Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
jó mondjuk abban is van ráció amit Kornél mond.
Tehát ha másabb kategóriában nézzük, hogy lehet venni 4-5éves VW-eket 3 misiért ~200K futással, akkor azoknál már jó eséllyel jönnek a több százezres javítások szép sorjában.
3 misivel meg már elég szépen be lehet lépni egy új suzukiba ,hogy alacsony marad a törlesztő és 10 év múlva is lesz ára, ellenben a 15éves VW-nek már kevesebb.
--------------
Szóval ember és élethelyzet függő a dolog, van aki inkább kifizet több pénzt, de ne félévente kelljen szervizbe vinni, meg pékekhez akik találgatóznak a drága alkatrészeknél.
-
Danex
addikt
érzed, hogy eléggé elsarkítod a dolgot, ahogy kornél is kicsit, ezért hoztam egy reálisabb példát (ez mondjuk kb pont saját példa).
Nekünk megérte azt, hogy néhány ezressel több legyen a havi törlesztő, mint sem 1-1 váratlan pillanatban bekövetkezzen egy több százezres lámpácska. Mint pl a váltóvezérlő 500ezerért, 3 héttel a garancia lejárta után.
Az emberek inkább kifizetnek havi szinten magasabb fix költséget, mint váratlan helyzetekben sok százezret.
-----------De mint írtam élethelyzet függő, aki még a lakásra spórol az nem drága újkocsiba fogja rakni a pénzét, ahogy arra, hogy a munkába 5km-re kocsival szeretnél menni is felesleges egy nagy és drága kocsi.
De akinek éppen van egy nagyobb összeg KP-ban és belefér a törlesztő annak valós alternatíva lehet egy új autó hitelre egy régebbi autó kp-val szemben.
Ehhez remélhetőleg mindenki elég nagy, hogy helyesen mérlegelje helyzetét.
-
Kornel
veterán
Jövő héten viszem az első ajtókat szigetelni és hangszórót berakatni.
Majd beszámolok róla.
A komplett autó szigetelése lenne 30k munkadíj.
Mondjuk anyag is kb. annyi, pontosan megkérdezem.
A többit már magamnak fogom csinálni, ott csak anyagdij lesz. (Hátsó ajtók, csomagtér, tető) -
Kornel
veterán
Ha visszaolvasol, azt írtam, hogy már most érdemes csak városba elektromos autóban gondolkozni.
Vegyes üzemben nem gondolom, hogy a tervezett élettartam előtt baja lenne a turbónak.Blakey: személy szerint annyit írtam, hogy a szívó motorokat az euro 7 normával ki fogják vezetni.
Sőt a dízelek 90%-át is.Nyilván a hybrid irány sokkal jobb lenne, de a turbós benzines (később részecske szűrővel majd euro 7-től) sokkal olcsóbb. Szívesebben ülnék egy hybrid atkinson ciklusú benzinmotoros autóban, de az 2x-ese újan árban, mint ez. A különbségből kétszer motort cserélek kompletten.
A turbó meg tényleg felhasználás mód és karbantartás függő.
Csak városi üzemben drasztikusan lerövidítve az olajcserét sem lesz baja, ahogy a gepkonyv is írja, városi vagy terepen való használat mellett 7500 km az olajcsere periódusa.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
-
Kornel
veterán
Rendben, hétvégén megpróbálok időt szakítani rá.
A végébe kalkuláld bele az eladási árat is, ami 8 év után az újnál a fele lesz, a 10 évesnél meg az új árának maximum 10%-a.Tehát ha egy gombóc Swiftet akarsz hasonlítani, akkor egy azonos kategóriájú mostani új swifthez hasonlítsd, ami 3,5M.
Almát az almával, körtét a körtével.Szóval hol vannak a 2M-rol induló SX4 Sedan árak???
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Igen, 18 évesen az új árának maximum 10%-at fogja érni.
Menj fel, keress egy 1999-es Swiftet, gyakorlatilag semmit sem érnek.
De lehet az Ford vagy bármi más is, nem olyan nehéz ezt belátni.Egy autó üzemeltetésénél ugyanúgy érdemes - sőt kell is - az értékcsökkenéssel is számolni.
