Új hozzászólás Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
válasz roberto211 #30763 üzenetére
Sokat dob rajta szárny
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz Motion_Blur #30748 üzenetére
Lett OBD-m: [link]
Jól működik, és ahogy arra számítottam:
Nem tudom hogy jártatok-e már így 100-as benya miatt
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Normál sűrítési arányú motoroknál minimális (1% körüli) teljesítmény növekedést lehet tapasztalni, és általában magasabb fogyasztást. Összességében nem éri meg, főleg hogy 50 Ft a literenkénti felára.
Inkább metanol kéne bele, 160 körüli oktánszánnal
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz Napfénysüti #30895 üzenetére
Gratula!
Melyik kereskedésből hoztad ki?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz Napfénysüti #30977 üzenetére
Az durva fogyi!
Pont ma voltam az egyik márkakereskedésben, megnéztem Vitarat, Scrosst, Balenot, Swiftet.
Scross jön be a legjobban, utána Swift.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Aki jó felnitisztítót szeretne: [link]
Sokan használják karosszérián is, minden kátrányt, fékport, vas-oxidot eltávolít 2-3 perc alatt
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Az normális hogy egy kb. 50km-s pályázás után tűzforró levegő jön ki a kipufogóból alapjáraton? Mondjuk végig 150-es tempó volt klíma + megpakolva.
De ilyet még nem éreztem, leégette a lábamról a szőrt 5cm-ről
M13A Swift.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Azért kíváncsi leszek hogy fog kormolni 50-100-150e km múlva. Rosszabbodik-e a helyzet, vagy ez a normál üzem és beáll.
Mindenesetre jó hogy leírod.
Nálam céges 1.5 dci 90e km után nem kormol, pedig én is néztem este tükörben. A másik céges, 1.9 dci, 340e kmel, na az konkrétan smoke & charm mondjuk ott van csipsz is
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Megvolt a nyaralás egy tankból, 6.3-ra jött ki a mért fogyi.
640km:
60% autópálya: fele 120km/h, fele 140-150km/h
30% közút 100-110km/h
10% város2 személy + csomagok, kílma végig
/M13A Swift, 195-ös gumikkal/
Elégedett vagyok, bár szerintem az 1.4T is tudná ugyanezt egy Scrossban
mod: kb. 80%-on van az olaj a pálcán, kicsit több mint 11e km van benne, szerintem 12 körül le is dobom. 5W30-at azért megette a nívó feléig, ezt nem csipegeti (Sustina 5W40)
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Olajcserénél lényeg hogy üzemmelegen csinálják meg, vagy kihűlt motorral?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Köszi!
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz Padre81 #31502 üzenetére
Valszeg semmi baja nem lett az autódnak, de ez akkor is durva tényleg az a legjobb, ha az ember magának csinálja. Nekem sajnos nincs a garázsban akna, így szerelőhöz viszem, de már a gyári szűvővel és olajjal felszerelkezve megyek. És szépen megyek le az aknában a gyerekkel hogy lássam mit csinál.... másképp nem megy... így is minden esetben szólni kell hogy hagyja még pár percet kicsöpögni mert egyből rakná vissza a leeresztő csavart..
Szóval tényleg csak az a tuti amit Te csinálsz magad!
Természtesen tisztában vagyok vele hogy egy új autónál ezt nem lehet megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz Sza_Sa #31534 üzenetére
Uhhh, rossz ezeket olvasni...
A 45.000 meg nagyon drága, a levegőszűrő cseréje filléres tétel, az nem dobhatja meg (ennyire).
Ha ezt az ember otthon meg tudja csinálni: mondjuk egy ENEOS olaj legyen 8e + gyári szűrő 2e + egy levegőszűrő 3e Ft. Az ugye végösszegben 13e Ft, max. 15... ráadásul a szerviznek gondolhatod mennyibe jön ki a hordós olajból a 4 liter, kb. 3e Ft-ra. Mocskos nagy lehúzás megy...
Én a jövő héten viszem az autót az Ivanicsba, mert a legjobb barátom + a szomszédom is ott dolgozik. Így is félek ott hagyni az autót, de muszáj mert pár dolgot már nem akarok halogatni. Generátor szíj, klíma szíj, toronycsapágyak tuti cserések, meg kell nézni a hátsó fékeket + a teljes futóművet.
Eddig bárhova vittem az autót, mindenre azt mondták hogy jóvanazúgy, vagy ha hozzányúltak akkor elbaszták.
Felajánlotta a szomszéd hogy cseréltessem az olajat is náluk, de nem fogom mert hordós + nem vagyok ott, nem látom hogy mi történik..
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz Harkovz #31550 üzenetére
Nyugodtan válthatsz, mert a Sustina az egyik legvékonyabb olaj, én is azért használok 5W40-et.
12e km után a nívó kb. 80%-on van, pedig azért voltak 150-160-as terelések most pályán nem egyszer.
Olajcsere előtt is meghajtom rendesen, mert legutóbb januárban volt olajcsere, -10 fokban, és előtte csak kb. 2km-t mentem városban melóhelyről a szerelőhöz. Nem tudott rendesen felmelegedni az tuti.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz dReFiX #31629 üzenetére
Mit kéne helyette? Szervizből a hordós habzó olajat 3x áron?
Kb. 7-8. alkalommal rendelem netről, eddig nem volt gond.
krisztián: ja, feljebb leírták a csodás márkaszervizes tapasztalatokat... Fél literrel túltöltik, nem is belevaló olajjal... Gratula!
Nálam nem a spórolás a cél, akkor nem a 13 ezres olajat raknám bele
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz tboldi #31661 üzenetére
El se indulna többet
Az én autóm a hét jelentős részét szervizben tölti. Márkaszervizben... de nem Suzuki, hanem Ivanics (Volvo, Ford). Ott dolgozik a szomszédom és a legjobb barátom is. Ennél jobb hátszelem nem volt máshova, reméljük minden rendben lesz. Generátorszíjat kell cserélni, kézifék kötelet, ez már fix. Teljesen átnézték az autót és azt mondták hogy alapvetően teljesen patika a műszaki állapota (is).
Viszont olajat még ott sem merek cseréltetni (mivel nem látnám), majd ha visszakapom megy bele a jó kis Sustina.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Jók ezek, de szerintem ezt a témát már mindeki túllihegi unalmában, valszeg a valóságban az égvilágon semmi különbség nincs ezek között az olajak között, a turbós autó minden olajjal kormolni fog, a szívó meg nem.
Szerintem egy sima Shell, Castrol, Mannol budget olajjal, ha 10-12e km-ként csere van, az égvilágon semmi baj nem történhet az olaj miatt.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Ugyan nem Suzuki, de márkaszervíz.... [link]
Most már tényleg eljutunk oda hogy minden magunknak kell csinálni. Döbbenet....
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
üdv!
2005-ös Swift-hez keresek hátsó fék felújító (javító) készletet.
Sajnos a szervizben sem tudnak mit kezdeni az autóval, 45k-ért van ATE márkájú felújító készlet, de nem garantált hogy jó hozzá... vagy nézzek bontóban? A bal hátsó dob-ban baromolátk el a kézifék állító atuomatikát, és ki kellene cserélni pár alkatrészt, de sehol sem találunk.
Suzuki hivatalos válaszára még várunk.
Van esetleg tippetek?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz Kornel #31880 üzenetére
Szfváron maszek szerelő.. cseréltettem a fékeket + kitakaríttattam a dobokat és ott a srác utánahúzott a kéziféknek mert lazának írtélte. Mire hazaértem, szinte izzott az autó bal hátolja, befogtak a pofák... másnap visszavittem, 1 órát bíbelődött vele mire azt mondta hogy kész. Mint utóbb kiderült, annyit csinált hogy kikötötte a bal hátsót, így ott egyáltalán nem volt fogása a kéziféknek...
Rendes szervízben most meg szívnak vele hogy mit csináljanak, mert ilyennel nem nagyon találkoztak, pontosabban alkatrészt nehéz hozzá beszerezni.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
-
Motion_Blur
félisten
Na srácok, a mai nap feltette az I-re a pontot...
Visszkaptam az autómat, generátor + klíma szíj csere + hátsó fékek beállítva, nincs is vele gond.
Viszont... mivel ismerősöm intézte, és tisztán szerette volna visszaadni az autót, ezért áttolták a szervizes gépi mosón => a makulátlan fényezésemnek annyi, csupa mosókarc az egész autó, pár helyen a lakk is bemattult.
Én többet az autómat ki nem adom a kezem közül az biztos. A faszom tele van már ezzel az egésszel...
mod: nem az ismerősöm tehet róla, ő jót akart, a szemére sem vetném. de akkoris...
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz M_AND_Ms #31917 üzenetére
A szomszéd srác ott dolgozik a szervízben, ő ajánlotta fel a segítségét amikor hallotta hogy reggelente vonyít az ékszíj szóval bevittem és nagyon korrekt módon teljesen átvizsgálták az autót, kicseréltek 2 ékszíjat + végre valahára sikerült a hátsó fékeket is tökéletesen belőni azért mosták le mert munkadíj helyett csak egy 2e Ft-os mosást számlázott ki, és gondolta ha már kiszámlázta akkor le is mosatja. Jót akart, nyilván nem fogok neki szólni emiatt.
Most már annyira nem bosszant a dolog, finom polír kiszedi majd de egyelőre hagyom.
Egyébként meglepett hogy fékhatásban mennyit jelent az ha az egyik hátsó dobfék gyakorlatilag ki van iktatva. Most hogy minden rendben van, úgy fog a fék mint még soha az elmúlt majd 8 év alatt. Kaptam is mérési tanusítványt, első tengely ~ 2700 illetve 2600 Newton, hátsó tengely 1500 illetve 1600 Newton. Ezek az üzemi fék mérési eredményeil, a kéziféké 1300 illetve 1380 N. Nem tudom ezek milyen adatok, de fog a fék rendesen... végre dolgoznak az EBC-k, eddig nem sokra mentem vele
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-
-
Motion_Blur
félisten
válasz dedike #32477 üzenetére
Sajnos igaza van és jól csinálja. Én az elmúlt években végigszoptam lakásfelújítást, 10+ szakiból 1 ember az aki nem csinált több kárt mint hasznot.
És olyan gumisnál még nem voltam aki nem baszta volna le a felnimet, hiába kértem előtte hogy ne basszák neki a pisztolyt.. szartak rá. Sőt, pofával lekúrták a földre, már csupa karc és repedés az egykoron szinte tükörpolír felnim.
Bízzak én meg bárkiben is?
arról ne is beszéljünk hogy miként tették nagyjából végleg tönkre az autóm kézifékét... itt PH!-n ajánlott nagymesterek...
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Készül a Galaxy S24 FE
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Amazon Fire TV stick/box
- Azonnali informatikai kérdések órája
- 20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
- Videó stream letöltése
- Ukrajnai háború
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- További aktív témák...