- Assetto Corsa Competizione
- Dragon's Dogma 2
- Xbox Series X|S
- Magyar feliratozással jön a Senua's Saga: Hellblade II
- PlayStation 5
- Azonnali játékos kérdések órája
- EAFC 24
- Máris megrendelték a Fallout TV sorozat második szezonját
- Path of Exile (ARPG)
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #10867 üzenetére
féken ne spórolj majd az alkatrészeken, gyári tárcsa+betét kalap ****-t se ér, de szó szerint!
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10869 üzenetére
na most akartam mondani.
csak ma vettem meg a ködlámpaszettet, 20 k volt a suzukiparts-nál.
nagyon korrektek voltak, és itt volt a legolcsóbb.
akartam még venni 2 db műanyag védőt az első és a hátsó ablaktörlő csavarjaira, mert a kedves szerviz valószínű elfelejtette visszarakni még az előző tulajnál, de ideadták ingyen, hogy a cég ajándékaviszont úgy döntöttem, hogy legalább még egy évet nálam lesz, ha úgy adódik pályán is szépen elmegy a gép, viszont ott már eszik is
nyárra veszek rá egy szett 185/65 r14 continental premiumcontact 5 gumit, lecserélem a féktárcsát+betétet+fékolajat, beállítom a futóművet, és kicseréltetem a rossz toronyszilenteket, és utána semmit nem költök rá olajon kívül -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10872 üzenetére
4 éves és fix 70k km van benne, 10-et én tettem bele.
a kocsi bp-en volt használva, ráadásul nőé volt, amiért mégis megvettem, az a fix 60k km, a pontosan elvégzett szervizek, illetve a makulátlan külső és belső. állapotfelmérésre se vittem el, mert felesleges volt.
a fékbetétek le lettek cserélve 60k km-nél még az előző tulajnál, de a tárcsa és a fékolaj nem. vizsgakor megmérettem a fékolaj forráspontját, még elment, de már cserés lesz. ezt neked is érdemes megméretni, 4 év alatt magától elhasználódik, és illik lecserélni, nem nagy tétel. a tárcsáknak meg már van egy kis válla, valószínű a nő+város kombinációnak köszönhetően, de ez se az a tétel, amit sajnálok egy kocsira. a vizsgakor amikor a futóművet nézték, akkor mutatta a szervizes a szilenteket, hogy van egy kis kotyogása, de azt mondta nem gáz, és ezt is csak megemelve látod. amúgy a 2 db 10k, ez se nagy tétel, nekem ennyit megér, hogy minden 100%-os legyen.szóval lényeg, hogy ezek kopó dolgok, féken és gumin nem sprórolunk, ez alap
ja és ha neked 100k van már benne, akkor a gyertyákra figyelj, 105k a csereintervallumuk!
meg a váltóolajat a gyártó ajánlása szerint illik lecserélni 45k km-enként, megelőzve, hogy kifeküdjön... ez a leggyengébb pontja a kocsinak amúgy, ez fix.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
én brembo tárcsát és textar betétet vettem az ezres swiftemhez, sokkal jobb lett, mint a gyári fék, pedig 12k km-el vettem az autót, amikor még szinte új volt. neten van több webshop is, ahol érdemes nézelődni, de egy szerelő sokkal olcsóbban be tudja szerezni ezeket, -30-40% kedvezmény is reális lehet.
(#10874) hossszú: a gyertyák hivatalos csereperiódus 105k km, amit a nagyobb bajok megelőzése érdekében illik betartani. én biztos le fogom cserélni. a fékolaj ilyenkor már rég megérett a cserére, érdemes ránézni, egy forráspontot mérni 1 perc. többi meg használatfüggő, nálam nyilván nem ennyit bírt volna a tárcsa, de nem is bánom, ha egy jobb fékhatású tárcsa lesz helyette. ja és az említett váltóolajnak se véletlenül 45k a csereperiódusa, elég sok swift2 váltó hal meg.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10877 üzenetére
nem kell mindent, de ezeket illik..féken élet is múlhat, a váltó meg nem egy komoly cucc ezekben.
