Új hozzászólás Aktív témák
-
a_tesz
Korrektor
-
a_tesz
Korrektor
válasz Red_Bull #50709 üzenetére
Pedig ezek pont azok a dolgok, amiket más nem fog tudni megmondani helyetted, és rengeteg dolog felhasználásfüggő is. Ha például használsz belépőkártyát mondjuk mindennap, vagy heti ötször mész Drive-In étterembe, akkor valószínűleg jól jönne az elektromos ablak (bár mivel csak lefelé automata, csak félig teszi kényelmessé az életed), ha kevés a rutinod, akkor segít a fordulatszámmérő, hogy mikor válts, meg ilyenek. Ha napi tizennyolcszor ülsz be az autóba, akkor a kulcsolgatás is kényelmetlen lesz idővel, ha két hét alatt egyszer kell menned valahova, akkor jobban kibírható.
Ha nem klímás az autó (GC-ben opciós volt az is, nem járt alapáron, amennyire jól tudom), és napi 3 órát ülsz a dugóban, akkor azért van legalább négy hónap, amíg vagy megfő az agyvized, vagy szívod az ugyancsak 40 fokos, de némileg frissebb füstös levegőt. Ha viszont kis forgalmú utakon közlekedsz, és nem is olyan sokat, meg mondjuk hajnalban meg este, akkor az ablak is elég tud lenni. Szóval tényleg nehéz helyetted megmondani, mivel lehet együtt élni, és mivel nem.
A másik fele, hogy eladáskor, ahogyan te is szembesülsz vele, az extrák hiánya azért nehezebben teszi eladhatóvá az autót jó áron, szóval ha csak 1-2 évre tervezel vele, akkor lehet, hogy sokáig fogod árulgatni, vagy tényleg csak nyomott áron tudsz majd megszabadulni tőle. Ha hosszú távra (10 év nagyságrendileg), akkor azért már szerintem kisebb lesz a különbség egy 25 év körüli autónál. Plusz annyi idő alatt 1-2 kényelmi extrát be tudsz szereltetni, fordulatszámmérő, elektromos ablak, klíma, ezek nem annyira sok pénzből bele tudnak kerülni, a külső fényezetlen kilincs és tükör meg akár még majd feléd is döntheti a mérleg nyelvét, mert azok olcsóbbak, ha cserélni kell.
Az én tanácsom az lenne, hogy gondold jól át, mire kell az autó, és annak megfelelően válassz. Ha kérdésed van, vagyunk itt néhányan, különböző nézőpontokkal, ami segíthet a döntésben
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Siriusb #50944 üzenetére
A neten nehéz pontos adatokat találni. Ha kinyitod a motorháztetőt, és van alatta egy nagy fekete csík a motor tetején DOHC felirattal, akkor M13A és van vvt, ha egy nagy szürke 16 Valve felirat fogad, akkor G13BB és nincs vvt.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz tboldi #51277 üzenetére
A régebbi Swifteket alapjáraton kellett járatni 5-10 percig bemelegedve lehetőleg semmi, majd utána újabb 5-10 percet jó sok fogyasztóval (világítás, ködlámpa, hátsó ablakfűtés), aztán így betanulták az alapjáratot. Nem mondom, hogy a te gondodat is meg fogja oldani, de egy próbát megérhet.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz tboldi #51280 üzenetére
Azt nem hiszem Rossz helyre ment a válasz, remélem a címzettnek azért eljutott
Azon csak a csere segít, bár felénk Szabolcsban volt egy "egyház", aki hitt a forrasztásban...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz zsolt19900 #53471 üzenetére
Nem kötekedésnek számom, de azt hiszem, itt nem a kereskedéssel volt a baj. Ha ők adták a legolcsóbban, akkor miből és miért engedték volna még bármit? Nyilván a többi kereskedés a nagyobb haszonból tud visszacsepegtetni kicsit, de alapvetően igazat mondtak, ha nem veszitek ti, veszi majd más...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz AMD Power #54238 üzenetére
Akkor jó! Nekem ilyen volt, amikor megvettem, aztán cserés volt a hátsó pofa, de a csere után is ugyanúgy nyekereg. De már kitapasztaltam, ha nem nyomom nagyon a féket álló helyzetben, akkor csak alig hallani. Lassítással nekem sincs gond, én inkább a 254 ezer km-t gyanítom a háttérben...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz AMD Power #54630 üzenetére
Sedanból csak 1.6 volt "szerencsére", csak simán találni még belőle 2010-est is a 107 lovas 1.6-tal. Az sem rossz, de a facelift szerintem jót tett a beltérnek is, meg sokkal jobban fogyaszt a 120 lovas változat, hiába erősebb. Szerencsére olyan rondára sikerült a Sedan formája, mint egy lóharapás, úgyhogy viszonylag olcsó, de nagy bajáról nem tudok.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz tboldi #54643 üzenetére
