Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz M_AND_Ms #47760 üzenetére
Havernak fagyott már be, de feljebb már írtam. Szerencsére itt volt a ház elött, tudtam kihúzni hosszabbítót, és tudtam alá tenni radiátort. Ha ez nincs, akkor tréler/tavasz megvárása lett volna az opció. Amellett egy kézifékkötél be is rohadhat, de csak az új autókra gondolj. Ha belököd sebességbe, akkor brutál emelkedő/lejtő kell, h átforduljon, de abban az esetben gyakorlatilag a kézifék sem elég. Belém az oktató eléggé belém verte ezt, de plö asszonyba nem, mert az is rángatja a kéziféket előszeretettel.
-
ncc1701
veterán
válasz Pist@bácsi #47772 üzenetére
Nézd, én elég erős ember vagyok, de tényleg. Huszon éve gyúrok. De nem tudom arrébb tolni az autót, ha sebességbe hagyom. Ha jót akarsz magadnak, akkor nem rángatod feleslegesen a kéziféket, hanem sebességben hagyod. Ha nagy a lejtő, akkor meg a padkának nekikormányzod az első kereket éles szögben. Ez többet ér, mint bármilyen fék.
-
ncc1701
veterán
Lassan aktuális lesz a 40ezres váltó olaj csere. 2019 swift, sima 1.2 szívó, milyen olajat javasoltok? Kb a legjobb érdekel.
-
ncc1701
veterán
Marha rosszul hallottad. Én évi 30ekm-t megyek kb, marha jó választás volt. Kimarad a téli-nyári csere nyüzsije, tél itthon igazából nincs, nedves úton a cc+ veri a prémium nyári-téli gumikat is, és a többi körülmények között is jó. Egy ilyen kis teljesítményű autóra, mint amit a suzuki csinál, teljesen jó. A 15 ezres szervizek után vittem gumishoz centíroztatni, kalap.
Nyilván egy dodge challenger 6.4 srt alá nem tenném.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Kis teljesítményű autóra, és ha nem vagy autóverenyző, akkor tökéletesen megfelelnek. Amikor, vagy inkább HA meg leesik nagy hó (20cm), akkor a téli pont ugyanúgy nem ér semmit, mert lánc kell. Jégen meg csak a szöges kerék a jó.
Átlag embernek teljesen jó a 4 évszakos. Crossclimate, oszt jóvan.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz FollowTheORI #47944 üzenetére
Én is használom vegyesen, évi 30ekm-t megyek, pályán sem volt diffi 4 évszakos, és téli-nyári szett között.
-
ncc1701
veterán
válasz anonymus89 #48145 üzenetére
Nem kell nézned a fékolaj szinét, simán 2 évente kell cseréltetni, és kalap.
-
ncc1701
veterán
válasz anonymus89 #48153 üzenetére
Az derék. Klíma kompresszor ára is vicces.
-
ncc1701
veterán
válasz laca891 #48163 üzenetére
Azzal nem pöcsölt a srác. A betöltőre tett egy kütyüt, ami túlnyomást csinált, és a féknyergeken kellett csak kinyitni a csapot, meg utántölteni.
Szóval, szerinte suzukinál nincs ennyire túlbonyolítva, de mondta valamelyik franszoá márkát, aminél pc-t kell rádugni, és azzal varázsolni. -
ncc1701
veterán
válasz anonymus89 #48167 üzenetére
Fékcsövek, ha gumi. Ha meg nem, akkor lehet, h rohadnak.
-
ncc1701
veterán
Hétvégén nem mentem a kocsival váltó olaj csere óta, ma jöttem be vele melóhelyre, és hát határozottan érezni. Sokkal kissebb erővel kapcsolhatóak a fokozatok, fene gondolta volna, h ennyit számít egy jó váltó olaj.
-
ncc1701
veterán
válasz sepsi0 #48190 üzenetére
Maximálisan egyetértek. A legrosszabb, ha a kocsiban ülve várod az illetőt, így nem tudsz védekezni, és ha úgy gondolja, ki sem enged szállni, vagy mondjuk a mozdulat közben rádrúgja az ajtót. Mikor szitu van, cél az, h először pattanj ki a kocsiból, és ha lehet megakadályozni a másikat, h kiszálljon, esetleg még a kocsiban ülve lekeverni neki pár maflást, h beszédüljön.
De ezeket csak úgy hallottam, természetesen. -
ncc1701
veterán
válasz d.beni #48208 üzenetére
Lehet, persze. Ha megnézed a fékolajat a tartályban, az zsír új, semmi baja. A fékolaj a fékeknél fárad. Azaz a két emberes megoldás játszik:
-egy emberke beül
-autó felemel
-másik ember a hátsó féken kinyitja a csapot, rádug valamit, amibe belefolyik az olaj
-autóban levő emberke tapossa a féket, mikor beesik, a lenti ember elzárja a csapot
-fék pedál fel
-csap kinyit
-fék benyom koppigÉs ezt ismételni. Minden fék után szépen utána kell tölteni a fékolajat. A 40 ezres fékolajon gyakorlatilag nem látszott semmi, csak nagyon minimális elszineződés. Én nem gondolom, hogy az abs kockánál levő olajnak baja van, ezzel a módszerrel amúgy simán ki lehet cserélni az egész rendszert. Az a kevés, ami meg az abs kockában van, az simán elfér, az egész rendszerben lehet kb 1L fékfolyadék.
Ha a fenti elb@szódik, és levegő kerül a rendszerbe, akkor van szopóka.
A váltó olaj meg egyszerű, leengedő nyíláson lefolyik az olaj, utána letörölni róla a spént, majd visszatekerni. Utána az oldalsó nyíláson fel lehet tölteni, ehhez a swiftnél le kellett venni a bal első kereket, úgy jobban hozzá lehetett férni. Fentről töltöttük bele egy olyan tölcsérrel, amire volt rádugva egy fél méteres gumi cső. A leírás szerint 1.5L kellett bele, és pont annyinál kezdett el kifolyni.
Motor olaj meg a szokásos.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #48212 üzenetére
Hát. A tartályban levő szemmel láthatóan tök tiszta, ami a fékeknél volt, az sötétebb. Ott kapja a hőterhelést. Meg a szerelő havernak van ~30 év tapasztalata, eddig még nem bszott el nálam semmit. De mondom, nem tudom, h az abs kockába mennyi fékolaj szorul, mert azt leszámítva ki lett cserélve az egész.
Váltó olaj is ha üres, 2L megy bele, ha csere, akkor 1.5L, azaz ott is marad benne. Motor olaj dettó, hiába csöpögteted le, pár deci ott is marad. Ha azok elférnek, akkor ez is elfér. Aztán lehet majd egy szaki megcáfol. Az is lehet, h a következő cserénél már pc-t dug rá, h totál lecseréljük, fene tudja. -
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #48264 üzenetére
Ahogy a mester is mondta, h van a rendszerben max 6 deci fékfolyadék. Mi a klasszikus módszerrel ezt átpumpáltuk a rendszeren. Szerintem átmegy az abs kockán a friss folyadék is, de ha mégsem, mennyi szorulhat bele? Felhigul. Amellett pedig a féknyeregnél kap hőterhelést az olaj, ott kezd elhasználódni, és azt tapossa ki belőle az ember a leghamarabb.
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #48286 üzenetére
Nem azt írtam, h van ilyen. Csak azt, h én mennyit adok érte, nekem nem ér többet. Mikor veszel valamit, azért az életeddel fizetsz, ha nem veszed meg, annyival kevesebbet kell dolgoznod, és annyival több időt tölthetsz azzal, ami számodra értékes. Számomra az életem drágább annál, h divat kacatokat gyűjtsek, inkább elmegyek 50-55 évesen nyugdíba. Ha ehhez az kell, h ne járjak 6-10 millás vasakkal, akkor nekem ez jó deal.
Egy vellany autó sokkal egyszerűbb felépítésű valami, egyszerűbb gyártani. Az akku még szopóka, de bízom bele, h 5 év alatt eljutunk oda, h le lesz váltva valami olcsóbb dologra.
-
ncc1701
veterán
válasz dangerzone #48289 üzenetére
3000-es fordulaton navi szerint 115-el megy. Ebből már tudsz számolni.
Ilyen kis autóknál azzal kell számolni, h nem biztos, h tud hűlni az olaj rendesen, és megéghet, rendszeresen órákig tuti nem parkettáznám pályán. Arra egy nagy dízel való.
-
ncc1701
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- It Takes Two - Már több mint 16 millió példányt adtak el a játékból
- Politika
- Aliexpress tapasztalatok
- World of Tanks - MMO
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- E-roller topik
- DIGI kábel TV
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- További aktív témák...