Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
2004-ben vettük a WagonR-t 10 év hitelre, 2,7 millióból lett 5,6 a végére. Most akarunk egy második (új) autót is (SX4 S-Cross GLX 4WD), de már csak is kp-ra.
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #17422 üzenetére
Pont a Qashqai és az S-Cross között variálunk következő autónak és valószínűleg a Suzuki lesz a győztes. Miért? Mert 5,5 millióért már 4WD-set lehet kapni (télen Ausztriában nem hátrány) és a szívómotor megbízhatóbbnak tűnik, ha már min. 10 évre tervezünk vele.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #17426 üzenetére
Olvastam a cikket. Mire összegyűlik a pénz, addig sok minden változhat még. Nekem is minőségibbnek tűnik a Nissan, mint a Suzuki, de számomra jobb vételnek tűnik az utóbbi jelenleg az előző hsz-omban említettek miatt.
Még a listán van az új Vitara, az Opel Mokka és "kakukktojásként" a Honda Civic (Tourer?) is.A koreaiak/franciák nem tetszenek.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #17428 üzenetére
Persze, mindenképp felmérem a terepet vásárlás előtt.
Mindben találni rosszat amúgy. Opel 1,6-osa eszegeti az olajat egy idő után, a Vitara meg ugye kisebb (majd élőben kiderül, mennyivel). A Honda régi szerelmem, legalábbis a hatchback, de a Tourer mégiscsak jobban pakolható. Na meg a fenntartási költségek sem elhanyagolhatóak, abban meg szerintem a Suzuki verhetetlen.
Egyedül az S-Crosst vezettem csak ezek közül eddig, a WagonR után az is hihetetlen minőségi ugrás. -
tboldi
nagyúr
válasz Anulu79 #17594 üzenetére
Városi használat közben - hála a rövid váltóáttételnek - egész fürge tud lenni az ezredes. Viszont városon kívül hamar kifogy, kb. 90-100-as utazót lehet vele tartani, de akkor már sokat pörög a motor, hangos és a fogyasztás is megnő. Ha csak városba kell, akkor jó lehet ez is, de én is inkább min. 1.3-ast keresnék.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #17728 üzenetére
Mi még egész jól megúsztuk eddig a 2004-ben újonnan vett WagonR-rel. A kormányoszlop borításának rossz összepattintásán kívül semmi hiányosság nem volt rajta.
A váltóra meg majd kíváncsi leszek. Ha jól rémlik olyan, 100k km-nél szokott tönkre menni az a csapágy, jelenleg 62k van az autóban.
szerk.: A világításkapcsoló is hibátlan még, pedig napi szinten van használva.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz maglew #17829 üzenetére
Szia!
Simán hozza azt a megbízhatóságot az M16A jelű benzinmotor, sőt, szerintem még jobb is a régieknél. Nem egy friss fejlesztés, mára már egy kicsit elavult, de kiforrottnak tekinthető. Alapjaiban ugyanez a motor van a régebbi SX4-esekben és a Swift Sportban is.
Az i20-at nem ismerem, de a Suzukik közül az S-Cross nagyobb (legalábbis biztosan hosszabb), mint az új Vitara. Elvileg a mai napon kezdődött hivatalosan a gyártás és az értékesítés, úgyhogy a szalonokban szerintem össze lehet vetni a kettőt, esetleg tesztvezetni is lehet. Földúton jól jön a nagyobb hasmagasság, én ezért ki is zárnám ezt a Hyundai-t.
Az automata váltóról nem tudok nyilatkozni.
-
tboldi
nagyúr
válasz LuckyL #18041 üzenetére
Szia!
Én igen, méghozzá egy benzines GL+-t, összkerék nélkül. Nemigen vezettem (utaztam) még hasonló kategóriájú autót(/ban), valahogy eddig csak kisebb, meg nagyobb kocsikkal volt dolgom. Jobbára csak édesapám WagonR-jéhez tudok hasonlítani. Hát, annál minden tekintetben nagyobb és jobb. Én a 194 centimmel bőven elfértem elől, patentul be tudtam állítani a kormányt és az ülést is. Magam mögött már neccesebb, ha normálisan ülök, akkor a fejem épp hogy hozzáér a tetőkárpithoz, de egy kicsit "lazábban ülve" szerintem simán kibírnék néhányszáz kilométert. Ha nálam alacsonyabb lenne az előttem ülő, akkor nem is lenne probléma. Pár hónappal ezelőtt vezettem az S-Cross-t is, hiába rövidebb a Vitara, nem vettem észre nagy különbséget a komfortban. Nekem kényelmes volt, minden kézre áll. Főleg a váltót imádtam kapcsolgatni, tipikusan japánosra sikerült és jó helyen is van. Tetszik, hogy az első üléseknek van oldaltartása is. Egyedül a könyöklő hiányzott, de mint kiderült, 75000 pénzért van gyári megoldás. A középkonzol váltó utáni részét cserélik le, ha a vevő kéri. Illetve a GL+-ba lehet kérni órát is, ha valakit zavar a műanyag dugó, de ennek elfelejtettem megkérdezni az árát.
Vezetni határozottan jó volt. Érződik az a ~200 kg, amennyivel kevesebbet kell mozgatnia a motornak az S-Cross-hoz képest. A sebességérzet másabb a WgR-hez viszonyítva, mintha a Vitara lassabb lenne, valójában meg nem az. Szerintem ez a sokkal merevebb karosszériának, a jobb futóműnek és a hosszabb fokozatoknak köszönhető. Mondhatnám úgy is, hogy a WgR-ben nagyobb a félelem-faktor. Nem veszett ki belőle a "szuzukisság", ha pörgeted, nagyon élénk is tud lenni. Az úthibákat szépen veszi, nem is dülöngél annyira, mint gondolná az ember egy ilyen magasabb építésű autótól. Nem sportautó, de - szerintem - lehet élvezetesen közlekedni vele.Szóval, én csak dicsérni tudom. Ha valamire még kíváncsi(ak) vagy(tok), akkor kérdezz(etek) nyugodtan.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Azért azt ne felejtsük el, hogy a motor még korántsem üzem meleg, amikor a víz mutatója beáll már 2-3 km után. Van a motorban olaj is, ami jóval később éri el az üzemi hőmérsékletét.
-
tboldi
nagyúr
válasz roberto211 #18277 üzenetére
És az M13A-s WagonR-ekkel mi van (2003 szept.-)? Szerintem praktikusabb az Ignisnél és a Swiftnél a több tárolóhelyével. És nyugisan, de nem nagypapásan vezetve 5-5,5 L vegyesben.
Amúgy az M13A-knál érdemes rákérdezni a váltóra. A nyelestengelycsapágy (ha jól rémlik) szokott kipurcanni.
-
tboldi
nagyúr
válasz roberto211 #18422 üzenetére
Rám senki nem szólt, amikor 6000 fölé pörgettem a 174 km-es Vitarát. Egy eladó se jött velünk (apummal voltam), valszeg mert már 12 éve ismernek és megbíznak bennünk. De nem nyúztam sokat, nem akartam visszaélni ezzel.
-
tboldi
nagyúr
válasz roberto211 #18582 üzenetére
Ááá. Hétköznap apum jár vele dolgozni, én csak hétvégente vezetem, akkor is családdal. Nagyon ritka, ha egyedül megyek vele. Űzni inkább a motort szoktam.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Ace Ventura #18648 üzenetére
Ha lehet, akkor inkább 1.5-ös Ignist nézz! Az 1.3-asok váltójában a nyelestengelycsapágy szeret viszonylag hamar (~100k km) elnyíródni, az 1.5-ösöknél nincs ilyen probléma. Ha már a cserélték, akkor elvileg nem lehet gond, erre mindenképp érdemes rákérdezni az eladónál. Általában egy felújított váltóra cserélik az autóét, ez kb. 45-50k Ft, meg ugye a munkadíj.
Ez minden M13A-s autóra vonatkozik (Ignis, Swift II, Wagon R+).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Kísérletező típusok ezt is kipróbálhatják.
kornelka: Szerintem jó. Ennyiért kb. csak Daciát kapsz újonnan, az meg olyan amilyen.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Ace Ventura #18724 üzenetére
Nem tudom, milyen autód van pontosan, de gondolom, dobfék van hátul. A kézifék ezekre hat bovdenek segítségével. Amikor behúzod, a dobok belsejében lévő fékpofákat nekinyomod a dob falának. Nem vagyok szerelő, csupán "lelkes amatőr", de szerintem szét kellene kapni a hátsó fékeket, majd megvizsgálni, kitisztítani, esetleg cserélni, ami nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Davebowman #18750 üzenetére
Variable Valve Timing, azaz változó szelepvezérlés.
-
tboldi
nagyúr
válasz roberto211 #18752 üzenetére
A sima VVT csak a szívó oldalon variál, a Dual pedig a kipufogón is.
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #18851 üzenetére
Valamilyen szinten le van burkolva. A Vitara ugyanígy.
(#18861) roberto211: Most is ugyanúgy meg kell nyomni a fekete gombocskát a kilincsen, típustól függetlenül.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz roberto211 #21324 üzenetére
Mi is a 95-ös V-Powert szoktuk a WagonR-be (M13A) tankolni. Nincs tőle nagyobb ereje, nem lett kisebb a fogyasztás sem, viszont finomabban jár a motor, mint bármi mással. Gondolom, az adalékoknak köszönhető.
A motorom (Honda CB500X) viszont érezhetően jobban ment a Racing 100-tól, pedig csak 95-ös van előírva.
De csak amíg gtk nem lett...[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz sharkypeti #21496 üzenetére
Ablaktörlőből nekünk a Bosoko vált be a legjobban. Aksiból Exide Premium vagy Varta Silver, amit javasolni szoktak. Párásodásra meg ott a fűtés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Apple notebookok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Renault, Dacia topik
- A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
- World of Tanks - MMO
- Politika
- További aktív témák...
- Új Design Falipolc
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- WiFi + RF433 smart fali kapcsoló 1 csatornás villanykapcsoló (csak fázis, vagy fázis+nulla kötéssel)
- Bontatlan HOBOT 298 ablaktisztító robot