Megkövetem magam, a használt autók árai szépen elindultak felfelé. Tavaly ilyenkor nagyjából 2 millió volt a sedanok kínálatának teteje, most azért 2,4-ért is van fent autó. De ha rászűrsz hogy benzines és 1.6-os SX4, az első tíz találatból talán kettő ötajtós, és a legdrágábbak közt is csak 1-2 sedan lesz.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz mefistofeles #55003 üzenetére
Nem, mert a szabályozás kicsit elrugaszkodott a valóságtól, ezért van az, hogy az 1.2-es Swift is muszáj, hogy hibrid legyen, mert a szívóbenzinnel önmagában rosszabbul teljesítene, mint az Across. Ugyanis minél nehezebb az autó, annál megengedőbbek a határértékek. A hibridség meg megint előny, minél többet tud elektromosan menni (ami 0 literes fogyasztásnak felel meg...), annál jobbak lesznek a számok
Szerk.: ajánlott irodalom a témában
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz tboldi #55674 üzenetére
Nagyobb összegben mernék fogadni rá, hogy nincs benne, az ára okán, illetve hogy pl. az előző Swift Sportba se fért be egy olajhőmérséklet-jeladó se (és nem fizikailag).
Szerintem is olyasmi lehet, hogy hidegindítások száma és valamilyen szinten a megtett távok alapján kalkulál, gondolom a 2ozzmexy Vitarájában lehet egy év alatt kb. 4000 km, ha tényleg csak ilyen rövid távokra használja, és pont egy évre rá dobta be.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Qtya123 #55647 üzenetére
Sajnos én jártam így régebben, azóta szerintem csak rosszabb a helyzet. Vagy az a megoldás, hogy megveszed a gyárit, és jó eséllyel (sajnos a motor belsejének egyéb dolgai miatt nem feltétlen 100%-osan) jó lesz, vagy pedig a '96 előtti Denso injektort kell házastól rárakni. Bontóban, marketplace-en találni bőven belőle, sajnos így 25 évesen már azokkal is be lehet fürödni, de talán ez a legjobb megoldás költség és megbízhatóság szempontjából.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
a_tesz
Korrektor
válasz 2ozzmexy #57387 üzenetére
1.2 csak Japánban volt ebből a szériából, 2010-ig csak a M-es motorok kerültek Európában a Swiftekbe. Az 1.3-hoz csak a robotizált váltót lehetett kérni, az 1.5-höz pedig csak a hidrodinamikust, a dízelhez nem tudom. A 2010-től gyártotthoz meg szintén hidrodinamikust lehetett kérni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz tboldi #57517 üzenetére
Pakisztánban szerintem most kezdték gyártani és árulni. Itt is van.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz szabonagyur #58294 üzenetére
Mehet rá a 15 is, az is gyári méret, és azért csak szebben néz ki vele. Gyáriból is lehet találni, de pl. nekem mx5-ről van könnyű 15-ös felni, olyan is jó lehet.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz szabonagyur #58299 üzenetére
Sajnos bármibe belekötnek,ha olyan a kedvük, a 185/60 R15-be pont nem tudnak, az a gyárilag jóváhagyott 15-ös méret, meg a 165/70 R14, amik egyébként nagyon nem váltóméretei egymásnak.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz peestike #58879 üzenetére
Szerintem át van állítva az egység kijelzése km/l-re, átszámolva olyan 6,5 körül alakul, ami reálisnak tűnik. A kézikönyvében írja, hogy hogyan lehet átváltani l/100km-re.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Cunaja #58956 üzenetére
Az utolsó szám (54.1) az a felni agymérete, a középső furata ha úgy tetszik. Ekkora az átmérője a kerékagy központosítójának, ez nem változik attól, hogy dobfék, vagy tárcsafék.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz tboldi #59006 üzenetére
Ugye hivatalosan az csak a központosítást szolgálja, nem tehermentesít semmit, de igazából az se baj, ha nincsen, a kúpos furatokkal legalábbis központosítják az anyák/csavarok a felnit, ha megfelelően vannak felrakva. Egyszer fogadtunk kollégával, hogy felrakunk egy jégből készült központosító gyűrűvel egy szett kereket, és ha elolvad, akkor se megy el a központosítás, de sajnos nem jutottunk el a megvalósításig. Ettől függetlenül inkább legyen, mint ne legyen, de a műanyag is bírja bőven évekig, nekünk a Hondán hatodik éve van a lehető leggagyibb, és most gondolkoztam el a cserén
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
a_tesz
Korrektor
válasz burgatshow #65987 üzenetére
Húha. Holnap hosszabban is le tudnám írni, de most gyorsan összefoglalom.
