Új hozzászólás Aktív témák
-
a_tesz
Korrektor
válasz Motion_Blur #23831 üzenetére
Masszírozni kell őket verbálisan, előbb-utóbb beadják a derekukat
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz szakallasgy1 #24096 üzenetére
Típushiba igen, de akkor ott valami nagy baj lesz az elosztónál, ha ennyit mond rá a szerelő. Általában valamelyik tömítés szokott elfáradni, ha az olaj csöpög alóla, minden reklám nélkül itt 400 Ft alatt van darabja, kicserélni őket meg három perc a kettőt együtt. 15 ezer forintból az egész gyújtást felújítod, új elosztófedél, új rotor, új kábelek, új gyertyák...
Olajat tényleg illik évente cserélni, ahogy felettem is írták, még ha a 15 000 km nincs is benne.
Hangokra fórumon nehéz mit mondani. Ha az első fék kopott, az (többnyire kanyarban) karcoló hangot szokott adni, van benne egy kis vaslemez kopásjelzőnek, ami hozzáér a tárcsához. Ha a fékhatás rendben van, akkor lehet simán a más betét más tárcsa páros miatt is sípolás.
Egyedül a kanyarodás közbeni kattogás ami szinte biztos, hogy külső féltengelycsukló, darabja 5-6 ezer forint, plusz helytől függően a munkadíj 10-20 további ezres.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Kornel #24628 üzenetére
Osztrákoknál már láttam hirdetésben, meg most rá is néztem, 13 900 €-tól van, ahogy a németeknél is, megnéztem a francia oldalukat is, ott 12 700 € a kezdőár (gondolom, nem teljesen ugyanaz a felszereltség).
Swift franciáknál 9 990 €, németeknél 11 990, ha ebből indulok ki, akkor nálunk olyan 3,5 körül kellene nyisson (persze abban nem lesz még semmi), de aztán majd meglátjuk. A Celerio mondjuk jóval olcsóbb a franciáknál, de a felszereltségbe egyiknél se mélyedtem bele, annyit tudok, hogy az osztrákoknál van vagy háromféle felszereltségi szint hozzá...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz motoflug #25359 üzenetére
Feleségemnek automata van, igaz '93-as, de nagy baja nincs, a bugi benne van abban is, szeret menni, nyilván ha autópályázol vele főként, akkor nem nagyon éri meg, mert nagyon rövid az áttétele, 100-nál 3000 felett forog, így a fogyasztása se lesz túl jó. A klímának ha a tömítése rossz (általában azért szökik a gáz), akkor 10 ezer körül van az összes tömítés Suzukinál rendelve, ha kell, adok cikkszámot hozzá, bár szerintem tudniuk kéne, plusz 5-10 között a töltés. A szelepszár-szimering kicsit zsebbenyúlósabb, bár az főleg a 2001 utáni 1.3 16v-re jellemző, 2001 előtt a füst sajna inkább máshonnan jön (gyűrűk a sok km miatt, vagy leszakadt dugattyúszoknya), az se olcsó, maximum másik, bontott motorral. Az alja szokott még rossz lenni, ha a hátsó lengőkar bekötési pontjainál, vagy az első nyúlvány alján egy ilyen háromszög alakú résznél rozsdás, akkor zsebbenyúlós lesz.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Tollas7 #26627 üzenetére
Szia!
Ezzel már sokan találkoztak régi swiftesek közül, a probléma nagy valószínűséggel az első sárvédőlemez alatt keresendő. A hossztartón van egy illesztés, ami körül el szokott kezdeni rozsdásodni, és azon át folyik be a víz.
Itt egy kép is róla (internetről szedtem):
Ha a dobbetétet kiveszed (egy műanyag takaró), alatta már egy lámpával benézve látni fogod, hogy ez-e a baj.
Remélem, segíthettem.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Engem már az Ignis is megvett, de ez még jobban tetszik. SHVS meg 4x4 is lesz bele, elvileg együtt is, az úgy nagyon adná a mostani 4x4 helyett Ha meg még beleférne így 3,5 millióba...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Kakaduku #27476 üzenetére
A kokszosodásra: a működési elvéből következően kokszosodni fog sajnos, mivel közvetlen befecskendezéses a motor, az EGR viszont még bőven a szívócsőbe van visszavezetve, a befecskendező előtt, ezért nem lesz meg a benzinpermet jótékony mosóhatása, ami ezeket a lerakódásokat megakadályozná. És ez nem szubjektív vélemény, hanem sajnos ezzel jár. Ezzel együtt én nem félnék tőle, csak bele kell számítani az üzemeltetési költségbe a tisztítást...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Motion_Blur #27731 üzenetére
Hozz ki egy S-Crosst, fóliázd le matt feketére a hűtőrácsot, úgy nem látszik az a bálnaszáj annyira, és probléma megoldva
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Német és svájci hivatalos oldalon már fent vannak az új Swift árai, kb. pont ugyanannyiba kerül, mint a Baleno. Amennyire nézegettem, a felszereltségi szintek is hasonlók. Viszont érdekes, hogy a németeknél nincsen hibrid 4WD, míg a svájciaknál van, de sehol nincs turbós 4WD. Kíváncsi leszek, itthon milyen kombinációban lehet majd kapni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Kornel #28698 üzenetére
Németeknél május 13-án lesz a közönségnek szánt bemutató, de gondolom a szalonokban már van kirakva belőle, szerintem hamarosan nálunk is kell legyen. A múltkori totalcaros cikkben április végét emlegettek, de az már ugye itt van...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Motion_Blur #29002 üzenetére
Tyű, hát ezen a légy elcsúszik, olyan komoly lett
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Nem kapcsolta be a turbót? Milyen ember az ilyen...
Én is kipróbáltam az újjászületett Swiftet, kell egy ilyen Sajna nem volt 1.2
4WDvagyis AllGripjük, az 1.0 BoosterJethez meg nem is lesz összkerék, amit sajnálok, mert nagyon jó kis motor. Meg az autó is, majd remélem hamarosan lesz tempomat a GL+-ban, aztán akkor lehet is venni egyetスバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz kisza25 #29879 üzenetére
A Swiftet GL+ felszereltséggel 3,5 M-ért odaadják, "használtautó-beszámítás vagy hitel esetén" (ezt mondta legalábbis az egyik szalonban a fickó). De szerintem odaadják kp-ra is ennyiért. Vagy veszel fel hitelt, a pénzedet meg megforgatod másban
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz kisza25 #29890 üzenetére
Nem haragszom meg, én se olvastam vissza Mondjuk azért elég más a két autó (Vitara-Rio), szóval meglepő, hogy ezek között gondolkodsz.
Hitelt lehet okosan is felvenni, lízingelni is lehet többféle megoldással, de persze mindenkinek szíve joga, hogy hogyan cselekszik.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz kisza25 #29909 üzenetére
Na, és milyen volt a kabrió Vitara? Szerintem vissza se akartad adni
Sajnos az autózás ilyen, nem lehet precízen előre kalkulálni minden kiadással, talán egy új autó jobb egy kicsit ebből a szempontból egy pár évig. Szüleimnek mondjuk most lesz 10 éves az akkor újonnan vásárolt Swift, a kötelezőkön kívül eddig ablaktörlőlapátot, (téli-nyári gumit), aksit, meg egy szett első féket kellett cserélni, mondjuk nincs is agyonhasználva az autó, évi 10 000 km körül. Ja meg egyszer az elemet a távirányítóban
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Kornel #30362 üzenetére
Tavaly októberig egyébként én is ezen a véleményen voltam, de aztán úgy adódott, hogy a sok Suzukiból egyet eladtunk, és Liana helyett inkább egy Honda Civicet vettünk, 2003-as 1.6. Gyakorlatilag annyiba került, mint egy szintén vele egyidős Liana, de bőven sokkal tágasabb egyaránt az utastere, és a csomagtere. Tengelytávban van 20 centi a két autó között a Honda javára, csomagtere is közel 100 literrel nagyobb, mint a Lianáé, hasonló külső méretek mellett. És azért ne tagadjuk, szépségre is megmérkőzhetnek egymással (szerintem a Honda a csúnyább ). Komfortban viszont ég és föld a kettő, a Honda jóval csendesebb, még úgy is, hogy a mienk automata, de pályán így is 120-nál forog 3000-et, és szigetelésből is több jutott bele, mint a Suziba. És mi is ennyiért vettük.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Kornel #30393 üzenetére
Igen, a buszról van szó. Abszolút értékben nem tudom, mennyire csendes, nem mértem, de családban van Liana is, 1.6, úgyhogy van összehasonlítási alap, annál csöndesebb pályán, 140-ig egész biztos. Nemrég ültem ufó Civicben, nekem annál halkabbnak tűnt a busz. Valamint annyi nyűgről sem olvastam eddig, mint az ufónál, és nekünk sem jött elő eddig semmi, de fél év még nem olyan hosszú idő... Majd összenézzük egyszer a S-Cross-szal is
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Kornel #30493 üzenetére
Ez nem igaz. A Cappuccinon a Yokohama ugyanilyenje (A048) volt, egyszer szakadó esőben mentem vele kb. 70 km-t, de csak ott volt gond, ahol vagy 10 centi víz állt az úton, egyébként teljesen használható volt, nem kellett vele 40-nel menni. Tény, hogy esőben jobb valami "vizes" mintázat, de nem kell meghalni akkor se, ha ilyen van az autón
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Ausztráliában csinált az ottani NCAP, és tényleg 3 csillagot kapott: link.
Szerk: a részletes jelentésben írják, hogy alapvetően egyben maradt az utascella, a lábtér fogyott el nagyon, meg a mellkas védelme nem a legjobb, de egy akkori kisautótól ez jó eredmény, egy F Astránál biztos jobb
Szerk2: mondjuk szerintem több, mint 15 éves alapokkal rendelkező autóknál (arra Wagon R-re épül, ami Japánban 98 óta elérhető) nem nagyon várható el bármiféle biztonság, plusz az előélete ismeretlen jobbára (ki tudja, hányszor volt törve, hogyan volt javítva), úgyhogy szerintem ez inkább csak önmegnyugtatás, hogy "biztonságos" autóm van...
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
a_tesz
Korrektor
válasz Kornel #31361 üzenetére
Nem is mondtam, hogy ezt mondtad, csak általában ez szokott lenni a legnagyobb érv. De sajnos az a helyzet, hogy marha drágák a nem túl régi Suzukik, mert egyrészt nem sok van belőlük, 2008 után rendesen visszaesett az eladás ugye, az a kevés, ami meg van, többségében ex-cégautó, szóval az a pár magánszemély eladó kis túlzással annyit kér érte, amennyit nem szégyell. Én is néztem 2010-es SX4-et, 1.6 GS 4WD, de hát 3,5-ért...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
A dízelbe nem 0W-30 az ajánlott eszerint? Egyébként a legtöbb modern turbós motorba a C2-t javasolják, üzemanyagtól függetlenül, pont a lebegtetés miatt, hogy annyi korom képződik.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Amivel én mentem a magyar bemutatókor, az csendben volt rossz úton is, és valahogy a belseje se tűnt fel, hogy recsegne, bár tény hogy nem nyomkodtam szét. De az biztos preparált autó volt, hogy valahogy kibírja a bemutatós hétvégét egyben
Másfelől a súlycsökkentés erről szól, fele olyan vastag anyagokból nem lesz minőségibb cucc, de én valahogy az előző Swift után nem éreztem olyan súlyosnak a visszalépést. Nem lehet, hogy a Sport egy fokkal jobb anyagokból készült, mint a simák?
