Új hozzászólás Aktív témák
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #50386 üzenetére
Nem hinném, persze mindenki mantrázza a maga igazát.
Vagyok annyira tökös, de inkább tapasztalt, h oda mernék állni a felelősségvállalással. Valamikor kezdő mérnök koromban én is az elméleti oldalt ütöttem mert nem volt tapasztalatom. Viszont a gyakorlat sok mindenre megtanított! Itt van ez a példa is amin rugózunk a fene tudja mióta. Oké, "nyissuk" ki a cellákat, de hogy?? Nem lehet már a modern akkukat megbontani, de ezt Te magad is tapasztalhattad.
Kárt nem okozol azzal, ha azt a hat dugót kiveszed, max több lesz a párolgási veszteség. De, nem is olyan forró a pite! Te hány felrobbant akkuról tudsz, ami a személyes tapasztalataidból fakad?? Hány ember sérült meg?? Na, ugye!! Ezek a tények, amik alapján merek nyilatkozni. Akkor meg ne ijesztgessük a fórumtársakat olyannal ami le van írva, és szarul hangzik, de azokat még nem tapasztaltad. Én azt hiszem kiszálltam ebből.Joe
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
Fejlemény Splash ügyben.
Szeretnék Webasto napfénytetőt és állófűtést a feleségem cirkálójába.
A tető sajnos nem megy, mert meg kellene vágni a tető merevítést, így nincs gyári Webasto ajánlás a tetőre.
Az állófűtés viszont beszerelhető. 655eHUF bruttó az ár.
Webasto szerviz fogja csinálni Nagytarcsán, ha kész beszámolok róla.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz tboldi #50464 üzenetére
NEM! De, a feleségem viszont igen. Az a baj, h reggel amikor megy munkába, hideg autóba ül, és valóban igaz, h rövid idő alatt bemelegszik az autó, viszont addig meg fázik. Az autónak is jó, ha nem hideg indítást kap, a Zasszony meg örömködik. Elég jól menedzselhető a Webasto. Pár évre terveztük az autót, de azt hiszem, maradni fog egy jó darabig. A plusz ráköltés meg ha nem térülne meg, akkor kivetetem, jó lesz a következőbe.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz TommyY2 #50481 üzenetére
Ez a vízkört melegíti, tehát a motort is. Van vizes és levegős, az utóbbi csak az utasteret melegíti.
Itt tájékozódhatsz:
[link]
#50482dethroner: van benne ülésfűtés, a sörözésben benne vagyok, bár nem lennék jó partner.
#50484beef: hát az messze van még attól, de biztosan ismered a mondást: "ami majdnem az, az nem az". Amikor Q...va hideg van, hiába fűtesz a segged alá, ott még a környezet, kúrmány még igencsak hideg. Na, meg a másik oldala, h nem kell a jeget kapargatni róla a hidegben vacogva. Indulás előtt elég egy 20-30 perces üzem, és kellemes környezetbe ülhetsz be. Az meg tényleg csak egy plusz ebben, h magát a motort is kíméled ezzel. Üzemanyagot nem sokat fogyaszt, akkuból illik kicsivel nagyobbat belerakni. Mindezek ellenére én is sokallom az árát egy kicsit, de ezt csak nektek írom .Joe
-
simonjoe
senior tag
Majdnem panelban, társasházban lakom, egy fűtött garázs van, abban meg van már egy másik autó, sajnos a kettő nem fér be. Lenne lehetőség másik garázst építtetni, de ez a megoldás 1xűbb, és olcsóbb is. A szomszédnak van egy nagy Ford-ja, abban szokott dübörögni télen az állófűtés, nagyon muris. Beszéltem vele, azt mondja, 15-20 perc elég ahhoz, h kellemes hő legyen a kocsiban és leolvadjon a fagy az ablakokról. Magamról lenne szó, nem érdekelne, de a nejem fázós nagyon, Őt akarom kímélni. Az meg vitathatatlan, h nem éppen olcsó. Maga a készülék nem is annyira (-Webasto Thermo Top EVO4 (4 kWatt) készülékre 196.500 Ft+ÁFA ) de van valami beszerelő készlet amit írtál, van még munkadíj, kezelő, távvezérlő, ha esetleg mobil appal akarod az is 120 plusz fa, szóval az "apróságok" teszik költségessé.
#50492M_AND:
Minden autómhoz vezetem-vezetek egy Excel-t, itt nemcsak a kötelezőket, de írom az összes költséget, a tankoláson kívül. Szerintem nem lehet fejben tartani mindent. Nagyon hasznosnak tartom, átlátható és informatív.Joe
-
simonjoe
senior tag
Azért van még egy fontos dolog az olajválasztásnál. Nem véletlen van megadva pl. a nullás olaj. A motor "olajjáratai", olajpumpája ezzel a viszkozitással bír el a legjobban. Ezt meg nem kell túlmagyarázni!
Joe
-
simonjoe
senior tag
Jó reggelt!!
Lehet, h mótvá , de ha valaki mostanság új akkut vásárol, az előtte töltse fel és ne higgyen a kereskedőnek, h jóvanazúgyteddbele! Az akkuk a gyárból általában 50-60%-os feltöltöttséggel kerülnek ki. Ennek egyik oka financiális a másik pedig technikai.
Tehát nem árt ha előtte pár órát töltőn van.Joe
-
simonjoe
senior tag
..kiégett a Splash ülésfűtés kapcsolójának a világítás izzója. Tudja valaki, h milyen kell bele és miként lehet onnan kiapplikálni?, mielőtt még a motort is kiveszem, h hozzáférjek.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz AMD Power #50891 üzenetére
Kérdezd már meg az okosoktól. h melyik autógyár gyárt szíjat, vagy szűrőt. A gyárihoz csak annyit, h rajta van a cég logója az kétszer annyiba kerül. Nekem a Passat-ban Audi/VW emblémás MANN üzaszűrőt Romániában reszelik, közel dupla pénzért, az embléma nélküli ugyanazt a szűrőt meg a németek. Nem kell velük foglalkozni! Megértem ha fődarabról, karosszéria elemekről beszélünk, de szíj, olaj, szűrő? Na ezeknél talán hagyjuk a "gyári"-t, mert olyan nincs!!!!
#50895napey +1[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
Én nem nagyon értem a szervizek hozzáállását. Ha valamit kérsz, ami az előírásnak megfelelő paraméterekkel rendelkezik, ki is fizeted akkor miért nem? Igaz utoljára 10 éve vettem új, szalonból kihozott autót, de minden ilyen autóm vásárlása után másnap egy 1000 km-es út, majd márkaszerviz és váltó+olajcsere. Persze volt ahol azt mondták, h felesleges, de megcsinálták. Olyan márkaszervizeket kerestem ahol én vihettem a folyadékokat (természetesen csak a gyári paramétereknek megfelelőt) és még ott is lehettem a szerviz idején. Személyes kapcsolatom volt mindig azzal a szerelővel aki ténylegesen hozzá nyúlt, és nem voltam lekorlátozva a munkafelvevőre. Mindig minden autóm egy emberhez volt kötve. Olyan is volt, h Ő elment, én meg mentem utána a következő munkahelyére. Azt érzem, h ma már ez nem így működik.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz tboldi #51187 üzenetére
T430s-t használok a megjelenése óta, az pedig már vagy 6 éve volt, a zsanérját kellett 1x cserélnem. Most gondolkodom a cserén, egy T14s-t szeretnék, de csak hezitálok, mert ez még mindig nagyon jó. Szeretem, és tényleg megérte anno az árát. Az tavaly váltottam droidról almára, vettem egy 12Pro-t, közel fél milla volt, ez viszont szerintem nem érte meg az árát, ennyit sajnos nem ér. Ez egy kicsit csalódás. Valóban van egy prémium érzés benne, de nem akkora amennyit kérnek érte.
Joe
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!
Tudja valaki, h az 1,2 Splash olajleeresztő csavarja alu, vagy réz és milyen méretű??
THX!!Joe
-
simonjoe
senior tag
..az biztos, h ha még 1x lesz új, szalonból kihozott autóm, az nem fog márkaszerviz szagot szívni! Van egy már idősödő ismerősöm, világ életében Opel buzi volt és újakat vásárolt, sosem vitte egyiket sem a garancia ideje alatt kötelezőre, és egyiknek sem volt sose semmi baja. Most egy két éves Astra-t hajt, de az átvételi bejegyzésen kívül más nincs a szerviz füzetébe. Ja, és nem volt problémája az eladásokkal sem. Lehet, h neki van igaza?
Joe
-
simonjoe
senior tag
Megjött a Splash-hez az olajcseréhez szükséges olaj és szűrő készlet.
Szűrőkből MANN-t vettem, olaj az kicsit dilemma volt. Először az ENEOS Sustina mellett voksoltam, és 15k-s olajcsere. De inkább maradt az ECSTAR és 10k-s csereperiódussal. Remélem nem döntöttem rosszul. Az olajszűrőn jót mosolyogtam, alig nagyobb mint egy májkrémes konzervdoboz. Kassza: 27k volt.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #51539 üzenetére
Nem pusztán a Te hatásodra (egy kicsit igen! ). Amikor megvettük az autót azt gondoltam, h egy "ütni-vágni" való szaladgálós semmi extrázás vele. Mindenből a legolcsóbb és így lesz egy low cost-os autónk, hisz ez úgy is csak másodhegedűs a Passat mellett.
No, most ott tartunk, h amióta megvan, csak prémium nyál ment bele, LED-esítés megtörtént, szűrőkből nem a legolcsóbb, MANN kerül bele (nekem bejött a másik autónál is). Olajcsere nem 15, hanem 10k-ként. Az olaj valóban dilemma volt de nem olyan rossz ez az ECSTAR, ráadásul gyári! Az ára is baráti, nem eget rengető. Megy alváz és üregvédelemre, ősszel pedig Webasto állófűtés, mert a garázst sajnos nem sikerült megoldani. Szóval ennyire nem foglalkozom vele.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz SyMbioTe #51563 üzenetére
Hát nem pontosan, de szar lucskos időben nincs kint az utakon. A múlt 7végén is 600km-t toltunk bele. Általában ha az idő olyan akkor itthon az országon belül csatangolunk, ha már ki nem lehet menni, az való igaz, h amióta megvan, olyan még nem volt, h 8 hónap után menjen olajcserére. Általában 2-3 hónap és 10k sutty oda. 1x mentem a Splash-el 300+ os km-t, hát, az ellenségemnek sem kívánom!
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Szólista #51592 üzenetére
Ha már megidéztek!
Tudom, és megértelek az elkölthető keret diktál, sajnos.
Én azt tudom mondani neked, h mi 500eHUF-os határt céloztuk meg, és tényleg nem finnyáskodtunk, az egész országot beautóztuk egy jó Swift-ért. De akkora csalódás volt, a 20 egynehány éves autók mind kivétel nélkül szétrohadt példányok voltak. 6 hónapig b@...tam a rezet ezzel a projekttel, de sehogy sem akart összejönni, olyan állapotú amivel szívesen elengedtem volna a nejem. Elengedtem. Vettünk egy 10 éves Splash-t, 1,6 milla+300 volt még amit rá kellett locsolni.
Egyébként még tényleg fellelhető ezekből megkímélt, nem rozsdaette példányok, ahol a nyúlványok, küszöbök, és alváz még ép, csak nagy szerencse kell hozzá. Nekem nem sikerült. Ha nem sürgős, szánj rá időt, talán találsz.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz dethroner #51610 üzenetére
Jó reggelt!!
Sok dologban igazad van, DE!
"Az autó szót idézőjelbe tenni meg a legnagyobb szemétség egy olyan emberrel szemben, akinek ilyenre van igénye, vagy inkább szüksége."
Hidd el nekem, nem az igény, sokkal inkább a rákölthető keret szabja meg, h mit vesz az ember. Ebben vannak kategóriák, amit tolerálni kell.
Aki pedig vigyáz az autójára és odafigyel rá, az nem kap "tockost", mert nem restell a pláza bejáratától olyan messzire parkolni, h még véletlenül sem parkolnak mellé hanyag, nemtörődöm sofőrök, továbbá erre az esetre van kitalálva az a fedélzeti cam rendszer, ami felveszi Józsi lexarom kártékony viselkedését![ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
...hát ennek is olyan gyalázatos a belseje mint a Splash-é.
A kúrmány, a váltógomb, a fényszóró magasság állító tekerentyű és a ködlámpa kapcsoló is megegyezik.
A magasságállító gombon világít valami ha felkacsolod a lámpát? A Splash-ben nem, egy kicsit hiányolom. Oszt lehet, h van csak kiégett a Zizzó benne.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz AMD Power #51681 üzenetére
Én úgy tudom, h kilenc erőforrással készült, 1 dízel 75 lóval. 7 benzines.
ebből kettő ezres, egy 65 és egy 68 LE-s-
5 féle 1200-as, abból volt 85 és 86 LE-s, a mienk 86-os. Továbbá ebből készült még 90, 91, és 94 LE-s. A sor végén egy 1,2-es 86 LE-s benzin/gáz üzemű.
Szóval elég sok készült belőle, bár egetverő nagy különbség nincs köztük, én magam nem is értem, h mit akartak ezzel a tervezők. Nem egy fürge szarvas, de lehet vele közlekedni. Zömében a feleségem közlekedik vele, Ő szereti. Ha a Passat után átülök, kicsit olyan érzésem van benne, mintha a ménes elszaladt volna legelészni.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Moleman #51689 üzenetére
....nem azt írtam, h rossz, csak szokni kell. Ez olyan mint amikor a felnifékes után vettem egy brutál négydugattyús tárcsafékes bringát. Az első fékezésnél hajszálon múlt, h nem estem át rajta.
Majd hosszú tárcsás bringázás után ismét felnifékes, ott meg átszáguldoztam egy körforgalmon mert nem fékezett, csak egy hangyaf@...nyit. Még jó, h nem jött akkor senki. Megúsztam. Mindezek után már odafigyeltem ha váltottam. Az autóknál is valami hasonló van.
Egyébként szerethető, én majdnem meg vagyok vele elégedve, számomra egy nagyon gyenge pontja van, az ülések rohadt kényelmetlenek, valamit ki kell erre találnom, vagy egy kárpitossal átszabatom, vagy csere. Bár az utóbbi a légzsákok miatt nem lesz 1xű.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz AMD Power #51693 üzenetére
...ja, hát így könnyű! Amikor a nagyobbat vettük akkor én választottam és döntöttem, most neki kellett, értelemszerűen ráhagytam a választást. A vezetésről meg annyit, h anno a nejem tanított engem vezetni. Valszeg motorizált génekkel született. A családjában mindenki nagy vasakkal szaladgál(t). Most meg én b@...tatom, h mennyire "szarul" dinamikátlanul vezet.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz bod101 #51703 üzenetére
Ha jól tudom, 1000km, és egy hónapig nem szólnak a szervizben. A kocsinak semmi baja nem lesz, 1ik ismerősöm 8 év után cserélt olajat az előző generációs SX4-ébe , az autó azóta is gurul.
TommyY2: Én a napokban mentem vele 160-at, a fogyit nem, csak a perdület mérőt figyeltem, még nem volt pirosban.[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
A héten, kedden egy világ omlott össze bennem. Reggel a nejem menni akart dolgozni, de visszajött, h nem indul a Splash! Kimegyek, megnézem, kipróbálom, indítom, erőtlenül "köszörül" hosszan-nagyon hosszan, majd nehezen beindul. Abban a pillanatban le is állítom, majd ismét indítom, pöccre! Azóta semmi baja. Novemberben kapott új akkut (Exide Prémium), csak MOL táltos benzint tankolunk. Gyertyák is ki lettek cserélve. Az akku rendben van, töltés szintén. Nem tudom, h mi lehet a gond? Ma megnézem a testpontokat, megtakarítom az akkusarukat, én azt hiszem többet nem tudok tenni ez ügyben.Joe
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Elektromos autók - motorok
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Büszke apukák és anyukák topikja
- EA Sports WRC '23
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Autós topik
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.