Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Most vettem át az izzókat.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #37032 üzenetére
Automatával nincs, de kézivel az egyliteres, turbós qrva jó, a tesztkör alatt végig vigyorogtam. Azt a 900 kilót nagyon könnyen mozgatja, a 170 Nm sem kevés hozzá, szóval mindenképp azzal a motorral legyen!
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #37034 üzenetére
Mentem vele városban és azon kívül is, kb. egyforma a zajszint.
Egyébként szerintem nem olyan rossz az ára, pláne ha SVHS is van benne.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
de abból nincs szívó csak turbó sajna
Miért fél mindenki a turbótól?
Csak egy tengely két lapátkerékkel a végein. Ha olajat kap, és egy autópályás menet után nem rögtön állítják le, nemigen lesz baja. Ha mégis (jó sok évvel és több 100k km után), akkor is 80-100k forint a felújítása, de ~10 éves koráig lesz idő gyűjteni rá, de ez is csak feltételes mód.
Arról nem is beszélve, hogy új autó garanciával.A közvetlen befecskendezés nagyobb szopó lehet a későbbiekben (a Kiában is az van, hiába nem turbós).
-
tboldi
nagyúr
válasz dany27 #37062 üzenetére
Ha a belső pöcökről beszélünk, akkor az valószínűleg gyárilag ilyen. A Jazzem is így csinálja.
Viszont a WagonR-ben hiába van központi zár, nyomogathatom a vezetőoldali pöcköt, csak azt fogja lezárni.
(#37056) E.Kaufmann: Virtuálisan nehéz autót diagnosztizálni, de én az alapjárat szabályzó motor környékén nézelődnék. De láttam már olyat is, hogy egy vákuumcső hiánya okozta az ingadozást.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dany27 #37065 üzenetére
Ez viszont érdekes. Lehet, hogy így van rendjén, de a WagonR-en csak a csomagtartó nyitható és zárható a külön, a két első ajtóban a kulcsot forgatva nyit és zár az összes ajtó (ebben az esetben a csomagtartó is).
A Jazz-ben meg csak egyetlen egy kulcslyuk van a vezetőoldali ajtón, ami mindent nyit és zár.
-
tboldi
nagyúr
válasz E.Kaufmann #37072 üzenetére
Kipufogógáz-visszavezetés, angolul exhaust gas recirculation, németül Abgasrückführung.
Én a Jazzen nemrég takarítottam ki. Féktisztító, motortisztító hab, brigéciol, kefék és egy kisebb, lapos csavarhúzó kapargatni- ezeket használtam.
Lehet ez is a baja, de ezt tenném utolsónak a listán.Az alapjárati motor egy kis bigyusz a fojtószelep oldalán, ami a pillangószelepet tudja mozgatni kismértékben, ezáltal szabályozza az alapjárati fordulatszámot a körülményeknek (hideg vagy meleg motor) és terhelésnek (klíma, világítás, ilyenek) megfelelően.
Sokszor ennek a meghibásodása okozza az ingadozást.szerk.: De az EGR-t ettől függetlenül érdemes időnként megpucolni, és nem csak a szelepet, hanem a szívósort, annak csatornáit is.
Nekem a Jazzen így nézett ki ~50k km után, másnak ennyi futás után teljesen eltömődik. A titok nyitja a prémium üzemanyag.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #37074 üzenetére
Honda Jazz (mi más? ), 10-15 évvel ezelőtti Opelek, VW FSI - ezek jutottak eszembe hirtelen.
E.Kaufmann: Mármint mi?
von toth: Nem túl tartósak a Daciák, meg rohadnak is, de nagyon. Inkább egy régebbi SX4.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz E.Kaufmann #37078 üzenetére
De most mit keresel? Az EGR-t vagy az alapjárati motort?
-
tboldi
nagyúr
válasz E.Kaufmann #37080 üzenetére
Annyira nem ismerem a régi Swift motorjait, ha a fojtószelepen van rajta, akkor valószínűleg igen. De amit én látok zöldnek, az nem a fojtószelepre megy. Ilyesmit keress.
De közben eszembe jutott, hogy a PCV-szelep (kartergáz-visszavezetésnél egy egyirányú szelep) is szokott rakoncátlankodni, és az erre vezető csövek sérülése/elöregedése is okozhat hasonló tüneteket.
Jajj, de nehéz interneten keresztül diagnosztizálni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Azért tudd meg addigra, hogy van-e benne GPF, mert ha igen, akkor időnként regenerálni kell (=ki kell égetni belőle a felgyülemlett kormot). Nem szabad kizárólag városi rövidtávokra használni, pár hetente meg kell hajtani a pályán, hogy végre tudja hajtani a folyamatot, mert állandó, magas fordulatszám kell hozzá. Ha ez nem történik meg, vagy többször félbeszakad, akkor lehet nyitni a tárcát, ugyanis 3-400k Ft egy új részecskeszűrő.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Dzsosy #37126 üzenetére
Nagy hőterhelés esetén előfordul, hogy megvetemedik, egy indikátorórát konzollal odarögzítve lehet ellenőrizni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Alany: 2004-es WagonR 1.3 GLX, M13A
Kérdés: Apum ködlámpát szeretne, mert ezen a felszereltségi szinten nem volt még, csak a GS-ben. Megvannak a vezetékei, vagyis be lehet szerelni plug&play?
-
tboldi
nagyúr
válasz r.levente75 #37129 üzenetére
Szerintem alig van különbség a kettő között, nyugodtan veheted bármelyiket.
-
tboldi
nagyúr
Tegnap néztük meg apummal a több, mint 14 éves WagonR-t aknából. A karosszérián semmi rozsda, csak a vonóhorog és a futómű alkatrészein van egy kis felületi, pedig az utóbbi 5 és fél évben napi ingázásra van használva Ausztriában.
szerk.: 1-2 hét szokott lenni, mire rendszámot kap.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz mirci18 #37148 üzenetére
Hűha!
Az üzemanyagcsövet mi is cseréltettük, de csak ennyi volt, lejjebb semmi baja nem volt. Az új cső már horganyzott, nem fog rozsdásodni.
Más baja nem volt még, egyik típushibát sem produkálta ezen kívül. Majd csinálok róla képeket, ha le lesz mosva.
-
tboldi
nagyúr
Kezelésiben nincs róla szó?
szerk.: Dehogynem.
(#37193) IreN!CuS: Pontosan nem tudom, de gondolom, hogy a folyadékszinteket, van-e szivárgás, elektromos dolgok jól működnek-e, stb.
Olajcsere: nem kötelező, de én mint autóbuzi megejtenék egyet 4-5k km környékén.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Roxbury #37212 üzenetére
Ignis-be (meg úgy minden ~2000 utáni japán autóba) simán mehet a 0-s olaj, sőt, ajánlott is, de mondjuk egy 2-es Golfba azért ne erőltessük. A régebbi autóknál még nem olyanok az illesztések, az olajlehúzó gyűrű mellett "kicsúszik", magyarán enni fogja, és a centrifugális erő miatt simán kimehet a siklócsapágyakból is az olaj.
Amúgy én is 0W30-at öntöttem a Jazz-be.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #37238 üzenetére
Turbósoknak kevesebb a sűrítési viszonyuk, illetve más a löket és furat aránya, innen a kisebb max. fordulatszám.
Azért megnézném, hogy mondjuk 4.-ben 80-ról 120-ig mit mutat a kettő. Gyanítom, rugalmasabb a turbó.
-
tboldi
nagyúr
Én mondjuk hiába szeretem a pörgős szívókat is, inkább a turbót választanám. Lehet, hogy állóból a 100-as sprint nem jobb, de mint írtam, meg kell nézni mondjuk 80 és 120 között 4-esben. Itt már értelmet nyer a 230 Nm (aminek a nagy része ráadásul a fordulatszám-tartomány szinte egészén jelen van) és elég valószínű, hogy ellép a szívótól. Versenypályán is rugalmasabban lehet kijönni a kanyarokból.
Carroll Shelby is megmondta, hogy horsepower sells cars, torque wins races.
A szépség meg szubjektív, nekem az új jobban tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Pintim.... #37251 üzenetére
Inkább költsd benzinre, egy szívómotorból nem lehet annyi pluszt kihozni (kb. +5-8%-ot csak), hogy megérje. Ha erősebb autó kell, akkor csere.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Starlink
- Horgász topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Automata kávégépek
- Android szakmai topik
- További aktív témák...