Lehet érv az is, hogy 2-3 evenete autót cserelsz, amíg ugye viszonylagosan egy szűk ársávban mozog az adott modell, de ilyenkor pluszban számolhatsz az átírási költségekkel, és az éppen következő autó vásárlása utáni első nagyszerviz költségével, illetve a használt autó vásárlás során fennálló rizikó faktor növekedésével, több vétel esetén nagyobb eséllyel lesz hibás az autó. (Igen, a leggondosabb kiválasztás esetén is bele lehet futni rollerekbe)
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
1.2 szívó az 1.3 párja.
A 4M-s mostani GLX volt anno GS, de az is 3,2M felett volt 2008-ban újonnan.
Számolhatnánk reálértékben is, akkor az jönne ki, hogy igen olcsó a mostani 4M-s Swift.Mod: közben átírad, és ráköltötték mennyit is? (Optikan és tuningon kívül, de a kopókat és kötelezőket beleszámolva)
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Tehát ha 8 évig meglenne az új, és 3 évente ezt eljátszod, akkor 3 x 440k = 1.320k és akkor még nem futottál bele a 3 használt vétel során semmilyen aknába. Emelett nyugodtan számolhatsz futóműv is 8-10 éves autóknál, ha ráméretsz a lengéscsillapítókra ilyen korban, műszakin még átmennek, de a gyári értékeknek már a közelében sincsenek, a maradó talperő a gyári 60-65%-os első értékei helyett 45-50% körül van, a műszakin 40% a határ elől.
-
Kornel
veterán
Hallod mit nem értesz?
3 évente eladod az autót, és buksz 100k-t, azt írtad.
Akkor 8 év alatt 3 autót veszel, amin ezeket jó eséllyel mindig megcsinálod, ha 8-10 éves autót veszel.
Vagy mit értettem félre?
Esetleg a 3 év után marad a BKV?
Arról nem beszélve, hogy ezek tényleg csak alap karbantartások, és még mindig nem volt akna egyikben sem ebben az esetben.Ha meg megtartod 10 évig, akkor a végére az újkori árának a 10%-át fogja érni.
Mod:
60k egy komplett futómű?
LOL.
A 4 lengéscsillapító drágább, ami mondom minden 8-10 éves autóban cserés lenne a magyar utakon.8 év alatt egy mostani új Swift 4M helyett 2 M-t fog érni megkímélt karbantartott állapotban.
[ Szerkesztve ]
-
anonymus89
addikt
Szakalmetal.hu-n volt Sustina 4l 5W30 jó áron:
Emagon múlt héten volt akcióban haver rendelte:
Jaa igen ha tehetitek akkor igényeljetek Coop törzsvásárlói kártyát és elég sok kedvezmény jár termékkategóiránként.[ Szerkesztve ]
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
a_tesz
Korrektor
Nekem öt éve van fent ugyanaz a pár Bosoko, még mindig bírja, pedig kapja rendesen az ívet. Utcán alszik autó, nyáron sok a por, télen sokszor odafagy, de még mindig olyan, mint újkorában. Na jó, csalok, néha megtörlöm, amikor a benzinkúton szélvédőt mosok. Félek, ha le kéne cserélni, és vennék egy új ugyanolyat, már az se lenne olyan jó, pedig ilyen minőségért szívesen adnék többet is, mint 500 Ft/db (annyiért vettem anno, szerintem megérte ).
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
veterán
4 évszakost nézek 185/55R16-ban, nagyon korlátozott ott is a választék.
A 195-öt erősnek érzem az 5" széles felnireA Swift 2 az melyik, az első gombóc 2005-ből, vagy az 1989-es?
A kocsi csak januárban jön; az Ignis GL kereke 175/65R15, az nem drága. Viszont kell TPMS, ill. apámnak a 4 évszakos tökéletes lenne.
[ Szerkesztve ]
-
-
gerii
addikt
Jelentem 2 hónap után sem jött elő újra a p0420 hibakód a motorvezérlő szoftver frissítése után.
00-ról 03 verzióra lett frissítve, M16A.Automata váltós, most hosszabb ideig nem vált fel hidegen. 5 fok alatt 3km-ig pörög a motor, azután vált fel. Melegebb időben is később vált el mint eddig.
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz BC2 Okos otthoni megfigyelő kamera. Töredékáron.
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Braun BNT400 Digitális hőmérő
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek