Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboldi #44893 üzenetére
De ott szerintem SD kártya olvasós navi sem opció.
Mondjuk abból a szempontból jobb lehet a gyári navi, hogy nem kell dugdosni a kábelt minden beszállásnál és nem pazarol el az ember töltési ciklusokat. Vezetéknélküli AA még elég kevés autónál van. Illetve szerintem érv lehet az is, ha nincs esetleg AA vagy CarPlay kompatibilis telefonja.
(#44894) Napfénysüti: Nekem Waze-el tök jól működik a navi AA-n keresztül (igaz VW). Bár vannak nyűgjei, de egyszer sem volt olyan, hogy kifagyott, vagy megbolondult volna.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz 2ozzmexy #45234 üzenetére
"...elment a hűtése..."
Vitara esetén leállítás után nem keringeti még a vizet egy elektromos szivattyú? Mostani Polomnál tudomásom szerint már működik ez, hallani leállítás után még néhány percig a szivattyú hangját. Illetve, mintha már a 2018-as Leonnál is hasonlót tapasztaltam volna. Tippre VAG vonalon hasonlóan működik a dolog mindegyik vízzel hűtött turbó esetén.
-
BigBlackDog
veterán
válasz 2ozzmexy #45272 üzenetére
"...hogy nem hagyja állóra fékezni a kereket..."
Emlékeim szerint pedig pont ez a lényege (lsd. tapadási, illetve csúszási súrlódási együttható). Más kérdés, hogy gyakorlatban szinte sohasem volt ebből problémám, egyedül csak a céges mélygarázs lehajtón, kb. tükörjégen tapasztaltam olyat, hogy csúszott szinte irányítathatlanul előre a kocsi, miközben nem lassult és folyamatosan kattogott az ABS. Mondjuk nem lepett meg, készültem rá, éppenhogy gurultam gyalogtempóval. Ha kicsit oldottam a féket, akkor már megjött a tapadás.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz 2ozzmexy #45276 üzenetére
Igen, van már tapasztalat ABS nélküli és azzal szerelt autóval is. Én csak arra írtam az előző hozzászólást, hogy a "nem hagyja állóra fékezni a kereket" kijelentés nagyjából igaz (legfeljebb rövid ideig blokkol a kerék), egészen addig, amíg a gépjármű mozgásban van.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Laci1331 #45296 üzenetére
A fejegységnél, a kijelző beállításainál van valami üzemmód választás, hogy nappali, éjjeli, vagy automata, ha jól rémlik. Itt automatára van állítva?
Illetve találtam még egy ilyet; "Ha a fényerősség-szabályozási funkcióval a maximálisra állítja a jármű fényerősségét, a térkép kijelzőjének beállítása navigációs üzemmódban nappali mód marad."
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz hun005a #45454 üzenetére
Milyen Suzukiról lenne szó pontosan? Eddig én azt tapasztaltam, hogy ezeknél a kisebb hengerűrtartalmú, turbóbenzines autóknál (pl. Suzuki 1.4T, VW 1.4 TSi, 1.0 TSi) közel sem olyan erős a motorfék, mint amit megszoktam a régebbi szívóbenzines, turbódízeles autóimnál.
-
BigBlackDog
veterán
Lassan esedékes a családban lévő S-Crossnál a 2. éves szerviz. Lehet belőle bármi gond, ha Suzuki Világnál lett vásárolva és az első éves szerviz is elvégeztetve az autón, de most pl. Székesfehérvárra, a Bartához menne 2. éves szervizre?
Illetve a fékfolyadék és a szervófolyadék az közös az S-Crossnál, vagy két külön töltet?
-
BigBlackDog
veterán
válasz 2ozzmexy #45517 üzenetére
Igen, sikerült elírnom a dolgot, köszönöm szépen a javítást, fékfolyadék és kuplungfolyadék akart lenni. Kezelési szerint mindkettő cserés a 24 hónapos szerviznél, de ezek szerint ez a kettő ugyanaz.
Illetve azt jól tudom, hogy a szervizkönyvben nincs pontosan beleírva, hogy mikor mit cseréltek, csak egy dátum-hely, egy km óra állás és pecsét szerepel a javításoknál?
-
BigBlackDog
veterán
válasz ncc1701 #45612 üzenetére
Én a "karbatartási ütemtervben" azt látom, hogy az egy éves szerviz 20e km/12 hónapnál van. Forrás, 424. oldal A 30e km honnan jön?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboldi #45642 üzenetére
Jé, ez ránézésre ugyanaz, mint ami az F astrákban volt (gondolom Agilák miatt van közös alkatrész). Csak nem olvadt meg a csatlakozó az egyik szálnál? Ha jól rémlik, akkor F Astránál is ez volt a gond néhány évente. Talán a probléma forrása valami olyan volt, hogy a teljes áram átmegy a kapcsolón, nincs külön lerelézve a fényszóróizzók köre.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Nirvatti #45724 üzenetére
Én el tudom képzelni azt is akár, hogy levegős volt a rendszer. Esetleg átvételkor, illetve utána 1-2 héttel is ellenőrizted a szintet? Arra lennék kíváncsi, hogy 2.5 hónap alatt folyamatosan csökkent a mostani szintre, vagy átvételt követő egy-két hétben lement, majd utána már nem ment lejjebb?
Ha most rátöltés után marad a helyén és nem csöpög semmi az autóból, akkor nem izgulnék.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz szabonagyur #46162 üzenetére
Szerintem nem mindig. Pl. Ford topikban is volt egy történet, ahol végül csak javítottak kb. egy tenyérnyi területet egy ajtón az átvétel előtt (igaz, opció volt a csere is).
-
BigBlackDog
veterán
válasz 2ozzmexy #46250 üzenetére
"Támogatásra jogosultak a súlyos mozgáskorlátozott személyek, értelmi fogyatékos, autista, látási-, valamint hallási fogyatékos, továbbá a kromoszóma-rendellenességgel élő emberek." - forrás
Hétszemélyes, vagy elektromos típus tudtommal nincs (még), így nagyobb körben elérhető állami támogatásról nem tudok Suzuki esetén (és tudtommal nem is volt a fent említett lehetőségen kívül).
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mauzes #46341 üzenetére
Éves biztosítási költségekhez kalkulálj egyet netrisken! Gépjárműadó kalkulátor errefelé. Az előírt szervizekkel kapcsolatban meg szerintem csak becsülni lehet, nem tudni előre az esetleges áremelkedéseket. Én a kisszerviz esetén 30-40e Huf körül számolnék, a nagyobb csomagra (fékfolyadék cserével) kb. 50-60e Hufot saccolnék legfeljebb (de ezek csak tippek, érdemes egy ajánlatot kérni márkaszerviztől).
Egyébként szerintem konfigurátor sohasem volt Suzukihoz. Van 2-3 felszereltségi szint (brossúra végén van, hogy melyikbe mi tartozik), meg vannak színek és utólagosan felszerelt kiegészítők. Az árlistából ki lehet indulni.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Elsősorban azoktól kérdeznék, akiknek van tapasztalata Vitarával és S-Cross-al is; vezetés terén mennyire hasonlít/különbözik a kettő autó? Vitarát használtam még régebben pár hétig. Városban egész kellemes volt, de nagyobb sebességnél (főút, autópálya) kissé idegesnek éreztem a kormányzását, viszonylag sokat kellett korrigálni, hogy egyenesben tartsam. S-Cross is ugyanilyen pl. kormányzás terén?
Illetve még egy kérdés; Suzukinál van valami tolerancia gyári szervizintervallum túllépés esetén? Vagy az éves olajcsere az napra pontosan maximum egy év lehet és amennyiben kicsúszik az ember pár nappal, úgy ugrik a gari is?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Én is, márkaszervizes munkafelvevő véleménye alapján, tudok valami toleranciáról, de sok más helyen viszont az ellenkezőjéről számolnak be (pl. 2ozzmexy is). Eddig így nem egyértelmű, de lehet, hogy márkaszervize válogatja.
#51882 Chereiose: Nem mondom, hogy annyira szokatlan, de Focus/új Polo/Leon/Golf/új Civic után feltűnt a pályázások alkalmával.
+ többiek: Én is úgy gondolnám, hogy az S-Cross nagyobb mivolta miatt nyugodtabban viselkedik kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz 2ozzmexy #51888 üzenetére
Jelen esetben még a régi, +2 év kiterjesztett garancia miatt kérdés a pár napos túllépés. Márkaszerviz szerint nem probléma, de ugye ez csak "mondás" volt.
Közben találtam egy ilyen doksit, itt 1 hónap/2500 km tűrést írnak.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Adott egy 2018-as S-Cross GL+, amit bővítenék egy navis SD kártyával. A kártya megvan, viszont bedugva a nyílásba, nem történik semmi sem. Elképzelhető, hogy rossz lenne a kártyaolvasó? Eddig még nem járt semmilyen SD kártya sem benne.
Előre is köszönöm a válaszokat!
-
BigBlackDog
veterán
válasz blakey #62266 üzenetére
Közben formáztam Fat32-re egy másik kártyát és az azon lévő zenét simán beolvassa. Próbáltam kivenni, visszatenni, de minden alkalommal sikeresen elkezdte lejátszani.
Ezek alapján jó sejtem, hogy a navi kártya lesz halott? Gépbe betéve mit kéne látni rajta?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz mefistofeles #62268 üzenetére
+ #62269blakey: Elvileg igen, annak tűnik. Facebookos Suzuki csoport > Belovári Úr (navigaciosuzuki@gmail.com) a kártya forrása. Egyelőre abban maradtunk, hogy csinálunk egy cserét és megpróbáljuk egy másik kártyával.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz mefistofeles #62273 üzenetére
Igen, nem márkaszervizből lett beszerezve. Kinézetre ilyen (csak 2022-es).
-
BigBlackDog
veterán
válasz 2ozzmexy #62279 üzenetére
Alapvetően nem én intéztem, de ahogy hallom, eléggé korrekt a garanciális szolgáltatás. Ha minden jól megy, holnap érkezik a másik kártya, amivel remélem már jó lesz.
Nem, nem másoltam mást a kártyára, szerintem gépbe rakva nem is olvasható-írható a kártya (gondolom formázás után menne, de ezt nem akarom ).
Igen, esetleg erre is gondoltam, hogy a 2018-as fejegység, vagy a rajta futó szoftver nem szereti ezt az SLDA verziót, de remélem nem ez áll fent.
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #62265 üzenetére
Ma megérkezett a második kártya; betéve kellett neki egy 4-5 másodperc, míg megjelent a "navigáció" menüpont a "média", de működik tökéletesen. Úgy tűnik, hogy az előző kártyával volt valami nyűg.