Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz szaniszlokar #42572 üzenetére
Én nem is tudom, de ilyenkor inkább javíttatom a hibát. Vagy ez túl naív hozzáállás, h ne közlekedjek a lehetségesnél környzetszennyezőbb autóval?
-
ncc1701
veterán
válasz szaniszlokar #42575 üzenetére
Hm. Pedig a kis benzinesekben 200e körül el szokott fáradni a katalizátor sajna.
-
ncc1701
veterán
válasz szaniszlokar #42578 üzenetére
Simán lehet. használat módjától is függ, mennyit bírnak (város-pálya, rövid-hosszú távok, stb).
-
ncc1701
veterán
-
ncc1701
veterán
válasz Dare2Live #42647 üzenetére
Hát, a tévedés jogát mindig fenntartom. Mintha olyasmire emlékeznék, h az izzóból x mennyiségű fényáram léphet ki, és az izzó gyártók csak abban tudnak variálni, hogy az a fényáram melyik irányban legyen erősebb.
Anno nekem is volt osram nightbrakerem, és nem vettem észre semmit, azon kívül, h hamarabb tönkrement. Azóta sima, jó minőségű izzókat használok. -
ncc1701
veterán
válasz Napfénysüti #42669 üzenetére
Mexikói úti suzuki ház. Az van közel a céghez, 15 perc séta.
-
ncc1701
veterán
válasz gurabli #42789 üzenetére
Előző yarisomnál kitaláltam, h a 185/60r15 helyett a 185/65r15 lesz a nyerő (nem volt a gyári méret a kiszemelt tesztgyőztes 4 évszakosból). Mivel nem forszírozom a kanyarokat, ezért csak előnyöm volt, mivel ballonosabb, ezért jobb a vacak utakon, jobban kitölti a kerékjárati ívet, ezért számomra sokkal jobban nézett ki, plusz a nagyobb kerék (nem a szélesebb!) gördülési ellenállása is kissebb. Több, mint 100ekm-t gurultam vele, tök jó volt. Asszony yarisára is a nagyobbat pattintom. Arról nem beszélve, h mivel populárisabb méret, ezért vagy 20-25%-al olcsóbb is. És a km óra is a valósághoz közelebbi sebességet mutatott.
-
ncc1701
veterán
válasz gzbotii #42816 üzenetére
Ez egy kis autó, városra tervezve. Nyilván üzembiztosan tudja a pálya sebességet, de ha gyakran akarsz gyorsan pályázni, akkor nem ez a legjobb választás. Arra még mindig valami nagy dízel való. Viszont ha havonta 1x mész vele gyorsan sokat, akkor az szerintem kibírható.
A zaj csak egy dolog, pláne a kissebb, mert zenével elnyomod a menet zajt. Az ülés sokkal többet számít egy 4-5 órás útnál, és a kis autók ebből a szempontból sem remekelnek. Mivel városba tervezik őket, ezért sok állítási lehetősége nincs (deréktámasz, masszázs funkciók, ülőlap hossz, stb).
Ezt neked kell mérlegelned. Én világ életemben kis autót vettem, most egy 2019-es swifttel járok, de én olyan vagyok, h 2-3 óra után semmilyen autóban nem tudok ülve maradni, meg kell állnom, mert meghülyülök/bealszok. -
ncc1701
veterán
válasz Pist@bácsi #42870 üzenetére
Wd40-el befújva tökéletes.
Más. Volt itt szó az emelt fényű izzókról. Asszonynak kicseréltem osram nightbrakerekre, és nem vette észre. Mikor kérdeztem, h van-e valami változás, akkor mondta, h mintha jobban világítana, de ha igen, akkor is csak minimálisan.
-
ncc1701
veterán
válasz kunberci #42936 üzenetére
Tehát úgy osztod az észt, hogy nincs tapasztalatod. Köszönjük.. Praktikusabb szerintem ilyenkor vagy csöndben maradni, vagy tapasztalatot gyűjteni.
Nálam ugye az új autó miatt most muszáj a télit megvennem, de nálam max 3 év, mire lejárom a téli+nyári szettet, az utódja ismét az aktuális tesztgyőztes 4 évszakos lesz.
-
ncc1701
veterán
válasz kunberci #42947 üzenetére
Részemről leírtam a saját, több éves tapasztalatom a te fotelszakértői, elméleti véleményeddel szemben.
Azért veszek 4 télit, mert a 4 nyárit gombokért tudnám eladni. Még újonnan sem tudtam volna, most van bennük kb 16ekm. Plusz még vesződjek is vele, nekem 4db ilyen pici gumi nem téma anyagilag. Direkt veszek kis autót, hogy olcsó legyen fenntartani, pláne azért nem vettem gl+ swiftet, mert nem kell a 16"-os kerék (drágább, plusz ezekre a fos utakra kár, és nekem a gyári alu felni nem tetszik).
De amilyen telek vannak mostanában, a 4 évszakosnak egy tapasztalt, nyugodt vezető alatt semmi hátránya nincs. Ha jeges az út, azon a télivel is csúszol, ha nagy a hó, akkor a télire is kell lánc, h felmenj a mátrába, ha meg akkora hó esik le, akkor inkább otthon maradok szabin 1 napot, míg letolják. -
ncc1701
veterán
válasz kunberci #42948 üzenetére
Azért egy 10-15ekm utáni centír díjat érdemes beszámolni, de valóban, olcsóbb, mint cserélgetni.
Ami még plusz előny, ha egy jó felnire egy jó gumis feltesz egy új gumit, az gyakorlatilag nem fog ereszteni (évente 1-2 tizedet), és mind a négy ugyanabban az ütemben veszít a nyomásából. Az évente 2x csereberéltre ez nem vonatkozik, azok random képesek ereszteni, lehet havonta nézegetni.
Őszintén megmondom, nem tudom, kinek jó a külön téli-nyári szett. Talán olyannak, aki komolyabb autóval közlekedik, és tapossa neki.
-
ncc1701
veterán
válasz kunberci #42957 üzenetére
Anno, mikor kijött a Michelin CrossClimate gumi, akkor az aktuális ADAC teszten a vizes-hideg úton leverte a komplett téli mezőnyt is. Ne haragudj, nem fogom átnézni az akkori 5-7+ éves teszteket, de erre konkrétan emlékszem, mert több ismerősöm is vett ilyen gumit (én is), és pislogtunk.
Amúgy nyilván a külön téli-nyári szett jobb, de van, mikor ez a diffi elhanyagolható gyakorlati szempontból.
-
ncc1701
veterán
válasz a_tesz #42952 üzenetére
Hegyekbe persze, h jobb a külön téli, ez nyilván egyéni mérlegelés kérdése. Plö aki ilyen helyen lakik, esetleg földút végén, azoknak javasolt a 4x4 hajtás is.
De asszony kocsiján is külön téli-nyári van, mert én így jobban alszok. Nem vezet rosszul, de nem tud kezelni egy csúszkálós szitut, a visítás pedig ilyenkor nem segít. És hiába akartam elküldeni többször is vezetéstechnikai tréninge, nem akar menni, ezért amikor lekopik a gumi, megveszem neki az aktuális adac teszt szerinti legjobbat.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz tboldi #42954 üzenetére
Anyagilag ugyanott vagy. A külön téli+nyári 2x annyiba kerül, mint a 4 évszakos, és dupla addig bírja. Én évente 25-30ekm-t megyek, ha már egy harmadik szezont kibír egy gumi, annak már örülök. Nagyon nyugodtan, defenzíven vezetek, de volt olyan nyári pirellim, ami 15ekm után már kuka volt a gumi szerint, de csak azért is elmentem vele még egy szezont, akkor viszont már a végén kopásjelzőig kopott.
Na, azóta plö pirellit nem veszek. -
ncc1701
veterán
válasz sagesz93 #43005 üzenetére
Havernak volt egy 1.6-os vitarája, pont 4 éves múlt, friss műszakival, 20ekm-el, álom vétel annak, aki kereste, garázsban tartott, havat nem látott, karc mentes. Szóval a tipikus vasárnapi templomba járós autó volt, a srác esőben elő sem vette. Anno vette 4.3-ért, pát hónapja adta el, 4.6-ért úgy vitték el, h 24 órán belül elvitték alku nélkül.
-
ncc1701
veterán
Swift 2019, 1.2GL. Be lehet úgy bigyózni a BC-t, h amikor még 10L benya van a tankban, ne 0km-t írjon ki?
-
ncc1701
veterán
válasz Dare2Live #43012 üzenetére
Nem tudom, de volt hozzá plusz felnin 4 téli gumi is. És az az autó olyan volt, h el lehetett volna adni újonnan. A srác betegesen vigyázott rá.
Amúgy meg szerintem is egy 1.6 szívó, mint egy akármilyen turbós. Egy kocsiban csak az nem romlik el, ami nincs benne.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz taranis #43056 üzenetére
Ha az alu felnin sérül a lakk, akkor a só nagyon rondán kikezdi, hamar olyan lesz, mint amikor rohad egy kasztni a festék alatt.
Két okból szoktak kissebb kerékkel szerelni a télit, egyrészt, mivel ballonosabb, ezért jobban tolerálja az úthibákat, másrészt a keskenyebb gumi jobban tapad a havon. Használtan 4db lemez felni nem egy nagy érvágás, 4db tpms szenzor is megvan 25k körül. Ha tellett új kocsira, akkor ez már aprópénz.
-
ncc1701
veterán
-
ncc1701
veterán
válasz z0l1ka #43104 üzenetére
Semmi gond, nem kell akkor kiütögetni a csekk endzsint, nem kap majd műszakit, és mehet a bontóba, mivel nem felel meg a környezetvédelmi szabályoknak a vas. A vége úgyis ugyanez lesz, pár év alatt romlik annyit a katalizátor, h ha kiütöd is, rögtön visszajön a jel.
Vagy azt kell mondani, h GTK az autó, és venni egy újat. -
ncc1701
veterán
válasz z0l1ka #43122 üzenetére
Használat függő. Városban, rövideken menve hamar fárad. Yaris 2-ből is volt olyan, akinek 130e körül már cserés volt, enyém bírta 350ekm-ig, de én sokat megyek városon kívül is, ott meg ki tud égni, mert rendesen felmelegszik. Újabb kocsikban nem véletlen teszik a katalizátort a moci mellé, úgy rögtön melegszik.