Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Kornel
veterán
Valaki vezetett már ilyet?
Elég jó áron hozzá lehet már jutni egy ilyen swift sport-hoz, viszont két dologtól félek: egyik, hogy széthajtották, másik, hogy sokat enne. Motor állapotát vétel előtt érdemes megnézni pl. egy kompresszióméréssel egybekötve? -
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #9600 üzenetére
ha nem tolod neki,csak mesz 100-al orszaguton,akkor mennyit eszik?
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #9603 üzenetére
az nem lenne rossz nekem, az még belefér.
viszont felgumizni egy kisebb vagyon lenne, meg nem tudom, mennyire bírná a kátyúkat az a szép 17-es felni
rokonod nem akarja eladni amúgy? -
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #9605 üzenetére
kár egy ilyen gyöngyszemért!
lehet azért van ilyen kevés eladó példány, mert sok széttörik. -
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #9626 üzenetére
Mivel a kocsimra 500k-ért csak jelentkezők voltak eddig, vevő nem akadt, ezért valószínű be lesz számíttatva 450k-ért, ezért eladósorba fog kerülni:
-4 db aiwa alufelni, 4 használható debica passio 2 nyári gumival (30K), még egy nyarat elmennek
-első-hátsó-alsó toronymerevítők egyben (12K)Aki érdekel, itt elér.
Szerintetek elmennek ennyiért, vagy kár próbálkozni?[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Így van, bár nekem itt pesten 400k-t mondtak a kocsira, és az a max...
1.2 GL Edition 20 2.490.000 Ft-ba kerül az 500.000 Ft engedménnyel együtt, tehát az nekem 2,1 M HUF-ba lenne összesen, ha 400.000 Ft-ot ér a kocsim. Ami nem is hangzik rosszul, mivel 2008-ban az 1,3 GLX-et még 2,6 MHUF-ért vettem, tehát ez olcsóbbra jön ki alapból, viszont ami visszatart, az a nagyon drága hitel, amit kínálnak, szerintem egyáltalán nem versenyképes, tizen x százalék, rengeteg! 2,1 M KP-m meg nincs, és ha lenne is, akkor se költeném egyben kocsira.
Tehát valószínű Swift lesz a következő kocsim is, egy 2006 körüli megkímélt GS, amit 1 M HUF körül megkapok, ha okosan alkudok
Továbbra is várom a jelentkezést, ha valakinek lesz ilyen eladó, és leinformálható, megkímélt, stb.
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #9632 üzenetére
Én elkezdtem nézni a swift sportokat is, ha már lúd, legyen kövér, közben ráakadtam pár új új swift sport tesztre is, na az kéne! 6 fokozatú váltó, továbbfejlesztett m16a motor, 136 LE-vel, és mindeközben elmegy 6 literrel átlagban, simán hozza a gyári fogyasztási adatokat.
Egyébként a sima új új swift legnagyobb előnye szintén a kisebb fogyasztás, illetve a jobb felszereltség, és nagyobb biztonság. A 3 eddigi népitélet szerint 5.5 körül van az átlaga!
Szerintem nincs rossz áron, simán bevállalható, sőt szerintem 2,5 M-ért nyerő is a kisautó kategóriában, akár dieselekkel szemben is.
Amiért én swiftet fogok venni, az a megbízható láncos motor, aminek csak gyertya kell, ha megkapja 15 ezrenként az olajat.... ha egy dieselt vennék, akkor gatyám is rámenne a szervizre. -
Kornel
veterán
válasz tomsics #9636 üzenetére
egyben van, mert költök rá. a szerelőm is azt mondja, minek ebbe jó olaj? mondom csak. nem is eszi az olajat, a kipufogó belseje fém tiszta 120k km-nél! stb. stb., nem részletezem
a diesel kérdés még mindig nyitott, egy grande punto mjet személyében, viszont félek tőle, ha kifogom, és nem kímélték, akkor a gatyám is rámegy. nyilván nem mindegyik dieselre igaz, amit mondtam, de csak használt kocsikban gondolkozok most, ami azt jelenti, hogy km visszatekerés és széthajtás kockázata simán benne van a vételbe, aminek az esélyét lehet csökkentei, de 100%-ban elkerülni nem lehet, na már most ha befigyel egy turbo, vagy magasnyomású elem csere, esetleg megfűszerezve egy kettős tömegű lendkerékkel, akkor a kocsi árának fele rámegy, amivel már nem éri meg. erősen sarkítva: punto mjet fogyaszt 5 litert, swift 2 meg 6 litert, a különbség kerekítve 450 HUF / 100 km. Swiftet megveszem 1.000.000-ért, punto 1.300.000, tehát a különbség 66.666 km alatt jön be, amit a m13a (netán m16a) motor lazán kibír, de vajon a mjet-re mennyit kell ezen idő alatt költeni?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #9643 üzenetére
ennek is 2 oka lehet.
az egyik az előbb említett dolog, a másik már kicsit öncélú: az eredeti vevő adatok már semmit nem érnek, nincsenek friss adatbázisok, ami alapján nyomhatnák az új új swift marketing anyagait, viszont így okosan tudnak egy jó kis potens adatbázist építeni a lehetséges vásárlóközönség adataival. -
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #9656 üzenetére
mit nevezel kreténnek, attól függ. általánosan ez még igaz is lehet, amit mondasz egy benzinesre, de egy dieselnél, ahol azt se tudja a user, hogy mi az, hogy turbo, nemhogy azt, hogy egy pályatempó után illene azt visszahűteni, stb. stb., itt már nem kell hülye gyereknek lenni, hogy secc perc alatt kicsináld a kocsit.
egyébként teljesen egyetértek veletek abban, hogy nekem sincs most ilyenekre pénzem, megveszem 5-6 évesen a "full" extrás swiftet, ami már elbukta újkori árának a 66%-át legalább
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
jogos, de egy 10+ éves autó már inkább viszi a pénzt, nem biztos, hogy megéri, ha kiszámolod, ahogy valaki előttem is írta. nekem is most 9 éves a swiftem, bár még nem sok baja van, de lassan előjönnek majd, amit én már nem várok meg, hanem beújítok egy jobbra, fiatalabbra, de lehet várok még vele, addig meg gyűjtögetek
egyébként én is magamnak veszem, az összes kocsim saját pénzből volt -
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #9662 üzenetére
Az, hogy nincs rajta betöltő nyílás, nem jelent semmit, mert az enyém is a tanksapka mellett van, adapter kell hozzá, de meg nem mondod a kocsiról, hogy gázos
Mondjuk nagyon gondolkozok, hogy eladjam-e az enyémet, mert most csináltam meg az első gázos vizsgát, CO benzinnel, és gázzal is 0,01 %, lambda is majdnem tökéletes, megy, mint a svájci óra, meghálálja a törődést.
De egy új swift csak komfortosabb, és biztonságosabb lenne, csak nem tudom, hogy paszíroznék bele nettó 100 liter gáztartályt
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9664 üzenetére
az adója. összesen 50 Ft-al emelkedik majd, januártól 20, juniustol 30 Ft-al.
Így is megérheti annak, aki sokat megy.
viszont én havi egyszer elég közel járok a SK határhoz, ott jelenleg is 200 Ft átszámolva az LPG, ha meg tudnék tankolni 100 litert, az nekem majdnem elég lenne a hónapra.(#9665) Szplöttyy : én is pont ezen gondolkozok, ha nem adom el, elég sok pénzt félre tudok rakni, év végére lehet meglenne egy vaci új swift is, azzal meg 10 évig nem lenne gond.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9667 üzenetére
nekem normális gázt tankolva(mol, shell, de semmiképpen sem prímagáz és társai) az ezres stift megáll 6,5 literből, de ha lenne fordulatszámmérő, akkor lehet sírnék néha, nem nagypapa tempóban nyomom. benzinből 5,7 volt a nagy átlagom, de az is dinamikusan vezetve. ezekbe az értékekbe ennél a kocsinál simán benne van -0,5 liter, ha csak a fogyasztásra megy rá valaki. pályán 130+ km/h-nál már bekapja a 7,5-8 litert is, de ott már 5000+ felett lehet a fordulatszám, fülre!
az új új swift azért vonz nagyon, mert dízel fogyasztást hoz (5-5,5), és mindeközben megbízható, és biztonságos, még gázosítani se kéne, mert kevés benzint kér. lehet várok még fél évet, háta bemegy az áruk 1,5 M környékére 2-3 évesen, akkor megérheti
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9670 üzenetére
nekem gázzal jobban megy a kocsi, de sokat szöszöltem a finombeállítással, a szokásos gáz betegség, hogy nagy fordulaton elgyengül, de itt 5000+ rpm-ről van szó. szerintem alul nyomatékosabb, ha lehet ilyet mondani egy ezres fűnyíró motorra
-
Kornel
veterán
Na srácok!
