Új hozzászólás Aktív témák
-
negroo
aktív tag
-
negroo
aktív tag
Mai siker sztorim.
Reggel 2kor beindul röc pöc, majd egyből dadogva leállt. Azt 3x csinálta és már csak forgot körbe körbe. Délután okosan nézem a verdát, mad jött egy srác végig néztük a biztosítékokat. Mind jó volt az. Mondta szedjem le a sarut 2 percre azt meg fog gyógyulni! Hát meg is gyógyult a kicsike. Tökre nem hittem neki , de bejött. Áldás érte.
-
negroo
aktív tag
Sziasztok 1998 suzuki sedan milyen olajat lehet bele önteni. autó szereló szerint ne tegyek bele 5W-40set? Én azt akarom Ő a gyári 10W.40et
-
negroo
aktív tag
Hihetetlen, hogy volt egy szerelőm ami sajnos utólag kiderült az amiért fizettem nem végezte el. Napokban kértem, meg egy másik szerelőt hogy végezen el. a vízpumpa cserét. 1 hiba, mert ezt kértem hogy cserélje ki 2 éve. Akkor mondta is egyből, hogy a vezérmű lánc meg van nyúlva. Ami természetesen ezt is ki cseréltettem akkor. Viszont generátor csapágyas let 19 év után let elöszőr felújjítva. a vízpumpa nem cserélte ki egyszerüen, mert 1 csavar be volt ragasztva. Tehát 3x csináltattam meg a régi szerelővel mire jó lett mostani szerelő.
[ Szerkesztve ]
-
negroo
aktív tag
sziasztok .
a swift sedan 1998 obd2 tipusu gps trackert szeretnék venni. Azt hogy tudom majd be üzemelni, de hozzá kellene egy netes kártya is. Ti milyen biztonsági rendszerttettek bele és használjátok köszönöm
-
negroo
aktív tag
Sziasztok öreg swift 98 0w20 van mennyire rossz ötlet ez? Cseréljem le gyári olajra? Köszönöm
-
negroo
aktív tag
válasz Motion_Blur #37533 üzenetére
Köszönöm a segitséget. Akkor az lesz.
-
negroo
aktív tag
Celeriót szabad e venni?
Egy kis alusil történelem... Egyszer volt, hol nem volt, volt egy ügyes favágó. Kitalálta, ha a fűrészben nem lenne acél henger, mennyivel könnyebb lenne a láncfűrész. Elkészült az aluminium kemény krómozott hengerfurat, acél persely nélkül, amit a krossz motorok is átvettek. Kis súlyú volt, ha nem kapott port és valami nagy traumát, illetve nem sütötték meg, akkor örök volt, néha kellet gyürüt & dugattyút cserélni, a henger maradt - viszont a gyártása elég macerás a galvanizálási technológia miatt. Aztán kipróbálták az nicasilos bevonatot, amit már könnyebb volt felhordani a henger belső felületére, és mivel nagyon jó hővezető, lehetett növelni a kompressziós arányt, amivel nőtt a fajlagos teljesítmény, nőt a hatásfok - ezért csökkent a fogyasztás. Okos autóipari mérnökök ezt látván, átvették ezt a technológiát, amibe egy bajor gyár majdnem belebukott... M60 kódjelű, BMW 90 fokos hengerszögű V8-as motor volt az első ilyen. A lehető legkisebb tömeg és méret elérése volt a cél, ezért a blokk és a hengerfej alumíniumöntvényből készült, a szelepfedelek magnéziumból, a szívósor pedig nylonszálas műanyagból. A hengerek falát a kopásálló Nikasil ötvözet védte (nikkel-alumínium-szilícium, a Mahle fejlesztette ki a hatvanas években). Négy vezérműtengelyes, hidrotőkés, öt helyen csapágyazott főtengellyel, hengerenkénti gyújtótrafóval és négy szeleppel. A duplasoros vezérműláncos vezérlés drága, de nagyon strapabíró konstrukció (az Audi használt egyedül szíjat a V8-as motorjában a német trió tagjai közül), a komplett motor, segédberendezéseivel együtt 230 kilós száraz önsúllyal rendelkezett. Minden szép, minden jó, de idővel kiderült, hogy a dolog csak 2ütemü motorok esetében hibátlan, mivel ott a keverék olajfilmje miatt nem éri közvetlenül benzin a hengerfalat. A gyengébb minőségű, magas kéntartalmú üzemanyag (India, Kína, Pakisztáni..) kikezdi a Nikasil-bevonatot, (konkrétan a nikkelt) ami tömítetlenséget és kompresszióvesztést okoz. Miután ez a probléma napvilágra került, a BMW 160 000 kilométerre tolta ki a garancia időtartamát, és az ezalatt jelentkező ilyen gond esetén a motorblokkot az új fejlesztésű, Alusil bevonatosra cserélte ki ingyen a motort. Az anyagi kár jelentős volt, ahogy a híradóban mondanák... Alusil egy keverék, ami alumíniuból és púder finomságú szilícium porból áll. Olvadt állapotban viszik fel a henger falára, amikor az alumínium folyékony, azonban a szilícium szilárd a keverékben. A felületét meghónolják, és már mehet is. A bejáratás alatt a szilicíum kristályok közül az alumínium erodálni kezd, a felület olyan lesz mint a macskaköves út: a kemény szilicíum kristályokon siklik a dugattyú gyűrű, az árkokban pedig megül a motorolaj, így kiválló kenést biztosít. Surlódási ellenállása minimális, ami szintén kedvező a benzin fogyasztásra. Amennyiben nem szív be a motor port, a felület élettartama sokszorosa az acél öntvény hengerek. Hátránya a speciális hengerfej tömítés, illetve az a tény, hogy a motorblokk is hajlamos a deformációra ha túlhevül, mivel nincs egy kemény magja, mint régen volt az öntött acél hüvelyes motoroknak. A Suzuki autók közül a Splashban volt az első alusil motor, K10A ês a K12A, 10,5-ös kompressziós aránnyal, és példás fogyasztással. A Celeriókban a K10B NEXT motor van, 1:11-es kompressziós aránnyal, amiről jó tudni, hogy nem úgy mérik, mint Európában - ez a fogyasztáson meg is látszik :-) Engem csak a vízhőfok mérő hiánya aggaszt az egész dologban egy kicsit, illetve a korongos szelephézag állítás.
[ Szerkesztve ]
-
negroo
aktív tag
Sziasztok egy 98 suzika teljes fékcsö csere mennyibe fájhat szerelönél? előre is köszönöm a segitséget. Mind rozsdás és vizsgán durant ki a csö egyik, mely minden fék folyadék kifolyt.
-
negroo
aktív tag
Köszönöm a biztatást, de mikor szerelöhöz viszem és a vizsgán jön elő. Ez szerintem nem szülinap, hanem hanyagság szerelö részéről. Érdekes 20 év alatt mennyi vizsgán esik át és senkinek nem tünt fel, de simán át ment. Biztos vagyok benne, hogy nem az elmúlt 2 évben korodált el. És amügy itt üneplik a szülinaposokat. szülinaposok
[ Szerkesztve ]
-
negroo
aktív tag
válasz Ace Ventura #8215 üzenetére
Nekem is 1998 suzim van és 4 km meg tétele után már üzen mellett a kocsim
-
negroo
aktív tag
válasz focvis #39256 üzenetére
Nem kamu, mert rendesen égeti a kezedet. Na az meg nem kamu, mert ha az be melegszik a blokk is rendesen meleg.
Söt olyan olajom van, mely finom réteget képez és ott is marad a henger falon. Igy semmi kopásal tudom beinditani a motort úgy, hogy -30 fok is lehet akár.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sorozatok
- Le Mans Ultimate
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- WiFi + RF433 smart fali kapcsoló 1 csatornás villanykapcsoló (csak fázis, vagy fázis+nulla kötéssel)
- Bontatlan HOBOT 298 ablaktisztító robot
- Hyundai DTB656DG8 6 terítékes mosogatógép