Új hozzászólás Aktív témák
-
Doory77
csendes tag
válasz Kornel #12163 üzenetére
Igen, ezek ellen a profik ellen ajánlottak mindenféle profi védelmet, mint motorzártól kezdve a beépített immon keresztül a riasztón át stb...Most már kb ott tartok h fogalmam sincs h mi lenne a legjobb megoldás Cascot természetesen kötök, már eleve úgy hozom el az autót. De alapból én is pontosan úgy gondoltam h azért 100 ezreket nem tudok és nem is szeretnék rákölteni. A piti tolvajokra szeretnék vmilyen szinten felkészülni a profi felteszi trélerre és már viszi, nem vacakol.
-
-
Cheesy
őstag
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12190 üzenetére
Egyébként mostanában ezek a 5 meg 7 év garanciák, tudjátok mennyi pénzben van? Csak egy átlagos szervizzel is számolva átlagban 25-30 ezer forint.... szép dolog hogy van garancia, de csak addig míg márkaszervizbe hordod.. ki lehet számolni mennyi pénzt hagysz ott a szervizben... és 1-1 márkánál/típusnál még rá is játszanak, ilyen esetben meg nem 30 hanem esetenként 50 ropi is van. Egy 100.000km-s nagy szerviz meg 80 alatt ritkán áll meg. Szóval jó a garancia, csak ha otthagyod egy komplett motor árát a szervizek alkalmával, nem biztos hogy jól jársz vele... azért a modern autók meg bármennyire is mondják egyes márkákról azért 5 év vagy 100.000 kilométert elmennek gond nélkül, na de 100e után
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12193 üzenetére
egyébként régen a G-s motorok mentek, utána az M13,15,16, jelenkor meg ugy K-s széria... am egyedül J20A meg J24A-s (vitara, amcsi SX4) szériáról olvastam ezt-azt, főleg külföldi fórumokban, de ott sem a megbízhatóság, hanem teljesítmény/fogyasztás arányról szólt a fáma...
Nekem az SX4-ben, M15A motor van VVT nélkül... szerintem a 99 paci elég, főleg hogy alul is van nyomaték.. a fogyi meg 6.7-től 7.7-ig 8 fölé csak pályán 150+ tempónál megy... nézegetve a motort/szerelési utasítást.... egyszerű mint a szög, és nem valami kihegyezett motor... Bár még alapvetően fiatal széria, de ezek is elfutnak 300+ ezret, érdemi motorgenerál nélkül... am az M13-ról olvastam hogy 270.000e km-nél szétszedték gyűrűzni, mert kicsit füstölt, bemérték a fő és a vezérműtengelyt mindegyik századon belül volt a tűrésben.
Nekem meg mivel VVT nincs a szelephézagot kell 150 ezrenként ellenőrizni, vezérműláncot meg soha, ehhez képest némelyik astrának, meg 60 e a csereperiódus... Azért ez kíváncsi lennék miért van? Ennyivel hülyébbek az Opelnál?.... azért nem hiszem...
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz Kornel #12195 üzenetére
Na persze mert ott sík hülyék vannak a tervezett alkatrész / motor élettartam meg csak egy kifejezés jelentés nélkül
Érdemes lenne taxis/ flottakezelös statisztikákat keresni az valamivel nagyobb merités mint márka fun szelektív hirolvasasbol származó megállapításai.
Mondom ezt úgy hogy Swift sedanunk van és nem félünk használniEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
xmad
őstag
válasz Kornel #12216 üzenetére
a facelift elötti az mit takar? hogy úy néz ki mint a legújabb? 2008-as a gép.
de nem az én kocsim, csak aki vette azt se tudta hogy kell váltó olajat cserélni benne.