Senki nem méri le nekem a swift 2 csomagtér illetve a pótkeréktartó méreteit? -
Kornel
veterán
na, ez nem rossz, ha swift 2 lenne a választás, akkor a pótkerék tartály mellé még egy hengeres is beférne, csak csomagtartóm nem maradna, na de az esetek 90%-ban nem is használom. 40+90=bruttó 130 liter az már nem rossz, az nettó 104 liter, 7-es fogyasztással elmennék cirka 1500 km-t egy tankolással, és akkor emelhetné OV az LPG adóját, maximum SK-ban tankolnék 3 hetente egyszer, az még belefér, a kényelmi szempontokat figyelembe véve is.
-
Kornel
veterán
Splash-e van valakinek, ült már valaki benne, vagy vezette?
Főleg fogyasztásra lennék kíváncsi, az erősebb motorral: Benzin – 1242 cm³ – 63 kW (86 LE)
Elvileg ez ugyanaz a motor, mint a legújabb swift 1,2-ese, ha jól gondolom. -
Kornel
veterán
Na, senkinek nincs tapasztalata splashel? 1.0 és 1.2 is érdekel.
Splash-e van valakinek, ült már valaki benne, vagy vezette?
Főleg fogyasztásra lennék kíváncsi, az erősebb motorral: Benzin – 1242 cm³ – 63 kW (86 LE)
Elvileg ez ugyanaz a motor, mint a legújabb swift 1,2-ese, ha jól gondolom. -
Kornel
veterán
Ma kipróbáltam egy 1.2-es splash-t
Szerintem maradok ennél, már csak az a kérdés, hogy mikor. -
Kornel
veterán
Na elment a kocsim 475k-ért, már csak egy másik kell helyette
-
Kornel
veterán
válasz fokukac #9738 üzenetére
régi swift, lpg-vel, viszonylag jó állapotban. viszont ennek még volt "értéke", de ahogy néztem a piacot, 1 év múlva jó, ha 300k-t adtak volna érte...
az új valószínű egy splash lesz, ha találok megfelelő darabot, max 50k km-el.
ha nem, akkor egy új swift...
csak azon agyalok, hogy 1.0 vagy 1.2 legyen a splashből -
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #9742 üzenetére
valószínű az 1.2 lesz, de most megnézek egy 1.0-ást is, megyek vele egy karikát.
csak mostantól elég sürgős lett -
Kornel
veterán
1.2 lesz, úgy néz ki, holnap meg is lesz!
2008.09 hó, óceán kék, fix 60k km, végig szervizelve, téli-nyári gumival, kész a 60.000-es szerviz is, egyedül a kuplung nem tetszik, nagyon kemény, nem emlékszem, hogy az új swiftben ennyire kemény lett volna, de majd ránézetek, csak nem jelent ez kuplungcserét? -
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9752 üzenetére
nem baj, nem érdekel, ki mit gondol, nekem ez praktikusabb, mint a swift, meg kényelmesebb is
-
Kornel
veterán
Amúgy ez az. Színe kicsit lehetne sötétebb, de legalább tényleg korrekt állapotban volt, nem úgy, mint a sok leharcolt banki visszavett, amit sikerült megnéznem idáig. Meg amúgy is, használt autót nem színre vesz az ember. Gyári gumik még jók rajta, van téli váltója, 60.000-es szerviz kész, 44 KHUF, már csak a vizsgát kell majd megcsinálni. 1,35-re lementem azért
(#9754) anonymus89 : köszönöm szépen, amúgy ilyen drága autóhoz már dukál a casco is Amúgy most erre nem kell költeni szerviz után, max. a kuplungot nézetem meg, de maga a szerkezet jó, csak valahogy túl kemény, ránézetek mindenesetre.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Nincs lezúzva, max a kuplungot tudta tönkre tenni... de vette a fokozatokat szépen, csak olyan érzés volt, mintha nagyobb erőt kellett volna kifejteni a swift2-höz képest, de lehet, hogy csak megszoktam a régi swiftet, azért érzem így. 4-5 évre tervezem, ha isten is úgy akarja. meg direkt olyat vettem, amivel ha nagyon muszáj, akkor tudok pályázni is, meg lehajtott ülésekkel pakolni is bőven, mert ha meggondoljuk magunkat asszonnyal, akkor irány deutschland
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9759 üzenetére
egyszer volt, hol nem volt, volt nekem egy megkímélt, valóban 200k-t futott seat toledom, amiben minden alkatrészen vagy audi, vagy vw jel virított. amennyit azzal szívtam, akkor eldöntöttem, hogy soha sokat futott és/vagy idős kocsit.
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #9761 üzenetére
Ha az új stiftbe bele merték rakni, csak nem olyan rossz (k12b). a felépítése ugyanaz, mint az m13a-nak, 16 valve dohc, és ha jól tudom vvt is, és ugyanúgy láncos, ami fő szempont volt, mert csak gyertya kell a motorba, meg olaj.
(#9762) anonymus89: tudom, értettem
(#9763) Davidof92: jó lenne az persze, majd ha bejön az élet egyszer (remélem megélem), akkor majd leírom ide nektek, hogy milyen érzés egy olyan kocsiban ülni
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #9765 üzenetére
Szerintem jó lesz ez is, mert keresgetés közben belebotlottam egy-két visszatekert splashbe, ránézésre volt a kocsiban 150k, de csak a kormányról meg a váltóról+a pedálokról mondtad volna meg, a motor szépen járt. és köztudottam a visszavett autókban az olajat se biztos, hogy cserélik, ha már a törlesztőre sincs pénz.
-
Kornel
veterán
megvan az első fogyasztási adat a splashről, mentem ma kb. 70 km-t, 40 km dugó lépésben, és 30 km haladós városi tempó, 5,7-et mutat a fogyasztásmérő, majd le kell csekkolni párszor, hogy mennyit csalhat. A 40 km dugó alatt 6,5-re jött ki, a folyamatos haladás segített az átlagfogyasztáson Igaz nem toltam neki, csak kicsit kóstolgattam, szokni kell.
valaki viszont segíthetne eligazodni a k12b motort illetően, mert nem találok hivatalos infot róla, ez most egy sima vvt motor? mert a swift 3-ban már dual vvt van, és az is k12b kódon fut, csak az nem 86, hanem 94 LE.
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #9777 üzenetére
biztos, hogy nem K12M, 100%, hogy K12B, csak ugye az enyém 86 LE, az új swift/splash pedig 94 LE. Az új swift/splash biztos, hogy dual VVT, az enyémet pedig nem tudom. Elvileg az újnak a fogyasztása is jobb, igaz minimálisan, de 100.000 km alatt fél liter is sokat jelent mondjuk.
Ha az enyém is dual VVT lenne, akkor a nagy fejlesztés csak az ECU-t érintette max., akkor rárakatnám az enyémre is az új verziót.a_tesz: nekem is volt régen 2008-as swiftem, nekem az is elment nagy átlagban 6,5 literrel, vegyesben. Ezt se sokan hiszik el, pedig mindig tele tankra mérek.
Más: benzin-etanol keverékkel hogy állnak az új suzuki motorok? A gépkönyv max 10% etanol arányt ír, de a mai benzinek eleve tartalmaznak már 5% körül etanolt, tehát gépkönyv szerint sokat nem tankolhatnék hozzá. Én 50-50%-ra gondoltam, bár elvileg annyival többet fogyasztana, mint amennyivel olcsóbb lenne
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
Használtan már nem olyan nagy a különbség köztük, viszont fogyasztás a splash felé billentette a mérleget nekem. Eddigi 100 km alatt 5,6-on áll a fogyasztásmérő, fele dugó, fele sima haladós város. (sx4-et ismerős szerint lehetetlen 6 alá vinni) Az országúti fogyasztásra vagyok még kíváncsi, jövő héten kiderül, az autó itt fogja eltölteni futása nagy részét. Ami viszont idegesít, hogy nincs vízhőfokmérő a kocsiban, ez nagyon gáz. Arra gondoltam, hogy fogok egy ilyen külső-belső hőmérőt, a külső érzékelőjét hozzászorítom a hűtő csövéhez valahol, és legalább kiszúrnám, ha ne adj isten valami miatt elmenne a folyadék a rendszerből (nyest stb.). Szerintetek érdemes ilyennel foglalkozni? Ami még szúrja a csőröm, az a ködlámpa, találtam egy ilyet, elég olcsó, esetleg bontottan találhatok olcsóbban, vagy valaki tud segíteni? Amit még mindenképp rárakok az idióta lakótelepi autóstársak miatt, az a díszléc, gondolom ezt fölösleges bontottan keresni.
[ Szerkesztve ]