Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz tboldi #56529 üzenetére
Egyszer voltam Móváron, a Deák térnél egyszercsak minden ok nélkül lett egy nagy dugó, a következő 300 métert negyed óra alatt tettük meg.
A benzinfajták fogyasztásra gyakorolt hatását még nem sikerült megbízhatóan igazolni egyik járművemben sem, úgyhogy csak akkor tankolok 100-ast, mikor tudom, hogy csak több hónap múlva fogy ki.
-
Moleman
addikt
Igazából a beltéri biztosítékba is tök vékony kábelek mennek, úgyhogy sokat nem számít.
De a saját áramköreimhez én is 0,75 mm2 kábeleket használok általában, pedig csak 15 wattos USB töltők esznek róla. A csomagtérledjeim viszont csak 0,35 mm2 hangszórókábellel vannak bekötve.
-
Moleman
addikt
válasz tboldi #56827 üzenetére
Nem olyan rossz a gumi fékcső se, csak jóféle gumiból legyen. Volt egy Banditom, 14 évesen még a gyári fékcsővel adtam el, újszerű volt.
Annyira meg sose tudtam jól motorozni, hogy a fékérzeten érezzem a különbséget, alapvetően 30 éves dobfékes robogókhoz voltam/vagyok szokva.
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #56873 üzenetére
Csak azért érezzük ezt most szörnyűnek, mert már voltunk sokkal jobb helyzetben 5-10 éve.
Ha átlagkeresetre vetítjük, még mindig jobban állunk 2000-hez képest, akkoriban 3 évnyi bruttó átlagkeresetbe került egy jobb alsóközépkategóriás autó (3.2 millió), most 3 évnyi bruttó átlagkeresetből vehetsz kettő jobb alsóközépkategóriás autót, darabját 7.5 millióért.
A lakáshelyzet viszont valóban sokkal rosszabb, abban már alulmúltuk a rendszerváltás környékét is.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Cunaja #56946 üzenetére
Én obis autómosó kefével szoktam, hosszú puha műanyag sörtéi vannak. Egyelőre nem láttam karcokat, igaz, nem is nagyon nézegettem közelről.
Az biztosan sokat segít, ha a hó alatt tiszta az autó, és nem a vizes port törölgeted rajta, de ez nyilván nehezen kivitelezhető minden nap, főleg ilyen időben. És közvetlenül a hóesés után akkor is le szoktam takarítani az autót, ha épp nem megyek sehova, mert ha kicsit megolvad-visszafagy, sokkal nehezebb lesz letakarítani.#56948 csaba1203
Az előírt 30 centiről valóban nem viszi le, közelebb kell menni. Ha elég biztos a kezed, 2-3 mm-re is oda lehet tenni, úgy még a bitument is lehozza.
Csak egyszer volt vele gond, a Swift lökhárítójáról lehozta a festéket egy pici körben, biztos kavicsfelverődés volt ott előtte, alá tudott kapni.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz blakey #56952 üzenetére
Nekem még újdonság volt, ez az első tél, hogy a szabad ég alatt áll valamilyen jármű.
Az aktív habozást csak egyszer próbáltam mosóban, nem éreztem olyan hatékonynak, a koszos habkeféhez meg főleg nem nyúlok. Inkább tolok 600 ft sima mosást meg 200 ft öblítést, annyiból a CX-5-ön is körbeérek, ha nem nagyon koszos. Ha marad még egy kis felesleges idő, akkor viaszos programot szoktam tolni az ablakokra, az első esőig vízlepergető lesz tőle.
#56956 Cunaja
Sok autót mostam lándzsával néhány mm-ről, a legtöbb nagyon vékony fényezésű japán/koreai volt, egyedül a Swiftbe kapott bele egyszer, úgyhogy statisztikailag kijelenthető, hogy nem jellemző, hogy bántaná a fényezést.#56955 Geo19870322
Android Auto, Waze. Annál jobbat fizetősen sem fogsz találni, nemrég végigpróbálgattam mindent.
