Új hozzászólás Aktív témák
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni nagy tisztelettel.
A nejemnek szeretnék egy "szaladgálós" autót, rövidebb távokra 10-30km. Több típust is bepipáltunk, de sokan ajánlották ezt a márkát, ráadásul a Zasszonynak tetszik is. Szóval 2000-es évjárat körüli Swift-et szeretnénk vásárolni max 500k-ig. (mire rendbe lesz biztos 7-8 lesz a vége) Van egy pár típus az ezresből és az 1,3-asból is. Sajnos nem ismerem ki magam, ezért fordulnék hozzátok. Melyiket érdemes megvenni, mire figyeljek, mit nézzek meg ha megyek a kiszemelt példányért??? Szóval tanácstalanok vagyunk. Szeretném ha az 1300-asból a nagyobb teljesítményű lenne, de ha lebeszéltek róla akkor más. Találtunk egy 1,3-as automata váltós verziót, megvehető? Vagy bukta a váltó miatt??
Köszönettel!Joe
-
simonjoe
senior tag
..és még a klíma másik áldásos hatásáról nem is beszéltetek . A páramentesítési funkciója sem utolsó!
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #47597 üzenetére
"(amúgy exide van benne ami annyira nem gagyi)" Sajnos már az a kategória! Nemtom hogy csinálják a gyártók, de az új autókban az akkuk kibírnak 9+ évet. Főleg ha még oda is figyelsz rá. A gyári akkut cseréltem egy Exide premium-ra ami minden előjel nélkül 2 év nyolc hónap után feladta a harcot. Vasárnap este álltunk le a kocsival, hétfőn reggel a nejem már nem tudta elindítani az autót. Cserélni kellett. A kereskedőnek panaszkodtam, h "csak" ennyit bírt. Megvigasztalt, h ez egy jó futás, jobb esetben max. 2 év. Hát ennyit az Exide-ról. Ausztriából hozattam MOLL-t a kocsiba, bár már olvasom, h Ők is Q...vulnak. Vettem hozzá egy ilyet:
[link]
Ha nem is 100%-os, de valami képet látok az akkuról vele.Joe
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
Pár hete kerestem a tisztelt plénumot, h cc. 500k-ért régi kettes Swift-et vegyünk a nejemnek szaladgálós gépnek. Ész érvekkel lebeszéltetek erről a szériáról. Azt kell, h mondjam teljesen igazatok volt, megnéztem párat, de lehangoló volt a látvány, tapasztalat. Emeltük a tétet 1,2mill-ra, és az általatok javasolt már újabb "gombóc" szériát kergetjük. Találtunk ebben az árfekvésben egy 1,5-ös VVT azt hiszem 100LE körüli. Napokban megyünk megnézni. Azt szeretném megkérdezni, h érdemes az 1,5-öst hajtani, vagy maradjunk a kisebb 1,3 nál?? Továbbá mit érdemes tudni, mit nézzek át rajta ha megyünk a mustrára??
Tisztelettel köszönöm!!Üdv:
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz dReFiX #47844 üzenetére
Valami hasonló lesz, bár távol van tőlem a kocsi. Így nem tudom, miként oldom meg.
(#47839) pjen : THX!! Akkor a nagyobb motoros az 1,5-öt keressük inkább, a kiszemelt is az. Bár most az asszony a képek alapján a Splash-al szimpatizál. Ott meg kicsit idegenkedem az 1000ccm tól meg a három hengertől.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #47853 üzenetére
...sajnos nem én döntök nem nekem kell, a Zasszony meg érzelmi alapon. Kicsi távokra kell a szomszéd település 10km, munka 20km. Nagyobb távokra a garázsban egy Passat CC. Annak a kiváltására kellene. Tényleg akkora a káosz már a fejemben, h az első erre jövő Swift-estől megveszem. Az ezres Splash nincs már játékban, sikerült lebeszélnem róla. A típus viszont elég esélyes, szóval a franc se tudja mi lesz. Ma már arra kértem, h csak pár napot hagyjon békén, és folytatom tovább a tudományos kutaszkodást. Hála Nektek, azért elég sok hasznos infó birtokában már nem birkaként kullog az események mellett!!