(#10876) hossszú: majd szólj, hogy milyen volt bele az a gél, lehet én is adok neki egy kicsit.
egyébként a suzuki márkaszervizeket én se ajánlom, ez a gérós hozzáállás elég volt nekem, keresek majd valami jó szakit. tényleg nem tud valaki ilyet bp környékén?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #10881 üzenetére
brembo, ferodo, textar én ezek között nézelődnék, de kedvezmény nélkül nagyon drága. ha van szerelő ismerősöd, annak valószínű 40% körüli kedvezménye van a listaárból, amit a nagy alkatrész forgalmazók webshopjain láthatsz. így már nem, vagy alig kerülne többe, mintha bemész a márkaszervizbe és rárakják a gyárit.
-
-
Kornel
veterán
na ködlámpa beszerelés splash-be... suzuki szervizek 15k-ért csinálják, maszek legolcsóbb 10k... a baj az, hogy az egész lököst le kell szedni, sokan el se vállalják, mert sok meló.
úgyhogy sokba fog fájni, de muszáj -
Kornel
veterán
válasz domojko #10907 üzenetére
ugye ez már nem egy régi swift, nem csak berakom és megy, can bus rendszernek simán betehet, ha össze vissza kötözgetek... emellett a lököst leszedni csápos emelő nélkül nem egyszerű mutatvány, ha egyáltalán menne... szóval ez nekem együtt már sok lenne
Szplötty: azért nézz utána annak, hogy mennyit eszik, lábtól sok függ, mondjuk a te lábad éppen nehéz
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #10908 üzenetére
tudod mi kell neked?
Splash 1,2 GS automata
ez szinte új
ezek szerintem 1,5 körül elhozhatóak.
és megállsz 8 literből....[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz domojko #10923 üzenetére
elvileg ködlámpánál meg kell oldani, hogy reflektornál ne működjön, ez nekem már rögtön kínai lenne. a másik gond, hogy splash-nél tuti csak aknából tudnám leszedni a lököst, máshonnan hozzá se férek, kisebb a motortere, mint a swift-nek. már itt megbuktam, mert nincs hol megcsinálni sajnos. a papírt nem néztem még, de elvileg van benne leírás, majd lecsekkolom.
(#10921) AMD Power: én is egy 2003-as utolsó szériás swiftre voksolok, régebbit minek venni, hogy kicserélj mindent rajta? annyira azért nem olcsó ehhez se az alkatrész... ki kell várni egy maximum 100k-t futott garázsban tartott nagypapa autót, és azzal garantáltan jól jársz. swiftből azért fel-fel bukkannak ilyek.
én 2009-ben 5,5 évesen vettem az ezres swiftem 12k km-el, 120k-val adtam el, mert ezt azt csinálni kellett volna rajta... se időm se energiám nem volt hozzá, egy még régebbivel meg sokkal több tennivaló van, ez 100%.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #10927 üzenetére
felszereltségbe elvárás?
teljes fapad, vagy szervó, esetleg klíma?
2001-es 1,3-as fapad
még egy olcsóbban
amúgy meg alkudni kell, nincs vevő, 350-ből simán lesz 300, de még kevesebb is akár...[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #10927 üzenetére
ez szép 400-ért, szerintem 350-ért vihető.
ez is jól néz ki, és szerintem a km is reális, mindjárt részletezem miért.
ezt meg mindjárt megveszem én, ha igazszóval 100k alatti km felismerhető az index karon lévő két fehér nyíl meglétéről.
80k km körül kezd el kopni, 100k-nál már alig látszik, 110k-nál teljesen eltűnik. ezt már mástól is hallottam, és személyes tapasztalat is ez.(#10929) AMD Power : mondjuk szervó ezeknél nem létszükség, ki kell próbálni anélkül is, de azért lehet találni olyat is, főleg 1.3-ban. a kicsi önsúly miatt szervó nélkül is vezethetőek egyébként.
(#10930) ESP: egy olyat kipróbálnék
amúgy nyáron a splash-re is megy 4 db 185-ös gumi, ha a gumis nem tiltakozik, akkor /60-as, szerintem premiumcontact5. úgy már más lesz a kicsike fekvése[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
sry, valószínű téves info.
ami elvileg valós:(3) A ködfényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e fényszóró csak a HELYZETJELZŐ lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a HELYZETJELZŐ lámpákat már bekapcsolták-Tehát úgy szabályos ha minimum helyzetjelzőt kell kapcsolnod ahoz hogy a ködlámpa világítson de NEM kell hogy a tompított égjen anélkül is világíthat.
-
Kornel
veterán
na ködlámpa projekt kész. 15k volt a beszerelés a suzuki világ-nál, de a legolcsóbb szaki is 10k-t kért volna érte, és itt is 2 órát sz**tak vele, ahogy láttam nem volt egyszerű.
már csak a nyári 185-ös gumik hiányoznak, meg max. egy diszkrét sötétítés a B oszloptól hátrafelé, és egész jó lesz -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10957 üzenetére
alufelnin vannak?
-
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #10965 üzenetére
most lehet meg fogsz sértődni, de szerintem teljesen felesleges autót cserélned... kifogtál egy valószínűleg jól visszatekert és elhanyagolt polo-t, amire sokat kellett költeni, használt autónál ez benne van a pakliban. most azért lecserélnéd egy majd' 20 éves kocsira, mert az megbízhatóbb, és olcsóbb fenntartani... ami részben igaz is, csak szerinted ilyen korú autónál mennyi az esélye, hogy megkímélt, nem elhanyagolt példányt fogsz ki? oké, olcsóbb hozzá az alkatrész, de kiszámoltad már a csere költségeit? megveszed, talán nullásan kijössz az árával, átírás 60k, vezérlés és azonnali dolgokra szerintem 100k-t nyugodtan rászámolhatsz még, nem életszerű, hogy valaki eladás előtt lecserélje neked a féktárcsákat, fékbetéteket, fékcsövek is cserések lehetnek, ha még gyáriak, stb. és ki tudja, milyen egyéb bajai lesznek még... a polo-d állapota nem tudom milyen most, de inkább kérj egy ajánlatot a normális rendbetételre, és hasonlítsd össze, hogy milyen költségei vannak egy autócserének alaphangon.
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #10968 üzenetére
én még mindig azt mondom, hogy ha maradsz a suzukinál, minél fiatalabbat próbálj venni, a te felhasználási körödnek egy 1.0-ás is elég lenne, abból elég fiatalakat lehet venni viszonylag olcsón. hiába megbízható a suzuki, 10 év felett ott is jönnek a problémák, csak kevesebb, és olcsóbb megcsinálni, de jönnek, efelől kétséged ne legyen!
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #10970 üzenetére
megértem, ahogy le is írtam.
viszont azt vedd figyelembe, hogy az 1.0 autópálya kivételével mindenhova elég. ha lesz benne pálya is, akkor nyilván nem, de a kasztni és a virsli gumik miatt(plusz az előítéletek, suzuki, toljuk le, még ha az enyém szarabb is)én az 1.3-al se merészkednék sokszor pályára -
Kornel
veterán
válasz AMD Power #10973 üzenetére
kg / LE arány a fontos:
vw polo: 910 kg / 60 LE = 15,17 LE jut egy kg-ra
ezres swift: 775 kg / 53 LE = 14,62 LE jut egy kg-ratehát valóban gyengébb a súlyához képest, kb. 7%-al, de a rövid váltó áttételezés miatt 0-60 között ez nem éreznéd, sőt. 1,6 vw konszernes motorok, 1,3 új swift, stb. 60-ig versenybe vagy az ezressel is, utána elhúznak, de addig jó gyorsulgatni vele a városban, tudva, hogy ha szét is töröd, nem kerül sokba
900kg/92LE -: az a baj, egy ilyen kocsiba nem sokáig élnék
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #10978 üzenetére
nekem 10 körül volt az ezresre már adóval, mondjuk miskolci lakcímmel.
de a splash-re se sokkal drágább szerencsére.pár kérdés szakikhoz. két dolog k***** zavar a kocsimban:
-a kalaptartó zörög, szinte a műanyag fekszik a műanyagon, semmi gumi alatta, szerintetek hogy lehet esztétikusan elhallgattatni? most ki van ékelve kis kartondarabokkal, de az ugye időnként kicsúszik, stb.
-a hátsó rendszámtáblatartó is 2 ponton van rögzítve felül, és zörög... átnyomjam lent is 4 helyen menetmetsző csavarral, bele a kasztiba? vagy egyéb ötlet?[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #10982 üzenetére
figyelj, ez nem kis pénz lenne megcsinálni... de átírattad már? mert az se kis pénz ugye...
egy jó szaki simán átkábelezi neked úgy, hogy gondod nem lesz vele, nem egy agysebészet ez a része, de az anyagár a felsorolt hibákra már nem 5 Ft lesz, főleg ha törekszel a minőségre... én 30k-ért cseréltem féket az ezres swiften, igaz utána az volt a kocsi legjobb része
ha nem a fejed után mész, hanem előtte gondolkozol, akkor vettél volna egy 2000 utáni egyhatost nagypapitól, annak nyomhattad volna a szemét éjjel nappal... ja drága lett volna, de ez is az lesz!annyira nem is drága
ez meg ótómata[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #10985 üzenetére
hallod, ha 10-esért kipufogót raksz alá, akkor kérem a beszerzési forrásaid.
amúgy meg szerinted csak a hátsódob a sz*r? hozzányúlsz, lehet leesik az egész tőből
splash-t meg addig vegyél, amíg nem lesz az is 8 éves, mert akkor vehetsz arra is majd kipufogót, ahogy nézem, ezek már gyengébbek, mint az ezres swiften voltak. -
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #10994 üzenetére
az a baj, ha minőségre törekedsz, abba is lehet pénzt tenni rendesen. fék 30k, stb.
gumi is valami jó kell rá, 13-as felnire 165/65 r13-as gumit tennék, jobb mint a gyári, és continental-t raknék rá.a ködlámpáról meg annyit, hogy tényleg nem volt olcsó, de k*b*aszott jó
ha esik, ha köd van (mostanában mindig) nyomom is fel, látható a különbség. -
Kornel
veterán
én a másodikra szavazok, ha nem fogsz autópályán járni az esetek 95%-ában.
a motor, ahogy előttem mondták megbízható, ha megkapja a kötelező szervizeket.
minél fiatalabbat veszel, általában annál jobban vissza lehet követni az előéletét.
én még helyedben mindig 100k km alatti példányokra vadásznák helyedben, nem olyan ritka, mint gondolnád.ja nekem benzinből 5,7 liter volt az átlagom az ezres swifttel, de sokalltam, úgyhogy gázosítottam
hozzáteszem nem kíméltem, a gázpedált kétállású kapcsolónak használtam.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
szerintetek ez a xado gél használna a splash-be? nőé volt, érezni a váltón. Van valakinek tapasztalata vele?
-
Kornel
veterán
na megvan az első nemtervezett költségem a splah-nél, a 4,5 éves varta aksi kipurcant ma.
éreztem már a hideg idő beálltával, hogy nem az igazi, nem kapja el elsőre, mint ősszel, de úgy voltam vele, hogy ráérünk arra még. a vicces az, hogy a gyári aksi 36 Ah és 180A indítóáramra képes csak, most vettem jó drágán (20k) egy varta black-et, 41 Ah és 360A indítóárammal, remélem kibír 4 évet legalább.
szerintetek az lehet, hogy azért fogyasztott többet mostanában, mert nem bírta már rendesen visszatölteni az aksit, és állandóan ment a generátor?
van ez az obd2-es cuccom is, állandóan be van dugva, létezik, hogy az is fogyaszt, amikor az autó nincs beindítva?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gyúrósok ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Assetto Corsa Competizione
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Futás, futópályák
- Gumi és felni topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Gaming notebook topik
- Büszke apukák és anyukák topikja
- További aktív témák...
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.