Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
Srácok lenne egy technikai kérdésem.
Szerintetek csökkenthető-e valahogy a splash-em autópálya tempó körüli oldalszél érzékenysége?
Gondolom ültetéssel valamivel jobb lenne, de elég drága lenne az ültetőrúgó. Egyáltalán érne valamit? Esetleg valami más ötlet?Köszi
-
Kornel
veterán
válasz Reaper #12266 üzenetére
így van, ez a kérdés, ezért tettem, fel.
nyilván ilyen rugó levágogatásnak nem vagyok a híve, normális megoldás kellene, de nem tudom, hogy hozna-e annyit a "konyhára", mint amennyibe kerül, pont a nagy oldalfelület miatt.
jelenleg így is megfelel, de valószínű későbbiekben kell majd pályáznom is néha, ott meg zavaró az oldalszél.
egyébként meg nem is tudom mit vennék helyette, mert megszoktam a kis fogyasztást, talán egy új-új swiftet ugyanilyen dual-vvti-s motorral -
Kornel
veterán
én is erre gondoltam kb., csak megerősítést vártam.
szerintem akkor ez a projekt halott ügy nálam.(#12271) GrimReaper: régi swiftem stabilabb volt oldalszélben, mint ez, mivel nem volt ilyen magas. alapvetően ez stabilabb (mindkét kocsi gyári állapotát tekintve), de ez rosszabbul tolerálja az oldalszelet.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Ami még eszembe jutott, hogy nemsokára itt a téli gumi ideje(3 hónap max.), és 185/60 r14-et rakok majd fel, így elvileg fél centivel lentebb kerül a kocsi, illetve nagyobb felületen fekszik majd az úton. Meglátjuk ér-e valamit oldalszél ügyben, nagyot nem bukhatok rajta, ha nem is váltóméret, de még megengedett a gyárihoz képest.
-
Kornel
veterán
más téma, bár az előző hozzászólásomra is várom a válaszokat.
olajcserét érdemesebb előrehozni, mondjuk 10k km-enként, vagy jó lesz a gyári 15k is? legjobb olaj van benne (eneos sustina 5w30), országút 70% - város 30% a felhasználási arány kb. -
Kornel
veterán
válasz Tulkas #12277 üzenetére
Azért csak okosan a leszólással!
Ez nem egy régi swift, hogy jó ide a 10w40-es olaj.
Gyári ajánlás a 0w20, jó bele az általam használt 5w30, illetve a 10w40 is megengedett, de nem az az ajánlott! Nézz utána, K12B... 11:0 sűrítési arány, pontosabb illesztések, kisebb mechanikai súrlódás, stb.
Egyébként már a swift2-ben is használt M13A-ba is az ajánlott olaj az 5w30 full szintetikus, csak a szervizek szerint jó bele a 10w40-es félszintetikus is, mert megengedi a gyár. Egyszer elbeszélgettem az olajról az ország szerintem legjobb suzuki szervizének vezetőjével, ő is azt erősítette meg, hogy azért van még megengedve a 10w40-es olaj, illetve új autónál az 1000-2000 km közötti olajcsere azért nincs kötelezővé téve, mert akkor vevőket vesztene a suzuki a többi gyártóval szemben, mivel a user csak a költségeket nézi, azt nem, hogy mi jó az autónak.
Még annyit, hogy másodszorra van ez az olaj az enyémben, egy deci sem fogyott, pedig most már 8000 km van benne![ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Tulkas #12284 üzenetére
ha nincs sok pénz, a régi swift nagyon jó választás, én teljesen meg voltam vele elégedve, de a biztonság is fontos nekem, ezért mennie kellett, mivel meg voltam elégedve vele, ezért lett splash helyette. előtte is swift volt, csak új, annak meg azert kellett mennie, mert meg 9 ev chf hitel volt rajta, szerencsere meg idoben el tudtam passzolni
-
Kornel
veterán
válasz Tulkas #12288 üzenetére
én a sustina 5w40-et raknám bele, akár nyáron is, semmi baja nem lesz tőle, csak jobb a hideg oldali viszkozitás, hamarabb felszivattyúzza az olajat, és hamarabb eljut mindenhova. Nem a legolcsóbb olaj, de ezzel simán kitolnám a cserét 15k km-re, én annak idején ELF-et rakattam a régi swiftbe, mert a szerelőm olajat tudott bizniszelni, és 15k km-re álltam be, mint csereperiódus, a gyári 10 helyett, de mivel nagyon jó olajat kapott, és sose volt elfelejtve, ezért így se evett olajat (csak gázzal üzemelve se, tehát nem olajjal pótolta).
-
Kornel
veterán
válasz domojko #12291 üzenetére
nagyon helyes. én kipróbálnám ezt is a helyedben
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #12293 üzenetére
én kipróbálnám az 5w40-et, főleg a rövid/városi utak miatt, hamarabb elér az olaj mindenhova indítás után.
bár egyébként a régi swift bármilyen olajjal elmegy(#12294) Tulkas: értem mit mondasz, egyértelmű, hogy inkább télen van jelentősége, de ha valaki most cserél olajat, az valószínű télen is ezt fogja majd használni
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Miez? Oroszország?
Az bammeg
Amúgy visszatérve az olajra... M1xA motorokba ha jól emlékszem nem ajánlja a szervizkönyv se a 0w20-as olajat, K1xB-be viszont igen.
5w30 szerintem középutas megoldásként mindkettőbe jó, én ajánlom a sustina-t, nagyon szép hangja van, néha majdnem ráindítok, mert nem hallom, hogy jár ja és hiába 5w30-as két olaj, a sustina-nak adott esetben jobb a viszkozitása, mert nem csak a hőmérsékleten múlik, főleg egy használt olajnál, amikor tele van fizikai és kémiai szennyeződéssel.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Tulkas #12301 üzenetére
ja ez nem válasz akart lenni
viszont a hangszigeteléshez:
nekem is tervben volt, meg a zörgések megszüntetése is, de nem ér meg annyit, ez egy ilyen autó.
azért ha mész vele évi 30k km-t, az nem kevés. én is belenyomtam 30-35k-t, de ilyen használatra már kényelmesebb egy jobb autó. -
Kornel
veterán
válasz mefistofeles #12304 üzenetére
kinyomócsapágy... nekem is ilyen a splash.
nem az erőssége a kuplung+váltó.
szerintem szokj hozzá, ezért kár megbontani.
az enyém rosszabb állapotban van, női tulajtól vettem, 60k km-t ment városban, gondolhatod...
enyémnél valószínű a kuplungszerkezet is kuka, de várok vele, mert még használható. -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
ki lehetne számoltatni a még megtehető hatótávolságot, az utolsó 100 km alapján, esetleg az aktuális gázpedál pozició alapján, a legtöbb "prémium" autóban már benne van ez az opció...
elárulom, hogy a glx splash is tudja ezt középen választhatok, hogy mit mutasson: össz km, napi A, napi B, pill. fogyi, átlag fogyi az utolsó nullázás óta, hatótávolság
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #12367 üzenetére
szóval legutóbbi fogyasztásom 4,93 liter lett, 768 km-t mentem, és még volt benne egy kicsi. (bp 100 km a többi országút.)
amit észrevettem, hogy 35 fok felett szinte alig eszik a kocsi, a pill. fogyasztás 4 körül van egyenletes tempóban 4-be 50-nél vagy 5-be 70-ig... ami nem rossz azért
most még kicsit játszok majd, a gumikat túlfújtam 2,4 barra, így a BC tankolás után nullázva 25 km alatt 4,0-át mutat eddig, amit el se hiszek megsasoltam a gumikat, nem tűnik úgy, hogy nagyon a közepén futna, majd meglátjuk a kopásnál. -
Kornel
veterán
válasz dragonfx #12374 üzenetére
azért nem mindegy, hogy hogy vezeted.
nem tötymörgök, de nem is tapasom ki a belét, mivel nincs értelme, attól nem megy jobban.
egyszerűen szólva lendületből autózok, kigurulva a piros lámpáig az időt motorfékkel, kanyar előtt motorfékkel lassítva, visszaváltogatva, stb.