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz AMD Power #47855 üzenetére
Azt írjátok, h az 1,3-as elég gatya. (már ha jól értelmeztem amit írtatok) 1.5-ös meg elég kevés van a piacon. Ami nekem tetszene a Swift-ekből azok másfél milla körül, vagy felett van. 500k-tól indultunk, belátom ostobaság ennyiért jó, megbízható autót keresni. 1,2-nél tartunk, nem akarok ennél feljebb menni, végtére is csak egy másodlagos kocsiról lenne szó. Persze ez így nem is igaz mert rögtön a kötelező szerviz, az átíratás, esetleg új akku, új gumik stb. Már azon is agyalok, h miként lehetne a garázst bővíteni, h ez se álljon kint. Ne, ezektől kapok már agyf@....szt.
(#47856) pjen: Ne használjak már egy dízelt 10km-re. Megy az eleget hosszabb távokon, az utolsó most egy Osztrák 900km-es táv. Azt erre találták ki,......gondolom én.[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #47866 üzenetére
Valamit félreértettetek! Nem azért írtam, h a másik kocsi a garázsban van mert nem használjuk, csak utaltam, h ha kell komolyabb utakra, van másik. Ami a női sofőröket illeti azt hiszem a nejem kivétel ez alól. Motorizált génekkel van megáldva, Szülő, testvérek busz, kamionsofőrök, így alap nála is ez a kategória a jogosítványába. Továbbá azt sem szégyellem, h igazán Ő tanított meg vezetni, sokkal higgadtabb és türelmesebb mint én. A parkolás sem gond neki a nagy autókkal, bár a Passat el van látva automata park rendszerrel, nem használja, azt mondja az a városi libáknak van kitalálva. A kis autó most azért kell mert több lett a kisebb táv amire nem szívesen használom a másikat.
Joe
-
-
simonjoe
senior tag
-
simonjoe
senior tag
válasz tboldi #48080 üzenetére
Nagyon jók azok az akkuk, sokat olvastam róluk, a top akku gyártók között van! Az előző autómban arra cseréltem a gyárit ami 9 évet bírt, az új tulaj 5.éve megy ezzel az akkuval, és dízel autóban van!
Az Exide Premium-mal kapcsolatban viszont nincs jó tapasztalatom. 2 év 8 hónapot bírt, igaz egy dízelben, de az az autó többségében hosszútávon megy, és az elektromos rendszere rendben van. Többen lehurrogtak, h ennek ellenére a legjobb akku, csak valami x@...rt fogtam ki, én elhiszem. A kereskedőt felhívtam, aki azt mondta, az átlag "kihordási" idejük két év, és én még ne panaszkodjak.
Ennek ellenére a szerelőm ugyanezt a típust rendelte hozzá , én még a biztonság kedvéért vettem egy ilyet is mellé:
[link]
Ugyanis a jelenség az volt, h egyik vasárnap egy hosszabb út után leálltunk a kocsival, hétfőn már nem indult vele 10,1V a kapocsfeszültsége. Kuka lett minden előzmény nélkül.Joe
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!! Elnézést a sok kérdezősködésért, és nem szeretnék az agyatokra menni, de mint írtam a Zasszonynak keresünk egy kis kocsit, maradtunk a Splash-nél. Tegnap voltunk megnézni egyet, sajnos nem olyan amilyennek írták, ezért hagytuk, de volt a kereskedésben egy 1,6-os sport swift, igaz, h idősebb mint amit behatároltunk (2009-2010-es évjárattól próbálunk keresni, így nagyobb az esélye annak, h nem lesz rozsdás a kasztni), 2007-es, de nekem annyira bejött, h szívem szerint elhoztam volna, de nem tudok róla semmit. Van valaki aki ismeri ezt a kiadást?? Kérlek informáljatok már! Érdemes vele foglalkozni, vagy maradjak a Splash-nél?? Én visszamennék érte ha érdemes.
Joe
-
simonjoe
senior tag
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #48162 üzenetére
Teljesen igazad van. Én az új autóval azt csináltam anno, h ahogy kihoztam a szalonból, már harmadnapra be is jelentettem motorolaj és váltóolaj cserére. Először nem vettek komolyan. Másnap elmentünk a nejemmel egy 1000km-es útra, és utána szerviz. A váltóolaj már egy ezres után hasonló volt mint a tied, a motorolaj viszont olyan volt mint a víz.
Joe
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
Segítséget kérnék tőletek tisztelettel.
Közel két hónap kutakodás után ma lefoglalóztuk a nejem Splash-ét.
2010 ötödik havi 1,2-es. A kérdésem az lenne, h tudja valaki a pontos szervizciklusát?
Olajcsere, mennyi idő és milyen olaj?