Otthon elméletileg amúgy sem tudod frissíteni a "gyárit". -
-
Moleman
addikt
válasz burgatshow #57136 üzenetére
Ez egy tévhit, ott már bőven van olajnyomás, ha meleg a motor.
Ha a motor nem akar kiesni a helyéről, az olajnyomás is mindig elég lesz. Ez csak akkor veszélyes, ha valaki fogalmatlanul vezet és hagyja erőlködni/elfelejt visszaváltani.Nem véletlen, hogy az automaták is 1200-1300-on csorognak kis terhelésen.
Egy 26 éves 3 hengeres Swiftnek már amúgyis mindegy, benzinen sokkal többet spórolhat így, mint egy esetleges motorgenerál ára.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz simonjoe #57206 üzenetére
A régiek tényleg nagyon rozsdásodtak, de az új formavilágúak (2013+) közül még egy rozsdásat sem láttam. Pedig már 9 évesek a legöregebbek.
Az enyém is 9 éves, egyetlen rozsdás alkatrésze a téli acélfelni, de annál pont sokkal rozsdásabb az 5 éves Swift télikereke.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #57213 üzenetére
Akkor nekem szerencsém volt, mert ez nem is rohad, és megy is. Vezettem 1.4t S-Cross-t hosszabb távon, az 2000-4000 között nyilván sokkal rugalmasabb, de összességében jóval gyengébbnek éreztem.
Akkor nyugodtam meg, mert anno gondolkodtam, hogy kicsivel drágábban inkább új S-Cross-t vegyek az akkor 5 éves Mazda helyett, de nem bántam meg.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz slett27 #57414 üzenetére
Száraz úton a tapadás biztos jobb lesz, főleg, ha sportosabb gumitípust választasz az eco gyári helyett. A 195-ös szélesség még egyáltalán nem vészes, manapság már egy alsóközépkategóriás autóra is simán 215-225-öt tesznek.
A nagyon széles guminak csak a hosszanti úthibákon és hóban van egyértelmű hátránya, de ott nagyon. Egyszer vezettem egy X5-öst 285-ös kerekekkel Pesten, összevissza kóválygott a hosszbordákon.Nekem 225-ös eco hulladék volt a Mazdán, mindenhol tolta az orrát, lecseréltem 235-ös Pilot Sportra, ég és föld. A fogyasztás nőtt egy kicsit, de több tényezőből áll, szélesebb és lágyabb keverékű gumi = nagyobb gördülési ellenállás, és mivel jobban elfordul, gyorsabban is megyek. Én nem is a tapadás miatt vettem szélesebbet, hanem a nagyobb átmérő miatt, így 1.8%-kal hosszabb lett a végáttétel, és végre nem csal a sebességmérő.
-
Moleman
addikt
válasz Gyöször #57459 üzenetére
Jók ezek a tréningek, csak rövidek. Voltam autóval is, robogóval is, nagymotorral is. Egyedül a nagymotoros 2 napos ért valamit, a többin nem sok újat mutattak, főleg, hogy előtte is tudtam vészfékezni.
Viszont ha van valami jó kis kanyargós útszakasz télen behavazva, ott sokat lehet tanulni. Csak ne legyen mellette árok, mert drága lesz, tapasztalat. Nem mondom, hogy megérte, de ott sokkal többet tanultam, mint bármilyen tréningen.
Akinek viszont új dolog a vészfékezés, a csúszkálás, annak mindenképpen nagyon hasznos, az asszonyt pl mindenképpen elvinném valami ilyesmire, ha lenne a közelben.
A forgalomban én akkor fejlődtem ugrásszerűen, mikor Pesten robogóztam 4 évig, a halálfélelem jó tréner. Azóta sokkal nyitottabb szemmel vezetek autót is, és sokkal jobban meg tudom jósolni mások viselkedését, főleg, ha az éppen hülyeség lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #57484 üzenetére
Feltételezve, hogy kuka lesz a motor, igen.
De az öreg olaj miatti kopások szerintem orvosolhatók hengerfalsíkolással, néhány dugattyúgyűrű és egy szatyornyi csapágy cseréjével, ami 15 évente egyszer csak a pénztárcának fáj, a környezeti terhelése nem sok. Csak a műszaki vénájú emberek szívfájdalma nagyobb. -
Moleman
addikt
válasz pigmeus #57492 üzenetére
Jóvanaz, ha nem tartod meg az autót évtizedekig, ha lesz is gond, nem nálad.
Az előző kocsimban most van 216 ezer km, 16 év után még mindig bontatlan a motor, most kezdi csipegetni az olajat. Pedig ő aztán mindent kapott az élettől, sokszor 2 éves olajcserét, jobbára alacsony fordulatot, de alkalmanként üvegelést is, néha hidegen.
Nem tudom, mit kell csinálni ahhoz, hogy ezek idő előtt tönkremenjenek, de biztosan nagyon meg kell dolgozni érte.Városban 15-20k mondjuk tényleg nem kevés, annyit már lehet én se mennék vele.
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #57563 üzenetére
Kitárgyaltuk, aki akarja beköti a 30 éves autóban is, akit meg zavar a pittyogás, a kábel lehúzása a legjobb megoldás, mint hogy idióta övcsatkiegészítőket/pótlókat vennének Kínából, vagy bekötnék az ülés mögött, mint a taxisok. Lényegtelen, hogy milyen okból zavarja, ha probléma, van rá kulturált megoldás, ez az.
Én is mindig bekötöm magam, mégis minden autómban le van húzva, véletlenül se pittyegjen, ha úgy adódna, mert falnak megyek tőle.
Ami azt illeti, mindenkinek herótja van tőlem, mert addig el sem indulok, amíg hátul is be nem kötötte magát mindenki, bányásszák elő az övet, turkáljanak egymás ánuszába, ha másképp nem megy, oldják meg.Amúgy is gyűlölök minden "biztonsági funkciót", ami kimerül a pittyegésben, semmi értelme.
Legyen ABS, legyen ESP, legyen vészfékrásegítő annak, aki nem tud rendesen belerúgni a fékpedálba, ez mind csodálatos találmány. Ha nagyon akarja, vészfékezhet is, hogy aki fészbukozik, ne rohanjon bele az álló kocsisorba. De a pittyegés még senki életét nem mentette meg, a vészfékezésre figyelmeztető pittyegés is régen késő annak, aki akkor néz fel a telefonjából.
És emiatt óriási átverés, hogy mostanában erre adják a "törésteszt" csillagokat ahelyett, hogy mondjuk azt díjaznák, ha nem érintőképernyős a klímapanel...#57564 Cunaja
Az index kattogás tényleg hasznos dolog, eddig 4 motorom volt, sajnos csak egy kattogott, imádtam, pedig a némákon se felejtettem kint az indexet. Próbáltam a többibe is kattogó relét szerelni, de nem jártam sikerrel.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Ezzel tökéletesen egyetértek, az övhasználat társadalmilag előnyös dolog. Én egy másik, egyszerűbb oldalról közelíteném meg, aki saját maga sérül meg az övhasználat hiánya miatt, azt is a te TB járulékodból fogják meggyógyítani.
De még mindig nem a pittyegés fog bárkit rábírni arra, hogy használja az övet, ha amúgy nem használná.
-
Moleman
addikt
válasz Gyöször #57580 üzenetére
Én értem, de mivel nem volt bekötve, téged fel fognak menteni, mert nem rajtad múlt. Az más kérdés, hogy pszichológiailag fel kell valahogy dolgozni, valószínűleg nekem sem menne könnyen, pedig egy érzéketlen állat vagyok.