A zajszinten egyébként menet közben én nem vettem észre, hogy olyan sok lenne, ebből a szempontból rendesen fájt a Cappuccinoba visszaülni utána. Pedig az értékesítő srác mondta is, hogy nagyon kihallani a háromhengerességét - gondoltam elviszem egy körre az enyémmel, aztán meglátjuk, hogy utána is úgy gondolja-e
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz venom8888 #33764 üzenetére
Bár se profi, se rajongó nem vagyok (ez utóbbit mondjuk nehezen hiszik el rólam 3 Suzukival itthon ), nagy hibája nincsen az autónak, amivel lukra lehetne futni. Ha megfelel, hogy nem sok csomagtere van, illetve a konkrét példány alacsony felszereltségű, ez eladásnál majd alacsonyabb árat, vagy nehezebb eladást jelenthet, akkor jó kis autó lehet. Ezekben az 1.2-es motor jóval takarékosabb, mint az ez előttiekben lévő 1.3, menni gyakorlatilag ugyanúgy tud, Euro 5 besorolású, szóval szmogriadóban is mehetsz vele, és ahogy néztem, a biztosítás se drága rájuk odakint.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
a_tesz
Korrektor
Nekem öt éve van fent ugyanaz a pár Bosoko, még mindig bírja, pedig kapja rendesen az ívet. Utcán alszik autó, nyáron sok a por, télen sokszor odafagy, de még mindig olyan, mint újkorában. Na jó, csalok, néha megtörlöm, amikor a benzinkúton szélvédőt mosok. Félek, ha le kéne cserélni, és vennék egy új ugyanolyat, már az se lenne olyan jó, pedig ilyen minőségért szívesen adnék többet is, mint 500 Ft/db (annyiért vettem anno, szerintem megérte ).
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz zweif911 #34652 üzenetére
Ismerősnek Renault dízelmotorral volt ilyen gondja, hogy gyorsításkor picit torpant, neki az lett a vége, hogy cserélni kellett a nagynyomású szivattyút. Van rajta egy nyomásszabályzó ha jól emlékszem, és annak volt valami gondja, de azt nem lehet külön cserélni.
Sajnos ezek a common-rail rendszerű dízelek már nem annyira egyszerűek, megfelelő élőadatos diagnosztikai eszköz nélkül sajnos csak vaktában lehet lövöldözni, hogy mi a baja. Általában a sarki/faluvégi Pista bácsi nem rendelkezik ilyesmivel, legfeljebb egy egyszerű hibakódolvasóval, és szentírásnak veszik az ez által kapott hibás alkatrészekre utaló kódokat. Ha az embernek szerencséje van, elsőre a hibás alkatrészt cserélik ki, de általában nem ez a jellemző.
A márkaszervizek többnyire rendelkeznek típusspecifikus eszközzel, de ettől függetlenül ők nem szeretnek ezzel sokáig bíbelődni, ezért inkább azt javasolnám, hogy valamilyen PSA klub vagy facebook-csoport által ajánlott szakemberhez vidd, ő vagy tudni fogja a hiba leírásából, hogy mi lehet a gond, vagy pedig rendelkezik a feltáráshoz szükséges eszközzel. Vagy az injektor.hu oldalon is vannak ilyen eseteket leíró cikkek, és ők tényleg foglalkoznak alapos hibafeltárással is, nyilván nem kevés pénzért, de ez sajnos ilyen.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Kornel #35140 üzenetére
Elég, de a turbós viszont jó móka. Direkt a Cappuccinoval mentem tesztvezetni, hogy minél inkább szembetűnő legyen a különbség (kis túlzással a Swiftemből már egy Ladába is felüdülés beszállni, olyan hangos meg lassú...), de így is mosolyogva szálltam ki, vissza is lehet keresni, mennyire megvett. Szóval ha az embernek van igénye egy kis mókára autózás közben, én mindenképp rábeszélném a turbósra. Azt viszont aláírom, hogy már az előző Swiftben is pozitív meglepetés volt az az 1.2, volt szerencsém hozzá egyszer bérautóként a saját helyett, meg előtte a bemutatásakor tesztautóként, és összecsengtek az emlékek és a négy napi használat tapasztalatai, teljesen élhető autó (leszámítva a csomagteret persze).
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz tboldi #36274 üzenetére
Én most innen rendeltem, szállítással nekem ez tűnt a legolcsóbbnak. Sajnos 6 év után elkezdett az éle leválni a mostani garnitúrának, úgyhogy kénytelen voltam újat keríteni
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz huszi.gyb #36920 üzenetére
Szia!
Facebookon érdemes valamelyik Suzukis csoportot megkeresned és csatlakoznod (Suzuki alkatrész csere-bere, Régi Swift Team), ezekben sokan hirdetnek, vagy jófogás, racing-bazar.hu esetleg még, ahol találhatsz. Ugyanitt kardánt is kereshetsz, de ha ötajtósod van, akkor akár még én is tudok adni neked, ha tényleg csak az hiányzik. Bár az fura nekem, hogy miért vették le, hiszen a hátsó hajtást le lehet kötni, ha azzal lenne a gond...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz zolnagy #38486 üzenetére
Ez a sok réteg nem a tartósságot szolgálja, csak a látványért felel. Ha utcán parkolsz, akkor majdnem mindegy, mit választasz, ha napon áll, kifakul, ha fa alatt árnyékban, rácsöpög a fáról minden, meg a madarak is jobban megtisztelik, egyiket se szereti a fényezés...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Szüleimnek van egy 2007-es Swiftje, az ugye még M13, én meg két éve béreltem egy hosszú hétvégére egy akkor egy éveset, az pedig K12 motoros volt. Én nem éreztem a dinamizmus hiányát az eggyel azelőttihez képest, ellenben a tempomat nagyon jól esett, hogy volt benne. Ráadásul az újabbnak a fogyasztása is sokkal jobb, egyszerűen nem akart túl sokat enni (autópálya óra szerint 140-nel 6,1 körül jött ki a tankolásból számolva, a régi azért nekünk inkább 7-et evett olyan tempónál). Ha sokat használod városban, ott még jelentősebb a különbség, úgyhogy szép apránként visszahozza az árkülönbözetet, főleg, ha beleszalad mondjuk évente 20 000 km, és később is többért tudsz kiszállni belőle.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Zoleee83 #38792 üzenetére
...és Szajo: Ezzel most lehet nem leszek népszerű, de ha ugyanazon autóból, hasonló üzemeltetési körülmények közt az egyik olaj leengedés után fekete, a másik szinte új, akkor a kettő közül az a jobb, amelyik feketébb, mivel jobban magában tartja a korom- és kopadékrészecskéket, ergo kevesebb lerakódást képez a motorban. Ha meg megég az olaj, akkor nem való az autóba, de valószínűleg a minősítése sem a motorhoz illő, szóval nem csoda, hogy rettenetes az állaga leengedéskor.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz dethroner #39415 üzenetére
Ha ez megnyugtat, a dedikált vízhőmérő is nagyjából ennyi tájékoztatást ad, mivel nem közvetlen az érzékelő adatait jeleníti meg, hanem az ECU vezérli, kb. 70-120 °C között középen áll a mutató, és jól is van ez így. Ez már a régi Swiftben is így működik.
Egy jól kalibrált 0-7 bar között mérő olajnyomásmérő sokkal hasznosabb lenne, ha az ember jót szeretne tenni a motorral.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz BigBlackDog #39442 üzenetére
Japánban már egy ideje elérhető egy komolyabb hibrid a Swiftből, ilyen Prius jellegű, szerintem azt hozzák Európába is.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison