Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz burgatshow #60074 üzenetére
Én ennél hallottam először 2008ban
[link] azóta mindenre ráhúzzák, a kanyonbarna crosstól hidegrázást kapok annyira visszataszító nekem, de aki arra mondja, hogy kolbászzsír, az életében nem sütött még jó házi kolbászt..ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qtya123
őstag
válasz burgatshow #60123 üzenetére
Igen, valószínűleg ez is eltérő, hogy mennyire használati eszköz és mennyire "élet munkája". Tőlünk fejlettebb országokban nem tudom milyen az arány, de az tény, hogy itthon sokan erőn felül vesznek 2 számmal nagyobb autót, hogy megmutassák, hogy ettől érezzék magukat valakinek, stb...
Mondjuk én pl nem szeretek túl sok pénzt tartani egy olyan eszközben, ami amortizálódik és bármikor össze is törhet. Ezért nálam elvi kérdés, hogy 6-7 havi bevételnél többet nem adok autóért, több pénzt nem vagyok hajlandó szánni rá. De ennek ellenére azért bosszant, ha kvázi hibátlan az autó és lesz rajta sérülés.
Ha már tele van 100 kavics felverődéssel és itt-ott lesz újabb hiba a fényezésen, akkor az már annyira nem érdekel.[ Szerkesztve ]
-
mefistofeles
addikt
válasz burgatshow #60147 üzenetére
Ezt már kitárgyaltuk, mindennek emelkedik az ára. De azért az emberi tudat könnyebben emészt meg egy 400 ft-os emelést (akárhány százalék) mint egy félmilliósat.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #60149 üzenetére
Hehh, én ma 799-ért vettem fél kilót a Sparban.
-
Moleman
addikt
válasz burgatshow #60203 üzenetére
Vagy csak el akarják hitetni veled.
A 2005-ös Almeránál is azt írta a service manual, hogy le kell venni a lökhárítót, hogy ki tudd venni a fényszórót. Én legalább ötször vettem ki a fényszórót, mindig lökhárítóbontás nélkül. -
félisten
válasz burgatshow #60216 üzenetére
Nem szükséges, halad ahogy halad. Lehet holnap délre lesz szélvédőm, ki tudja.
[ Szerkesztve ]
-
JSaN
addikt
válasz burgatshow #60239 üzenetére
Most mar en is kivancsi vagyok mennyit tankoltam elso alkalommal. Az elso tankolas blokjat bele tettem szerviz konyvbe, delutan meg nezem.
Steam profile: https://steamcommunity.com/id/1106198411061984/
-
Bossi
őstag
válasz burgatshow #60296 üzenetére
'ha nem jár a motor semmilyen folyadék keringetés nincs... Villany meghajtátos pumpáról hallott már? '
Halott, mert később írta is.... -
Janusz001
őstag
válasz burgatshow #60420 üzenetére
Van egyszer, ami rezegteti a kormányt, ha rámegyek pl a felező vonalra, ezt ki tudom kapcsolni a bal térdnél levő kapcsolóval. Akkor amit kérdeztem, a kormányon levő kapcsoló, mit is csinál pontosan?
-
félisten
-
Cunaja
addikt
válasz burgatshow #60568 üzenetére
Nem a korszerű technikával van bajom, hanem a megfelelő alkalmazás hiányával. Megy az autó és csak ül benne, de vezetni nem tud. Erre gondoltam. Szegényt nem tanították meg rendesen.
Most a száguldozást és az ittas vezetést, ne vegyük ide, mert az már magatartás és nem vezetési technika.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
mouzrr
őstag
válasz burgatshow #60822 üzenetére
Ahogy írod, km/l jelez ki csak összekevertem és rosszat írtam. Ez az érték 8-10 között mozog, ami 10-12 literes fogyasztás kb. 100 km-re vetítve.
Csoportokban és fórumokon olvasva sokaknak még klímával és alacsony fokozatban komolyabb gyorsításokkal sincs ilyen magas fogyasztásuk.
100km-t közelít a megtett távom és a kattanásig történő tankolás óta hamarosan eléri az 50%-ot a tank mutatója.
A lambda szonda egyébként eléggé újnak tűnik, nem piszkos és nincs elszíneződve sem.
Vásárlás előtt ezeket az értékeket mutatta a műszer:
-
dethroner
veterán
válasz burgatshow #60900 üzenetére
Állítólag 2003-2005 között gyártották 1,3-as motorral.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
hemaka
nagyúr
válasz burgatshow #60900 üzenetére
ja volt az swiftből, ignisből, wagonR-ből, nem volt az rossz, de nem érte meg a felárat a benzinessel szemben, meg utóbbi több ló is volt. Meg hát akkoriban a benzin se ennyibe került, hogy valakit érdekeljen az a 2-3literes fogyasztás különbség.
-
tboldi
nagyúr
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz burgatshow #60900 üzenetére
1,25 DDiS motorként keresd, létezett Ignis, Swift és WagonR is belőle.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz burgatshow #60923 üzenetére
Kíváncsi vagyok mi lesz. Ha így marad szerintem nem fog addig ársapka maradni, ameddig a kormány tervezte.
Már a MOL is eléggé elkezdett nyavajogni.Más:
Majdnem összetörtem az autó elejét. Miután már leparkoltam...
Az esetek 99%-ában én nem szoktam kéziféket húzni. Csak akkor, ha nagyon meredek helyen pakolok.
Arra meg csak most lettem figyelmes, hogy a Cross miután leállítom a motort és egyesbe rakás után leszállok a fékről, akkor centikkel nagyobbat mozdul be, mire a váltó "megfogja" mint az IS tette. Így mikor pár cm-re megálltam egy faltól egy kissé lejtős részén és leszálltam a fékről kb 1-2 mm-re került az orra attól, hogy neki érjen.Nagy mákom volt.
Ja, a hozzászólásommal remélem nem indul egy újabb 3 oldalas diskurzus, hogy ki húz kézit és ki nem.
Volt már ebből csörte, hogy jáááááj így nem jó mert feszül a mechanika, jáááááj. Aztán télen meg ment a vakarózás, hogy befagyott neki a dobfék, mert be volt húzva.
Ezeket a köröket most mellőzzük légyszi.[ Szerkesztve ]
-
ugri77
tag
válasz burgatshow #60975 üzenetére
Köszi.Igen.
A 2. Állás Szakaszos ablaktörlője , az.megy max intenzitással bármely gyűrű állásban.
Elromolhatott a gyűrű vagy a relé (ha nem számítógép vezérlésű) -
racerx
őstag
válasz burgatshow #60987 üzenetére
Nekem is előző. Én is összeprogramoztam, aztán vissza mert ugyan elindult lámpakapcsolásra, de utánna össze vissza működött. Nem teljesen értem hogy mért megy egyikben jól, másikba szarul az elvileg ugyanolyan szenzor, szoftvert.
-
Gyöször
senior tag
válasz burgatshow #61187 üzenetére
Én 49 egész valamennyitet tankoltam az eskrosszba 17ben 500 méterre a kereskedéstől. Rámszóltak, hogy nem a parkolóban kell bejáratni, ne ketyegtessük irány a kút. Jó, mondjuk alkudtam sokat :-)))
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
sagesz93
addikt
válasz burgatshow #61291 üzenetére
Lehet augusztusban gyártották!?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz burgatshow #61291 üzenetére
Mit ír arról a lámpáról a könyv? Az a feladat, nyilván nincs az olajteknő alján egy labor, de tudtommal ezeknek rugalmas olajcsere periódusa van, ha kéri akkor olajat kell cserélni benne, ennyi. Tudom, rém bosszantó. A legszebb hogyha most kicserélik az olajat és kell a gari akkor októberben ismét éves inspekciora kell menned.
Szép új világ...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
félisten
válasz burgatshow #61291 üzenetére
1 év vagy az adott, eltelt km, amelyik hamarabb bekövetkezik.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #61288 üzenetére
Én használtam már olajcseréhez, fékhez, futóműhöz, stb.
-
blakey
félisten
válasz burgatshow #61296 üzenetére
Nem októberben vetted az autót, az 1000-es "ránézés", esetleg volt olajcsere nem számít bele az éves szervizelésbe, kötelező átnézni és az olajcsere nem kötelező.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
dethroner
veterán
válasz burgatshow #61296 üzenetére
Én rugalmasan cserélem, 10 ezer km után. Swift 2019 októberi, van benne valamivel több mint 30 ezer, 3 olajcsere volt eddig. Se a km, se az életkor alapján nem kellene még ennyit cserélni. Citroen ugyanez, 20 ezer vagy 1 év lenne a gyár szerint, én inkább 10 ezer, ami 10 hónap alatt belement.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
blakey
félisten
válasz burgatshow #61301 üzenetére
Nem állítottam, hogy nem tudsz olvasni, de leírtam, hogy mi miatt lehetséges, ha kizárod azt, hogy km után kelljen cserélni akkor bizony augusztusban lehetett egy szerviz és azt veszi alapul. 3-5 km-rel vetted?
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
félisten
válasz burgatshow #61306 üzenetére
Olyannyira ajánlott, hogy nélküle nem kerül bele egy pecsét ami biztosítja, hogy garanciális. Legalábbis korábban így volt.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
félisten
válasz burgatshow #61313 üzenetére
A kereskedés extra garanciát és további kedvezményeket adhat, tehát hozzáköthető ami a szerződésben is benne van, szóval nem támadható. A gyár által biztosított garanciával nem biztos, hogy elégedett lennél, szóval ez olyan dolog amit nem érdemes "támadni", én 6 év garanciát kaptam, 3 évig nem kellett munkadíjat fizetnem, kaptam 2+1 év Assistance-t és vásárlásnál további kiegészítőket tudtam belealkudni az árba, szóval a "támadás" részemről nem lenne fair.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
ncc1701
veterán
válasz burgatshow #61316 üzenetére
A második olajcserénél jeleztem a márkaszervízben, h nyöszög valamelyik szilent jobb hátul (30ekm-ről beszélünk). Ekkor közölték, h az nem garanciális gond. Én arra számjtottam, h elnézést kérnek, és megcsinálják.
Na, innen a szerelő havernál van szervizelve a kocsi, be is pecsételi, ügyvédek szerint sem kötelező márkaszervízbe hordani a vasat a gari miatt. Én is nyugodtabb vagyok, mert egy profihoz viszem a vasat, nem egy alulfizetett alkalmazotthoz.[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz burgatshow #61329 üzenetére
..na azért azt a szervizben is nagyon jól tudják, h 30k-nál ilyen hiba igencsak valószínűtlen. Én az biztos, h rámenősebb lettem volna. Első körben a szervizvezetőt kóstoltam volna meg, ha az hatástalan akkor kilátásba helyezni a vásárlók könyvének tintával történő megszégyenítését, hova tovább a média meglátogatását ebben az ügyben, majd vinni jó hírüket szerte az országban. Hidd el, hatásos ez. Az is igaz, h mindezek után soha többet nem nyitnám rájuk az ajtót. Tudni kell ezekkel a parasztokkal bánni, tisztelet a nagyon kevés kivételnek! Sokan nagyon magas lovon ülnek.
Joe
-
ncc1701
veterán
válasz burgatshow #61329 üzenetére
Baromira nem érdekel. Én pont olyan ember vagyok, akik rohadtul vigyázok a kocsimra. Nem megyek gödörbe, ilyesmi, ez szimpla gyártási hiba, elvárom, h elnézést kérjenek, és csinálják meg. Azóta a szerelő haver mondott cifrábbakat is, és leesett, h a gyári gari lófaszt sem ér.
Elmagyaráztam nekik, h az előző cégautóm egy toyota yaris volt, az 13 éves koráig, 385ekm-ig volt nálam, végig márkaszervízben volt szervizelve, tegyék össze a matekot, szerintem anyagilag megérte volna egy 8eft-os szilentet kicserélni. Szög egyszerű a hűtsó futómű, ennél faékabb már csak egy trabant/lada. Nem egy 6 lengőkaros alu független mekperszon csoda. Most tessék, bukták a karbantartásból befolyó pénzeket. Ezt sztem méltányosságból is megcsinálhatták volna.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz burgatshow #61297 üzenetére
De bizony kell, és itt ismételten a kézikönyv "Rendszeres karbantartási utemterv " című fejezetére hívnám fel a figyelmet. Ír olyat hogyha 2 hónapja kapott friss olajat és szűrőket akkor nem kell 12honapnal cserélni? Segítek, nem. A garancia feltétele az éves inspekcio (direkt nem olajcseret írtam!) aztán gondolom saját hatáskörben eldonti a szerelő októberben hogy még nem kell cserélni akárcsak az én levegoszurom és pollenszurom esetében... Én dobattam le velük 11 hónapos és 1200km-t futott olajat, mert éves szerviz volt, úgy lecsereltek mint a huzat, én meg fáradhattam a kasszahoz fizetni... nem szivbajosak ne aggódj. De ha gari időn belül megkotlik a turbó vagy az EGR akkor rögtön azzal fogják kezdeni hogy járt e éves inspekcion az autó, és ott tenni fognak rá magasról hogy ki nullázott ki mit és mit nem, vagy hogy a rugalmas csereperiodus jelző mit írt ki. Októberben vetted át akkor a következő októberi dátummal kell pecsét, ha van oké ha nincs arra az ajtó.
Ez nem urban legend, ahogyan a rugalmas olajcsere sem, nézz utána, olajdoki is írt egy ilyen esetről a TC-re.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
mefistofeles
addikt
válasz burgatshow #61437 üzenetére
AZ a gáz, hogy totál hülyeség, hogy 8500 km-nél olajcserére visít hacsak nem a nagymama lábvizével jött ki a gyárból a motor! A szervizes srác is azt mondta, hogy ez a szervízidőszak eljövetelét jelzi, nem azt hogy szar az olaj! A kettő nem fedi egymást!
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
tboldi
nagyúr
-
dethroner
veterán
válasz burgatshow #61546 üzenetére
Ahogy most nézegetem, swift beszámolók leírásában csupán 3 LE. szerepel, szóval közel se akkora mint amit írsz. És a saját kézikönyvem szerint ennek az ISG-nek nem az a szerepe, hogy plusz teljesítményt adjon, hanem épp elenkezőleg. Gyorsításkor amikor besegít, akkor a benzinmotor teljesítményét visszafogja, ezáltal próbál fogyasztást csökkenteni.
Tehát nem hogy pluszt adni, inkább elveszA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #61555 üzenetére
A K12-es szopóbenzinhez kapcsolt rendszer emlékeim szerint mintha 12 V-os lenne csak, míg a K14-es Boosterjeté 48 V.
[ Szerkesztve ]
-
eami
addikt
válasz burgatshow #61580 üzenetére
ejj, így meghízott az s-cross? Nekem még 1150kg 140 LE
-
Qtya123
őstag
válasz burgatshow #61580 üzenetére
Nekem a matek úgy volt, hogy
- IS200: 1360 kg, 155 LE, 195 Nm, 9,5 s gyorsulás
- S-Cross: 1175 kg, 120 LE, 156 Nm 11 s gyorsulásA súly/le arány meg 8,7 és 9,8
Viszont ha odalépek, akkor sokkal lassabban pörög fel a fordulatszám a Crossnál, mint az IS-nél, érzésre nem mondanám, hogy csak 1.5 s különbség van a gyorsulásban.
Csalóka, mert az IS nagyon rövid áttétellel volt. GPS 150 km/h-nál 4300-at forgott 6-os váltóval. Cserébe 10.5 litert be is kért ekkor, pedig lényegesen jobb a légellenállása, mint a Crossnak.
A Cross 5-ös váltóval jóval kevesebbet forog 150-nél.Amit viszont nem értek, hogy miért gyorsul lényegesen jobban tempomatra. Ezt máshol is olvastam már. Megyek mondjuk 130-al 5-ben, padlózok és lényegesen lomhábban gyorsul, mintha a tempomaton nyomnék rá párat, vagy nyomnám be a res gombot, hogy visszagyorsuljon a beállított sebességre.
[ Szerkesztve ]
-
eami
addikt
válasz burgatshow #61586 üzenetére
automata is nehezebb lenne? vagy ez már a mild hybrid miatt?
-
Kuter
senior tag
válasz burgatshow #61643 üzenetére
És nem utolsó sorban az alkatrészen is nyer 40-50% hasznot. (Sógorom is autó szerelő , pl unixnál 50% kedvezményt kap az alkatrészekre ,de 100% áron adja tovább )
Mindhalálig Nvidia! mondta egy microelectronic engineer , vagy lehet hogy én?