Szíj csere, vízpumpa csere?
Gyertya csere?
Gondolom a fékolajat és a fagyállót kétévente illik cserélni. De, javítsatok ha tévedek. Szerintetek mit kellene még kicserélnem?
Itt egy kép a csodáról:
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Pist@bácsi #48511 üzenetére
...ezt tervezem, bár a váltóolajban nem vagyok biztos. 60k van a kocsiban és nagyon jól vált, meglepően jól. Az olaj viszkozitása milyen legyen, 5W30? Márka? Mit "szeretnek" ezek a motorok, Eneos??
Joe
-
simonjoe
senior tag
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #48518 üzenetére
köszi!!
Egy Suzuki márkaszervizben nézetem át és csináltatom meg. Kedden hozzuk haza, szerdára már van is időpont. Nem érdekel ha a gatya is megy, csak rendbe legyen a feleségem fogja használni. Nem akarom, h gond legyen vele. Nos, akkor marad a 0W20-as olaj?? Majd jelzem a szerviz felé. Összeírtam a listát a szerint amit írtál, belevettem még egy futómű állítást és vízpumpa cserét is. Remélem így már rendben lesz. Majd szerdán megírom, h csupasz seggel jöttem-e haza a szervizből.Joe
-
simonjoe
senior tag
Szerintetek a Splash CAN-bus-os?? Ha nem, át kellene LED-ezni a világítását. Azon is gondolkodtam még, h a gyári akku helyére vajon lehet nagyobb méretűt bepattintani??
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz tboldi #48547 üzenetére
Csak Osram és Philips van a listában. A Lumenet-nél szedtem össze, a végösszeg elég lehangoló közel 80K lenne a komplett csere. Ebben a H4-es LED a legdrágább, ami ráadásul off-road. Át kell gondolnom, nem akarok xarakodni majd műszakin. A kocsi még itthon sincs, de már variálok.
Az első körben ezt kell beszereznem, ezt fontosnak tartom:
[link]
(#48548) ncc1701 : meg kell majd néznem, ha lesz rá lehetőségem a nagyobbra, pontosabban ha helye lesz a kocsiban, akkor tuti nagyobb lesz.
Valahogy karcsúnak tartom a gyári méretet. Ami persze biztos elég, de szerintem nagyon a határon lehet.Joe
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!
Vettem a Splash-be egy ilyet:
[link]
Gondoltam jól beszerelem.
Ott bukott el a mutatvány, h nem találtam a motortérben kapcsolt 12V-ot, majd a ködlámpa takarót sem sikerült letépnem.
Valaki járatos ebben a témában?
Van lehetőség kapcsolt feszt vételezni a motortérből, és 1általán, hogy a francba lehet leszedni a ködlámpa takarót?
THX!
Joe
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
A mai napom nagy részét elb@.....tam a nappali menetfény DRL beépítésével:
Ultragáz volt. Az egész elejét le kellett szednem. A ködlámpa keret eltávolítása az első idom leszerelése nélkül esélytelen, sőt! Ami nagyon gáz, h a ködlámpa a belső oldalról van felcsavarozva, így annak kivétele miatt is szét kellett kapni a kocsi elejét. Ebben a formában maga az izzó csere is lehetetlen műveletek közé tartozik. Vezérlő feszt találtam a motortérben lévő biztosítéktáblában lévő csatin. Azt lékeltem meg. Működik rendesen. Feleslegessé vált két ködlámpám szívesen elajándékozom ha kell valakinek, kidobni nincs szívem. Azt hiszem Valeo a márkája és Osram H11-es izzó van bennük.Joe
-
simonjoe
senior tag
Így van! Ahogy elfordítom a kulcsot, de még nem indítok már világít. Viszont helyzetjelző bekapcsolásával már le is kapcsol. A ködlámpa kapcsolóval pedig kapcsolja a szintén LED-es ködlámpát, bekapcsolt világítás mellett természetesen. A fénye pedig mindkét világításnak óriási, ezt nem lehet nem észrevenni.
A sárfogó (gumi) műanyag szerintem hasznos, én is rendeltem a Splash-hez. Nem dobálja tele annyira az alját ás hátulját a kocsinak és nem utolsó sorban kisebb az esélye annak, h valakinek "megkövezem" a szélvédőjét.Joe
-
simonjoe
senior tag
Ha a vonóhoroghoz sem kellett illesztés akkor nem Can-Bus-os és a legegyszerűbb módja ahogy #487712ozzmexybeef is írta, ha megrelézed. Ez tényleg a legegyszerűbb és egyben a legbiztonságosabb is. De ha nagyon szeretnéd és meg tudod építeni-építtetni a téli hónapokban csinálok hozzá egy elektronikai kapcsolást.
[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
Az biztos, h nem 1xű használt autót venni. (No, meg az is, h a szalonból kihozott új autónak nincs párja, b@...szott jó érzés! )
Mi most tettünk pontot egy használt vásárlásának a végére. 3 hónapos keresés és sok-sok km megtétele után vettünk egy 10 éves 65k-t futott németből behozott Splash-t. Sok a tróger a piacon, sokan néznek hülyének, és kereskedőnél el lehet felejteni az alkudozást. 1,6 mill volt a kocsi, 20 ezret engedtek nagy nehezen az árából. Azt hiszem, h szerencsénk volt, vagy pontosabban a hosszú keresés meghozta az eredményét. De, így is lesz vagy két millió a vége, mire rendben lesz teljesen, vagy még felette. Átíratás, full szerviz, minden folyadék, szűrők, gyertyák, szíjak cseréje, futómű állítás, ezeken kívül még cserélni kellett a két hátsó fék munkahengert, stabilizátorokat, lengéscsillapító porvédőket. Új akkut, gumiszőnyeget és nappali menetfényt is kapott Jövő tavasszal lesz egy alváz és üregvédelem. Szóval lett rá locsolva nem kevés, de rendben van így már.
#48850dethroner: az ötszázezres megbízható, jó autó szerintem nem létezik. Kerestük, ez volt az első elképzelés, de a magyar piacon ennyiért nincs olyan amiben a feleségem szívesen kiengedtem volna az utakra!Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz dethroner #48864 üzenetére
...na, pont a lényeget írtad: "műszakilag megbízható". Ami majd akkor lesz ha a vételár közel a dupláját ráköltöd ezekre az autókra. Csodákat ne várjunk már huszonéves több száz km-t futott autóktól. Aminek az utolsó csavarjában is benne van az idő és a futásteljesítmény.
Teljesen reális képpel rajzolták meg a témát 2ozzmexy és Zolás !
Amikor még nagyon benne voltunk a keresésbe és az 500eHUF határ egyre jobban kúszott felfele, akkor vett a szomszédom egy BMW-t 300 ezerért!! Lehidaltam amikor megláttam. Az volt a reakció, h "van rajta 2 év műszaki, akkor xar nem lehet". Pedig DE! Csak haza tudott jönni vele, azóta a garázsban áll, mozgásképtelen.
Nekem sokáig új autóim voltam, kis és középkategóriás, az új autónak sajnos ára van, de meg tudom mutatni (minden autómról vezetek egy javítási listát az utolsó csavarig), h mennyi a ráköltött összeg. Az utolsót 10 év után adtam el, 0 azaz nulla meghibásodással, csak kopó alkatrészek voltak cserélve és a kötelező szerviz. 4 évvel ezelőtt megkergültem és teljesen elvarázsolt egy Passat CC. A barátomé volt aki cserélte egy új csillagos márkára. Garázsban tartott, esőt vizet sosem látott mert volt másik is amivel ki tudta váltani. 100k-voltl benne, szalon állapotú, ezért is mertem megvenni. Nagyon boldog voltam. Nála semmi meghibásodás, én viszont a négy év alatt majdnem a vételárat költöttem rá. EGR, folytószelep, szívooldali csappantyúsor, gyári lengéscsillapítók stb. A kettőstömegű és a DPF még hátra van, az utóbbi gyári ára egymillió körül van. És nem érdekel mi mennyibe kerül ha valami baja van, csak gyári alkatrészt kap. Ellenben Q..va jó vele hosszú utakat tolni. Ezért vettül meg a Splash-t, h ki tudjuk váltani csip-csup távokra. Szóval hiába vettem kevés km-es szinte új autót az idő abba is benne van.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz mefistofeles #48882 üzenetére
Sajnos ez sem tuti, anyuka, nagyi árulja a fia-unokája széttaposott autóját sajátjaként. Az egyik volt kollégám régi SX4-e nyolc év alatt egyszer sem volt szervizbe(nem volt rá pénze), csak boltba járt vele (max 4km). Sosem volt tele tankolva és beletekert a 8 év alatt 15k-t. Szerinted? Szóval itthon (is) nagyon rizikó. Én azért választottam a kereskedőt, mert amit szerettünk volna, egyrészt nem volt másnál, és kifejezetten német vagy osztrák behozott kellett, az ottani utak nem viselik meg az autókat, mert az utolsó gazdasági feljárat is tükörsima, ott van pénz szervizre stb. Ebben a Splash-ben 65k-van, nem zörög, jó állapotban van, valós szervizkönyve van. A kinti kereskedés a mai napig működik. Nagyon sok dolog árulkodott arról, h nem tekert, nem "elcsalt" az autó. A nejem beszélt velük kint, és alvázszámra visszaigazolták a kocsit, h tőlük van. Visszavitt, beszámított autó volt. Egy kicsit szerencsénk volt ezzel. Mondjuk az itthoni kereskedő már trükközött. Mint írtam, az árból csak minimálisat 20 ezret engedett. Amikor megnéztük és kipróbáltuk akkor új akku volt benne, amikor meg elhoztuk teljesen más márka és egy lepusztult xar raktak bele, első körben cserélni kellett. A hirdetésben pótkerék készlettel volt feltüntetve, a kocsiban viszont csak a ragacs és a kompresszor volt. Amikor ezt szóvá tettem, csak a vállát vonta, elírás jogát fenntartjuk és kell, vagy nem?, volt a válasz erre. Én szívem szerint hagytam volna, de három hónap és az ország keresztül kasul járása után már belefáradtam. A nejemnek meg tetszett, hisz neki vettük, így maradt a kosárba.
Természetesen majd az idő igazolja a döntésünket.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Tomeeka28 #48884 üzenetére
..tudom miről beszélsz, volt már nem egy új autónk. Ezt a Splash-t, egy rohangálós-hétköznapi autónak vettük. A nagyobb kocsi bent a garázsban, sokat utaz(t)unk nagy távokat, arra jó a viszonylag nagy és erős dízel amibe lehet rohadt sokat pakolni és még takarékos is, bár a fenntartási költsége elég gáz, ennek ellenére szeretjük, nem akarjuk még lecserélni így és ezért kellett egy köztes megoldás. Az asszony 25km-re dolgozik, anyós 10km-re, bevásárlások stb. Ezek a rövid távok ítélik halálra a dízelt. Hát ezért kellett lépni. Tervben van pár év múlva egy komolyabb hibrid, (talán a Suzuki-nak lesz addigra már). 1,6mill egy erős lélektani határ volt, így is kettő lesz a vége mire minden oké lesz vele. Szívem szerint én is hagytam volna a pics@...ba, de komolyan belefáradtam a hétvégi eredménytelen autózásokba. A nejemnek tetszett, nem volt mit tennem. Ráadásul az elején még több márka is játszott, Honda, Renault, Nissan. Én már Q...vára örültem, h megtetszett neki a Splash, így leszűkült a kör. Az egész országban 2 db. volt ilyen felszereltséggel. Ráadásul a másik még honosítás előtt állt, az plusz 2-3 hét. Ezen tények birtokában nem akartam otthagyni, még ha sértő és inkorrekt is volt a kereskedő hozzáállása. Megvan, a rémálomnak vége, örül mindenki. Egyébként kipróbáltam én is, valóban nem rossz autó, kicsit szokni kell a másik után, de teszi a dolgát, nem is nagyon kényelmetlen. A csomagtartója nevetségesen kicsi, de ez van. A fogyasztása meglepően jó 4,7 és 5,5 között vegyes használat mellett.
Joe
-
simonjoe
senior tag
Ma nagy meglepetésemre találtam a kormányoszlop alatt egy OBDII-es csatlakozót. Van valami teszt szoftver ehhez a márkához? Valami diagnosztikai rendszer, vagy használ ilyet közületek valaki?
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz tboldi #48892 üzenetére
..gondoltam, h nem VCDS szintű programozást igényel, csak meglepett, de ha már van, jó lenne használni!
#48893ncc1701: na, végre valaki megért! Mi azért többet megyünk mint 5k km. Tavaly decemberben 7x tankoltam, egy tankkal, 1000km-t tudok úgy elmenni, h még azért "messze" van a tartalék lámpa.Joe
-
simonjoe
senior tag
A használtan vásárolt Splash-t, egy Budapest melletti márkaszervizbe vittük átnézésre és a kötelezők cserélésére. Ez két körben hajtották végre. Az elsőben: olaj, váltóolaj, hűtőfolyadék, az összes szűrők, négy gyertya, hossz-bordás és ékszíj csere volt. Ez kassza 40eHUF
A második körben: Két első stabilizátor, toronyszilent+csapágy, teleszkópok porvédői, két hátsó fékmunkahenger, fékcsövek, fékolajcsere. Majd futómű-állítás. Ezért 79eHUF-ot fizettünk.
Természetesen számlával. Korrekt ár, kifogástalan munka![ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz mefistofeles #49116 üzenetére
Azért lett ilyen baráti az ár, mert a szervizvezető egy nagyon kedves ismerős. Első körben az olajcsere nulla forint volt, a másodikban meg egy óra munkadíjat számláztak ki.
Nem nagyon érdekel, h mennyibe van már az autó, a lényeg, h jó és megbízható legyen. 1,6-ért vettük, arra gondoltam, h a vége 2 milla lesz, és akkor már csak a kötelezők lesznek rajta. Szerintem nem annyira gáz így, jövő tavasszal megy még üreg és alvázvédelemre, oszt jóccakát.
Egy kicsit szerencsénk is volt, mert az első tárcsák, fékbetétek vadi újak. A négyévszakos Goodyear papucsok szintén alig futott újak.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #49121 üzenetére
Természetesen köszönettel és hálával tartozom nektek , megmondom őszintén nem tudom meddig erőltettem volna az ötszázezres kategóriát. Persze tudomásul veszem, h 10 évet használta valaki, és annak ellenére, h látszik a gondos gazda nyoma a kocsin, azért az csak 10 éves. Pont ezért nem esek a kardomba, ha jönnek majd hibák, meghibásodások. Hogy mennyire vagyunk szerencsések? Azt majd az idő eldönti. Azért ez hosszú válogatás eredménye lett, sajnos ebben a kategóriában is találtunk lerúgott verdát, ami magasra pozicionált mércével tették a kirakatba, és minden látható-hallható hibáját a megbízhatóság leplével takargattak nagy pofával.
Most néztem meg a teljes listát, 264eHUF-volt az az összeg amit rá költöttünk, persze ezek között volt olyan tétek is ami nem a kötelezők között szerepelt, nappali menetfény, gumiszőnyeg, műa. oldalcsík, gyári kerékőr. Ebben egy dolog a legfontosabb, a feleségemnek nagyon tetszik és szereti is, 2-3 évre terveztünk vele, szerintem tovább lesz megtartva.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz tboldi #49142 üzenetére
Az Q...va sok a pollenszűrőért. Valami spéci kell bele? Én a CC-be ugyan ezt a márkát, típust szoktam venni, de az csak 5600.
Néztem az olajokat, most a szervizben Opel 0W20-at töltöttek bele. A gyári ECSTAR számomra ismeretlen, már rendeltem ENEOS Sustina-t, ez majdnem a duplája a gyárinak, szerintetek van értelme a dupláját kiadni a másik olajért??[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
OK, akkor feleslegesen nem locsolom rá a pénzt. Szűrőket MANN-t kap, minden autómnál bejött ezidáig, remélem ez most sem lesz másként. 1L ENEOS-t már vettem esetleges utántöltésnek, remélem felesleges lesz............egy darabig. Várható 1ébként, h valamikor majd elkezdi csipegetni az olajat??
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #49161 üzenetére
A mostani szervizeléskor Opel 0w20-as olaj szerepel a számlán. A következő olajcserét én követem majd el 10k után, utántöltésnek Sustina-t vettem egy litert, de szerintem maradok az Ecstar-nál. Nem várom meg a 15k-s cserét, mellé csak nem nyúlok ezzel sem. Majd figyelem azért a szintet, 1enlőre rendben van, az autóban 65k van nem lenne még aktuális az olajfogyasztás. A Passat CC-vel már közelítünk a 300k-hoz, de még az sem "eszi" az olajat, ennek ellenére van hátul egy bontatlan liter olaj abban is. Bár a Splash-nak annyira nyomorék a csomagtartója, h állítva nem tudom biztonságosan elhelyezni, így a garázs polcán pihen a Sustina.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #49245 üzenetére
...köszi!! ez jó ötlet!! Most viszem a kocsit mosni, és még full nyári van benne, bár én hamar ki tudom használni. 6 fúvóka van az ablakra és kettő kettő a lámpára, mire kiérek a mosóba addigra csont üres
lesz. De ezek után az általad leírt módszerrel szépen kiszedem. Ráadásul nem is olcsó a jó ablakmosó folyadék!Joe