Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Na megvan az első országúti adat, előtte este tankolásnál lenulláztam az átlagfogyasztást és a napi számlálót is, miután teletankoltam.
Ma 114 km-t mentem, a fedcomp 4,4-es átlagfogyasztást mutat
Mondjuk mindent megtettem, hogy jó legyen a fogyasztás (motorfék, 3-aból rögtön 5 stb., max. 100 km/h), de azt nem gondoltam, hogy eddig le lehet vinni. A Swift 2-t biztos nem lehet levinni idáig, azt kipróbáltam. Kíváncsi vagyok, mennyit csal a fedcomp, illetve lehet-e hosszú távon is tartani ezt, mondjuk én már 5 literrel is ki lennék békülve.Ja: range 925 km-t mutat, örülök, ha 800 lenne
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #9789 üzenetére
-
Kornel
veterán
válasz fokukac #9792 üzenetére
a "régi" splash katalógusadata: város: 6,9 / országút: 4,7
eddig 200 km-t mentem tegnap és ma országúton, a board comp 4,3-as átlagfogyasztás mutat, de óvatosan nyomom neki, max. 100!
kíváncsi vagyok majd visszatankolva mennyit fog csalni, 4,5-el már kibékülnék
nem bántam meg, hogy valami diesel fos helyett megint suzukit vettem(#9793) mefistofeles: +1 végre valaki, aki tud vezetni!
ismerek olyat, aki azért adta el anno megjelenés után a swift 2-jét, mert neki 8-9 litert evett[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Ezt még nem is olvastam, elég komoly
-
Kornel
veterán
Splash-be milyen olaj való?
Szervizszámla megvan, de csak annyi van rajta, hogy castrol professional. (7990 Ft 4 liter)
Gondolom az árából 10w40 lesz. Szerintem jobb lenne az 5w30, gondolom a 0w20 már nem ebbe való.
Mondjuk úgyis megyek vizsgáztatni, és akkor megkérdezem a szervizben, hogy mit raknak bele. Ha mégis 10w40 van benne, szerintem lecserélem ENEOS 5w30-ra, szerintetek megéri, ha most volt az olajcsere 1 hónapja? Amúgy is jön a tél lassan
A másik nagy dilemmám a fékolaj, illetve a váltóolaj, szerintem 4 évesen 60k km-nél már illene lecserélni, de eddig még nem volt Vélemény? Cseréljem azonnal, vagy ráér még kicsit? -
Kornel
veterán
Én is így gondolom, de lehet várok vele egy hónapot, gondolom azzal nem teszek nagy kárt
Az olajat megnéztem a nívópálcán, viszkozitása megfelelőnek tűnik, és tiszta is, elméletileg 08.02-án lett lecserélve a 60.000-es szerviz alkalmával a Géróban, számla is megvan, pecsét is a szervizkönyvben.
Én akkor is az 5w30-on gondolkozok, kárt nem okozhat, ugye? Majd ezt is megkérdezem azért -
Kornel
veterán
Na a kezelési útmutató szerint az ajánlott olaj a 0w20, de akkor mindenképpen ezt kell alkalmazni, ha a hőmérséklet -20 C alatt van.
Ezen kívül jó még az 5w30, az 5w40 és a 10w40, arról nem ír semmit, hogy szintetikus kellene bele, de gondolom ez csak jobbat tenne neki, mint a fél szintetikus 10w40.
Szerintem az 5w30 egy aranyközépút lehet, hogy a motor se kopjon jobban üzem melegen. -
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9837 üzenetére
Szerintem azért jó a fedcomp, engem nagyban segít, hogy hogy lehet minimalizálni a fogyasztását egy adott típusnak. 1 hete van meg a splash, de 4-ediket alig kapcsolok, ezzel is javítok a fogyasztáson.
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #9840 üzenetére
ez igaz, viszont 5.ben még kevesebbet fogyaszt ugyanazon a sebességen.
1,2,3-at gyorsan, de határozottan elváltom, aztán a hármasból 5-be. -
Kornel
veterán
Swift sporton én is gondolkoztam.
Viszont legalább 2 liter fogyasztáselőnyöm van a Splash-el, és ez elég nyomós érv, amikor tavaly 35k km-t mentem egy évben.
Egyébként ízlések, és pofonok, nekem se a külseje tetszik, hanem a magas üléspozíció, a nagy fej- és lábtér. Mielőtt vettem használtan egyet, én is kipróbáltam egy teszt autót. -
Kornel
veterán
Ne költs rá 100k-t, mert attól egy fokkal se lesz biztonságosabb.
Ki lehet már fogni elég olcsó példányokat, ezt pl. szerintem elhoznád 1,45M-ért, és elég megkímélt is.
Nagyon sokat agyaltam rajta, de nekem jelenleg az ezres swift után ez a splash is egy álom, mind menetdinamikát, mind kényelmet tekintve! -
Kornel
veterán
válasz mefistofeles #9874 üzenetére
én megvettem, de nekem a lényeg az, hogy elférjek benne, olcsón és megbízhatóan elvigyen A-ból B-be, ha nem ez lenne a cél, akkor nem suzukit vettem volna, hanem mondjuk egy bömöst, mert azzal lehet villantani, de az nem lenne ilyen költséghatékony
(#9875) Giot: ebben igazad van, a kocsi keresés végén, amikor eldöntöttem, hogy splash lesz, megnéztem nagyon sokat, a kereskedésekben 70-80%-ban banki visszavett autók vannak, aki korrekt, ezt be is ismeri. Egy 30k-t futott banki visszavett rosszabb állapotban volt, mint amit vettem első tulajtól, és 60k van benne, pedig a km valós volt elvileg. aki nem tudja fizetni a törlesztőket, azt talán nem is annyira érdekli a kocsi állapota, sőt, lehet úgy van vele, hogy akkor dögöljön meg a szomszéd tehene is, és gyilkolja, ahogy tudja, amíg nála van.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz mefistofeles #9877 üzenetére
1 hete van meg, eddig félig sikerült elfogyasztani a tele tankot országúton, ~450 km-t mentem eddig, a board 4,5 litert ír átlagnak, de nem léptem neki oda, nyugis 100-as tempó, faluban meg 50-60. Most kicsit ki akarom égetni, mert kicsit kormos a kipufogó vége, előző tulajnál sokat volt városban használva. Veszek egy pályamatricát, tankolok bele omv 100-ast, aztán 4.-be leforgatom párszor, hadd égjen ki kicsit!
-
Kornel
veterán
Igen, ez így van, rengeteg használt autót néztem az utóbbi pár hónapban, de nagyon gyér a felhozatal. Egy banki visszavett autónál gyakorlatilag lehetetlen a szervizelés nyomon követése. A legjobb megoldás még mindig, ha első tulajdonostól veszed, ha lehet szervizkönyvvel és számlákkal igazolva a szervizelést, és ott rögtön tudsz helyben keresztkérdéseket is feltenni, így kicsivel több esély van, hogy normális példányt fogjon ki az ember.
Addig precízek ezek a motorok is, amíg megkapják 15 ezrenként a friss olajat.
De a márkaszervizek se veszik túl komolyan a kérdést, simán ajánlják a K12B motorba a fél szintetikus 10w40-es olajat, mert olcsó... az nem baj, hogy egy 5w30-as szintetikus olajjal másfélszer annyit menne el gond nélkül, és az ajánlott olaj is elvileg 0w20 bele[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
szerintem más lesz. én most adtam el 120 ezernél az enyémet, de egy csepp olajat nem evett, füst meg még annyi se volt, viszont alapból adott ki érdekes hangokat, mivel 3 henger egyenetlen járású. szerintem nézesd meg egy olyan szakival, aki biztosan nem akar lenyúlni, és ért is hozzá, nem csak papíron. márkaszerviz nyilván felejtős egy ilyen korú autónál, de én azt mondom, amíg megy, és nem fogyasztja az olajat, és nagy túlfogyasztása sincs üzemanyagból, addig nyomjad neki, ha meg szét is menne a motor, 50k-ért kapsz bele bontottat, lehet olcsóbban megúszod, mintha szétszedetnéd ezt. egyébként én már hallottam 500k km-t futott ezres swiftről, több helyről is, megbízható forrásból, szóval nem hinném, hogy letérdelne 120k-nál, ha tényleg annyi van benne, illetve megkapta max. 15 ezrenként a legalább 10w40 olajat.
-
Kornel
veterán
így van, ha nem fogy az olaj, és elmegy 5-6 liter benzinnel a kis ezres, akkor nem szabad hozzányúlni, mert nincs értelme. annyit kipróbálhatsz, hogy 5w30-as szintetikus olajjal jobb hangja lenne-e. egyébként én is a bontott motorra voksolnék, ha arra kerülne a sor, csak egy keveset futottat kell választani.
nekem is vezetett a szervizkönyv, most volt 60k-s szervizen a gérónál, azóta 1000 km-t se ment, az olajnak szinte új színe van, és a szervizbe is lecsekkoltam, tényleg meg volt csinálva, ezért most nem költök rá, de legkésőbb november végén lecserélem az olajat 5w30-ra, mert hidegben már jobb az. most azon filózok, hogy sima eneos 5w30 legyen 7,2k-ért, vagy Eneos Sustina 5W30, de ez már 12k.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
egy komplett motorfelújítás profi szervizben 100k alatt nincs meg, még ennél a fűnyíró motornál se, ezért szerintem sokkal jobban megéri egy 50k km-t futott bontott motort venni, féláron.
egyébként régi swiftnél simán le lehet csekkolni, hogy a km 100k alatt van-e, mert ilyenkor az indexkaron a fehér nyilak még nem koptak le, 90-100k km között kopik le, 100k felett már nem is látszott nekem. ezt több helyen is olvastam, illetve személyesen meg is néztem.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Megvan az első "tele tankos" fogyasztási eredményem a splash-el.
90% országút, 10% város
787,6 km-re 38,25 litert tankoltam, ez 4,85 literes átlagot jelent, ami több, mint a board által mutatott 4,5 liter, de őszintén szólva én rosszabbra számítottam! most megpróbálom mit mutat maxxmotion 95-el, ha nem jelent semmit, akkor marad a sima super 95!
szerintem fogyasztás szempontjából fejlődés a k12b, az m13a-t swift2-ben sose sikerült 5,5 alá vinni átlagban, tele tankon. -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #9914 üzenetére
nincs túlfújva a kerék, gyári 2,3 bar!
viszont tényleg finoman vezettem, de nem is fogom taposni, lemértem, a 45 perces utat leggyorsabban 40 perc alatt teszem meg, de akkor már csekk is jöhet, ha pechem van, meg ön- és közveszélyes is vagyok olyankor -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #9917 üzenetére
szerintem swifttől kifejezettem jó fogyasztási adatok, végre valaki, aki tud vezetni.
ismerek olyat, aki azért adta el a fél éves! swift 2-jét, mert neki 8 litert evett... és bukott 1 millát kb... ahelyett, hogy elment volna egy vezetéstechnikai tréningre[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #9919 üzenetére
én is regisztráltam most, legyen ellenpélda is a 8 literes átlag mellé
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
110-nél visszaszúrni 3.ba tényleg nem takarékos megoldás
Viszont ez az 1,2-es motor 3000 felett úgy megindul, mintha VVT lenne, de sehol nincs róla info, annyit találtam, hogy az új swift/splash motorja, aminek ugyanez a kódja (k12b) már dual VVT, de hogy a régi milyen, arról sehol semmi.
-
-
Kornel
veterán
Valóban, K12B-nél a furat x löket 73,0 × 74,2 sűrítési arány 11
M13A-nál 78,0x69,5, sűrítési arány 9.5
itt van egy érdekes "marketing" szöveg: "Az új benzinmotor jellegzetessége az alacsony és közepes
fordulatszámnál jelentkező erős nyomaték."
Nálam ez úgy jelentkezik, hogy országúton ésszel használva board szerint 4,5, rátankolással 4,8 literre jött ki a fogyasztás, 60-nál simán 3-ból 5-öt kapcsolok, nem rángat, nem fullad, pedig 2000 rpm nem sok, úgy használom, mint egy dieselt. Kb. annyit, vagy kevesebbet fogyaszt, mint az ezres swiftem anno benzinből. Egyedül városban lenne előnyben, a kis önsúlya miatt. -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #9951 üzenetére
szerintem swift 2 is 45k km, nekem a splash-ben 45k-nál cserélték, meg is nézettem most vizsga előtt, olyan volt, mint az új (15k km alatt)
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #9962 üzenetére
ez akkor is csak 7,2k
mondjuk én megszívtam, mert mielőtt megvettem, megvolt a 60ezres szerviz, és szokás szerint 10w40-et rakott bele a márkaszerviz, így legalább 10k km-t használom, azért egy új olajat nem ereszt le az ember. de legkésőbb a mínuszok beálltával cserélem majd, csak azt nem tudom, mire... eneos 0w20 vs. eneos 5w30 vs. eneos sustina 5w30
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz mefistofeles #9981 üzenetére
az nekem se tetszett, de már kezdem megszokni. viszont nagyon praktikus, rengeteg rekesz és tároló van, és lehajtható ülésekkel nagyon jól pakolható kicsi kocsi
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #9987 üzenetére
hol lehet ilyen fekete fóliát venni rá? matt, vagy fényes lenne a jobb amúgy?
akarok még venni majd ködlámpát, csak kicsit sokallom az árát, emellett jövő nyáron hátra kap majd sötétítést, és kb. ennyivel ki is fújt, nem akarom csicsázni nagyon.
ja veszek még egy fasza kamerát bele, biztos, ami biztos... -
Kornel
veterán
castrolbol és eneosbol milyen volt benne?
más: a splashbe nem szereltek vízhőfok kijelzőt, a könyv szerint a kritikus vízhőfokot jelzia műszerfalon, de mi van akkor, ha egy nyest elrágja a vízcsövet, és nincs víz a rendszerben, vajon ezt is jelzi a fed comp? kritikus feltétel a működéshez a víz jelenléte a fedkompnak? van erre nyomásmérő műszer a vízkörben?