és próbálok neki minnél több infót össze szedni neki hogy tudja mit mikor hogyan kell
de azt mondta nem az a legújabb van neki hanem az egyel régebbi. tehát gyanitom kinézetre ugyanolyan lehet mint a 2005 ös
-
addikt
válasz Kornel #12231 üzenetére
Hát a szerelőmnek volt ez a bomba ötlete, merthogy szivárgott az olaj. Elvileg megcsinálta a szivárgást, de ahhoz, hogy ellenőrizze, bizony le kellett mosatni a motort. Magamtól eszembe nem jutott volna.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
addikt
válasz Kornel #12233 üzenetére
Hát már nekem is tele a hócipőm. Azért váltottam szerelőt nemrég, mert a féket(!) nem volt képes megcsinálni (vagy nem akarta) az előző, azt mondta, hogy ez ilyen. Elvittem egy másikhoz, kiderült, hogy be volt rohadva a fékbetét (2x2 oldalon), meg kopott is, csoda, hogy még fogott. Ez a szerelő a féket megcsinálta. De ugyanez a szerelő mondta, hogy vigyem motormosásra Na mindegy, a probléma megoldódott, mert visszavittem a mosóba és kifújták a gyújtáselosztót.
Már a bringámnál is rájöttem, hogy jobb, ha magam szerelem, mert egy valamit megcsinálnak, kettő elromlik Rá kell szánni a betanulásra "elpazarolt" időt. Persze ez egy kocsinál nem feltétlenül kivitelezhető. A használatijában mondjuk le van írva minden, mit mikor kéne cserélni, de talán akkor nyitottam ki utoljára, mikor vettem (8 éve ).
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #12239 üzenetére
Én is így tudom. GL4 75w90-et tessék bele rakni. Én ilyet raktam bele.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12267 üzenetére
Ültetés nem fog semmit sem érni, oldalszéllel szemben, max annyit hogy nem billegtet annyira. De ha oldalról tolja az autót nem sokat érsz vele: ellenkormányzol
Egyébként két élű fegyver. Mert lehet alacsonyabb lesz, de felakadsz mindenre, másrészt sem a gátlók, sem szilentek nem igazán szeretik. Ideig óráig elmegy, de utána csörög csattogni fog az egész futómű. Nekem haverom H-astrája olyan hogy autópályán is hangokat ad, de hegyi utakon marha jó ,
csökken a rugóút, mondjuk egy erőteljes fékezésnél már lehet beleér valahova a kerékjáratba a kerék... azt is alaposan meg kell méregetni... Összességében szerintem nem éri meg az egész... mert nincs annyi pozitívuma mint negatívuma..
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12279 üzenetére
Jah de kérem akkor magának nem egy 2000-es SWIFt-je van !
Egyértelmű akkor a kissebb viszkó kell, még ha enne eszik is belőle!
Szerk: Illetve nem tudom, lehet csak feltételezem hogy minden szuzukit vezetőnek swiftje van, de nem áll messze a valóságtól ma MO.-on[ Szerkesztve ]
"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12283 üzenetére
Amíg az olajat nem eszi, emellett alacsony a fogyasztás, addig ezek a motorok "elpusztíthatatlanok".
Viszont a szelephézagot nézegetni kell, mivel sok csörgő-zörgő Swiftet hallottam a pirosban állni.
Igen, papírból van, de ha belegondolsz az ember ne arra a pár tized másodpercre vegyen öreg-autót amíg az összetörik körülötte .
A hibáiról még sokat nem tudok, hála az előző tulajnak a kasznim rozsdamentes! alulról-felülről, de a váltó ki van kopva. (vonóhorog+kopott kuplung=kopott váltó a pótkocsizás miatt)
Legutóbb a váltószimeringek és a jobb-külső csuklócserét ~ 8,5 ezerből megúsztam (Hozzáteszem a szinte új váltóolajat(még kuplungcserénél került bele) leszűrve visszaraktam..)"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12290 üzenetére
Szokványos nyári reggelen lemegyek és beindítom a motort, az már alapból legalább 10-15 fokon tartja az olajat. Ilyenkor minek nekem az hogy -20 fokon az az olaj tartja az alacsony viszkozítását?
Nem éri semmivel sem hamarabb ilyenkor, ezért is hívják ezeket az olajokat "többfokozatúnak", mert bár a tiéd alacsonyabb és magasabb hőmérsékleten is jobban tartja az optimális kenőanyag viszkozitást, de egyazon (MOST) szobahőmérsékleten (vagy az említett 10-15C-on) nincs nagy különbség köztük indításnál.
Na de nyugalom, hajlik a derekam a téli plusszkiadásra ..
A kuplungproblémámra még mindig nem tudtok valami megoldást? (Az újra szétszedését, és zsírozgatást kivéve.)"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12295 üzenetére
Akkor lekapom a szekrényről az extraszűz Bertolli-t és tolom bele !
Ki lesz próbálva, de egyenlőre a nyaralásomra se nagyon jut, nemhogy drágább olajra..
A tanksapka védő-lemez (kulcsos) nektek is zörög néha ha nekiütődik az ütközőjének belül?"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12307 üzenetére
Ja mert 2 ECU van az autóban, egy egyik a motorvezérlő a másik meg az utastér. Megtalálta a "címet" amivel ki lehet adni 1-2 utasítást.... azonban van egy bökkenő utólag vissza lehet olvasni dátumra pontosan mikor történt valami változás.... szal 0 kilométeresen már nem adom el , akinek van hozzá kütyü vagy elviszi eladáskor átvizsgálásra, simán lelövik hogy tekerve volt...
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12309 üzenetére
az a baj ezzel hogy vannak márkák pl BMW, AUDI stb akiknél "egységesek" ezek a címek. Szal pl az összes 2001 után gyártott autóból kiolvasható.
Azonban Suzukiéknál ez nem olyan egyszerű típus és motorszám függő milyen ECU van benne, de ha ez nem lenne elég akkor a feltöltött "program" verzió száma sem mindegy ami kb 3 havonta változik. Én mondjuk rájöttem az enyém kódjára, de egyáltalán nem biztos hogy az stimmelni fog másik autóhoz is, és azért nem volt egyszerű 2-3 hónap kisebb nagyobb megszakításokkal... ahhoz képest nem rossz hogy az üzemanyag szintjelző adatait kerestem...
-
hzsolee
őstag
válasz Kornel #12330 üzenetére
Ha-ha-ha. Mifelénk nem járnak bkk klímás buszok. Amúgy apósé volt a verda, amikor vették a nagy eszével nem kért bele klímát. Bezzeg a mostaniban már van neki....
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12334 üzenetére
Leírom, hogy is van ez az obd diagnosztika.
Mióta beköszöntött a filléres adapterek korszaka (elm327 mikrocsip, és annak koppintásai), androidra, meg pc-re egyre szaporodnak a programok.. az egyébként több ezer dolcsis jogdíjak, már több márkánál is nyílt titokká vált. Egyébként a speciális "gyári" diagnosztikáknak is van kínai negyed annyiba kerülő változatai.. pl Légzsákhoz, immobiliser, amivel már nem csak olvasni de írni is lehet...
A lényeg az pl itt van nekem androidra Torque scan, egy nagyon egyszerű program, végig kérdezgeti az összes lehetséges "címet" amire az autó válaszol hexadecimálisan, ez kb 2-3 óra, ha ez megvan és amire kaptál válasz, annak a címét lemented. Már csak arra kell rájönni mi lehet az az érték Am ez a legnehezebb, mert átváltani hexábol, decimálisra az csak egy dolog, dob egy ilyen számot: 16543 általában, van egy képlet osztod 256-al. majd megszorzod 100-al és megkapod százalékban az adatott értéket... feltéve ha tudod mi az. Ez amolyan reverse engineering, csak van mikor sehogy nem tudod értelmezni az adatot, akkor jön az benyomod a progit, vezetsz, aztán figyeled az adatokat... pl látom egy adat az istennek nem változik, rugdosod a gázpedált, kapcsolod a lámpákat, klímát, stb.. de akkor sem, akkor vagy statikus, vagy lassan változó adat lehet.. pl üzemanyagszint, vagy a fenn említett, km állás, de az is igaz nekem pl 3 van belőle, mert van 2 napi számláló is amit lehet nullázni... a végén kizárásos alapon csak az lehet... ha ez megvan meg értelmezni is tudod, akkor kicsit elemezgetni kell a kapott választ, mivel jön egy egész sor, van neki egy header: melyik CPU, majd az hogy kitől jött... aztán vannak "kapcsolók" amit ha hozzárittyentesz az általad kérdésként megfogalmazott üzihez, akkor az parancs lesz, az autó meg beveszi.... pl így lehet írogatni is elektronikát.
