Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz katokacaj #62418 üzenetére
Aktuális hibákat javítsanak, ami működik, azt ne cseréltesd. Lambda szonda plö. Vezérmű láncot kell egyátalán cserélni, van neki km periódusa? Majd ha csattog.
Én lecseréltetném kb az összes folyadékot (motor olaj, fékolaj, hűtővíz, váltó olaj), megnézetném a gyertyákat, ha visít a generátor, nyilván csinálják meg, elkophat a tárcsa is. Levegő, pollen, üzemanyag (ha nem a tankban van) szűrő. Fékre/futóműre rá lehetne nézni, szilenteken lehet látni, ha fáradnak már. Gátlók dettó, ezt lehet méretni, de látni rajta, ha engedi az olajat. Alváz-üregvédelem is fontos lehetne.
Egy ilyen idős autónál olyanod nem lesz, h tuti elmegy 100-150ekm-t, itt apránként fognak előjönni a hibák.
Szerelő havert tudnám javasolni, de ő kint dolgozik a Fáy tanyán, a 31-es út mentén, huszon éve odahordom az összes vasamat, eddig nem hibázott.
De elviheted a kocsidat egy állapotfelmérésre, youtubeon van pár normálisnak tűnő cég, akik adnak utána egy listát. -
ncc1701
veterán
válasz katokacaj #62423 üzenetére
Hibás lambdánál lenne check engine lámpád szerintem. De nem kell kidobni, ki lehet mérni.
Gyertyára km van megadva, én hagyományost max 30-nál cserélem, irídiumosat pedig 60ekm-nél. Fizikailag is kopik, szemmel láthatóan.Az egy alapvetően jó, megbízható kocsi, nyelestengely csapágy gondja van tudtommal (rendszeres váltó olaj csere kellene), abs kocka hiba (rendszeres fékolaj csere). Ezekre én ilyen 30ekm/2évet mondanék, de én általában hamarabb ledobom az ilyesmit inkább.
Igazából ha találsz valami jó szerelőt, az aranyat ér...
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz katokacaj #62433 üzenetére
Az katalizátor is lehet, nem? De ki kell olvasni a hibakódot, sokat segít.
Abs kockát senki nem fogja kivenni, és szétszedni, átnézni. Hacsak nem vagy bitang jó nő. Cseréltesd le a fékolajat, de rendesen, és megy, amíg megy. Vagy ha úgy gondolod, akkor fel is újíttathatod, és akkor biztosra mentél. De én nem piszkálnám, amíg jó. Tedd félre rá a pénzt, és akkor nem lesz gondod. -
ncc1701
veterán
válasz Kolondrum #62582 üzenetére
Nekem egy vacak szilentet nem voltak hajlandóak cserélni az 1 éves kocsin, merthogy az nem garis. Szerelő haver bepecsétel a kiskönyvébe, külön mappába gyűjtöm a számlákat a felhasznált anyagokról/alkatrészekről.
Namost szerintem ha egy 10eft-os valamin problémáznak, akkor ennél komolyabb tétellel tuti elhajtanak a vérbe. Egyszerencse van, h mivel japán, ezért marha megbízható konstrukció motorikusan. -
-
ncc1701
veterán
Ja, majdnem megdöntöttem a 3,69-es fogyasztási rekordomat, 540km-re kért 20.01 litert, ez valami 3,74.
-
ncc1701
veterán
válasz burgatshow #62726 üzenetére
Esp sem kell, nem lehet azzal normálisan vezetni, h nem arra megy az autó, amerre akarod. Az meg végképp nem hiányzik, h csak úgy random satuzzon egyet magától az út közepén, mert vmi szenzor hiba, progamozás hülyeség miatt úgy gondolja. Nem, kösz. Abs, lufik, nagy test, központi zár, elektromos ablakok, klíma. Nekem ennyi kell. Stabil, megbízható, széria hibáktól mentes legyen, ne rohadjon. Nekem még szervo kormány sem kellene, ha kicsi az autó, arrébb tudom forgatni a kormányt magam is.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz burgatshow #62732 üzenetére
Fentebb is írta valaki vitarára, h random fékezett magától. Ez nekem eléggé kizáró ok egy autónál.
Nagy bódé kombi is lehet. Amúgy nálam a biztonság fontosabb, mint a fogyasztás. Ezért sem megyek a céges swiftemmel hosszabb útra, arra ott az insigniám. Az inkább megvéd.
Szervo: eleve nem kellene mindenkinek vezetni, sokkal jobb lenne mindenkinek. De legyen, nekem halál mindegy, én vezettem eleget szervo nélküli autót, nem haltam bele. Tehert is, pedig azon nagy kerék volt. Annyi, h nem tekeri az ember álló helyzetben. Sőt, akkor még a gyárnál 2 centivel szélesebb papucsokat tettem a kocsimra, asszony nem is tudta vezetni.
Nekem ezek autóban nem fontosak, csak a hibalehetőséget látom bennük. Eleve sokan beülnek a kocsiba, kikapcsolják a start/stopot, a táblafelismerőt, az esp-t, és elindulnak. Holt teher.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Ezekkel a cuccokkal az a baj, h mind be fognak halni. Egytől egyig. És nem biztos, h kifizethető áron lesz a javításuk sajnos.
-
ncc1701
veterán
Mit tököltök ezzel a keréknyomással, csak pislogok. Én 2.6-ra szoktam fújni, mikor tankolok, kész.
-
ncc1701
veterán
válasz szabonagyur #62843 üzenetére
Lehet azért villognak, mert vakítasz.
-
ncc1701
veterán
válasz csubuka #62930 üzenetére
Sajna azt, h eszi az olajat, azt nem tudod kiszűrni egy pár km-es kanyarral sehogy. Ha nagyon eszik, akkor a kipuff szagán/szinén látod, de az már a full gatya állapot. Padon még akkor is meglenne a gyári teljesítmény.
De van az a szint, ami normális, plö a 2019-es swiftem nulla km-es korától fél litert megeszik a 0w16-ból két olajcsere között. De az 1L/1000km-t én már messze sokallom, szerintem az a normális, ha két olajcsere között nem kell rátölteni. És nem azért, mert a dpf teliregenerálja gázolajjal.
-
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #62953 üzenetére
Ez már gyárilag gányolva van, ettől független én nem látom azt, h képtelenség ugyanolyan minsőégben megcsinálni. Tenni fogok vele egy próbát.
Mondjuk nálam asszem eleve a tpms addig megy, amíg megy, utána megválnak útjaink, nincs rá nagy szükségem. Hiába cégautó, és nem én fizetném.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz mefistofeles #62997 üzenetére
Szerintem szarul teszik bele az égőt, és azért van féloldalasan, ilyenkor vakít az egyik oldala.
-
ncc1701
veterán
válasz katokacaj #62996 üzenetére
Most az összes szerelő be van tojva, h nem lesz munkájuk, mert jön a recesszió, a népeknek nem lesz pénzük szervízeltetni a kocsit. Plusz erre rájön, h sokan be fognak zárni fűtés szezonra, mert nem tudja kifizetni a havi 2 millás rezsit. Ebből logikusan következik, h most qrva drágán akarnak csinálni mindent is.
Nekem egy jobb első sárvédő le-fel+fényezés, hátsó lökös műanyagozás+fényezés+kilincsek fényezése volt most 280k. Ok, nagy autó, de sima, fehér, semmi faxni. Horror.