testvére a Tucson még inkább), de az tudod hogy az 1.6-al sokkal gyengébb lesz mint a vitara. Főleg nem 0-100-ban, hanem rugalmasságban. Nagyon sokszor nagyon keményen vissza kell majd váltanod. Hiába 1 kategóriával nagyobb.
Nálam ott bukott el a sportage/tucson hogy benzineshez nem volt hagyományos automata csak “száraz” duplakuplungos.
-
őstag
-
őstag
válasz tboldi #37110 üzenetére
Nu ez az ami érdekelne. Olvasok olyan infókat is hogy benzinesnél nem kell "kikormolni" mert magasabb a kipufogó gáz hőmérséklete, és maga a szűrési folyamat is egyszerűbb /olcsóbb eszközű.
Ez nálam egész lényeges lenne, mert a 7 üléses crv és a suzuki magas használt értéke akár erre is csábíthat 2-3 éven belül...
-
őstag
válasz Motion_Blur #37177 üzenetére
Már most is majdnem azért fizetnek hogy használtad egy kicsit az eladandó suzukit
-
őstag
válasz BigBlackDog #37272 üzenetére
Ez azért elég durva. Hogy semmiből nincs automata. Vajon egyre több embernek kell automata vagy suzukiék becsülték alá az arányát?
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Energiaital topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen autót vegyek?
- LEGO klub
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Formula-1
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...