Új hozzászólás Aktív témák
-
blakey
titán
válasz laca891 #61668 üzenetére
Internetről, biztosítótól, stb.
* Eladó: iPhone 12 Mini (kék, 128GB) "https://tinyurl.com/58r6t64y", Apple Watch S7 (zöld, M/L) "https://tinyurl.com/mr2yup5b" * - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
ncc1701
veterán
válasz laca891 #63858 üzenetére
Nem öl meg az semmit, kicsit gondold át, ugyan, mi baja lenne 3-3500rpm üzemen? Olajnyomás van, olajos fém csúszik az olajos fémen,~nulla a kopás. És mivel megvan a megfelelő hőfok, ezért szépen kiég a motorolajból minden szemét, nem keletkezik annyi lerakódás, sőt, azok még le is égnek.
Ezt kicsit gondold át.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz laca891 #63860 üzenetére
És ez miért is öli a motort?
Víz és olaj teljesen bemelegedve, konstans teljesítmény, minden fix. Autópálya tempónál váltó és benzin/dízel függvényében a fordulat egy fix értéken lesz. Mondjuk vegyünk egy benzinest, forog 3600-at.
Ez miért is károsabb, mint a sok váltás, hőingadozás, nyomaték és fordulatszám, terhelés változás?
Igen, többet eszik, hiszen magasabb fordulat, több LE jön épp a motorból. De a nagyobb teljesítmény egyáltalán nem nagyobb elhasználódást jelent.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz laca891 #63860 üzenetére
OFF és dízel autóról írok most.
Volt egy 200km-es autópálya 110km/h tempóval 4.3l fogyi.
Volt egy egy agglomerációs kanyar országút-lakott területek váltakozva, 150km, a tempó forgalomtól függően max 100km/h, 6l a fogyi.
Ma volt egy 470km pálya többnyire 160km/h, 5,2l !
De, h itt maradjunk, a nejem Splash-e pályán folyamatos100-as tempónál 5l, agglomerációs közlekedés változó(50-100) forgalomfüggő sebességnél 5,4l.
Nem értelek! Pontosabban igen, ha séf, pedagógus stb. vagy, és ezt ne vedd se személyeskedésnek se sértésnek!![ Szerkesztve ]
Joe
-
ncc1701
veterán
válasz laca891 #63869 üzenetére
Én kb annyival szoktam a swifttel, mert a 840 kilót nem érzem biztonságosnak. Aztán nagyon ritkán van, h sietek, ekkor navi szerint 130+10%, ilyen üzemben tudok kitaposni belőle 5.2 litert. Amúgy ilyen 100 körül elvan 4-4.2 literrel. A vitara, meg úgy általában a suvok nem nagyon jók pályázni, bazi nagy a homlokfelületük, olyan a légellenállásuk kb, mint egy téglának.
Mivel cégautó ezért sajna nem a saját nagy dízelemmel megyek ilyen utakra. -
Qtya123
őstag
válasz laca891 #63868 üzenetére
Még mindig nem értem az összefüggést. 140 ló vs 120 ló Viatara.
Mi lesz a különbség 130-150 között? Az egyik bírja a másik nem? Hülyeség. A 120 lovasnak sem a szeme van kinyomva, nem az egekben van a fordulat, meleg minden, konstans terhelés. Tökmindegy, hogy mi a fogyasztásban a különbség, nem releváns a motor elhasználódás szempontjából. -
addikt
válasz laca891 #63903 üzenetére
Persze.
Nyilván különbséget kell tenni aközött, hogy mit lehet kisajtolni egy autóból és mi az ami ideális neki.
pl. sokan emlegetnek hihetetlen sebességeket a swiftel de szerintem hosszútávra a ~130, pont jó (én most 3-4 személlyel számoltam). Afelett már kissé erőlködés a dolog.[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
szabonagyur
félisten
válasz laca891 #63903 üzenetére
Ez netto hulyeseg reszedrol.. Off 83 LE autos is siman ment orakat 140-150 kozott megsem hullott szet 15 ev alatt. Okes tobbet fogyasztott de valamit valamiert.
Azt ne mond, hogy mindenkinek sportauto kellene 140-150 tempohoz.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
ncc1701
veterán
-
Gyöször
senior tag
válasz laca891 #68174 üzenetére
Sós út után bemegyek az udvarba, kikapom a mosót a garázsból:
1 gyors öblítés körben
Egy kör a habozó feltéttel
1 gyors öblítés körben meg aláhajolva
Pakolással 15 perc alatt megvan. Kocsi ettől tiszta sosem lenne, de a só talán nem annyira tud csámcsogni a gépen.Garázs nélkül nem érdemes, mert jégkockává fagy a kocsi.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz laca891 #69126 üzenetére
A totálkárból kétféle van:
1. GTK = gazdasági totálkár = nem éri meg megjavítani mert többe kerül a javitás mint a sérülésmentes autó piaci értékének a fele
2. teljes totálkár = olyan elem vagy olyan mértékben sérült, hogy az már nem javítható meg eredeti minőségéűre = a megjavított autó már nem tudná teljesíteni az alapvető közelekedés biztonsági normákat"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."