Egyrészt LED-hez nem kötelező se a mosó, se az automata magasságállítás, ahogy xenonhoz sem, ha nem haladja meg a fényáram a 2000 lument.
Másrészt nem kell neki más foncsorozás, a H4, H7, sőt az összes izzószálas szabvány leírja az izzószál pontos méretét és helyzetét, ha a LED "izzó" fénykibocsátó pontját ugyanoda rakják ugyanakkora méretben, akkor pontosan ugyanoda fog világítani.
És a 65993 sz. hozzászólásban ott a link a Németországban jóváhagyott típusokról, melyeknek a H4 vagy H7 foglalatú, határozottan halogén fényforrásra tervezett fényszórójába beszerelhető legálisan az Osram megfelelő formátumú LED "izzója". És egyre több országban veszik át.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Brogyi #66570 üzenetére
Ez egy hülyeség, három darab, a borzasztónál eggyel jobban sikerült photoshopolt képből, meg a mostani Swift promóvideójából összeollózott szörnyűség. És 6 hónapja fent van már ez a videó, és még azóta se mutatták be hivatalosan...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz ViZo72 #67788 üzenetére
Nagyon jól összefoglaltad, én annyival egészíteném ki, illetve tennék még hozzá, hogy esőszenzor, fűthető tükör nem volt ezekben sose, ABS feláras volt, többe került mint a klíma, szóval nagyon kevesen kérték. A többi se igen van benne, amiket felsorolt, ráadásul a hitvány minőségű képekből a pontos állapotot nehéz megállapítani, tipikusan elmész megnézed, lukat beszél a hasadba, és a végén te érzed magad rosszul, ha nem veszed meg... Az utolsó mondatod abszolút talált, a művház/orvosi rendelő/polgármesteri hivatal parkolójában készült képek teljesen erről árulkodnak. A 40 ezer km csak tájékoztató jellegű, egy százassal jó eséllyel több van benne. Illetve az ára se a hibamentes bódéról árulkodik, ha tényleg nem lenne gond vele, simán 800 ezer felett lenne kirakva ennyi km-rel...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Red_Bull #68471 üzenetére
Nekem volt ilyen Swift 3 évig, 2012-es, tavalyelőtt év végén adtam el, mert erősebbet akartam, de nem azért, mert gyenge lett volna. Közlekedni tökéletes, keveset evett (rövid távokon, megfogadva hogy nem nyomom neki, de aztán mégis nyomtam, 7 liter fölé nem tudtam a tankolásból számolt fogyasztást feljebb vinni), pedig volt benne 265 ezer km, amikor eladtam. Komolyabb autónak érződik belülről is, meg menet közben is, mint az első vasaló, nagyon más az egész, egyedül a picike csomagtartó maradt meg hagyatékul A váltója más elvileg, nekem gond nem volt vele, illetve hát a nyelestengely csapágya már szólt, de nem tudom hogyan használták előtte. A motor láncos, de sokkal jobb mint a M13, ez változó szelepvezérlés szívó- és kipufogóoldalon is, kis fordulaton se erőlködött, cserébe mondjuk 6000 után nem sokkal szabályzott is. Igazi délutáni motor, 4000-nél teljesen megváltozik a karaktere, és magához meg méretéhez képest egészen megindul, a futóműve is támogatja a sportos vezetést alapmodellsége ellenére. Ha nem egy szétsózott németet/osztrákot választasz, szerintem nem nagyon lehet vele mellényúlni, bár az tény, hogy megkérik az árát.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Red_Bull #68495 üzenetére
Egyébként egy kicsit meglepett, ahogy a hirdetések közt nézelődtem hogy elég sok német meg osztrákból behozottat árulnak ebből a típusból valamiért, mert az előző meg azelőtti Swiftek szinte mindig magyar előéletűek szoktak lenni.
Azért, mert "felnőttesebb" ára lett kicsit, plusz 2008 után eléggé megállt itthon az újautók piaca, kellett pár év, mire újra megnőttek az eladási számok, és ezek miatt kevés került újonnan itthon forgalomba. Másik még, hogy sokszor itthonról forgalomba helyezés előtt megvette külföldi kereskedő, és ott helyezték forgalomba, mert itthonról megvenni olcsóbb volt.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
Új hozzászólás Aktív témák
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Holnap mutatkozik be a HMD Pulse Pro
- Villanyszerelés
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- TCL LCD és LED TV-k
- Tőzsde és gazdaság
- Nők, nőügyek (18+)
- Milyen egeret válasszak?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000