Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz Pist@bácsi #50183 üzenetére
Vagy egy dpf-es rendszernél ugye feltermeli a gázolajat a motorolajba, ott meg azért kell leszívni.
-
ncc1701
veterán
válasz [CS]Blade2 #50201 üzenetére
Rosszabb, egy moci, ha meleg, és kap kenést, gyakorlatilag nem kopik. Olaj csúszik akkor olajon. Hideg indítások tesznek neki oda, ezért is érdemes ilyen napi pár km-es utakra egy gyakorlatilag bármilyen vellany autót venni inkább.
-
ncc1701
veterán
Nem drága az, viszont ritkán kell cserélni. De ez legyen a legnagyobb költésgük.
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #51903 üzenetére
Fú, insigniánál bejött az, amitől paráztam, automata váltó vacakol. Azt leszámítva is kellene ráköltenem, picit ül a segge, hátsó rugókat kéne cserélni, ha már ott van, akkor a gátló porvédőit is, de a gátlók újak, szilentek rendben vannak. Ez nem tétel, kb 100eft.
De a váltó most elbizonytalanított, szeretem a kocsit, de egy full felújítás 8-900eft. Még abban reménykedem, h egy olajcsere megoldja, ősszel lett lecserélve a fele, a szerelő haver meg ragaszkodott hozzá, h annyit töltsünk vissza, amennyi lejött, és szerintem saccra 1 literrel több van benne, mint kellene. Úgyhogy most néha ha pályán parkettázom, akkor csúszik, felpörög a moci, de nem annyira gyorsul, plusz volt, h rántott induláskor, mikor D-be raktam. Télen ment bele vagy 500km összesen, mióta ezt elkezdte, lent áll a pinyóban, várom vele a jó időt...
Kár lenne érte, nagyon szeretem a kocsit, de ennyi pénzt nem ér meg. -
ncc1701
veterán
válasz Tom1939 #51906 üzenetére
Nagybátyámtól örököltem, családban maradt az autó, nem volt szivünk eladni. Ő meg műszaki ember volt, mindent cserélt betű szerint, vagy inkább sűrűbben, 10 éves a vas. Én is ilyen vagyok, minden évben cserélem az olajakat, váltóból is évente a felét (automata váltóból ugye nem jön le, csak a fele). És én évente megyek vele max 5ekm-t, ez a harmadik autó a családban.
Japó váltó van benne, aisin af-40 asszem, 6 gangos triptronic, de 350ekm az elég sok.
Igazából ez az autó minden karbantartást megkapott, amit csak lehet, de nyilván idővel minden elfárad. -
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #51910 üzenetére
Én is kb ebben az irányban gondolkodom amúgy. Eleve insigniát a híre miatt csak nyomott áron lehet eladni. Ennek a mocija már 170ekm-nél széthullott a tipushiba miatt, ergo a moci ott fel lett újítva. Valami 300ekm-nél kb a komplett klíma rendszer cserélve lett, kompresszorostul, hűtőstül, volt 300eft, megvan a szla. A turbóban van kb 15ekm. A generátort tavaly újítattam fel, minden ki lett rajta cserélve. Meg teli van ilyesmi cserélt dolgokkal a verda, ezért tartottuk meg. Meg azért, mert mindenkinek tetszik.
Szerk: Tényleg tiptronic, nem hagyományos (sajnos) és van benne kettőstömegű. Meg dpf is, h tuti legyen az élmény. :Đ
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz mefistofeles #60661 üzenetére
Én már nem tudom, tényleg idióta árak vannak. Úgy gondolom, h ha valakit komolyan érdekel, akkor megpróbál alkudni. Veszíteni nem lehet az ügyön.
-
ncc1701
veterán
Nekem a ~90ekm átlaga 1.2 swift esetén 4.3L. Most, h nincs forgalom, egymás után dobálja vegyesben a 3.9-4L-es fogyasztásokat. Természetesen klíma végig bekapcs.
Mikor mentünk szlovéniába vele nyaralni tavaly nyáron, ott a ~1.5ekm átlaga volt 4.7L, ott a haver után menve nonstop padló, mert neki erősebb a vasa, hazafele-odafele pályán végig navi szerint 140, klíma végig bekapcsolva.
Zseniális ez az 1.2 szívó. -
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #60728 üzenetére
Nem mondom, h nem kell a szerencse, de azért statisztikailag kimutatható az, h egy nagyobb autóban több az esélyed baleset esetén.
Ha megyünk osztrákokhoz, akkor úgy szoktunk menni, h én vezetek itthon az idióták között, a határnál meg cserélünk asszonnyal, mert ott normálisan mennek. Brutál, mennyire észrevenni.
És ja, ezen én is szoktam röhögni, h ha épp a swifttel megyek 130+ tempóval, akkor kijönnek elém, mert pont lesz@rnak, de ha az insigniámmal, akkor meg inkább nem. Tök fura.
Volt már majdnem balesetem olyan szituban, amit írtál, h szöttyögött a 90-es táblánál 60-al, elkezdtem előzni, majd az is elkezdte tiporni neki. Na, ez konkrétan szándékos gyilkossági kisérlet.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Insigniába minden második-harmadik tankolás az prémium.
A swift prémiumot nem kap, az csak a mindennapos közlekedőedény. Abba belecsorog havi 80-100L mezei 95-ös. Asszony a 2009-es yarist csak az osannál tankolja, kutya baja, az ugyanilyen yarisom kapott 385ekm-t, soha nem látott prémiumot, ellenben anno e85-öt évente 2-3x tankoltam, h tisztuljon a rendszer. sosem volt baja.
-
-
ncc1701
veterán
válasz Cunaja #60845 üzenetére
Enni nálam kizárt a kocsiban, inni is max csak vizet.
Nekem egy bosch autós porszívóm van, az autós 12V-ra lehet rákötni. Lehet röhögni, de akkor szoktam használni, mikor a kocsival elmegyünk nyaralni, pár naponta előveszem, és átporszívózom, rühellem, ha koszos a kocsi. Otthon meg ugye a kertben könnyű, mert van egy ipari porszívónk otthon (a háztatásiakról már egy ideje lemondtam, olyan halványak), az még a színt is kiszívja a kárpitokból.
-
ncc1701
veterán
válasz Cunaja #60850 üzenetére
Otthon tárolom.
Anya yaris gumija a tetőtérben, szépen lemosva, gumiápolózva, letakarva. Muternál az insignia gumija pedig a pincében lóg a falon. Természetesen külön téli-nyári felni szett van. A céges suzukiét meg telibefosom, nálam ~3 évet bír egy gumi, azt csere elött a sarki mosóban lemosom, majd a gumis havernál ahogy lejött a kocsiról megy be a zacsiba, és itt a cégnél a pincében halomra rakom.
Saját kocsin a gumik mosás után természetesen gumiápolózva vannak. A suzukiéval meg nem foglalkozom.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Ok, csak ötlet volt. Szerencsére már vagy 20 éve elköltözhettem panelból.
-
ncc1701
veterán
válasz Napfénysüti #60881 üzenetére
Nekem sem hiszik el sokan, h 15 perc kitakarítani a kocsimat belülről. Pedig csak annyi a trükk, h minden hétvégén kimegyek, kiporszívózom, és kitörölgetem. Ha rendszeresen van csinálva, akkor eleve nem koszos, ergo gyorsan megvan.
-
ncc1701
veterán
Tank ajtó: nekem is meg kellett olajozni. Fura, de nem is gondoltam, h más annyira megvárja ezt a lépést, h ki se nyíljon. Szorult, hát nyomtam rá egy kis wd40-et, ezt hibának nem gondolnám, szimpla karbantartás.
-
-
ncc1701
veterán
válasz Cunaja #61004 üzenetére
VIktorék kegyetlen elbökték azzal a politikával, miszerint az mnb-nek nincs árfolyam célja. 2010-ben volt 270ft az ájró, ha annyi lenne most is, akkor lenne 470ft a benzin literje. Meg lehet nézni a cseh koronát, ugyanezen idő alatt az euróhoz képest ugyanannyit ér, a lengyel valuta is max 10%-ot gyengült. A forint 50% felett. Aztán persze brüsszelre kell mutogatni, h nem hagyják őket lopni az eu-s pénzeket. Nem csoda, h itthon a maginfláció 15%, az eu-ban valami 3.6%. Szlovéniába megyünk kollegához, ők azt mondják, minimális az infláció, kaják nagyon max 10%-ot drágultak az elmúlt években. Csak itthon van ekkora kaka, visszanyalt a fagyi. De ez addig így lesz, míg ez a tolvaj banda nem lóg a lámpavasakon.
-
ncc1701
veterán
válasz Cunaja #61012 üzenetére
Anno, mikor kijött az 1.2 szívó, a totálkáros, szpídzónos, meg kb az összes nehéz lábú tesztelő szerint taposni kell ahhoz, h 5L felett egyen. Ezt meg tudom erősíteni, kifejezetten sportos vezetéssel lehet elérni ezt. A spritmonitor átlaga 5.2L, sztem ez eléggé mérvadó, enyém 4.3L. Még mikor új volt, és nem volt e5-ös benzin sem, akkor tavasszal-ősszel sorban dobálta a 3.9-es fogyasztásokat, a rekordom 3.69 volt. Aztán jött az e5, majd az e10, ezekből észrevehetően többet eszik. A spritmonitoron kb 1 évig enyém volt a legalacsonyabb fogyasztás, jelenleg 5-ik vagyok a 135 ilyen autóból. Mindez úgy, h cégautó, effektíve tök mindegy lenne, h mennyit eszik. A sajátomon viszont nem érdekel, h mennyit fogyaszt, de az nagyon más kávéház, mint a swift.
Mondjuk nekem az összes autóm tudta a gyári fogyasztást, vagy kevesebbet. Jobb láb kérdése.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Cunaja #61014 üzenetére
Á, csak leugrottunk összeszedni a beérett almát, meg körbenézni, csinált-e kárt a vihar, de nem.
Remélem megkapod hamar, ilyenkor már nagyon tűkön ül az ember. Teremben van egy srác, aki vett anno egy full-full verziót 2019-ben vmi 5.5 milláért, az is imádja mai napig. Mellette van egy nagy kombi sor6 bömöse játszós/utazós kocsinak -
ncc1701
veterán
válasz Chereiose #61024 üzenetére
Ezzel csak adót emeltek. A cég meg áthárítja a fogyasztóira azzal, h árat emel, azaz inflációt gerjeszt. A mólnak ez extra bevétel, amit vityáék extra adókkal tőlük elvesznek. Kb ennyi történt most. Miközben a fogyasztás nem fog érdemben csökkenni, pont a cégautó, ami menni fog. Annyival meg nem nött az ár, h kintről bármi cég hozzon ide benzint, szóval tökön lőtték magukat.
A magánembereket meg nem merik bántani. Egyszerűbb lett volna tizen éve nem elkezdeni gyengíteni a forintot 270-ről 400 fölé. -
ncc1701
veterán
válasz SyMbioTe #61037 üzenetére
De az sem megoldás, h egy heterót meg akarsz téríteni, h márpedig a saját nemét is próbálja ki. Márpedig itt ezt akarják elérni. Aki autóba ült valaha is, az nem nagyon fog már tömegközlekedni.
Az okot kellene megszűntetni, ne a városban legyen a munkahely. De legalább ne egyetlen városban.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Peugeot, Citroën topik
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xbox Series X|S
- Elektromos autók - motorok
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- TCL LCD és LED TV-k
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- WiFi + RF433 smart fali kapcsoló 1 csatornás villanykapcsoló (csak fázis, vagy fázis+nulla kötéssel)
- Bontatlan HOBOT 298 ablaktisztító robot
- Hyundai DTB656DG8 6 terítékes mosogatógép