Új hozzászólás Aktív témák
-
M_AND_Ms
addikt
válasz blakey #48974 üzenetére
A Vitaránál azért nincs gond, az ugyanolyan belső fólia kialakítás ellenére, mert ott az egész oldalablak egyben van és nincs a tükör melletti plusz keret...aminek a tövében mindig van lehetősége a víznek bemenni
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #48981 üzenetére
A Vitaráról tudok nyilatkozni max, a hátsó rendszámtábla ahogyan írtad orvosolható, de az is játszik - ha eléggé elvetemült vagy - hogy teszel az aljába is csavart. A kalaptartónál ki van spórolva pár gumibakocska, ha azok benne lennének nem zörögne hanem befeszülne. A műszerfal és az ajtókárpit dettó, több helyen lenne rögzítve (még 3-4 db patentel középen) akkor nem rázkódna -> nincsen zörgés.
Ezek mind az elspórolások, hogy a gyártásánál azt a pár csavart meg nehény patentet ne kelljen rákölteni, de akkor mondja azt a Suzuki h "emberek ez van, nekünk is van családunk - és igen népes és éhes..." - úgyhogy 50ezerrel drágább, cserébe nem zörög...
De tudod amikor beülltem hétvégén a havercsaj vatta új Q2-jébe és fapadban egy rohadt tolatókamera sincsen hozzá, nem parking assitant meg radar... és drágább mint a GLX Vitara... de egy nyomorult sávtartót vagy holttérfigyelőt se várjál, távolságtartó tempomat meg luxus... Cserébe elárulom hogy az is zörög a pösti utakon, de 4karikát tol maga előtt, úgyhogy annyiba is kerül. Aztán eszembe jutott amikor az Audiban voltam Győrben és a saját szememmel láttam hogy az itt-ott lógó műanyagokat önmetsző csavarral és akkus furóval hajtják vissza a vidám melósok a helyére és ez egy Q7 volt konkrétan...
Na ezek után akkor milyen olcsó autóról beszélünk? Kinek olcsó? Nekem vagy a gyárnak, mert qrvásul nem mind1...
U.I: Ezúton jegyezném meg hogy a műszerfal nekem sem zörög (kop-kop-kop), a kalaptartó csak akkor ha balhere vagyok és nem jól teszem vissza, illetve olyan főútvonalon amit máshol útnak sem mernek gúnyolni, vagy ott "már rég megették a törzsi vezetőt..." (Aranyosi Péter) pl M0, M3 kivezető jobb sáv, Könyves Kálmán körút, Váci út, stb. A rendszámtábla hála a zseniális ötletednek, már nem veri a fényezést, mert a filckorong csapódik hozzá amit a műanyag keret hátuljához ragasztottam... két oldalt és alul két helyen elég hogy csend legyen...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
válasz blakey #48997 üzenetére
Persze igazad van de az embernek vannak határai. Ha most a suzukikat kiveszed akkor már olyan magasságokban jár az autó ára (nálam használt nem játszik) ami nekem megfizethetetlen. Jövőre jön az új dacia sandero de gyaníthatóan simán verni fogja a suzuki árakat, más meg ebben a kategóriában nincs.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
addikt
-
[CS]Blade2
addikt
válasz blakey #49004 üzenetére
A tömeg is számít. 100 ló és 1000kg, mert az elég jó. 100 ló és 1300-1400kg, az már nem a legtutibb.
A Swift valami 865kg és 83 lóerő.
Az átlagos személyautó meg 1200kg körül van manapság. Ezek ált. valahol ott is vannak a 125 lóerő körül.Én Swift-et és Jazz-t nézegetek, de nem számolok vele, hogy a Jazz jobban menne a 102 lóval, mert 1073kg. (200Kg-val nehezebb.)
1102Kg-val és 75 lóval minden újabb autó legyorsul, ha menni akarok velük, akkor nekem pörgetni kell, tiltáson elváltogatni. Ezzel nem lenne baj, viszont, ha ki kell jönni valahonnan sűrű keresztforgalomba, akkor egy erősebb kisebb résbe is be tud jönni. Nekem nagyobb köz kell, mert idő mire kifordulok, és felveszem a tempót.
Van, amikor ház elől beugranak elém valami erősebb géppel, és már teszem a lábam a fékre, hogy én 50-el jövök, ő meg az előbb 0-val állt, kb. 30 lesz a sebessége a következő a másodpercben, de lósz*rt. Ahogy elém fordult, már 50-re gyorsult.1 lóerő 10kg-ra már élhető. A Swift tudja nagyjából.
-
-
blakey
titán
válasz blakey #49864 üzenetére
Semmivel sem látom rosszabbnak a mostani és én soha nem foglalkozom az akkuk állapotával, nem töltögetem, ha nem működik akkor csere, előző autómat 9 évesen gyári akkuval adtam el, tökéletesen működött, a mostani Exide-on sem látom egyelőre a problémát, 5 nap után is egyből indul, remélem így is marad. Ha meg nem akkor csere.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
őstag
válasz blakey #50026 üzenetére
amióta nálam van a Swift (2005, 1.3 benzin) 30k km óta vezetem a fogyasztást..
nyilván autópályán meg városban van egy érezhetően magasabb fogyi (múltkor lemértem, a pálya az kb 7,5L, 130-140-es tempóval), de nagy átlagban kb semmi nem számít, csak az időjáráslehet látni, hogy télen teljesen mindegy mit csinálok, hogy vezetek, hol hajtok, többet eszik (6,5+) - tavasszal lemegy akár 5,7-5.8 környékére is. Aztán nyáron jön a klímázás, ismét fel 6-7 közé körülményektől függően, ősszel ismét vissza 6 környékére, esetleg alá.
Szóval túlmisztifikálni nem nagyon érdemes a dolgot - másképp vezetünk, más utakon járunk. Viszont azt megjegyezném, hogy az előző tulajnál ugyanez az autó 0.02L-el fogyasztott kevesebbet 57k km alatt 1-2 tankolásból nagy következtetéseket nem érdemes levonni"... and I hope you have a great day!"
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #51337 üzenetére
Nálam a Renault-s kooperáció óta esett ki a pixisből...
Régen voltak a családban, X-trail-ek, Quasqai-ok (Mk1-2), Terrano2, Almera, Primera, Micra (az egyik sógorom szalonigazgató volt tizensokévig ), azokkal nem volt baj...
De akinek már Renault motoros Juke-ja lett, ő is hasonlókat mesélt, és azóta náluk a Kia Sportage a menő, a negyediket koptatják és még bírja, pedig a tanyára is azzal járnak ki dagonyázva...
Nem lett volna annó rossz döntés, de megmondom őszintén a Suzuki felé több volt a bizodalom, és akkor 5M-ért Juke-ot tudtunk volna venni, vagy rettentően fapad Quasqai-t beragadt készletből vagy 2 éveset amit beszámítottak... Nem mertem belevágni, mert nekem hosszútávú megoldás kellett. (A Duster is itt vérzett el, egyszerűen nem tudtam elhinni h 15+ év múlva is autó lesz, nem pénznyelő)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #51477 üzenetére
Én csak kézibe hordom, ugyanis én magam mosom le mosókesztyűvel itthon...
(biológiailag lebomló környezetre nem káros cuccaim vannak) 4 vödrös módszerrel szoktam mosni, nyáron ha csak por van rajta akkor 2 vödrös technikát alkalmazok. Még kísérletezek egy átalakított pumpás ablakmosóval, hátha sikerülne előáztató habot kicsiholnom belőle.
Nem csak a 2016 előttieket érinti:Sajnos ez egy ilyen sport, a japán autók fényezése egyébként sem olyan vastag, sérülékenyebb is. Nekem is lassan le kellene mosni, de sajnos az időjárás nem kedvez neki...
Legalább még szép a Tiéd, az enyémnek a két tükrét már legyalázták a parasztok...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #52322 üzenetére
Kicsit részleteznéd ha nem túl indiszkrét a kérés, mert keveslem. 4 évesen kell cserélni 3 szűrőt, motorolajat, váltóolajat, fékfolyadékot, gyertyákat. Ez nagyszerviznek hangzik és azért műszakival a 70 ajándék ár.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DIEGO15
őstag
válasz blakey #52336 üzenetére
Nem akarok beleszólni, de 2969Ft az csak az olaj ára. A cserét biztosan nem tartalmazza. Mellesleg 0,5 liter egy teljes cseréhez valószínűleg kevés is lenne. A modern autókban már nem elég csak leengedni a fékolajat és feltölteni a kiegyenlítőn keresztül. Lásd itt.
A gyertyáknál ugyanúgy megvan szabva hónapokban a csereperiódus, mint km-ben. Ez benne van a kezelésiben.
A motorolaj cserénél pedig szerintem alap, hogy légszűrőt is cserélni kell. Tudom, hogy a kezelési nem ezt írja, és a szervizek sem így járnak el, de azt is kicseréltettem volna, annak ellenére, hogy pár hónapja volt utoljára. Én a 10e km, vagy 1 év olajcsere párti vagyok (szűrőkkel együtt).
Hozzátenném, én a pollenszűrőt is fél évente cserélem. Mégiscsak az én egészségemet védi. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #52336 üzenetére
Jaj, ember ne már, nem lehetsz ennyire narcisztikus. A 4 éves szervizt én úgy dekodoltam hogy ami a kezelésiben van 48honap/60000km-nél azok mind cserélve voltak most, a valtoolaj meg a gyertya már el kerülte a figyelmem hogy tavaly cserélték, de írtad is, jogos.
A műszaki nekem legutóbb az Astran (csak betoltam az állomásra, semmi zsebbe móka) volt 2019-ben 26000 forint. Ez volt akkor a hivatalos árfolyam euro4-es autóra, ezt kivonva a 70-bol már nem sok budget maradt,ebből indultam ki, de akkor te ennek sem a teljes árát fizetted. Ha csak a standard olajcsere volt meg fékfolyadék csere, akkor simán jó ár, szerintem máshol is ennyire jönne ki. (nekem az 1 évesen cseréltek motorolajat, olajszűrőt meg pollenszurot és az volt kedvezménnyel 34k)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #52628 üzenetére
Igen, mintha itthon csak a Vitara S-t lehetett volna abban a színben rendelni, de ez nagyon szép szín, csak félek hogy a tolvajoknak is nagyon bejönne. Sajnos a facelift után eltűnt ez a szín.
Amit kint vezettem az a Hybrid volt, AllGrip GLX AT Panoráma, cérna cserélve kékre, műszerfalbetét is cserélve kékre (az ezüst), úgyhogy nagyon szép és kényelmes volt, fájó szívvel adtam vissza, mert szivesen elcseréltem volna rá az enyémet...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #52859 üzenetére
Ez megint egy érdekes téma, mert a motorolajat adalékolni kell ugye és lehet abban van a különbség... Mint ahogyan az összes benzinkút MOL olajat kapott évekig és helyben adalékolták. (az árversennyel ezt használják ki most is!)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #52995 üzenetére
De a Te gyerekeid nagyok, nekem nem fogja átlépni a 4 éves, nem tudja olyan magasra emelni a lábát, a mellkasáig kellene húznia a térdét, ezért többnyire én teszem be az ülésbe.
A pici meg ugye hordozóban jön, de az is úgy fér be hogyha a jobb első ülést előre tolom (0+ size 13kg-ig), tehát még egy felnőtt befér, de a térdei a kesztyűtartótól 5 centire lesznek. (tesztelve!) Úgyhogy sok dolog igaz amit a cikk írt, de vannak benne komoly ferdítések is, én legalábbis (biztosan nem vagyunk annyira ideális család mint a cikk írói) nem ezeket tapasztaltam..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #53011 üzenetére
Ezért IS lett lecserélve a régi kocsi, pedig szerettem. Ha belefért volna még évi 50rongy KGFB-re, akkor simán megtartom és szépen lassan rendbe rakom, de arra jutottunk hogy inkább költsük azt is az újra és kész. Egy pár évig elmókoltam volna vele mire rendbe rakom...
De alapvetően a családnak vettem a Vitarát, azért hogy komfortosabban és biztonságosabban utazzunk, mint a régivel. Nem mondom hogy ez a legjobb családi autó, de városban annak is megállja a helyét, csak a linkelt cikk kissé túlzó szerintem. Majd ha elég nagyok lesznek a gyerekek akkor foglalkozom a rendbetételével, de addig felesleges.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tomi5244
őstag
válasz blakey #53029 üzenetére
Ismerek olyat is, aki közel milliárdosként egy tizen éves qashqai-t hajt Isten tudja hány kilométterrel, lenne rá pénze lecserélni, de semmi igénye nincs rá. Én nem azt akartam mondani, hogy ez baj, pusztán érdekesség képp írtam le. Nem vagyunk egyformák, de tény, hogy az autó tulajok nagy többsége azért veszi a járgányt, hogy használja is. Ezért érdekes ilyen futásteljesítményeket olvasni.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #53029 üzenetére
Megy a "like", szerintem nincsen ilyen hogy "minek?", ha neki ez kell és megengedheti magának, akkor miért ne? Én sem szeretek dolgozni járni kocsival, mert egyrészt az emberi test A-ból B-be transzportálására a leggazdaságtalanabb megoldás az autó, másrészt meg a buszon lehet telefont tapizni és még a rendőr sem csap meg érte...
Sok ember azért vesz autót hogy a szomszéd lássa hogy van pénz lóvéra... Igaz a magyar autótulajok erős 60%-ának a hátsója kint van a gatyából és tiszteséges abronccsal felgumizni sem tudja, ezért is vannak olyan állapotban a 15 évesnél öregebb autók amilyenben, tisztelet a kivételnek.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Chereiose
addikt
válasz blakey #53401 üzenetére
Igen, mondhatjuk le van válva, csatolok 2 képet: [kerék feletti] [jobb első lámpa feletti]
Lehet kavicsfelverődés, mert talán úgy néz ki, de nekem gyanús, hogy ez így a mosóban vagy az időjárástól kb magától esik le vagy nem tudom, de pl. érdekes a 17 éves Vw Polomon szintén fekete metál ott nem találok ilyeneket, meg mondom hallottam a madártrutyitól függetlenül is, hogy ilyen a suzuki fényezése általában Meg hát eleve a japán autók fényezése vékonyabb tudtommal, na de ennyire..Egyébként én is mosom mindig ha valami van rajta, de kétlem, hogy ezt én okoztam volna mosóban meg nem is szoktam 1 cm-ről csapatni, meg akkor nem is így nézne ki hanem valahogy sugarasabb lenne vagy ilyesmi. -
Chereiose
addikt
válasz blakey #53407 üzenetére
Értem, köszi. Mivel engem eléggé zavarnak, ezért jó lenne eltüntetni, viszont én nem akarok gányolni, ezért valahova elvinném majd, csak nem tudom hova érdemes. A márkaszalonba/szervizbe nem viszem, mert ott legutóbb egy kicsi horpadást a hátsó ajtón, amit egy rávágódott ajtó okozott, 140k-ért csinálták meg, azért az húzós, ezért a pár mm-ért is elkérnének 100k körül gondolom. Kérdés, hogy pest megyében hova érdemes vinni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- iPhone topik
- Amazon Fire TV stick/box
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Milyen routert?
- Így építsd a billentyűzeted!
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Kés topik
- Mobil flotta- ajánló keresés belépéshez
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...