Új hozzászólás Aktív témák
-
pjen
félisten
Nem is értem,mért nem jó a gyári ajánlás?
-
pjen
félisten
válasz Kornel #33838 üzenetére
Na ácsi,lehet nem egyformán értelmezzük a karbantartást.Szerintem karbantartás az ha például 105K kilóméter után kicserélem a gyertyát,vagy 80000 után az ékszíjat,2 évente a fékolajat,hűtő vizet,tehát megelőzöm a hibát.Nekem mikor megjött a csapágy hang,hol volt,hol nem.Mint a mesében.Elvittem szervízbe,azt mondták van egy kis hangja,de ezzel még több ezer kilómétert elmegy.Mentem pár száz kilómétert és teljesen elhalgatott.Mindenki azt mondta nincs semmi baja.Kiváncsi voltam,kivettem a leeresztőt,és kiesett a golyó kosár.Viszont hibátlanul működött és elmentem vele Szentendrére kicserélni.
-
pjen
félisten
válasz AMD Power #33846 üzenetére
Szerintem sem mindegy a test alkat,van aki nyugodtan ül,én például"fészkelődöm"hamarabb szét ülöm.
(#33843) Vesztor87 :Milyen idős volt az az Almera?Azért önindító felújítás,spirál rugó csere,ha nincs hiba,elég szokatlan.Volt már pár öreg autóm,de ezt a két alkatrészt még sosem javítattam.Persze lehet szerencsém volt.Mikor a Svift ben meghalt nyolc és fél évesen a gyári aku,a Lestinél azt mondták a harmadik tél már ajándék.Ezekszerint két évente cserélgethetnéd,hogy ne legyen meglepi.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
-
pjen
félisten
válasz Kornel #33857 üzenetére
A legnagyobb baj az,hogy nem lehet 10 évre előre számolni.Nézd meg pár éve még a diesel volt a megváltó,most meg nem győzik kitiltani őket a városokból.A mai rohanó változások mellett,lehet 10 év múlva csak elektromos autó lesz.Írom ezt úgy,hogy az előző suzukit 10 hónaposan vettem,a mostanit újonnan.2,6 volt 11 éve,van benne 100K,és el tudnám adni mondjuk 1 milkáért.
(#33858) Vesztor87:Akkor ez nem karbantartás volt.Törött rugó,kopogó kormányösszekötő,recsegő bendix,csere érett féktárcsa.Hát nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz AMD Power #34386 üzenetére
Nincs azzal semmi baj,nagyon sok autó eszi az olajat,ez konstrukció függő is.Például elég sok Volvó,a régebbi Skodák,és ezek szerint a Te VW-d is
(#34388) HKorn:nem tudom,szervíz tudná megmondani.Milyen idős a motor,hány km van benne,mennyire kopott,mekkora a karter gáz,milyen állapotban vannak szelep szár simmeringek stb?Ja és mit ír a gépkönyv?
Céges R. Kangó max első perctől ette az olajat.[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz AMD Power #34386 üzenetére
Valóban, egyes típusok gyárilag eszik az olajat. Ilyenkor a gyár megadja, hogy mennyi a "normális", és nem számít hibának, ha az olajfogyás ezen belül van. Ez az érték 0-tól 1 literig terjedhet 1000 kilométerenként. Szerencsére az utóbbit azért viszonylag ritkán engedik meg.
A hova tűnik kérdésre több válasz is van, sokszor ezek együttesen vezetnek olajfogyasztáshoz. Először is ott az olaj természetes illékonysága, vagyis párolgása. Ez nem csak azért gond, mert kevesebb lesz az olaj, hanem azért is, mert emiatt sűrűsödik. Mivel az olaj sűrűsége jelentősen befolyásolja a kenőképességét, ezért is kell az olajat bizonyos idő után akkor is lecserélni, ha nem jártak vele sokat. A teljesen szintetikus olajoknak kisebb az illékonyságuk, így ebben is felülmúlják a többi olajat.
Másik tényező a motor illesztései. Ezek lehetnek lazábbak vagy precízebbek. Ha lazábbak, akkor a motor működése során több olaj talál magának utat az égéstérbe, és ég el az üzemanyaggal együtt. Leginkább ez az az ok, amitől az egyes típusoknak más és más a megengedett olajfogyasztása.
Harmadik tényező az olaj viszkozitása. Minél alacsonyabb a nyári viszkozitás annál jobban kering és hűt az olaj, valamint annál üzemanyag-takarékosabb is. Azonban egy vékonyabb olaj könnyebben utat talál magának az égéstérbe. Így ha egy motorhoz 0W30-as vagy 5W30-as olajat írnak elő, akkor a gyártó is tudja, hogy meghibásodás nélkül is magasabb lesz az olajfogyasztás.
A negyedik ok már nem számít "normálisnak". Az olaj a szelepszár-szimeringek vagy a dugattyúgyűrűk mentén is bekerülhet az égéstérbe, ha azok rossz állapotban vannak. Ezt hívjuk belső tömítetlenségnek. Ilyenkor egy kompresszió mérés fel tudja fedni a hiba pontos okát. Nem szabad ilyenkor vastagabb olaj használatával "orvosolni" az olajfogyasztást, mert csak elfedi a problémát és később már a vastagabb olaj is fogyni kezd. Ugyanakkor az egyre vastagabb olaj használatának a motor kenése látja kárát.Csak úgy.
-
pjen
félisten
válasz szaniszlokar #34513 üzenetére
Bontókat keress,van egy csomó.
-
pjen
félisten
Szevasztok.Swift 2006 hűtö víz kiegyenlítő tartály(az átlátszó műanyag )teteje valamikor lerázodott,elveszett.Most vettem észre,hogy néztem a fagyállót.Rendeltem UNIX nál,de a hűtőre valót hoztak,mikor mutattam hová kell,azt mondták az csak egy kupak,bármivel lezárhatom.Megnézné valaki,hogy valóban csak egy kupak,nincs benne nyomás szelep?
-
pjen
félisten
válasz Motion_Blur #34524 üzenetére
Köszönöm,akkor akármit rátehetek,kis szellőzővel.
-
pjen
félisten
válasz Tibko8 #34591 üzenetére
Abban a típusban pont nem volt a váltó hiba,azzal nem mentél volna 3 évet.Kuplung amíg nem csúszik és kiemel jó.Lehet csak a bowdenen kéne állítani.
Tomics.Ez úgy hülyeség ahogy van.90K nál lecseréltem a váltó olajat,95K nál csapágyas lett.Az ABS kockában sem vagyok biztos,hogy csak annak megy tönkre aki nem cseréli a fék folyadékot.
[ Szerkesztve ]