Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz szabonagyur #58129 üzenetére
Anno mikor kipróbáltam, automata volt az S-Cross tesztautó, de nekem nagyon nem tetszett. Pedig eddig 39 automata autót vezettem összesen, volt pár, ami tetszett, és nem csak a 30+ milliós prémiumok.
De magamnak akkor se választanék automatát, amíg van manuális opció. Ennek ellenére a következő autóm valószínűleg automata lesz, mert 6 hengert már sehol nem lehet kapni manuálissal. -
Moleman
addikt
válasz Cunaja #58810 üzenetére
Nekem hasonló kerékőröm van 9 éve, hibátlan. Azt leszámítva, hogy az egyik alumínium kupakját elhagytam.
Szerelőhöz kerékőr nélkül szoktam vinni, nekem meg nem probléma, főleg, hogy a nyári kerékanyaszettem ugyanúgy 19-es kulcsnyílású, még a dugókulcsot se kell cserélgetni.
-
Moleman
addikt
válasz Cunaja #58819 üzenetére
Az asszony Swiftjén a "gyári" van, talán Yokohama V903, nem tudom fejből, de meglepően jó. Ez volt az első telem vele, egyszer sikerült egy jeges körforgalomban megtolni az orrát, amúgy bolondbiztos, pedig sokszor kanyarodok indokolatlanul gyorsan.
Meglepő módon a nyári Conti Eco5 is egész jó, múlt hétvégén megcibáltam az Alpokban is, picit meg lehet mozgatni a seggét, de nagyon stabil. Viszont terhelés alatt ugyanúgy sikít, ahogy a régi Eco3 is sikított a régi autómon. Nem csúszik meg, csak sikítva surrog.
A Mazdámon a téli és a nyári is Michelin, ha nem fáj az árkülönbözet, akkor nagyon ajánlom. Nagyon lassan kopik, és mindvégig nagyon jól tapad (pedig a téli már 8 éves elmúlt).
-
Moleman
addikt
válasz burgatshow #58822 üzenetére
Sose érte napfény, csak mikor úton volt, az meg minimális, most télen 129 km-t futott összesen. Ennek tényleg semmi baja nincs.
A régi autómon 10 éves volt a Conti Eco3 mikor eladtam, na az már tényleg szar volt, esőben főleg.
#58823 beef
Sose volt 4 évnél fiatalabb téligumim, ez is 5 volt, mikor megvettem az autóval együtt, a Suzukié is 5 volt most télen, így friss téligumis tapasztalatom valóban nincs, hogy összehasonlítsam. De tudom, hogy mit várok egy gumitól, és mikor a 8 éves téligumi még melegben is jobban fog, mint pl egy jóval fiatalabb nyári Yokohama, akkor tudom, hogy jó.
Ha a hegyekben laknék, és látnék havat, akkor elgondolkodnék a cserén, de ez a gumi nem látott havat, mióta nálam van. Amire kell, arra meg fog felelni 12 évesen is.A fos nyári Yokohamát meg már 2 éve lecseréltem új Pilot Sport 4-re.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz burgatshow #58825 üzenetére
Elhiszem, hogy biztos jobb egy új, de évi 129 km-re (az is száraz úton) sehogy nincs értelme új gumit venni. Amúgy annak ellenére, hogy Ausztriában elméletileg kötelező a téligumi, Bécsben rengeteg autót láttam télen nyárival.
Nyáron viszont kihasználom az UHP-t, így a 4évszakos sem opció.Majd a következő autóm kap új téligumit, főleg ha addigra sikerül a hegyekbe költözni.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Szintén Allianz:
2018 43k B5
2019 24k B6 (32k helyett)
2020 30k B7 (36k helyett)
2021 29k B8 (40k helyett)Idén még nem kaptam, de minden évben brutáldrága az első ajánlat, minden évben be kell menni "adatfrissíteni", mert "véletlenül" eltűnik minden infó a rendszerükből, amit már négyszer megadtam...
Ugyanilyen szemetek a segédmotornál is, 6 éve 2280 ft az éves díja, de ha nem megyek be, mindig 3000-et akarnak fizettetni. Fixen mindenkit le akarnak húzni minden évben egy indokolatlan 30-40%-os drágítással, aki nem figyel, fizessen.
-
Moleman
addikt
válasz szabonagyur #58853 üzenetére
Igen, érthetetlen a logikájuk, hogy ki milyen célcsoportot akar odacsábítani. Nekem korábban Groupama volt, jó áron, sose kellett váltanom, aztán mikor autót cseréltem, több mint duplája lett volna ott, mint az Allianznál. A többiek meg egyáltalán nem is adtak volna cascot.
Minden évben nézem, sose érte meg váltani, de újrakötni sem, most már az Allianz is 2× áron adná ugyanazt újrakötve.
#58847 Kolondrum
A casco nekem is drága, 3 évig 105k volt, most valamiért felemelték 144-re, pedig valami 5 éves változatlan díjas hűséggel kötöttem. Vagy benéztem és ez a hűség csak engem kötelez, ők meg számláznak, amennyit nem szégyellnek. -
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz bigdigit #58916 üzenetére
Automatával is meg lehet szépen állni, ugyanúgy fel kell puhítani a végén a fékpedált, csak nem teljesen, hogy a kúszást megakadályozd. A visszaváltogatást meg majd kiismered, aztán tudsz vele tervezni.
Én is rágurulós vagyok, ha nagyon messze van a cél és nem tartok fel senkit, akkor üresben gurulok, de ha közel van a cél és jobban kell lassulni, manuálissal is visszaváltogatok, hogy kevésbé kopjon a fék. -
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz Napfénysüti #58980 üzenetére
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59035 üzenetére
Engem is zavar, a Mazdában ki is iktattam örökre, hogy ne kelljen kapcsolgatni. Aránylag gyorsan reagál, de nem elég gyorsan. Berakom egyesbe, már engedném fel a kuplungot, de ő még csak akkor indul be, rosszul jön ki a lépés.
-
Moleman
addikt
A Mazda szerint 0.35 másodperc az övék, de nem hiszek nekik.
#59044 mefistofeles
Dugóban, sok lámpával, sok állással elhiszem, sokat tud számítani. Én hálistennek keveset megyek olyan körülmények között, csak vasúti átjáróban szoktam leállítani, ott meg jó manuálisan is. Szombathelyen csak hétvégén szoktam járni, akkor sem a belvárosban, nem tudom, milyen ott az igazi dugó.Amúgy a 2 literes Skyactivnak 550-600 körül van az alapjárata, feltételezem, hogy emiatt kevesebbet is eszik, mintha 800-1000 lenne.
#59046 dethroner
+1, ha meg spórolni akarok, van több másik, jóval hatékonyabb módja a fogyasztáscsökkentésnek, még lassabban se kell menni, elég ha kevésbé intenzíven gyorsítok. -
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #59106 üzenetére
Olyan lesz ez, mint a filmekben a repülők felszálláskor. Át kell billenteni 15 kapcsolót, aztán a műszerfalon végigolvasni a checklistet, hogy minden hülyeség ki van-e kapcsolva, mielőtt elindulnál.
A telefon ellen meg nem tudom mi lenne jó. Most hétvégén kettőt is láttam, aki átkóválygott a szembesávba, kéne mindenhova szemből egy pótos Ifa, hogy ne védtelen kis autósokat kapjanak telibe (az egyik pont nekünk akart jönni).
-
Moleman
addikt
válasz SyMbioTe #59255 üzenetére
Pedig művészet megbüntetődni, mert ha nem szednek ki azonnal, akkor 100 km/h alatt +15, fölötte +20 a toleranciasáv, ami valljuk be, gavallér.
Tehát a városi bitófa alatt simán át lehet menni 65-tel, ahhoz képest különösen vicces, hogy sokan 35-re lassítanak. A 90-es bitófa is tolerálja a 105-öt, az autópályás is a 150-et.Amúgy meg nem a méréssel van a gond, hanem az értelmetlen sebességkorlátozásokkal. "Veszélyes kanyar" 40, rossz útburkolat 40, 2 hónapja elmúlt útfelújítás 30, néhány ilyen után a többit se lehet komolyan venni. Az már, hogy ilyen helyekre küldik ki szerencsétleneket, a büdös hal büdös fejének a szüleménye.
Ausztriában pl csak ott van korlátozás, ahol tényleg van oka, kanyarokban pedig reális sebességkorlátot raknak ki, nem olyat, amit egy megpakolt IFA is kiröhögne. Néha még trollkodnak is, egy nagyon meredek szerpentinen küzdöttem felfelé 20-szal, és ki volt rakva egy 80-as tábla.
-
Moleman
addikt
válasz bigdigit #59269 üzenetére
A telefontöltő engem nem érint, de gondolom hasznos, akinek olyan telefonja van.
Viszont a futófényért én fizetnék, hogy ne legyen.
A motoros csomagtérnyitást se szeretem, lassabb, mint a kézi, és számomra szinte sose lenne valós haszna. Manuális kézifékért is szívesen fizetnék százezres felárat, csak legyen, nem bízom az automatikus/elektromos vackokban.#59272 tboldi
Valamikor pont rácsodálkoztam egy új Mazdára, valóban ötletes megoldás. Bár lehetett volna kicsit még elegánsabban, látom benne a PWM lefutást, de az én szememet nagyon zavarják ezek. -
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59338 üzenetére
Néha még jól is jön ki a lépés, annak idején sajnáltam magam, hogy mezítlábas Mazdát vettem, nincs benne semmi extra, amiről azt gondoltam, hogy szükségem van. Most már örülök, hogy mezítlábas, mégsincs rájuk szükségem. USB-ről zenélni tud, manuálklíma van, ennyi elég.
Navigálásra tökéletes a telefonom, tolatóradar nélkül is be tudok állni a garázsba, a tempomatot pedig abban az autóban sem használom, amiben van. Az ülés tény, hogy kényelmetlen, még állítható deréktámasz sincs, de arra a fullos-bőrös felszereltségi szinteken is panaszkodnak. -
Moleman
addikt
válasz Napfénysüti #59342 üzenetére
Ebben pont van hátsó villanyablak alapból, a Swiftben is van, de sose használom egyikben sem, nagyon zajosak. Pedig szeretném a 4 ablak résnyire szellőztetést, pl egy bérelt K Astrában tökéletesen működött.
-
Moleman
addikt
válasz simonjoe #59347 üzenetére
Ez addig jó, amíg van olyan autó, ami megfelel az igényeidnek, de ha nincs, onnantól minden kompromisszum kérdése.
Én hiába szeretnék egy hátsó- vagy összkerekes 6 hengeres benzines manuális kombit a C-D szegmensben, most már mind automata. De ha a váltótól el is tekintek, akkor is alig marad versenyző, főleg, ha nem szeretném egy nagyobb lakás árát autóra költeni.
A sorhatos Mazda6 majdnem főnyeremény lett volna nekem, de úgy tűnik, hogy sosem válik valósággá.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59388 üzenetére
Gondolom figyeli az ESP szenzorokat, és ha mozgás van, beindítja, hogy biztosan legyen elég kakaó, ha esetleg épp beléd jönnek valahonnan és nyitni kell a légzsákokat. Valami ilyesmire tudok gondolni.
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59457 üzenetére
Máskor máshol szoktál tankolni? Én MOL-t sose szoktam, de épp most próbálom tesztelni, hogy Shellből esetleg kevesebbet eszik-e, mint OMV-ből.
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59465 üzenetére
Igen, én mindig tökig tankolom. A Swiftnél általában pontosan 3 decit csal a fedélzeti (pl 4.4 helyett 4.7 a valós mennyiség).
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59500 üzenetére
Nagyoncuki. Én is szoktam hasonló gömbállatokat utaztatni a pohártartóban, stresszes szituációban mindig jól jön egy bolyhos valami, amit lehet simogatni.
-
Moleman
addikt
válasz Brogyi #59537 üzenetére
Ahhoz valószínűleg irgalmatlanul lassan kéne menni. Mikor az asszony még a nagyon a vezetéstanulás elején volt, és nem mert sík egyenes úton 70-nél gyorsabban menni, akkor írt ki 3.8-akat a fedélzeti. A forgalom feltartása nélkül 4.2 alá nem hiszem, hogy be tudnám vinni a Swiftet.
Most 4.87 a valós átlagunk, tankolás alapján számolva (a fedélzeti értékek átlaga 4.61). -
Moleman
addikt
válasz burgatshow #59617 üzenetére
Eddig minden autómat szélvédőcserésen, visszaügyeskedett régi matricával vettem.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59682 üzenetére
Nekem minden autómon volt, most már egyiken sincs. Mikor leszedtem, félelmetes volt látni, hogy mennyivel jobban kilátok, a légterelő kb megduplázza az A oszlop holtterét. Valamennyire persze átlátszó, de ugye sötétített és nagyon torzít is.
Komfortban amúgy nem rossz, esőben kifejezetten jó párásodás ellen. A légellenállása biztosan jobb, mintha nélküle engednéd le 3 ujjnyira az ablakot, viszont teljesen felhúzott ablaknál biztos rosszabb, de nem gondolnám, hogy deciket számítana.
A régi Szatuna nagyon jó minőségű volt, az évtizedeket kibír (aztán egyszer jött egy madár 140-nél és leszerelte nekem ).
A Hekot viszont nem szerettem, sorjás is, a rögzítése sem annyira meggyőző, nekem minden autón mozgolódott a helyén, amitől egy idő után elkezdte karcolgatni az üveget is. -
Moleman
addikt
válasz blakey #59723 üzenetére
A Mazda sem törvényszerűen rohad, csak az arányaiban több rossz példa és gondatlan tulaj ezt a képet festi róla. Az enyém 9 éves, végig garázsban tartott, mióta nálam van rendszeresen és alaposan mosom az alját is, sehol semmi rozsda, pedig nincs rajta alvázvédő.
Az előző autóm 14 évesen adtam el, az már kezdett rozsdásodni - a csomagtéren belül, mert éveken keresztül beázott, csak nem látszott a kárpit alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59740 üzenetére
Semmit. Konkrétan semmit. Sokszor szoktam figyelni, az emberek többsége 20 méternél távolabb nem néz maga elé, lényegtelen, hogy milyen gyorsan megy.
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59742 üzenetére
Igen, ők az igazi profik, akik 5 méterre sem látnak. Akik mindig megállnak a körforgalomba való behajtáskor is, és csak utána kezdenek el körbenézni, hogy érkezik-e valaki - akkor viszont már nagyon messze látnak, megvárják azt, aki akkor indul a szomszéd faluból. És szerintük ez a biztonságos közlekedés kulcsa.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Igen, lekapcsolt lámpával csak a mutatók világítanak pirosan, felkapcsolt lámpával viszont minden világít.
Szenzor nincs benne, csak az eggyel újabbakban lett.#59754 2ozzmexy
A sávválasztás valóban megkérdőjelezhető, lett volna hely a külsőben, volt is már ott egy másik motoros. (Amúgy én a 3-4 sávos pesti utakon is a belsőben mentem segédmotorral, és a legbelső 2 sáv között mentem el az álló autók között, mert valahol olvastam, hogy motorosként egyezményesen próbáljuk meg erre nevelni az autósokat, hogy tudják hol számítsanak ránk. Megyek is térdepelni a kukoricára, főleg mivel 74-et megy a pöcsköszörűm. )
Viszont mindentől függetlenül teljesen értelmetlen volt belekezdeni az előzésébe, az előzés pillanatában még bőven áll előtte a kocsisor, a robogó pedig teljesen szabályosan haladhat tovább az álló kocsisorok között. Ha sikerül is kivitelezni, akkor se nyert volna semmit.Én azt mondanám, hogy itt a robogósnak nincs jogi értelmben vett felelőssége, arról meg nem ő tehet, hogy a néni nem tudta elviselni, hogy előtte van. Többsávos úton amúgy sem lehet így előzni, át kellett volna sorolnia a belsőbe, azután pedig tiltja a kresz, hogy többször gyorsan egymás után sávot válts a gyorsabb előrehaladás érdekében. Mondjuk nem is értem, hogy miért nem ment ki a belsőbe, kényelmesen, fékezés nélkül haladhatott volna tovább, az álló kocsisor mellett, a mögötte jövőt se zavarta volna.
Lényeg a lényeg, szerintem ez mindenhogyan a néni sara. Komolyabb erőfeszítésnek tűnik összehozni ezt a balesetet, mint elkerülni, de ő profi, neki sikerült.
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz Qtya123 #60113 üzenetére
A (terem)garázs is csak részben véd. Egyszer arra mentem le, hogy az autóm mellett álló motoromnak valaki átfordította másik irányba a kormányát (azon az évjáraton pont nem volt kormányzár) - ezzel 20 centi hosszan végigkarcolta a sárvédőt a fékkarral. Itt már az is problémás, hogy hogy mert hozzányúlni a motorhoz, ha látom, levágom a kezét.
Sose derült ki, hogy ki volt, hiába volt bekamerázva, nem kaptam meg a felvételt. A gondnok hencegett, hogy ő tudja ki lehetett, de nem mondja meg, de a verés elől már elszaladt.A környékről is belógtak a gyerekek cigizni a mélygarázsba, annyi eszük volt, hogy a szellőző mellett cigizzenek, de az egyik szellőző pont az én kocsim mögött volt, úgyhogy sikerült mindig ott eldobálniuk a csikkeket. De ők legalább soha nem tettek kárt semmiben. Na jó, egyszer felgyújtották a lépcsőházban a faliújságot, de ahhoz nem kötődtem érzelmileg.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz burgatshow #60203 üzenetére
Vagy csak el akarják hitetni veled.
A 2005-ös Almeránál is azt írta a service manual, hogy le kell venni a lökhárítót, hogy ki tudd venni a fényszórót. Én legalább ötször vettem ki a fényszórót, mindig lökhárítóbontás nélkül. -
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz slett27 #60256 üzenetére
Az igen!
Ezen gyári acélfelni van, asszem 175-ös EcoContacttal, nincs rá panaszom, pedig túlzottan is dinamikusan vezetek. Fogni fog, íven belüli agresszív kormányrángatásra pedig előbb indul el a segge, mint hogy az orrát tolná.
235-ös Pilot Sport 4 az összehasonlítási alap a másik autón, az nyilván más dimenzió, de teljesen jó élmény a Swift is. Bár természetesen én is játszottam a gondolattal, hogy milyen jó kis játszós autó lenne belőle valami szélesebb 16"-os kerékkel, szeretem a futóművét, még ha ereje nincs is.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz slett27 #60258 üzenetére
A VAG nekem sose volt szimpatikus, japánbérenc vagyok, de eddig be is váltak, minimális szervizköltséggel a végletekig megbízhatók. A márkaszerviz nyilván felejtős, találni kell olyan szakit, aki szóba áll hozott anyaggal és nem húz le az alkatrészekkel is.
A legfőbb kérdés, hogy használati tárgy vagy hobbieszköz-e számodra az autó. Ha csak a funkcionalitás kell, akkor a Swift ideális, olcsón fenntartható, megbízható, keveset fogyaszt, elég kényelmes is, pont jó arra, amire egy közlekedőedény kell - persze ha nem kell sok embert és csomagot vinni.
Ha a vágyad tárgya az autó, akkor meg úgyis mindegy az ára. Biztos változik még a végdátum, de jelen állás szerint 2035-ig lehet venni belső égésű motoros járművet az EU-ban. Emelkedhetnek bármeddig az árak, a benzin is kerülhet 10 euróba, én valószínűleg akkor is fogok venni sokhengeres utazóautót, meg valami MX-5 jellegű játszós autót is, még ha évekig éheznem is kell miatta. Ezzel az álommal nőttem fel, ez az utolsó lehetőségem megvalósítani.
Ennek ellenére boltba járni magamnak se tudnék jobb autót választani, mint a Swift. A Mazda2 jobban tetszene, de jóval drágább volt, mikor legutóbb néztem, és nem hiszem, hogy kevesebbet fogyasztana.
-
Moleman
addikt
válasz simonjoe #60264 üzenetére
Nem vagyok álszent, tényleg nem kedvelem őket. Vezettem szinte minden terméküket, használtat is, újat is, mezítlábas Polotól a vattaúj A8 4.2 FSI-ig, összesen 32 különböző autót. Volt, amelyik tetszett, de minden autót a helyén kezelek, azt nézem, hogy mit lehet kapni annyi pénzből. Egyik kategóriában sem választanám őket.
Bár az Audik ergonómiáját én is elismerem, már 10 éve is ők csinálták a legjobb beltereket. Pl egy A6 Avant 50 TDI-t sem rúgnék ki a garázsomból, de egy 530-540d kombinak sokkal jobban örülnék ugyanannyi pénzért, csak hogy kategórián belül maradjunk.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- PlayStation 5
- TCL LCD és LED TV-k
- Konteó topic
- iPhone topik
- LEGO klub
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- A négyszeres áron kínált noname okosóra története
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer