Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #46285 üzenetére
20-30-nál sokkal többe kerül, közelebb van a havi 100e-hez, ha használod is. Ugye számolj az avulással, plusz azzal is, h azt a pénzt, amiből vetted, azt kamatoztathatnád is. Aki nem írja, mi mennyibe kerül, az általában csak pislog hó végén, h hová ment a pénz. Asszony is így működik, én írok mindent.
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #46303 üzenetére
Persze, én is ismerek olyan embert, aki megy évi 5ekm-t a kocsijával, annak nyilván nem lesz 100k a havi költsége az autón. Én magamból indulok ki, nálam a havi 75-100k a realitás.
Meg nyilván autó kérdése is, egy 10 éves 1 millás gépen az ember már nem fog bukni értékvesztés címen nagyot, de az meg többet fogyaszt. -
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #46494 üzenetére
Navit nagyrészt én a forgalom miatt használok, de nyilván ha van napi 8-10 címed, akkor nap végén nem mindegy az sem, ha utanként spórol pár percet. Vagy ha évi 1x időben beszól a nulláson, h térj le, mert egy pár órás parkoló alakult ki elötted. Az első ilyen szopóka után eldöntöd, h mindig elindítod a wazét.
[ Szerkesztve ]
-
-
ncc1701
veterán
Fenébe, idáig volt töretlen a kis piros swift. Nem adták meg az elsöbbséget, bal sárvédő, bal lámpa, lökös tuti cserés lesz, holnap megyek kárszemlére a márkaszervízbe. Szerencsére alig gurultam, álló helyzetből max 1 métert mehettem előre, úgyhogy mociháztető, nyulvány, zárhíd nem mozdult.
-
ncc1701
veterán
Szerintem felesleges okoskodni. A fehér szín, ahogy nézem, az alapozó, azt ugyan hiába polírozod. Ha sokáig polírozod, lekoptatod a lakkot, majd a festéket.
Erre most 3 megoldás van:
-Le kell szarni, ez ilyen. Előnye, h eladáskor látszik, h gyári az elem, nem volt mókolva.
-Javítófestékkel óvatosan feltölteni a mélyedést, síkba polírozni, majd ezt ismételni. Erre youtube-on sok video van. Ez ugye kicsit látszani fog, ha valaki nagyon nézi, de eladáskod rétegvastagságmérő nem fog problémát jelezni.
-Elvinni fényezőhöz, aki ráködöl-lakkoz. Előnye, h nem fog látszani, hátránya, h eladáskor kötekednek, h tuti körbe volt törve a kocsi. Le kell fotózni. -
ncc1701
veterán
válasz gyenesmartin #46820 üzenetére
Engem 27ekm-nél elhajtottak a márkaszervízből, mikor kértem, h gariban nézzék meg az alig 1 éves autón miért nyüszög a hátsó futómű télen. Azóta sem volt a kocsi márkaszervízben, ezek szerint a garit úgyis a hajamra kenhetem.
-
ncc1701
veterán
válasz gyenesmartin #46822 üzenetére
Szerelő havernál mi is néztük a csáposon, h mi van, de akkor már nem csinálta, csak hidegben. De valószinű az a szilent a bibis, ami a kasztnihoz köti a lengőkart. Nem téma, ha ki kell cserélni, csak jólesett volna, ha megcsinálják. A hozzáállás fura, de a szerelő span mesélt különb dolgokat is, amikkel elhajtják a népeket. A telepen is van egy ugyanolyan swift, mint az enyém, az plö soha nem volt márkaszervízben, mert nem bízik bennük a tulaj, illetve csak rossz tapasztalata van a tulajnak, ha gari kellett.
-
ncc1701
veterán
És ugye alap a két vödrös mosás, egyik vödörben a mosószeres víz, abba bemártod, letörlöd a kocsit, a másik vödörben kimosod a kesztyűt, vissza az elsőhöz, bemeríted, habot veszel, és goto 10. Vegyél még egy jó nagy mikroszálas, vagy pamut türcsit is, azzal ha készen vagy, egy irányban le kell törölni a vizet a verdáról. Nem körbe-körbe dörzsölni, abból lesz a szaknyelven "lovemarks". Utána lehet viaszolni/vaxolni.
Én az egész elött lecsapatnám gőzborotvás mosónál a verdáról a retek nagyját, a fentihez meg alap egy slag, azaz családi házban lehet tisztességesen kocsit mosni. És csak árnyékban.
Kiegészítheted még gyurmával (ha már nagyon muszáj), vas oldó szerrel, kátrány oldó szerrel.
Ja. Kezdés mindig a felnin! Ha megvannak a kerekek, akkor jöhet az autó. És mindig fentről lefele. Teteje, szélvédő, mociház tető, háta, oldala, a legvégén körbe az alsó 20 centi.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz pető bá' #46855 üzenetére
Én évente 2-3x mosom le "rendesen" az autót, amúgy sima utcai nagynyomásúval adok neki. Abból preferálom azt a helyet, ami viaszolni is képes. De a keféjüket nem használom. Láttam már olyat, h spórolás céljából a fickó használta a kefét, de pénzt nem dobott bele, képzelem, milyen jól karcolhatott utána. Dobtam be neki egy 200-ast, és kiválasztottam neki a megfelelő programot, meg is lepődött, mikor elkezdett jönni a hab. Szerintem nem értette, mi bajom a módszerével.
-
ncc1701
veterán
válasz gyenesmartin #46951 üzenetére
Több német után én úgy vagyok vele, h csak japán. És a német = audi, bömös, merci, skoda, és fócvágen.
-
ncc1701
veterán
válasz Tom1939 #46997 üzenetére
Asszonynak az akkor 8-9 éves yarisát is 1.5-ért vettük, az mondjuk egy extrásabb kivitel, de nem volt 4M az új ára. A fapad (ac+elektromos ablakok, tükrök) 2006-ban tudom, h 3.3M volt. Igaz, sokkal jobb minőségű autó, mint az akkori swift, már bocs, h ezt kell írnom ebben a topikban. De brutálisan tartják az árukat a kis japó szívók. Cégesnek a főni nem akart újat, először venni akart 2-3 éves garisat, de mikor látta, h fél millával ha olcsóbb, letett róla.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz PeterPH #47033 üzenetére
Pedig tök igaza van, itthon az emberek nagy része a szomszédnak vesz autót. Én plö 3-4 havi pénzemből vettem a használt yarist. Bevált. Egy új kocsi rongyrázás lett volna.
Az emberek jelentős többségének 1 havi pénze sincs félretéve vész esetére, de új autót, sőt, egyátalán autót tart/vesz, mikor reálisan bkv-ra lenne pénze. Abszurd, ennyire nem gondolkodnak. Tegyél félre nyugger korodra (havi 50e kezdetnek megteszi), tegyél félre nyaralásra, bedöglő háztartási gépekre, ingatlanra, támogasd a gyereked, és ami marad, na abból vehetsz felelősen kocsit.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #47123 üzenetére
Ezért vettem az 1.2 alap motorral a swiftet. A 3 henger, kösz, nem, én még vezettem ~10 évesen wartburgot a keresztapám ölében, akkor élmény volt, ma már inkább kihagyós. De elhiszem, h jobban megy az 1.0T, még azt is elhiszem, h nem érezni, nekem csak elvből nem kell.
Az 1.4T viszont mókás lenne a kocsiban.Időnként rákeresek a hahun az 5500ccm feletti benzinesekre. Kéne valami buta nagy amcsi vas játszós autónak, de szerencsére még nem gurult egy a bogyó ennyire.
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #47132 üzenetére
Papa velem már játszotta el előzés közben (60-al ment főúton 90-es táblánál). Kimentem mellé, és mikor észrevette, h előzöm, elkezdte neki nyomni, szemből meg jöttek, hát nem volt egy vidám élmény. Nem álltam meg neki utána, mert sejtettem, h 8 napon túl gyógyult volna az öreg.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Tudom, ilyenkor rá kell húzni a jobb oldalira, mert jobb mint a frontál puszi, én is azt csináltam.
-
ncc1701
veterán
válasz Tigerclaw #47195 üzenetére
De, benne van, az alapján csináljuk a szerelő haverral a szervízt. Annyi diffivel, h én az olajcsere periódust a hivatalos 20ekm-ről levittem 15-re, vele együtt a pollen-levegő szűrő periódusát is. A váltó-fék olajat viszont meghagyom a hivatalos 40 ezrenkéntire. Megyek évi kb 30ekm-t, úgyhogy nálam a km hamarabb jön el, mint a kötelező év alapú csere.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W