Am rohamosan fejlődik ez is, mivel pl a chiptuningosok szeretnék végre nem forrasztgatni az elektronikát, hanem benyomja a csatit, aztán csak felülírja az adatokat. Csak ehhez elszántnak kell lenni mert hosszadalmas dolog ez...
Pl: sx4-ben...
összesen 56 Db adatot lehet kiolvasni, ebből kapásból "szabvány" olyan 26, ezt egy mezei akármilyen progival kiolvasod, a többi 30 meg a klímához, utastérhez, meg mindenféle fesz értékhez tartozik. Pl klíma nyomása, hűtőventilátor bekapcsolva, fényszóró bekapcsolva stb..
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12336 üzenetére
igen.... mert a szervizkönyvben szerepel, mint paraméter, csak arra nem jöttem rá még hogy pontosan melyik.. A legolcsóbb "gyári" megoldás is 40E huf... ami inkább hasonlít egy ügyes kezű homméd cuccnak/programnak..
Egyébként az óratekergetésnek, nálunk van csak hatalmas hagyománya... Mert a vásárlók is rátesznek egy lapáttal.. A tolalcaron van egy cikksorozat egy nepper tollából
Volt olyan hogy áron alul adott el egy honda accordot, volt benne vagy 150e km... patika kívül belül... jön egy vásárló: itt valami gáz van mert túl jó ahhoz hogy ennyibe kerüljön...
A másik: van egy autó mittomén 170e km-el... legyen 2 millió az ára, nincs tekerve semmi, az is fasza állapotban... inkább megveszi 90e km-et futott autót 1,5 millióért.. mikor mindenki tudja hogy az tekerve volt/ki van ülve az ülés de jól mutat a 90e , az eladó is írja ilyen nincs... egyszerűen rákényszerítik az óratekergetésre az embereket...
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12338 üzenetére
0104-motor terhelés
0105-Hűtővíz
0106-üzemanyag korrekció rövid
0106-üzemanyag korrekció hosszú
010B-Szívócső abszolút nyomás
010C-Rpm
010D-Autó sebessége
010F-Beszívott levegő hőmérséklete
010E-előgyújtás
0110-MAF
0111-Fojtószelep pozíció
0114-lambda 1
0115-lambda 2
011F-Beindítás óta eltelt idő
0120-Mil lámpával megtett út
012C-EGR vezérelt
012E-EVAP
0131-Megtett út hibák törlése óta
0133- légköri nyomás
0142-ECU feszültés
0145-Abszolút terhelés
0145-relatív fojtószelep helyzet
0147-Abszolút fojtószelep helyzet
0149-Gázpedál heyzet D
014A-Gázpedál helyzet E
014C-Vezérelt fojtószelep helyzetEnnyit tudok egyenlőre, a többivel próbálkozom
Az üzemanyag szintjelző megállapításával kísérletezek, mert ha az meglenne, a fenti adatokból van komponens adat (amit az alap fedélzeti lcd kiír), párosítva a maradék üzemanyaggal, (torque) akkor ki lehetne számoltatni a még megtehető hatótávolságot, az utolsó 100 km alapján, esetleg az aktuális gázpedál pozició alapján, a legtöbb "prémium" autóban már benne van ez az opció...
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #12367 üzenetére
szóval legutóbbi fogyasztásom 4,93 liter lett, 768 km-t mentem, és még volt benne egy kicsi. (bp 100 km a többi országút.)
amit észrevettem, hogy 35 fok felett szinte alig eszik a kocsi, a pill. fogyasztás 4 körül van egyenletes tempóban 4-be 50-nél vagy 5-be 70-ig... ami nem rossz azért
most még kicsit játszok majd, a gumikat túlfújtam 2,4 barra, így a BC tankolás után nullázva 25 km alatt 4,0-át mutat eddig, amit el se hiszek megsasoltam a gumikat, nem tűnik úgy, hogy nagyon a közepén futna, majd meglátjuk a kopásnál.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mazda topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- DIGI kábel TV
- LEGO klub
- Autós topik
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND