Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz roberto211 #21730 üzenetére
Ilyen rövid időre marha felesleges egy másik hasonló korú/állapotú autót venned. Így pluszba kifizetsz egy átírást, és lehet, sőt, valószínű, hogy azt is helyre kell pofozni.
-
tboldi
nagyúr
Képeket csináljatok!
-
tboldi
nagyúr
Apum jött haza a melóból, egyszer csak elé keveredett egy kivilágítatlan biciklis itt, és nem túl nagy sebességgel, de elütötte. Ő egyenesen jött a Fő úton, a bringás meg le akart kanyarodni balra, de ott, ahol az ezüst Peugeot áll, nem a szobor után, ahol kellene, és még csak nem is a kanyarodó sávból, hanem a szembesávból. Mire kiszállt apum az autóból, a bringás elfutott azzal az egy mondattal, hogy nincs féke...
Diagnózis: a sötétben egyelőre csak annyit látunk, hogy a motorháztető eléggé deformáltan behorpadt, a lökhárító törött, illetve a ködlámpa helyén lévő műanyag takaró is. Holnap világosban megnézzük jobban, illetve töltök fel képeket is. Szerencsére van Casco.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #23124 üzenetére
Szerencsére nem sérült meg más. Az a műanyag takaró sem, a lökhárítóról törtek le a tartófülek. A motorháztetőnek is csak a legfelső rétege deformálódott, alulról nem látszik semmi. Igazából menthető lenne minden, de apum ragaszkodik az elemek gyári újra való cseréléséhez, ha már van casco. A Suzuminn árai alapján olyan 160-170k-re saccolnám a végét.
Képeket nem csináltam még, a garázsban nem látszik jól, kint meg esik a hó.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #23149 üzenetére
A bringás lenne az, de nem került elő...
-
tboldi
nagyúr
Na végre lefényképeztem az autót. Apum a ködlámpa helyére ideiglenesen bedugott egy kék tálkát, mert zavarta a keletkezett lyuk.
Holnap jön egy kárszakértő az Allianztól, aztán vihetjük a márkaszervizbe, ahol majd kicserélik az elemeket gyári újra. Szerencsére "csak" 100k-t kell fizetni, a többit állja a casco.kornelka:
-
tboldi
nagyúr
válasz Bandus99 #23819 üzenetére
Nálunk is van hasonló szitu, egy biciklis tekert neki az autónak nem rég. Per pillanat arra várunk, hogy a biztosító elküldje a szükséges papírokat a márkaszerviznek (szintén casco). Pár kép: [link]
Ha érdekel kicsit bővebben, keress vissza itt, illetve az autós topikban.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Dark Archon #23936 üzenetére
70k Ft a gyári könyöklő a Vitarába, szerintem érdemes megfontolni.
-
tboldi
nagyúr
válasz Dark Archon #23947 üzenetére
Én egy új autóba nem raknék olyan - elvileg a típushoz való - kiegészítőt, ami nem gyári, univerzálisat meg pláne nem. Meg ha már 4-5 milliót kiad az ember, +70k nem hinném, hogy annyira nagy teher lenne.
Nem akarok senki pénztárcájában kutakodni, a Te döntésed, én csupán a gondolataimat írtam le.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #24491 üzenetére
Én jobban érzem magam a WagonR-ben, mint a többi felsoroltban, és ezt nem azért mondom, mert nekünk is az van. A nagyobb mivolta max csak külsőre mérhető, de a belseje szerintem jobb a WR-nek. Praktikusabb, könnyebben pakolható. A biztonságról meg annyi, hogy tudtommal mindkettő 4 csillagos, de inkább ne kelljen letesztelni.
Az Ignis szerintem azért drágább, mert több van belőle, és a legtöbb embernek eszébe se jut vásárláskor a WR, de ha igen, akkor is a régi 76 lovas.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Valamiért mégis ez van a fejemben 12 évvel ezelőttről, amikor a családba került a járgány. De mint írtam is, a tévedés jogát fenntartom ezzel kapcsolatban.
Kornelka: Ahhoz képest mégis elég hasonló felépítésű és tudású a kettő. Nekem tök mindegy, hogy ki mit vesz, csak Tigi mondatára szerettem volna reagálni, és megerősíteni, hogy nem elvetendő a WR sem robertónak.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #26064 üzenetére
A mosonmagyaróvári szalonban láttam párszor a téli szettet, a mérete megegyezik az alapfelszereltség 16-osával (és 303k Ft szenzorokkal). Lemezfelnit passz, honnan lenne érdemes.
Tigi: Kell, hogy legyen, mert az alap Vitarákat lemezfelni + dísztárcsa kombóval szerelik.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Kicsirics77 #26203 üzenetére
Gondolom, mint amik az új S-Cross-ban is vannak: 1.0 és 1.4 BoosterJet turbóbenzin és 1.6 turbódízel.
Csak az a kérdés, hogy mi lesz a Vitara S-sel, ha a normál GLX is az 1.4 turbóval jön.
-
tboldi
nagyúr
Nemrég vezettem az új S-Cross 1.4T-t. Hááát, a WagonR után...
-
tboldi
nagyúr
Aha.
Annyiban jobb csak a WagonR, hogy a kormány nincs agyonszervózva, több visszajelzést kapok az útról, illetve a kuplung fogáspontját is könnyebben érezni. Az S-Crossban nagyon puha a pedál, valakinek lehet, hogy éppen ez tetszik, de én szeretem, ha van némi ellenállása. Nyilván ezek megszokhatók, minden másban meg hatalmas előrelépés.
Kicsirics77: Minimális?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz CoolBoy323 #26897 üzenetére
Szerintem semmi, legalábbis újonnan biztosan. Csak a szokásos félelem a turbótól. Én amióta kipróbáltam, nem is venném mással se a Vitarát, se az S-Cross-t, csak az 1.4T-vel.
szerk.: A kokszolás meg a közvetlen befecskendezés eredménye, turbótól függetlenül. Konstrukciófüggő is, hogy mennyire kokszol egy-egy adott motortípus. A Suzuki Boosterjet motorjai is direkt fecskendeznek, de mivel még tök újak, nincsenek velük hosszútávú tapasztalata senkinek.
Hozzátenném, a tulajok hanyagsága nagyban hozzájárul egy motor élettartamának lerövidüléséhez, legyen az turbós vagyszopószívó.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz CoolBoy323 #26902 üzenetére
Nem akarom megkérdőjelezni apudat és a kutatómunkáját, de azért ne feledjük, hogy azok írogatnak általában az internetre, akiknek bajuk van. Akiknek nincs, az elégedetten használja. Szerelők is csak hibás autókkal, alkatrészekkel találkoznak.
Nem szabad előre lehúzni a Suzuki motorjait, mert XY-nak ezzel, meg azzal a márkával, típussal baja volt. Majd az idő eldönti, hogy milyenek is ezek a Boosterjetek, feltéve, hogy megfelelően lesznek karbantartva.
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyNagz #26953 üzenetére
Üdv itt (is)!
Remélem, hamarosan nekem is lesz saját autóm.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nyilván nem gond, ha már üzemmeleg a motor, de bemondásra nem hiszem el senkinek, hogy nem hajtotta hidegen.
ilyet hülyék nem vesznek
Ebben sem lennék teljesen biztos.(#26961) kornelka: Nem sértődöm meg, és tudom, illetve tudjuk apummal, hogy a túl kevés km-nek is vannak buktatói. Nem tudok semmi konkrétat azzal kapcsolatban, hogy milyen rendszerességgel cserélték benne a dolgokat, de pont ezért megyünk megnézni élőben, plusz szervizes átvizsgálást is tervezünk, ha arra érdemesnek találjuk. Győr itt van egy köpésre Mosonmagyaróvártól (minden nap megteszem ezt a távot, igaz, vonattal ), nem vesztünk semmit, ha mégsem tetszik.
Amúgy van még kb. 300k Ft tartalék a vételár + névreírás mellett, hogy minden esetleges hibát megjavíttathassunk.Most ha valós 100k km körül találnánk jót, az sem lenne baj, de 200k körül és felette már kicsit neccesnek érezzük. Pár éven belül szeretnénk egy új Vitarát vagy S-Crosst, és akkor vagy a WR-t, vagy ezt az Ignist beszámíttatnánk, amelyik rosszabb állapotban lesz majd akkor. Értelemszerűen, ha az Ignis marad, akkor az lesz apum melóbajárós autója, amibe onnantól simán belemenne évi 25-30k km. Azért abban egyetérthetünk, hogy a sokat futott autókban már elég sok minden esélyes a cserére, és ő nem engedheti meg magának, hogy több napra kiessen a melóból, mert az autó a szervizben áll. Ezért nem lenne jó eleve sok km-rel nekiindulni.
Motorosként egyébként tisztában vagyok az időlimitekkel, a kétkerekűeknél általában mindent sokkal hamarabb le kell cserélni, mint egy autónál. A CB500X-emnél pl. fékolajat 2, hűtővizet 3 évente kellett cserélni. Az már más kérdés, hogy az utóbbit nem érhette meg...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Nem lesz Ignis, ma viszik el. Sajnos apum csak hétvégén ér rá, én meg nélküle nem akarok autót nézni/venni.
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #27023 üzenetére
Tudom, de azzal nem tudok mit csinálni, hogy apum csak este 6-kor ér haza...
Közben azon gondolkodunk, hogy valahogy ki kellene tolni a keretet 1,5M-ra, és egy ilyen Swiftet vennénk. Holnap lehet, hogy meg is nézzük ezt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Az a "baj", hogy apum részéről nagy az elvárás, majdhogynem csak egy új autó felelne meg neki. Például ha már egy picit is meghúzták parkoláskor, már fordul is el tőle. Tőle származik a km-fétis is.
Másik probléma, hogy Mosonmagyaróvár és max. 100 km-es körzetében kellene találni, mert sok idő/pénz egy olyan autóért az ország túlfelére utazni, ami élőben nem is tetszik, vagy ha igen, akkor is el kéne menni többször az ügyintézés miatt.Ezek jelentősen leszűkítik a kört. A fenti feltételek mellett nem találtunk se 1.5-öst, se GS-t, se Sportot, ami megfelelne. A linkelt példány éppenséggel tetszik neki.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A szervizes átvizsgáláshoz is ragaszkodik, azt meg nem könnyű egy napra összeegyeztetni, pláne hétvégén.
Néha úgy érzem, hogy rosszabb vele autót nézni, mint ruhát egy nővel.
válasz a szerk.-re: Nekem nem tűnik olyan rossznak, de majd élőben meglátjuk, ha megyünk holnap.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Mielőtt elharapódzna a vita...
Voltunk megnézni a Swiftet. Első blikkre van pár karcolás, de semmi komoly, rozsda nincs, mindene működik, futómű király, motor és váltó is kiváló. Dajcslandból hozták, a 70000 km is valósnak tűnik, már amennyire következtetni lehet a külső-belső állapotáról. Egy rövidke tesztkört is mehettem vele (rendszám nélkül ), akkor sem találtam semmi kivetnivalót. Egyedül a féket éreztem egy kicsit puhának. Fog rendesen, azzal nincs gond, csak másabb a WagonR-hez képest. A nepper elég őszintének tűnt, nem hallgatott el semmi hibát. Mondta, hogy a bal oldala (ajtó és sárvédő) meg volt húzva valószínűleg egy oszlop által, de szépen ki lett javítva, egyáltalán nem feltűnő. Még nem döntöttük el, hogy megvesszük-e. Én megvenném, de apumé a végső döntés.
Utána voltunk egy másik kereskedésben is, ott egy SX4-est és egy Ignis-t néztünk, előbbi már ránézésre is felejtős, utóbbinál meg túl sok a kérdőjel (35k van benne elvileg, de tök dzsuvás a motor; karcolások mindenhol; szőnyeg nélkül használták, ezért a legalsó szövet eléggé viselt; nincs szervizkönyv, elvileg az előző tulaj valamikor majd viszi; a rádió kódot kér, ami nincs meg...).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz roberto211 #27053 üzenetére
Igen, gombóc Swift, 2010-es.
szerk.: Persze, az átvizsgálás lenne a következő lépés.
[ Szerkesztve ]