nálam a swift 2 (M13A) többet evett bő egy literrel, igaz akkor még nem voltam ilyen sóheregyébként az legújabb swift átlagát megnézheted a spritmonitoron.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
ugy latszik csiszolgatjak a k10b és k12b motorokat
Úgy tudjuk, a Suzuki egyelőre a megszokott, egyszerű három- és négyhengeres motorjait fejleszti tovább, és ezek kerülnek az Alto-utódba is, de jelentősen visszafogott fogyasztással: állítólag lesz olyan változat, amelynek csupán 88 g/km lesz a szén-dioxid-kibocsátása.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Joker88 #12388 üzenetére
azért ez már nem az általad említett G10B engine...
most a K10B-t nyomják a splash-be és az alto-ba, gondolom ezt fejlesztik tovább egy kicsit.
amúgy a K1xB motorokkal tért vissza a suzuki a régi swiftek legendásan kevés fogyasztásához. (nálam mondjuk a K12B kevesebbet eszik, mint a G10B evett anno, +200 kg ellenére is)
viszont ezek már koránt sem annyira igénytelen konstrukciók, köszönhetően a jelenleg már euro5-ös normának, tele van érzékelővel, elektronikával... az idő majd eldönti, hogy hogy bírja[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
focus mk1 zsir auto.
1.6 a minimum bele... ez nem suzuki motor, hogy porog mint a buvesztanyer.
1.6 motorikusan amugy jo nagyon, az utolso escortokba is ilyen volt, tesomnak az van... a kocsi rohad, de a motornak nincs baja, és megy is, ha kell.
engem mindig elkap a focus mania amugy, nyilvan 2-es vagy 3-as kene mar...
de maradni kene a toyota hybridnel majd -
Kornel
veterán
válasz Sh@dowMAN007 #12396 üzenetére
ha sok pénzed van akkor banner.
ha nincs akkor siman jó egy varta is -
Kornel
veterán
válasz Sh@dowMAN007 #12398 üzenetére
varta black
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #12403 üzenetére
ugyanez a kérdés megy splash-hez is.
szerelőm azt mondja csak LUK-ot érdemes bele rakni, de az majd' 60K HUF -
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #12405 üzenetére
készlet mindennel együtt?
hol láttad?enyémhez a LUK pl. 40% kedvezménnyel is majd' 50k lenne... plusz a szerelés minimum egy tizes... 60k-ba benne lenne
szerelőm azt mondta, hogy csak azt érdemes bele rakni
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #12413 üzenetére
lehet... de nekem a szerelőm ragaszkodik a LUK-hoz, ha csere lesz... ugyanis úgyis őt szidnám, ha beleraknám a gagyit, és szar lenne...
amúgy nekem nem csuszik, mert a tárcsa elvileg jó, csak a kinyomócsapágy meg a szerkezet kuka szerintem. de ha már szét van szedve, akkor úgyis cserélni kell mindent.
ma pl. megnyomtam neki 1-be 6000-ig, nem vettem észre, hogy csúszott volna (le akartam gyorsulni egy 1.9 pdtdi octavia-t, de nem jött össze, együtt mentünk 1-be egymás mellett, vissza kellett sorolnom, mert vége volt a sávnak előttem )[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #12417 üzenetére
azt nem ígérem.
annyit igen, hogy korrekt áron lesz.
szerencsére eddig minden autómat időben el tudtam adni piaci áron, mivel mind rendben volt
tegyük fel kocsit keresel, elmész megnézni, sérülésmentes, fék, fékolaj, váltóolaj, gyertyák, szíjak lecserélve, kuplung majd le lesz, olaj, szűrők időbe cserélve, igazolható km, stb... ez a tuti vétel szerintem
én csak magamtól vennék autót
Új hozzászólás Aktív témák
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sorozatok
- Le Mans Ultimate
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- WiFi + RF433 smart fali kapcsoló 1 csatornás villanykapcsoló (csak fázis, vagy fázis+nulla kötéssel)
- Bontatlan HOBOT 298 ablaktisztító robot
- Hyundai DTB656DG8 6 terítékes mosogatógép