Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz batai15 #19037 üzenetére
Figyu ha van penz csere alkatreszekre es nem zavar a macera, ha neha valamit cserelni kell akkor csinald En amiota atestem a hondan egy komolyabb futomufelujitason (200k) azota mas szemmel nezem a dolgokat De hazudnek ha azt mondanam, hogy nekem nem tetszik! Nagyon bejon a nagy felni + ultetett auto stilus, de se penzem, se turelmem nincs hozza.
[ Szerkesztve ]
-
dudika10
veterán
válasz batai15 #19034 üzenetére
A régi swiftemen akkora különbség volt a gyári könnyűfém és az acél felnik közt (azonos méret, azonos gumik), hogy kinézet ide vagy oda, a könnyűfémet eladtam a fenébe.
Az anyósülésen az 50 kilót nagyon könnyedén meg lehet érezni egyébként a régi swiftben (és valszeg az újbbakban is, azokkal nincs elég tapasztalatom). Hát még kerekeken pár kilót?!
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
roberto211
őstag
válasz batai15 #19043 üzenetére
De mit csereljen normálisan stift II n az ember ? A semmit ? . Én még nem hallottam összefüggést stift II nagyobb felni es suru alkatreszcsere között... Mas gyártónál lehet igen.
Amúgy igen. Ha mar alapból van valami a futóművel ott mindegy h mit tesz ra az ember.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
dudika10
veterán
válasz batai15 #19041 üzenetére
A fogyasztás az egy dolog (bár a fél liter az kb. +10%, 10k kilométerenként ~20 000 forint), de a lomhaság na meg még inkább az úton való pattogás szerintem nagyon észrevehető.
És akkor még mindig csak arról vitatkozunk, hogy a nehezebb kerék mennyivel rosszabb, szó sem esett a nagyobb felni + peresebb gumi hátrányairól.szerk.:
Nézd mit találtam, csupa "szépet és jót" írnak a hasonló beavatkozásokról.
[link][ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Doze
aktív tag
válasz batai15 #19043 üzenetére
Ha neked tetszik, azt teszel a kocsi alá amit akarsz. Nem vita tárgya...
Viszont, az optikáért ezeket áldozod fel
Gumi (swift 4 esetében):
Mivel a gs-en gyárilag 185/60R15 gumi van ezt számoltam alapnak:
Ezeknek a váltóméretei R17 esetében: 205/45R17, +2.16% Nem az igazi, mert a valós 1:1 váltóméret 215/40R17 lenne. Az első esetben kb 30e/db, a második esetben legalább 35e/db/gumma...
Ezek kb középkategóriás abroncsárak. Ültetés legyen 50 guriga... de csak -40mm mert a fölött gátlókat kell cserélni. Ugyanis 50e km alatt még az új is kifekszik.
A felniket nem is számoltam.... legyen használtan egy normális 20k/db.
Ez úgy sacc per kb: 242.000 Ft. (-40mm-es ültetéssel, szarabb gumival).
Ezért a pénzért "szép" lesz, viszont kirázza a lelked+ráhajtasz egy útpadkára felnigörgőzés+rosszabb esetben kicsípi a gumi szélét és kuka.
Persze a te is gagyi swiftes akarsz lenni, akkor "igényesen" levágatsz a rugóból, meg veszel 15 éves lefutott "peresgumit" meg valami alessiót, aztán megvagy 100k-ból. Mint ahogy a legtöbb tuningverdán szoktam látni.
Persze, ha akarod csináld, de azzal számolj hogy ha igényes vagy magadra és az autódra akkor 300k, csak gagyisuzukis ne legyél mert annál égőbb nincs mikor tükörradiál a peresgumi, mert haver azt adta a szeméttelepről 10k-ért
[ Szerkesztve ]
-
-
dudika10
veterán
válasz batai15 #19051 üzenetére
Nem értem mit nem értesz. Leírtam a saját tapasztalataimat, szerintem/számomra nagyon sokat számít. Nem felfújom, ezt tapasztaltam. A totalcaron a szerző leírta a saját tapasztalatait.
