Új hozzászólás Aktív témák
-
divot
veterán
Ja, ahogy azt Főkukac is írta: ennyit mutat a pillanatnyi fogyasztásmérő.
130-nál még nem pörög nagyon a motor, ott 8-9 között, de aztán ahogy mész tovább, úgy kúszik följebb, és tartós 170-nél beáll - úgy emlékszem - 11,2-re. De itt már ötödikben 5000-t pörög a motor, szóval érthető a dolog.
Majd egyszer megnézem, hogy mennyi az annyi, csak amikor ótópályán vagyok, általában sietek, így nincs időm piszmogni a méricskéléssel. És az eredmények hatására egyébként sem mennék lassabban.
[Szerkesztve] -
divot
veterán
Hát én már nagyon rég nem néztem fogyasztást, mert minek. Amióta rászoktam a magasabb fordulatszámtartományokra, úgy sem nálam lesz a legtakarékosabb adat.
Egyébként amikor eleinte nagyon finoman mendegéltünk, amúgy öregecskedően, akkoriban tényleg ki tudott jönni az átlag (fele város, fele országút) még 7 liter alá is. De ehhez tényleg nagyon anti-Swiftesen kellett vezetni. -
nagyúr
könyörgöm, haggyad már ezt a nyomatékgörbét, mert sikítok!
a nyomatékgörbének semmi köze az autópályás fogyasztáshoz...
---------------------------------
nem értem a problémádat. 130 fölött minden autónak exponenciálisan kezd nőni a légellenállása, és így a fogyasztása. Ajánlom, hogy próbáld ki egyszer : teletank, 200 km autópálya 100-zal, új tankolás, fogyasztás lemérése,
majd ugyanúgy visszafele 160. tanjkolás, fogyasztás mérése. meg fogsz lepődni, minimum másfélszer annyi lesz az érték.
egyébként értelemszerűen egy kisautót nem arra terveztek, hogy 160-170-nel menjenek vele, bár azt is lehet. csak hát egy kisautó nem olyan áramvonalas, mint egy sedan, ezért nagy sebességnél jóval többet fogyaszt.
Ui. a BMW 190-es tempónál 15 literes pillanatnyi fogyasztást ír ki.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Sytex
tag
És szerinted a nyomatékgörbét azért ''csinálják'' olyanra amilyen, hogy figyelembe veszik, hogy hol fogják használni a kocsit??? Na meg azt csak úgy ''csinálják''!!!
A nyomatékgörbe úgy jön ki hogy elkezdik fejleszteni a computerbe a programot, felprogramozzák hogy melyik szenzor, milyen értékénél, mennyi benzint, mekkora előgyújtásszöggel kell beadni/elégetni. Igy kapsz egy faxa bivaly erős programot. Aztán elkezdik méregetni mindenféle terhelésnél, mindenféle fordulaton a kibocsájtott gáz összetételét. És mivel mindenféle Euro2/3/4/5/6/7 szabványoknak meg kell feleni, utána belekerülnek az un. Eco programok/tiltások. Így szépen zuhan lefele a teljesítmény és a nyomaték görbe bizonyos részeken. (Kevesebb füst akkor van ha kevesebb a benzin,ha kevesebb a benzin akkor kisebb a teljesítmény, ez örök szabály, még a mai agyoncumputerizát mai autóknál is így van) Ennek a végeredménye lesz az a motor/computer amit te megveszel az autódba.
Összefoglalva: Nem olyan a nyomatékgörbe, hogy ez város kocsi lesz akkor ilyet írunk bele, ez száguldozós, akkor ebbe ilyet.
UI: Korábban már leírtam: én se szólok bele a női dolgokba, mert nem értek hozzá.
UUI: Bocs a hosszúságért!
UUUI: Tele van biztos elgépeléssel, ezért is bocs!
UUUUI: Tildy, nem leugatni akarlak, csak azt szeretném hogy tisztán lásd ezeket a dolgokat, én ne tévhitekben élj!- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?
-
spirit007
senior tag
Szegény Tildy ...
Komolyan mondom egy biztos : van fantáziád !
Tudom , pusztán szócséplés és nálad eddig sem használt , de először bizonyos tapasztalatra kéne szer tenned és utána okoskoni .
Addig csak annyit érnek a hozzászólásaid , mint amikor az óvodások beszélgetnek a homokozóban az orgazmusról . -
hobizoli
nagyúr
Pont a ilyen ide-oda valtozo sebesseggel nem lehet ilyen ''alomfogysztast'' elerni, ugyanaz a story, mint varosi kozlekedes, lassulas-gyorsitas-lassulas-gyorsitas es ez tobb energiaba kerul, mint egy valoban konstans sebesseg...az energiahordozo pedig a benzin.
A szivo benzines motor fajlagos uzemanyagfogyasztasa legrosszabb(!) a ma hasznalt belso egesu motorok kozul, ennel kerul a legkisebb teljesitmeny valtozas is a legtobb energiaba.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
Sytex
tag
Tudsz olvasni?
Leirtam hogy azért mert ''ilyenre sikerült'' a programja a környezetvédelmi normák szerint. Amugy mutass már egy (széria) autót ami alacsony fordulaton is ugy húz mint fennt.
De ha nagyon bele akarsz mélyedni tessék, így megy ez kis fordulaton:
A levegőt érzékelő szenzor kevés szívóhatást érzékel (MAP vagy MAF szenzor, attól függ melyik motortípusról beszélünk), tehát a computer tudja hogy kevés levegőt kap a motor.
A gyújtás jeladó beadja a computernek hogy kicsi a fordulat. Ezért kevés benzint ad a motornak (lásd előző hozzászólásom, ha nincs benzin, nincs teléjesítmény), egyrészt mert ha sokat kapna akkor megfulladna a motor, másrészt mert a kevés levegő/sok benzin túlzott károsanyagkibocsájtáshoz vezet.
Ilyenkor még annyi módosulás lehet, hogy ha a TPS szenzor (gázpedálszenzor) érzékeli hogy padlót nyomsz, akkor az előgyújtásszöget megnöveli, így jobb lesz az égés, és hamarabb tudod feltornázni magasabb fordulatra.
Ezt legjobb eddigi ismereteim alapján írtam le, ha valaki jobban tudja nálam akkor megköszönöm ha kijavít!- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?
-
bobsys
addikt
Azért amit az előbb Sytex elmagyarázott neked. Mert így jött ki a nyomaték. Nem minden azonos hengerűrtartalmú autónak ua. az adatai. Ráadásul a swift már újabb normákat is teljesít míg a tietek nem.
Áááááááááááá, szeva raczger: a kérdésedre elmondom a választ ha végre te is válaszolsz és nem tűnsz el megint 1-2 napra. Szal akkor, hogy is van ez a ''mindent én veszek magamnak'' ?
szerk: azért sytex gondolj bele, elsüllyed ez a szarfos verda a vízben, dob ki kurva gyorsan a tiedet is és vegyél vmi mást (este be is mutatom az enyémnek a 25kilós Samu kalapácsunkat ). Raczger kollega biztos tud ajánlani vmi fain autót, mert ott van a témában, hisz már 4 évesen látott WagonR-t
[Szerkesztve]Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
divot
veterán
Tildy, szerinten valami egészen torz kép van a fejetekben erről az egész ügyről. Nem tudom, hogy mennyi az Accent gyorsulása, de valószínűleg csak tizedmásodpercek lehetnek a két autó között.
Szerk: ha itt szétnézel [link], akkor láthatod, hogy gyárilag rosszabb adatok vannak megadva, mint a Swiftnél. (Az enyémre 11s-t ad meg a gyár.)
[Szerkesztve] -
bobsys
addikt
Na látod. A tied 80ig megy kettőben, tehát 70környékén nyomod a 3ast, én akkor még 2ben felmegyek 90-95ig és ott váltok. És utánna már csak a féklámpámat látjátok (nem szivatásból mondom). Fogyasztás: nem emlékszem a tietek mennyit eszik, de az enyém az 1.6-os motorral ha taposom mint az állat (erős versenyzési kényszer mindenkivel, mindenhol) akkor 8 literre jön ki.
busman köszönöm az elsimerő szavakat , szegény srác már megint elhúzott és másik topicban próbál szerencsét [link] (miért vezet mindenki úgy mint egy állat)
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
burgatshow
veterán
azért nem ad akkor nyomatékot egy kisebb motor mint a nagyobbak, mert eleve kicsik és nagyon kell őket pörgetni. Nekünk is egy Daewoo Tacumánk van amiben gyárilag egy 1600-os (106 póni) motor van a kocsi 1440 kg-os önsúlyához. Megy meg minden, de ha gyorsulni akarsz vele, akkor sajna 3500 fölé kell pörgetni. És én itt mondtam azt, hogy egy 2000-es mocival kicsit dinamikusabb lenne.
3500 alatt csak elindul de nagyon lassan. Olyan királyosan lomha Amit nem túlzottan kedvelek előzésnél...
Ha 100-as tempónál előzni akarok, akkor bizony vissza kell váltanom 4-esbe hogy (esetenként 3-asba) hogy elkezdjen a kocsi húzni.
Főleg, hogy a teljes nyomatékát 5200-őn adja le...
Szerk: múltkor elég neccesen kellett átmennem egy 4 sávos kereszteződésen, a kamionok meg csak özönlöttek, éljen mondom akkor padló, olyan jól elkezdett húzni, hogy a 4-ik sávban már a computer elvette a gázt mert 6500-re kihajtottam. Előszőr frankón megijedtem mert olyan hirtelen és brutális módon elkezdett lassulni, hog azt hittem valami gáz van.
De átértem.
[Szerkesztve] -
divot
veterán
-
divot
veterán
Én meg láttam egyszer egy Porsche-t lerobbanva, és mégsem ábrándultam ki a márkából.
A Superb az egyik legjobb ár/érték arányú autó, de a 6-os Mazda és az új Civic jobban tetszik. Persze ha majd két-három év múlva váltunk, akkor már a csomagtartóméret lesz az egyik legfontosabb szempont. -
divot
veterán
Túl drága - 3,5 millió.
Nem a Swift kicsi, hanem rossz babakocsit vettünk. Illetve nem rosszat, csak nem voltunk elég figyelmesek: olyat kellett volna választanunk, aminek kisebbek a kerekei, mert azt jobban össze lehet csukni.
(Egyébként nem értem, mi ez az állandósult Swift-ellenesség. Nem tetszik, oké, de hogy minden egyes hozzászólásodban a Swifthez képest határozod meg az épp tárgyalt autót, az már beteges. ) -
róland
veterán
Nyertem, gyári próbaautóról készült képek. Magyarul, nem a végleges változat látható rajta, a dizájnelemek még sokat változnak, mire a szalonba kerül az autó. Pontosabban, nem is az eredeti dizájn szerint van elkészítve, hanem kapott egy próba karosszériát, hogy a motor, futómű, stb. valós körülmények között tesztelhető legyen.
Szerk.: Minden gyár gyárt ilyen változatot egy-egy új típus elkészítésekor, BMW ilyen autói pl. nagyon messze állnak a valós formától.
[Szerkesztve]http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
divot
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Notebook hibák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Házimozi belépő szinten
- Autós topik
- Evil Snowman: Egér bemutató - Keychron M1 Wireless
- iPhone topik
- Hobby rádiós topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...