De a pittyegés ezen továbbra sem segít. Attól, hogy pittyeg, az eszetlen nem fogja bekötni magát, és ugyanúgy fel kell mosni. És attól, hogy az enyém nem pittyeg, engem sose fog kelleni felmosni, mert nem indulok el öv nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Brogyi #57592 üzenetére
A Vodafone kártyás csomaghoz ingyen jár havi 100 mega internet, az is több ezer km-nyi Waze-re elég. Pont most nézegettem, mert lejár a "ne menj el tőlünk" nagyonolcsó előfizetéses csomagom, és még nem tudom, hosszabbítanak-e.
Amúgy szerintem sincs jobb alternatíva ma a Waze-nél, fizetősen sem.
Tény, hogy néha hülyeséget mond, pl Bécsben hónapokon keresztül ugyanabba a feltúrt egyirányúsított utcába akart bevinni szemből, de alapvetően zseniális. -
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #57600 üzenetére
Pontosan ezért kezdem mindig azzal, hogy a légzsák működését nem korlátozza az én módszerem. Ha nem ellenőriztem volna a kapcsolási rajzon, nem alkalmaznám és főleg nem javasolnám.
#57596 2ozzmexy
Beleférni beleférne, de ilyen csomagért biztosan nem adnék ennyi pénzt. Most 990 ft-ot fizetek (1.2 giga net, 50 perc, hálózaton belül korlátlan).
Ausztriában 3.90 eur 1 giga net 100 perccel, roamingban/külföldi irányba is teljes mértékben felhasználható. Ennél több nekem nem kell, ha a voda nem hosszabbít, nem kérdés, hogy erre váltok.#57597 hemaka
Ezt én is tapasztaltam már, de az ellenkezőjét is. Volt, hogy egy kukásautó miatt százból egyszer másfelé mentem, azóta mindig arra akar vinni. -
-
Moleman
addikt
válasz Red_Bull #57615 üzenetére
100% nyelestengely, ugyanez volt nekem is az Almeránál.
Az a pár darab csapágy tényleg pár ezres tétel, a munkadíj viszont 80-100k simán. De legalább az szerencsés, hogy úgyis kell kuplungot cserélni, letudhatod a kettőt egy füst alatt.Utána pedig váltóolajcsere 40, max 60 ezrenként, azzal talán megelőzhető a hiba.
-
Moleman
addikt
válasz Red_Bull #57617 üzenetére
Igen, valószínűleg mind kuka is, nekem mind az volt. Akkora játéka volt már a tengelynek, hogy a fogaskerekekből már törtek is ki darabok, annyira összefeszültek. De ez nem tragédia, új csapágyakkal hibátlan lett. 167 ezernél volt a csere, most van benne 216, azóta is minden rendben. És még mindig a gyári kuplung van benne.
A féltengelyszimeringre érdemes még figyelni, hogy jót rakjanak bele, nekem úgy rakta össze a tehetséges "mester" egy noname darabbal, hogy utána ömlött az olaj a váltóból, 8 hónap vita után kicserélte egy gyári szimeringre, 3500 ft, azóta nem folyik.
-
Moleman
addikt
válasz szabonagyur #57640 üzenetére
+1, ha a Swiftre egyszer gumi kell, nekünk is mindenképp 4évszakos lesz, ha épp nem a hegyekben lakunk.
A mindenkori nagyobb autón megtartom a téli-nyárit, mert nyáron kihasználom az Alpokban a Pilot Sport teljesítménytartalékait.
Télinek is csak Michelint veszek szerintem, az Alpin 5 gyönyörűen öregszik, már elmúlt 8 éves, de hibátlan, vizuálisan és viselkedésre is. Persze ehhez kellett az is, hogy sosem érte a nap/hőingadozás. -
Moleman
addikt
válasz dethroner #57649 üzenetére
+1, ezt én tapasztalattal is alá tudom támasztani. Hiába van hideg, egy jó nyári gumi teljesen száraz sima úton 0-5 fok között is sokkal jobban tapad a nagy stabil blokkok miatt, mint bármilyen téli, annyival nem keményedik meg jobban a keverék.
Pesten évekig robogóztam télen is, 20-25 éves nyári gumival, száraz úton semmi probléma nem volt vele -10 fokban sem, pedig az már tényleg kővé volt keményedve. Egyetlen egyszer estem el vele, vizes műgyantán, melegben, egy mélygarázsban.
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz Cunaja #57820 üzenetére
Ebben pont igaza volt, minél nehezebb és magasabb építésű egy autó, annál biztonságosabb, a nagyobb mozgási energia fogja letarolni a kisebbet. Plusz egy nagyobb SUV szerkezeti merevítései kb ott vannak, ahol egy alacsonyabb autóban az utasok feje, az sem túl egészséges.
Ergo hiába ülsz egy 1.8 tonnás ötös BMW-ben, ha egy 2+ tonnás X5-ös tarol le, ugyanúgy meghalhatsz.
De ugyanígy önámítás minden kisebb SUV is, hiába magas építésűek, 1.2-1.3 tonnával egy X5-ös ugyanúgy letarol.#57822 mefistofeles
Tömegről volt szó, nem motorméretről. 1.8-as BMW motor szerintem az N46B18 óta nem volt, annak meg már 17 éve.#57843 tboldi
Én csak kínaiakat használtam, valóban sok elfüstölt idő előtt, főleg anno helyzetjelzőként a fényszóró mellett, de így is sokkal olcsóbban jött ki. Beltérre meg majdnem mindegy, úgysem ég sokat. Tűzveszélyességi szempontból sem gondolnám, hogy problémásak, a kiégetteket mindig szétszedtem, aránylag igényesen voltak összerakva az 1 dolláros kukoricák is.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #57845 üzenetére
Pont ott. Az 1.8 az tonna, nem liter.
Amúgy szerintem teljesen összehasonlíthatóak, egy 5-10 éves BMW-t lehet kapni egy új Suzuki árából, legfeljebb a fenntartási költsége lesz magasabb. Mindenki eldöntheti, hogy melyiket választja.
És a fent leírtak miatt egy 10 éves 1.8 tonnás BMW valószínűleg valóban biztonságosabb, mint egy vatta új Suzuki, ami 900-1200 kiló. Az már más kérdés, hogy én sem vennék 10 éves BMW-t. -
Moleman
addikt
válasz blakey #57902 üzenetére
Ez sem fekete-fehér, Németországban nagyon drága a lakhatás, pl Berlin még Bécsnél is 2× drágább, Pestnél inkább 5×.
Viszont az osztrák vidéken (a magyar határ mellett) simán lehet kapni pártízmillióért kádárkockát, alig drágább, mint nálunk, és már legalább kint vagy. Az már más kérdés, hogy mit lehet ott dolgozni, de egy bolti eladó is jóval többet keres, mint a magyar átlag.A 800 eurós német biztosítás amúgy még olcsó is, nekem 2800 euró lenne cascoval Ausztriában, részben ezért vagyok még mindig a vasfüggöny innenső oldalán.
#57903 .Szaki.
Én is olvastam egyszer erről a 4 ablakos megoldásról, sok autóban kipróbáltam, de nem mindben működik jól. A sajátomban pont nem, a Swiftben viszont elég jó. 70 km/h alatt meg mindig teljesen leengedem a vezetőoldali ablakot, szeretem, ha sok levegő jön be. Néha télen is túlfűtöm az utasteret, és beengedem a 0 fokot.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Moleman #55345 üzenetére
Update ablaktörlőfronton: most adta meg magát az összes gyári ablaktörlő a 2016-os Swiften, elkezdett leszakadni az élük. Volt itthon egy pár aldis, kipróbálom, a hátsóba meg vágtam egy 25 centis ép darabot a régi jobbosból, annak volt ugyanakkora a keresztmetszete. Ha nem lesz jó, vágok bele egy teszkósból újat.
Feljött a téma, kiderült hogy a régi autómon még mindig ugyanaz a Bosch Aerotwin van, amit 2015 decemberben feltettem. 2018-ben vette meg tőlem egy barátom, azóta utcán áll, süti a nap, de így sem öregedett el. Nagyon jól bírja.
-
Moleman
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND