Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
6 liter körül van a mostani átlagfogyasztásom... de padlózom végig....
-
Kornel
veterán
válasz cellpeti #11500 üzenetére
nehogy lecseréld.
ha megy, akkor megy.
bírják ezek a kiképzést.
egyszer elhúztam 1000+ kg-ot utánfutóval, na akkor azt hittem, hogy kuplungcsere, éreztem is, hogy máshogy fog, de utána ment simán...(#11495) Szplöttyy: 12 liter nagyon a teteje lenne, de tényleg nyomom neki mostanában, na de városban nem mehetek 80-nál többel, mert lelőnek
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #11504 üzenetére
kicsit ideges vagyok mostanában, ezt hozza ki belőlem.
elhiszem, hogy 2-es, de azzal nem leszek gyorsabb, hogy addig forgatom, ahol már nincs ereje....
~4500-nál gyorsan elváltva jobban lehet haladni, mint szétforgatni odáig, ahol már nem ad le több erőt.
lényeg, hogy nem forgatom, csak haladok, tempósan.
amúgy meg azért forgatom, mert kezdett ellustulni, nem kell az nekem, hogy elkormolódjon meg tönkremenjen az egr szelep...(#11505) Siriusb: értem, csak azt nem, hogy mi alapján akarja cserélni a szerelő, ha ő nem érez rajta semmit...
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #11510 üzenetére
szerintem neked dolgos őrangyalod van, vagyonőrrel ennyivel menni nem egy életbiztosítás
nekem a legdurvább az az volt, amikor az ezres stifttel szakadó esőben hajnalban pályán 140 körül nyomtam végig, időre mentem, nem akartam késni gyakorlatilag vakon mentem, úgy szakadt az eső.amúgy nem hiszem, hogy túlparázom, mert legyen rendben a kocsi, nekem az a lényeg.
most cserélni fogok féktárcsát, betétet, fékolajat, váltóolajat, olajat, szűrőket és a lötyögő toronygumit, plusz futóműállítás... egy dolgon gondolkozok, hogy megéri-e a féktárcsát felszabályoztatni, mert ha eladom egy év múlva a kocsit, akkor nem térül meg, hogy lecseréltem a tárcsát... szóval ez nagy dilemma most. ezen kívül még a gumi sem eldöntött tény, hogy mi kerül rá.... 12k-ért van uniroyal rainexpert, ez a legolcsóbb, amit még megvennék, következő kategória 13k körül a good year, és 15k-ért conti vagy michelin...[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz a_tesz #11545 üzenetére
+1
most gondolkoztam, hogy lemondom a rendelést, mert láttam egy gyári splash felnit gumival 25k/db-ért... de mi van ha belemegyek egy tankcsapdába? rögtön annyi a gyönyörű felninek
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #11557 üzenetére
gumik között nincs nagy különbség árban, hogy ne érje meg a jobbat venni, persze azonos méretről beszélek. +2 ezer Ft szerintem senkit sem vág földhöz, akit meg igen, az meg ne vegyen autót.
gumi és fékek, ez alap, és nagyon fontos! ezres swiftre vettem fasza féket, és a jó téli hankook gumival nagyon jó fékútja volt, a nyári debica passio 2 meg se közelíti színvonalban... és nem azért, mert nyári, hanem azért, mert nem egy kategória, pedig a kettő között 1.000 HUF a különbség kb... döntse el mindenki, kinek mennyit ér a biztonság. -
Kornel
veterán
válasz AMD Power #11562 üzenetére
én is ezt tettem, amikor 4 éve debica-t vettem...
nem nézek most arukereso-t, de auchanba múltkor volt akció, ami szereléssel együtt volt ennyi:-debica: 7890 HUF
-fula eco control (nem rossz gumi) 9990 Ft
-good year 11990 Ftde ennél lehet olcsóbban is venni, de mondjuk szereléssel együtt egyáltalán nem volt rossz ár.
-
Kornel
veterán
válasz burasu4 #11577 üzenetére
te a 2011-es semperitet nézed... az egy dolog, hogy ugyanaz a neve most is, de a gyártók évről évre változtatnak az összetételen, általában pozitív irányba.
2013-as teszt egyértelműen jobbnak hozza ki a semperitet, ami ajánlott lett.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #11582 üzenetére
erre mondtam neked, hogy gyűjts egy kis pénzt, és jó állapotú, fiatal, keveset futott swiftet vegyél, mert azzal tényleg nem lesz bajod, ellenben megveszel netán egy romhalmazt, amit valami Szplötty féle gyerek kinyírt már hatszor, akkor annyit ráköltesz majd, mint amennyiért veszel egy ilyen jót, amit linkeltél is!
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #11586 üzenetére
és akkor még mindig egy majdnem húsz éves autód van, leharcolva esztétikailag is.
az árak az állapottól függően skálázódnak, olyan nincs, hogy 250-ért a szó minden értelmében jó swiftet vegyél, és csak kopó dolgokat kelljen benne cserélni. a lényeg, hogy ha tényleg olyat akarsz venni, akkor ne várj a cikkben leírt dolgokat tőle (nem az extrákra, hanem az állapotra, megbízhatóságra, stb. gondolok), mert lehet 10 gazdája volt már, és ebből 5 sz*rt rá, stb. stb.(#11589) AMD Power: szerintem se az extra, hanem a jó állapot a fontos. de ez pénz kérdés, ez nem az aldi, hogy jót és olcsón veszel
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #11592 üzenetére
amit elgondolsz a magad kis világában, az egy olyan autó, amit a cikkben is írtak... amiket 200k körül osztogatnak, azok kb. bontószökevények, akármit is gondolsz róluk, és az egy dolog, hogy olcsóak az alkatrészek, de vannak ám érdekes árak itt is, pl. egy vízpumpa, stb.
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #11594 üzenetére
nem kell vezérléssel cserélni, mert az ékszíj hajtja, max. az szakad, ha megakad (ez mondjuk mérnöki zsenialitás )
én annyit mondok, hogy utána ne a suzukira fogd, hogy sz*r, ha tényleg az lesz.
apósnak is 18 éves 120k-t futott F astrája van (olyan, mint az új), ki lehet fogni ilyet is, azaz mégse, mert akkor se adná el, ha másikat venne, mert sose romlott el
szóval ezzel azt akarom mondani, hogy a jót kevésbé adják el, főleg nem apró pénzért...amikor az ezres swiftem vettem, csak suzukikat néztem, mert egy év devizahiteles új swift után (elvitték hitelátvállalással, csak kicsit buktam rajta ) pozitívan csalódtam a márkában. pénzem nem volt, semmi, hitelre vettem, ezért olcsó kocsit kerestem, hogy minél kevesebbet kelljen felvenni megint. néztem én is 94-95-ös példányokat, nem is egyet, mindegyikbe bele tudtam kötni, úgy, hogy messze nem vagyok autószerelő... oké olcsón rendbe lehetett volna rakni őket, de aminek egyszer hozzányúlsz a kasznijához, attól jót ne várj hosszú távon. lényeg, hogy ismerős szólt, hogy van egy 4 éve pajtában álló 12k km-t futott ezres swift eladó, 600k-ban megegyeztünk, mondjuk utána lealkudtam a tisztítás költségét, ami 30k volt, de utána teljesen új lett a kocsi belülről is. Rendberaktam (vezérlés, beregadt termosztát, egy-két kábel-20-30k), és utána bejárattam újból mentem vele 100k km-t, azaz inkább úgy mondom, hogy gyilkoltam, és tényleg csak kopó dolgokat kellett cserélni, de tudtam, hogy mit veszek. abba biztos vagyok, ha megvettem volna a 300k-s csodák egyikét, akkor különbséget ráköltöttem volna arra is. na ennyi az én történetem a régi swifttel, aki érti az érti, aki nem, az nem, többet nem foglalkozok a témával
ja és én is húztam utánfutón!!!!! 1000+ kg-t vele, azt hittem vége lesz utána, de kibírta. gondoljátok el, hogy mennyivel nő az esélye az ilyen, és hasonló barbárságoknak az idő múlásával, és a tulajdonosok számának növekedésével
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz lucifer31 #11612 üzenetére
ez jól hangzik, és biztos megvennék, ha jól hirdeti, viszont sokat tényleg ne várjon tőle, max. azt, hogy átlagáron elég hamar el fogja tudni adni.
ezt már máshol is hallottam, hogy autópálya tempónál zabál az ignis, valószínű befigyel a kocka alak és a magas építés (főleg a nagy hasmagasság).
mindenesetre jó vétel lesz annak, aki rácsapAMD Power: inkább egy ilyenre gyűjts, vagy vedd meg HUF hitelre, és a szerviz és az alkatrészek áraiból kijön a törlesztő
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz lucifer31 #11614 üzenetére
165-ös gumi van azalatt nem?
splash alá most rakok 175-öst, ha már úgyis csere.
kicsit én is instabilnak érzem, de majd kiderül, hogy a gátlók szarok-e, úgyis szét lesz kapva az eleje a toronygumi miatt. de szerintem egyszerűen csak alacsonyabbhoz vagyok szokva. viszont rohadt kényelmes, nyugger kocsi, így 30 felett már fontos az ilyesmi -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
xado gél kellene nekem váltóba, ha már úgyis olajat cserélek. tud valaki?
-
Kornel
veterán
válasz domojko #11640 üzenetére
én nem bízom rájuk... volt már negatív élményem a gyári minőségű 10w40 félszintetikus olajat erőltető "mesterekkel". nem baj, hogy a könyv szerint a 0w20 az ajánlott, de azért öntsük bele a 10w40-et, mert olcsó, de ha viszek is saját olajat, még nekiállnak feljebb, hogy minek!
-
Kornel
veterán
viszont lassan összevadászom az alkatrészeket a kocsihoz, és holnap megy szerelőhöz, egy 75 ezres nagyszervizre. lecserélem az olajat, összes szűrőt, váltóolajat (kap xado-t is), féktárcs+betét, rossz toronygumit párban, közbe ránézetek a futómű többi részére, ha már úgyis szét van szedve, meg lecserélem a gyertyákat is, ha már mindent csinálunk most... városban (bp-en) volt használva 75k km-t, maximum ha szépek a gyáriak, megtartom őket tartalékba. utána 50k km-t gond nélkül elmegyek vele csak olajcserékkel, ezen kívül már csak egy szett új téli gumira kell majd beruházni, de az még odébb van.
-
Kornel
veterán
én többért vettem suzukit... igaz ennél többért már elgondolkoznék rajta, de még utána is lehet suzukira csere lesz, az sx4 sedan most minden tekintetben jó választásnak tűnik, számomra.
viszont megvan a 4 gumi is, uniroyal rainexpert 175/65 r14, amint felraktam leírom a tapasztalatokat, tesztek alapján bizakodó vagyok
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
na megvan az első sz*póroller a splash-el. ugye nagyszerviz,de már nem márkaszervizbe, hanem ismerősnél, de nem is bánom... két helyen(géró és világ) néztek rá a futóműre, és egyik se látta, hogy mindkét rúgó el van törve, egyszerűbb volt azt mondani, hogy toronygumi... szóval a rugó utolsó menete szépen le van törve, 20KHUF/db, és sehol sincs. az egyik valószínű már megvételkor el volt törve, a másik (visszagondolva) pár hónapja volt pályatempónál szakadó esőben, amikor egy nagy csatt jobbról, ki is mentem az első kijáraton, és végignéztem mi volt az, de most már tudom. a vicces az, hogy sehol se hallottak róla, hogy ilyen előfordult volna splash-el, senki se rendelt még ilyen alkatrészt a 10 helyen sehol se, ahol most megkérdeztem nemrég. szerintem az egyik valami nagy kátyúban eltört, a másik meg az eltérő terheléstől pályatempónál... a másik az, hogy a futóműbe ezen kívül minden stimmel, nincs szétzúzva, stb... lehet anyaghibás volt gyárilag, ez már sose derül ki, bár lehet beküldöm postán esztergomba, hogy csekkoljanak rá, mert akár nagyobb baj is lehet belőle.
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #11663 üzenetére
ja tudom, most jön, hogy jobb lett volna régebbi is, már én is elgondolkoztam ezen, de akkor is egy kényelmesebb autóban ülök.
viszont nagyon szúrja a szemem, hogy ezt be kell nyelnem majd. nem a 40k huf fog földhöz vágni, hanem a tudat, hogy ez már nem az a minőség, amit én elvárok egy kocsitól. egyébként nyilvánvaló gyártási hiba, egyszerűen levált a rúgó bevonata (festék vagy műanyag), és ott elrohadt. képek mennek a suzukinak, panaszkönyvi beírással egyetemben, ha nem kapok rá érdemi reagálást, akkor megyek a TC-hoz, szerintem örülnének egy hasonló sztorinak. szerintem az egész kb. egy hasonló hanyag magyar beszállító "műve" lehet, mint a régi swift visszhívásánál a berva által készített lengéscsillapítók esetén. a gond az, hogy ha ez másnál is megtörténik, akár balesetet is okozhat. -
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #11665 üzenetére
suzukiknál 24k, legolcsóbb alkatrészboltból 20k, létezik elvileg monroe is, de csak cikkszám alapján, mert rendelni nem tudtak belőle sehol, az olcsóbb is lenne
szóval lényeg, hogy nem jó bele az új stift rúgója se, csak ez elvileg, és egyfajta van, több helyről megkérdezve ennyi.
túlreagálom tudom, viszont nem tudok mást tenni, mert egyértelmű gyártási hiba. az meg, hogy cementet hordtak volna vele kizárt, belülről fél év alatt jobban leamortizáltam, mint előttem a nő, ha hiszed ha nem. és én se földet művelek, csak normálisan használom. a lényeg, amit fent is írtam, hogy az egyik oldal biztos nálam tört el, csak nem esett le, hogy mi volt az. ami még gáz, hogy ezt két márkaszerviz is látta, és szerintük "csak egy toronygumi", de ráér... szerinted ez normális? -
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #11669 üzenetére
10 márkaszervizt is felhívtam, sehol sincs, nem is jó bele, és emellett nem is halottak eddig ilyenről.... viszont ez elég rosszul nézett ki tényleg.
lényeg, hogy remélem meghozzák holnapra, mert akkor vonattal kell visszamennem bp-re, törött rúgóval nem rakatom össze.az a baj, hogy nem ült le erről, hanem egy "holtjátéka" volt, amit legjobban megemelve lehetett megfigyelni, meg nagyobb bukkanókon, fekvőrendőrön. ennyi baját vette észre vizsgakor a márkaszerviz is, de szerintük csak toronygumi volt... pedig alulról ki kellett volna szúrni, hogy te hülye, törött a rúgó is, még ha csak kis része is tört le.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #11675 üzenetére
én splash-hez nézegettem, de egyenlőre storno, elvitte az árát a 2 rúgó
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Készül a Galaxy S24 FE
- BestBuy topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Audiofil mobillal készül a Moondrop
- Ford topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...