Neked milyen tapasztalataid vannak a témában? (Az, hogy láttál már 17-es felnit II-es swiften, az nem tapasztalat.)Ültetésről hol beszéltem?
Szíved joga elkölteni az autó értékének harmadát arra, hogy mindezt rendesen megcsináld, vagy 100 000 forintért összemókolni. Csak véleményt nyilvánítottam a saját és mások tapasztalatára alapozva. Ez egy fórum, erre van.
Nem szoktam minden nyelvtani hibába belekötni, előfordul az emberrel, hogy valamit elgépel / rosszul ír, de az, hogy következetesen külön írsz mindent, amit egyébként egybe kéne, az nagyon zavaró.(#19054) roberto211: amellett, hogy rendkívül szofisztikált vitakultúrával rendelkezel, neked van bármi tapasztalatod a témában?
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Doze
aktív tag
válasz batai15 #19055 üzenetére
Nálam tudod hol kezdődne az igazi "tuning" mivel engem az optika nem érdekelt, vagyis persze érdekel. De inkább a menettulajdonságok aminek valóban is van hozadéka.
Dream list:
Futómű: D2 Racing RS gátlók, rugóval (sx4-hez való, semmi fúrás/faragás) Állítható keménység+ 36 fokozatban a magasság:
1.500 dollár ~~ 420.000FT
Felni: OZ superturismo GT 18 col:
95.000/db= 380.000Ft
Gumi: michelin pilot sport 3 225/45 r18
48.000/db=192.000Ft
No EZ tuning lenne a javából, nem csak optika
-
nagyúr
-
dnelb
veterán
válasz batai15 #19064 üzenetére
Azért nagy tévedésben vagy te 185/65/r15 meg 195/45/r17 között alapból nem 5k diffi van, hanem 14k per darab én is olyat akartam nyárra, de nem ér annyit. Sport lökhárító 60? HOL ? egész neten nem kapni de mindegy sport lámpák 40? egy normál angel eyes előre 60k, hátra 50.
-
-
dudika10
veterán
válasz batai15 #19061 üzenetére
Hogy én akarom a saját igazam beléd erőltetni?
Te írsz olyanokat, hogy a vágott rugó rendben van, a +20 kiló rugózatlan tömeg nem számít, egyszer kell megvenni a felnit és hasonlók. Ezeken csak mosolyogni tudok.
Bp-n egy nagyobb eső után nem látod a kátyút az úton, és máris dobhatod ki a gumit, a felnit meg viheted görgőztetni. Olyan 1.5 éve fordult ilyen elő velem, még csak nem is peres gumival, és a benzinkúton ahova félrehúzódtam, a sokadik pórul járt autós voltam aznap.Nem kaptad meg az önigazolást, és most a neked írt válaszokat érted folyamatosan félre, ezzel nem tudok mit kezdeni.
A linkelt autók közül csak a gyárival tudnál kimenni az utcánkból, a többi a fekvőrendőrökön úgy felfeküdne, mint a fene.
A helyesírásodba pedig azért kötök bele, mert katasztrofális (leírtam a saját tapasztalatimat, alátámasztottam egy autós online szaklap újságírójának tapasztalatával, Te pedig azt mondtad, hogy ez butaság... nem hiszem, hogy nekem kéne érvelnem). Központozás hiányos, egybe és különírás szabályait olyannyira figyelmen kívül hagyod, hogy még a toldalékot is külön írod néha... És ez itt nem arról szól, hogy telefonról gyorsan pötyögsz.
(#19059) roberto211: igen, én is így látom, hogy hablatyolsz össze-vissza.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
nagyúr
válasz batai15 #19070 üzenetére
195/45 r17 és 22k/db? Max nankangot meg falkent kapsz annyiért, egy normálisabb gumi, pl. hankook mindjárt 30k fölött van Én ugyan ezt járom most végig, kell nyárigumi + alufelni, 15-16" között vacilálok, de a 16"-ra csak a gumma 30k+ és ugye a 16" felni is drágább mint a 15"
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz batai15 #19070 üzenetére
16-os dunlopot vettem 28k/Db áron újonnan. Sport lökösre meg "kitűnni a tömegből" arra lenne eszed, de új gumit venni már nem..