-
simonjoe
senior tag
válasz burgatshow #61643 üzenetére
...az előbb írtam, de írom még 1x. A Szerelő is sokszor mellé rendel, ha meg neki kell intéznie, Ő sem hyperugrással kapja a csere alkatrészeket. Mindent meg lehet magyarázni, és ebben a szervizek nem fukarkodnak, talán jobban felvannak készülve verbális vonalon, mint a szakmain. Nem szól ez másról, csak a pénzről, bárhogy is kerülgetjük. Nem pusztán az autó értékesítésben van a pénz, az csak töredéke a szervizben beseperthez képest. Senkit nem szeretnék megsérteni, de ráadásul melegágya az "okosba" megoldásnak. Sajnos ezek tapasztalatok! Nem a valakitől hallottam, aki szintén hallotta valakitől történet.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz burgatshow #61647 üzenetére
..nem az a gond, h a királynak meg kell adni ami jár neki. Sokkal inkább az, h nagy pénzért xar munkát végeznek, vagy hova tovább a tudatlanságát Te fizeted ki, mert nem találja a hibát. Azt is tudom, h az autó pénzbe kerül, sőt ha jó gazdája vagy nem kevésbe. Ha meg kifizetsz egy szatyor pénzt akkor azért joggal várod az ellentételezést.
Ha nem éltem volna meg negatív dolgokat ezen a területen, akkor még lehetnék naiv is.Joe
-
Kuter
senior tag
válasz burgatshow #61646 üzenetére
Meg van a megfelelő szerelőm ,a sógorom .
Mindhalálig Nvidia! mondta egy microelectronic engineer , vagy lehet hogy én?
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #62315 üzenetére
Pedig én nem is vezettem még soha automatát, csak smkp-t és Renault Twizy-t.
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #62319 üzenetére
-
Brogyi
senior tag
válasz burgatshow #62319 üzenetére
Csak halkan kérdezem a kipörgésgátló az nem működik ilyenkor? Nehogy azt írd, hogy azzal nem lehet kijönni, mert az hülyeség. Régen lehet, hogy így volt de a mai masina másképp működik.
-
hemaka
nagyúr
válasz burgatshow #62328 üzenetére
CS M-es bmw-k is 2. seb. fokozatban launch controloznak, ha még nem üzemmeleg a gumi vagy taknyos az út.
Waze ezer éve tudja hol parkolsz, sőt meg is lehet osztani akivel csak szeretnéd, és még fizetni sem kell érte.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz burgatshow #62404 üzenetére
A mai napig vannak, akiket meglep mikor megtudják, hogy jééé a klímával hatékonyabban lehet párátlanítani?
Mondjuk manapság azért már szinte alap, hogy szélvédőre állított iránynál automatikusan kapcsol a klíma is, szóval lassan talán általánosan ismert dolog lesz.
Amúgy ahogy sokan nem értik itt (sőt egyesek kb hülyének néznek...) , hogy miért nem 0-24 klímázva behúzott nyakkal és ablakokkal ülök a bezárt bunkerben, úgy én sem értem, hogy emberek miként használják a lehúzott ablakot, hogy már lassan végtelen lista van írva arról, hogy mi jön be az ablakon, ha elkövetsz olyan eretnekséget, hogy le mered húzni, mint valami proli jobbágy.
Mint mondtam dugóban, hőségben, pályán nem. Viszont gyér városi forgalomban, illetve országúton lehúzott ablak mellett nem igazán értem, hogy mi az a sok dolog a mi bejön. A por biztosan nem. Nyilván, ha szembe jön valami nagy dög, mondjuk egy kombájn, ami lemászva az út szélére, nyomja fel a port, akkor nem full lehúzott ablakkal, közben kikönyökölve boldog mosollyal fogok elmenni mellette.
Bogár is nagyon ritkán, tippem szerint 3-4 alkalommal koppant a B oszlopon és jött be az utastérbe. Valahogy a 20 év vezetés alatt nem tapasztaltam olyan, hogy minden létező dolog be akart jönni és az életemet zavarni, ha le merészeltem akár egy mm-t is húzni az ablakot és megszakítani a szent és sérthetetlen prémium elzárt úriember életérzést a kis beablakozott konzervdobozomban. -
blakey
félisten
válasz burgatshow #62504 üzenetére
Szerintem sem gáz a "zenei minőség" (Vitara 2017), én is "féltem" a hangzástól, de első bekapcsolás és némi beállítás után, bőven a hallgatható kategória, nem recseg, nem torzít, eléggé jó a mély, közép és magas tartomány.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***