Az ilyen mentalitástól a falra tudok mászni. Majd ha egy sima autót karban tudsz tartani normálisan és van elég pénzed erre-arra akkor ugrálhatsz. Amúgy meg vicc kategória a hótoló+nagyfelni, hátra nem akarsz egy kertipadot? , úgy ki fogsz tűnni a tömegből, hogy kb röhögni fognak rajtad.
-
roberto211
őstag
válasz batai15 #19082 üzenetére
Hátsó gti lökösöd akkor all jol ha levan porig ültetve.
Igy h ilyen magas olyan fura.
De ha leultetted ahogy olvastam akkor okViszont szerintem azt a vonóhorgot kapd le hatulrol ha nem vontatsz mert az csúnya viszont
Eleje jol nez ki viszont....
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
roberto211
őstag
válasz batai15 #19103 üzenetére
Jo ha lenne gyerekem elhiheted nem Swift sporttal veretnék az utakon. akkor s cross v vitara.
De nekem azert kene csak 3 ajtós mert egyrészt sportosabb kinézete van igy masik meg szebb sztem illetve nekem fölös lenne 5 ajtós mivel max 2 en szoktunk utazni ebbe is. Mármint a mostaniba.
Régen volt h 3an 4 en de mar megszuntettem a free taxi szolgáltatást.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
roberto211
őstag
válasz batai15 #19105 üzenetére
Csaladtagjaim nem mernek beülni mellem nagyon. Csak ha valami van autójukkal es lekell vinni valahova kénytelenek beülni De másnál nyilván bemernek igy előnyösebb persze.
Free taxit haverjaimra értettem. Régebben mikor megvolt jogsi ugye élveztem minden egyes kilometert jobban ugye mint ma , aztan örömmel vittem haza mindenkit ha mondtak. Na de mikor mindig lent volt a benzinmutatom idővel beszüntettem h akkor itt volt a vege.
Kocsira se tudott némelyik vigyázni. Egyik enni akart masik cigizni aztan véget vetettem neki.
Igy en meg neha masik haverom szokott jonni velem ide oda.
Általában egyedül.Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
roberto211
őstag
válasz batai15 #19107 üzenetére
Én is vigyázok. Nincs romokban tok jo allapotban van. Csak nem féltem.
3. Tiltás az mar 120 korul van. Akkor hosszú menet lehetett
Engem golfosok meg e36 316i compactok szoktak betalalni puntosok nem.
Regi szakadt golfok nem ellenfelek, mivel örülnek ha gurul egyáltalán , 316i nel meg 90 kornyekeig nyerő vagyok 100-110 fölött húz el mellettem. Ugye kicsivel nagyobb végsebessége meg nyomatéka. De városban nem ellenfél mivel ő 5 ezernel elfogy en meg akkor vagyok lendületben 6500ig. De most mar ritkábban adom a fejem ilEn baromsagokra csak ha látom h ilyen jampi ül benne aki direkt szivozik akkor
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
roberto211
őstag
válasz batai15 #19109 üzenetére
Nem szabad mar az ilyenekkel foglalkozni. Csak a benzint locsolod rajuk. De neha az a baj h veszélybe sodornak a jampisagukkal. Egyszer pont ezért szálltam ki egy touareqesre mert majdnem belemszaguldott hátul a baromja. Menekülni azt tudott de h autón kívül is ember legyen azt mar nem
Mindegy ... Fölös.
Amúgy 3 ajtós 2000-es , swiftet (1000-es). Mikor megvettem húzott szájjal vettem meg mert azt hittem h alig fog menni. Kinti amúgy ,Ausztriából hozták. Aztan ahogy bátrabb voltam ugye idők során probalgattam mit tud. Mindenki azt mondta nem fog menni blablabla. Mondom nem baj tanulni jo lesz.
Aztan azt vettem észre ahogy probalgattam h nem csak pörög hanem motorjahoz kepest megy is azert ha kellSokan mondjak h az ő ezresuk nem megy annyira vagy nem tudom. Ez ugye függ motor állapottól stb. De az is lehet h mivel ez kinti , valami másabb a motorban vagy nem tudom de ez csak feltetelezes. Tehat dinamikajaval megvagyok elégedve abszolút főleg ha lendületbe van. Előzni is merek vele ,mindent.
S azert mikor egy ezressel elhajtasz egy e36 compact mellett hiába szakítja a tuzfalat mert ugye Ő városban (persze ahol nincsennek sokan ) hamarabb elfogy olyankor felfigyelnek rad meg neked is egy elismeres valamilyen szinten.
Autopalyan meg en fogyok el hamarabb de ez ugye megint mas
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
roberto211
őstag
válasz batai15 #19112 üzenetére
Azt tudom . Egyszer egy 1.3 ast pont ezért nyomtam le 8v volt.
Lampahoz odaerkezek melle, sarganal ugye mar finomitgatom a gazt ez meg hallom h padlozik es ramnez. Mondom tuti meregetni akar . Igy is volt.
Kb 200 méteres szakasz volt vagy kicsit több.
Tolta a gazt mint az állat. En nem váltottam el , 1-es,2-es majdnem tiltás aztan szep lassan lehagytam. Bámult utana rendesen
De ez is régebben volt
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
dudika10
veterán
válasz batai15 #19115 üzenetére
3 ajtós, 1.3-as régi swiftet. Illetve most éppen egy 2015-ös Zafira Tourert (de a suzukit sokkal jobban szeretem), amíg vissza nem jön a szerelőtől a suzuki. Szétesett az új katalizátor (az előző is, azért kellett cserélni).
Bár nekem nincs külsőre annyira egyben ha közelről nézi valaki. Miután 2x félig lezúzták a hátsó és egyszer az első lökhárítót parkolóban (sosincs szerencsém a parkolással...), úgy döntöttem, hogy jó nekem, ha gyorskötegelő tartja egyben az autót...
Persze minden más rendben van rajta, mivel az autószerelés családban marad, a javítás is anyagköltségen megvan.(#19116) roberto211: az adott szakaszon 2 lámpa van, a piroson meg rendőr-mentő-tűzoltó-BMW mehet át. Az első 3 csak megkülönböztetőjelzéssel.
(#19118) kornelka: garis csere lesz, csak ezt még bárdiékkal is közölni kell holnap reggel.
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Halver
csendes tag
válasz batai15 #19143 üzenetére
"Nekem a hoki 67 lovas 8v swiftemen 14 colos lemez felni van 165 65 gumival."
Ott a gyári méret 155/70 R13, ha jól emlékezem.
Már a tied sem pontos váltóméret, 2,3 cm-rel nagyobb átmérőjű a gyáritól.Itt talán az furcsa, hogy egy gyárilag 165/75 R14 helyett akarsz feltenni R17-et.
-
roberto211
őstag
-
Kornel
veterán
válasz batai15 #19174 üzenetére
szerinted.
splash-em volt, 1.2 mocival vvt nélkül, 86 LE
12 sec a 0-100, semmivel nem lett lomhább, mint az 1.3, főleg a vvt-s 92 LE, mert az mar papiron is 11 sec...
cserébe 1 literrel kevesebbet kér, mint az 1.3mod: sőt... ha már a nyers adatoknál tartunk.
honnan is jön a kimutatható fogyasztáscsökkenés?
a k12b-nél a nagyobb furat/löket aránnyal sikerült elérni, hogy egyenletesebb legyen a nyomatékgörbe, ergo kisebb fordulaton rendelkezésre áll a max. nyomaték nagyja, ellenben a régi m13a-val, ahol pörgetni kell a mocit, hogy érdemi nyomatékod legyen.
tehát az alsó fordulatszám tartományban használhatóbb, élhetőbb lett.
ki lehet próbálni[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz batai15 #19182 üzenetére
Hát nem tudom. En nem ugy ismerem a Suzukit mint aki lomha ,fos motorokat gyártana
Biztos nem lesz olyan harapós mint pld regi stiftek de nem hiszem hogy forgalmi akadály lesz.Amúgy szebben fog járni mint a 3 hengeres stift
Állítólag addig csiszoltak,terveztek ,módosítottak a japan mérnökök amig nem lett szinte semmi rezonancia.
Tehat kiváncsi leszek ra bar először gondolom Indiába tolják a piacnak. Utana meg "átalakítják "valami európai verzsönre.En az uj swiftet várom ,hírek szerint turbós lesz. Illetve az IM-4 et.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Doze
aktív tag
válasz batai15 #19189 üzenetére
Engem meggyőzött az 1.2 tsi, szerintem marhára kényelmes motor, és azt 210 Nm nagyon érződik rajta konkrétan majd kétszeres mint a sima szívónak. 2500-tól megvan az a húzás érzés, mint mondjuk az sx4-ben 4000-től.
Fogyasztásbeli különbség nincs, olyan mint egy 1.5 1.6 motor, de jóval autózhatóbb és azzal is lehet 5.5-6 liter környékén etetni.
A hátrány valóban a technika része, meg az élettartam. De ez csak nekünk fillérba*ó magyaroknak fontos. A 100k kilométerrel vitatkoznék, a németeknél már ezerszám futnak a tsi-k és mégsem dőlt össze a világ, és alapvetően lassacskán 7+ évesek az első kisköbcentis verdák. 200-250k-t azért elfutnak mindenféle hiba nélkül. Most gondolj bele, újonnan veszel egy ilyen verdát, kit érdek hogy 300k-nál szétpereg a motorja?? az 15 év kb, addig 2x összetöröd, eladod, lecseréled stb. De az viszont tuti, hogy a tsi-ből nem lesz import verda mint az 1.9Tdi-ből, 1 millió kilométerrel
-
roberto211
őstag
válasz batai15 #19498 üzenetére
Papíron valóban nem de mivel így ragadt meg az emberekben mivel az mk4 Swift az ami teljes mértékben eltér a régitől ezért az emberekben Swift II maradt meg.
Mint ahogy az összes regi swiftet is egy kalap alá veszik.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
roberto211
őstag
válasz batai15 #19574 üzenetére
II swiftbe is elfér egy család.. Azaz szülők meg 1 gyerek.. Nem olyan kicsi az ..
sx4 1.6 ba jó.. De 1.5 vvt sem rossz..
Én következőnek sportra hajazok nagyon. Egyedül vagyok, vagy max ketten utazunk, fiatal vagyok, tetszik is, jó is.. Másra nincs szükségem.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
roberto211
őstag
válasz batai15 #19576 üzenetére
Na abból a 25 ből vonjál le 2x2-t. Annyi vagyok én.
Csomagtartója valóban kicsi, de arról volt szó,hogy elfér e egy család benne.. Csomagról már nem..
Hát ha a sss-t nézzük akkor nem feltétlen a legolcsóbb alternatíva.. Egy jobb sx4 árával van egy sávban.. De ennek ellenére szerintem a swift jobb választás. sx4 akkor jobb ha tényleg számít a hely..
Mercutio: Hát swiftbe valóban nem férnek el ezek... Babakocsi pláne nem, bár most már amilyen modern babakocsik vannak,hogy kb gyufásdobozra össze lehet hajtogatni.. Igaz megis kérik az árát..
De kissebb család kisebb csomagokkal elfér benne. Kíváncsi leszek új suzikra azok elvileg sokkal nagyobbak lesznek.. Na meg gondolom sokkal lomhábbak.[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
mirci18
addikt
válasz batai15 #19623 üzenetére
Wagon r-t nem is szántam tuning alapnak.
Nem is tuningoltam csak az arculatán változtattam.
A kettőnek semmi köze hozzá.
Pusztán annyit tettem hogy adtam egy kis egyéniséget az autónak hogy ne a 100 milliomodik kocka suzuki legyen az utakon.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH