Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Brogyi #49743 üzenetére
Nem én fogom csinálni, hanem akkumulátoros szakbolt. Kollégának megköszöntem a felajánlást, bármikor lehet helyzet amikor kellhet ilyen segítség de alapban áru kapcsolnék a bolttal (náluk veszek jót, és kérem hogy rakják be) ha sikerül. Most majd rákérdezek hogy be tudja-e úgy rakni hogy közben backup akksi is legyen.
-
csiga8
senior tag
válasz Brogyi #49734 üzenetére
No, akkor én mint suttyó
2011-es B7 Passat 2.0 CRTD Az Exide AGM akku most 3 éves, de már csak 49Ah és 600A (EN) az indító árama. ( Hosszú történet, egyszer 6 hónapot állt az autó kényszerből, 0-ra lemerült akkuval, egyszer 2 hónapot állt, ahol bikázva indították, úgy jött haza. Ezt se nagyon köszönte meg az akku..)
Lényeg, hogy OBD-val átállítottam normál akkura a Passatot ( nem sokat változott, de valamivel keveseb feszültséggel tölt) A Start-stop indítás után kikapcsolva.
A töltő feszültséget ( nagy ritkán én szoktam nézni) ilyen szivargyójtóba tehető feszültség mérővel nézem menet közben : [link] Pontatlan, de következetesen kb 0.07V-al többet mér.
Átállítva normál akkura télen, ilyenkor 14,8-14,9V-ról indul és 14,5V-ig megy vissza, nyáron 14,7-ről indul és 14,4V-ig visszamegy. Kb az +10 C fok a határ.
Nemrég kapott egy Electric Power Gold 77Ah akkut. [link] Nem drága, ha megöli, na bumm. Ha nem, működik a dolog, DE tegyük hozzá, ritkán van használva az autó. Ott lóg madzagon ( csepptöltőn) és porosodik. ( hosszú történet, ne menjünk bele, asszony hülyesége...)
Nem sok, tán 1.000 km-t ment vele az autó. Kíváncsi leszek mikor nyírja ki HA kinyírja.
Olyan 0 C fokig hallhatóan sokkal jobban teker, mint a kétszer feltámasztott Exide, de a mínuszokban azért gyengül. Ha töltőn van, ha nincs...Ha kibírja a 3 évet ilyen használat mellett ( szerintem igen), akkor nem is lesz benne AGM benne többet
-
őstag
válasz Brogyi #49836 üzenetére
De Exide volt, és a halott az túlzás de most már nem bírt ki egy sok rövid utas karácsonyi előtti hétvégét ( a végén vasárnap este volt még 1 db 1 méterrel arrébb állás is hogy feleségem autója is a ház elé tudjon állni). Hétfő reggel éppen de nem indult be. Rásegítéssel beindítva kicsit hosszabb utakon járva még indult utána. De nekem ez nem volt elég ezért cseréltem.
-
csiga8
senior tag
válasz Brogyi #49931 üzenetére
Jó'van na! Rég volt benzines autóm, és még az is kézi szivatós.
Elszoktam tőle. Meg a közel 100 lovas Fazerem se eszik ennyit, ha 190-es nyéltempóval megyek vele, akkor sem...
Úgy vettem meg a Swiftet, hogy 4,7L az átlagfogyasztása. Másodállásba buszsofőr az ember, ( munkatársam) ő azt mondta, hogy a 80 km/h-t szereti a Swift. A nyári gumijai ( igaz kukák már) azok gyári méretűek, de most a téliek vannak fenn, amik nagyobbak.
Hirtelen nem tudtam, hogy most akkor rossz az autó, vagy hazudott.
Ezek szerint egyik sem.Ennek örülök.
Szoknom kell a benzines világot, 4 dízel járgány van a családban...
Egyébként beszarás, de kedvelem. Kicsit retró, mint a II Golfom( 1.6 TD)
A váltóját nézem majd meg, olyan érzetre, mintha kopott lenne a kulissza.
No meg a fékcsövek... Azt látom előre, hogy egy egész napos orális szex lesz.
( Bammeg a helyi szerelő sem vállalta, azt mondta "női munka" a 2 hátramenő fékcsővek cseréje)
-
Roxbury
őstag
válasz Brogyi #50450 üzenetére
Nevet nem írok a későbbi pereskedés elkerülése végett, de Móron a Major utca végén van valami.
Egy kis suttyó gyereknek osztották ki a melót, ő vitte be a kocsit. A gárdonyi Rewopro-s srác mondta, hogy hátul 100%, hogy nem légtelenitette le anno a kis suttyó a féket, annyire be voltak rohadva a csavarok. Ezek szerint a fékcsövek is meghaladták a képességeit.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Gyöször
senior tag
válasz Brogyi #50471 üzenetére
Nekem nem jelzett sose semmit. Mindig 2-3 héttel később vittem mint előző évben garis szervízre. Most meg aug helyett októberben cseréltem le itthon az olajat mert covid miatt nem mentünk sehová és volt benne valami 4800 km. A műszerfalban benyomtam neki, hogy reset nemtom mi lesz idén október után, most is kicsit tovább fogom tolni ahogy elnézem.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brogyi #50471 üzenetére
Én sosem megyek vele annyit, előbb cseréltetem... legutóbb 10 hónap 17 napot volt benne az olaj és 1800km-t futott vele.
@Gyöször: Azzal mindig ki tudod resetelni, ha nem cseréltél olajat akkor is... Semmi sem ellenőrzi, annyi történik h figyeli az eltelt időt és a megtett km-t, bár állítólag valamilyen módszerrel nézi az olaj minőségét, de ezt is csak a totalcar-on olvastam.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz Brogyi #50835 üzenetére
Ja persze, alap, hogy rá kell nézni. Poros tetejű akksit nem veszek meg. Olyan boltból kell venni ahol pörögnek a cuccok, különben kis vidéki boltban tényleg könnyű belefutni ilyesmibe. De ha már gyanús, hogy egy éve a boltos törölgeti azt nem is nagyon érdemes megvenni
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brogyi #51458 üzenetére
Ősszel cseréltünk a szomszéd Reanult-jában egy balost (szemből érkező dömper felvágott egy kavicsot), a márkaszerviz 300k-s ajánlatot adott (casco-ra drágább lett volna, #carglass )... Vett egy utángyárit (ne kérdezd honnan és milyet), azt mondta egy százas volt. Bedobtuk, közben emlegettük a francia mérnökök anyukáját.
(Majd ha valaki ráér magyarázza el, hogy mi a ráció abban ha egy lámpatestet úgy rögzítesz, hogy a hűtő alá is teszel egy csavart...)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dReFiX
senior tag
válasz Brogyi #52043 üzenetére
220ról megy hosszabbítón belső keringtetés járó motor.
Simán tudja azt amit itthon árulnak 40-50-100 K ért.
Utána kell erősen olvasni de ajánlott elvégezni 3-4 havonta. De azt is tudni kell hogy egykét műszer fal műanyagot ki tud kezdeni egy idő után. Szóvla nem szabad túlzásba vinni. -
DIEGO15
őstag
-
zsolt19900
őstag
válasz Brogyi #53476 üzenetére
köszönöm, ugye én még "csak" egy B5 Passátommal tudtam összehasonlítani az Scrossunkat (jó ültem már több autóban is, de azok valahogy egyáltalán nem tetszettek, főleg azok amelyeknél kifolyt a szemem olyan hülyén lett megcsinálva a levegőáramlás a beltérben ) és valahogy a Passatomhoz hasonlót keresgélek.... a Cross sem rossz, valahogy nekem néha túl direkt a befújása stb. stb. de idővel megfogjuk szokni persze
Szóval, ha a Swift is hasonló, akkor jólesik a szavazat a GLX-reFaragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
-
Gyöször
senior tag
válasz Brogyi #54058 üzenetére
Bementem a kedvenc kútra tankolni és olyan jól adja a kettes kútfej, hogy most nemhogy egyezett a számolt érték a kijelzettel, hanem kevesebbet számoltam fogyira. 5,9 et írt a kocsi és 5,65öt számoltam 310 km főleg országútra. Amúgy sem rossz. Szóval tartom mag ahhoz, hogy a komjúter jól számol, csak a kúton vernek át minket.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brogyi #54110 üzenetére
Ezt a részét nem tudom, mindig gyújtáson fújom, különben nem ad a szivargyújtóra áramot.
A benzinkúti minősítő matricás mérő szerint 2,5-re szoktam fújni őket, az pont kényelmes, a gyári kompresszoron ez inkább 2,6. Nem fogom az előírt 2,8-ra felfújni, mert a magyar utakon egy kisebb kátyú (amiből ugye nincsen sok mióta a tankcsapdákat feltalálták a magyar közútkezelőnél) és megy ki az oldafala szegény abroncsnak. Namármost a gyári 215/55R17 94V Continental EcoContact5 abroncsnak pillanatnyilag 44.990 HUF darabja... Tudod ki fogja ezt nekem kifizetni? Senki, a közútkezelő vagy az önkormányzat meg főleg nem... (tapasztalat) Szóval jó lesz a 2,5 is bele."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Brogyi
senior tag
válasz Brogyi #54181 üzenetére
Itt az én fényképem.
A kérdés lehet-e csak egyszerűen csavargatni, vagy ha jól láttam az a fém koronás anya állításával működik?
Ugyanis az egyik mélyedésben egy fekete műanyag pöcköt láttam.
Más.
Azért szégyen ha a szerviz ezt nem tudja, és nem is tudják állítani. Természetesen az enyém is rosszul van beállítva. -
zsolt19900
őstag
válasz Brogyi #54356 üzenetére
én is azt venném, csakhogy jelenleg egy kanyiló sincs az országban új és régi áras példányokról beszélek most.... aztán egyik kereskedő azt mondja, hogy érinti a lyukasleszazautó szindróma őket, a másik pedig hogy nem
Mindegy, nagyon megrágom a dolgot, pár hét múlva elhozunk egy Plusszosat teszthétvégére -azért csak azt, mert az van - aztán ja.... majd meglátjukFaragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brogyi #54376 üzenetére
Én is paraszt vagyok, megmondom őszintén, nem igazán szoktam tompítottat kapcsolni, csak ha besötétedik vagy esik. BP-en felesleges egy szutykos helyzetjelzőnél több még éjszaka is. A többi meg sajnos mindenkinek a saját megítélése, de én nappal ha nem esik DRL-el megyek mindenhol, a tököm fogja kapcsolgatni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zsolt19900
őstag
válasz Brogyi #54402 üzenetére
tudom, hogy van auto állás, de az a drl-ről kapcsol tompítottra és fentebb arról ment a diskurzus, hogy jó lenne ha drl-al együtt világítana a hátsó helyzetjelező lámpa is, na ezt "csak" a parkolóvilágítás helyzetben tudod megtenni, amit viszont kapcsolgatni kell -ami persze teljesen okés és nincs vele semmi baj
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brogyi #54415 üzenetére
Nem annyira büntire gondolj, csak úgy beleugrik párszor, tehát nekem is határozottat kell fékeznem, miközben a tükörben azt nézem hogy a kicsi feje előre-hátra bólogat... Nem is értem miért teszem ki a Baby On board táblát... Suzukit vezetek, már kezdem megszokni, hogy a tápláléklánc aljára sorolnak az utakon...
Én is tudom hogy nem kell, szerintem felesleges is annál több fény verőfényes napsütésben (nem mintha akkora fénynél lenne értelme kivilágítani magunkat, de mind1 is ). Erről mindig a Minden6ó című film jut eszembe:
"- Kissé vakít, nem?
- A legtöbbeket, a sötétségben élnek..."Amikor napszemüveg kell (800-as UV szűrővel!) mert kiégeti a retinámat a Nap, akkor nincsen szükség DRL-re se, mert nem sokat a dob a biztonságon, szerintem.
Igaz, közben rájöttem hogy nem kérdeztem szegénytől milyen telója van, csak közben vacsoráztattam, fürdettem, altattam az egész családot, úgyhogy ilyen soványdisznóvágtában reagáltam neki... Az enyém elég régi, egy XA2, azzal megy patikán minden. Majd ha lecserélem beállok én is a sorba köpködni az Bosch SLDA fejegységet.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
válasz Brogyi #54500 üzenetére
Sajnos nem tudtam megnézni a fényszóró állítást. Óriási hétfő reggeli nyüzsi volt, szóval még csak a közelébe sem mehettem az autónak. (szerintem alapból nem engednek be civileket a műhelybe, igazából én sem engednék)
más:
Ajánlottak téli gumi szettet, 4 db készre szerelt Yokohama, szereléssel 195 ezres.
Nem kevés de kb. ennyire számítottam.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brogyi #54559 üzenetére
Ne már, te olyan értelmes vagy, p-T görbe? Fújd fel a kerekeket, valószínűleg utoljára akkor ellenőrizted amikor volt 20+ fok, most reggel itt a fővárosban hajnali 5kor dübörgött 7...
Már vártam az "Ice possible drive with care" üzenetet...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
-
addikt
válasz Brogyi #54691 üzenetére
Nincs harag, de nem hiszem, hogy olyan sokat kérdeztem.
Igazából csak kettőt.
Szerintetek mi okozhatja, illetve wax, vagy egyéb autóápolás javíthat e rajta.
A tanácsokat, tippeket köszönöm, de logikusan, szinte mind kizárható az esetemben. Gyakorlatilag kettő maradt amit el tudok képzelni, az egyik egy olyan fényezési hiba ami csak a motorháztetőt érinti (de a karcok, formája ezt sem támasztja alá) illetve valami, nyest, macska vagy akármi ami kizárólag a motorháztetőn szeret héderelni. Ezen kívül nem nagyon van mibe belegondolni, nem vagyok szakember,, ha nagyon zavar akkor elviszem egy szakemberhez, bár nem szeretnék sokat költeni rá.
Elnézést ha zavartam köreidet, ha visszaolvasol, akkor csak a topiclakók segítségével végig mentem a lehetséges okokon. Szerintem ennyi történt.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
addikt
válasz Brogyi #54798 üzenetére
Ha jól tudom az enyém K12D.
A 60 -as érték teljesen valós, (tankolás után, kihalt városban teszteltem és a 3,3-3,4 igaz) Nyilván ez nem egy hosszútávú teszt volt, és értelemszerűen nem forgalomban de nullázás után kiadta.
90-el sosem megyek, arról nem tudok mit mondani. A 4,5 fogyasztás az nálam fix 120-nál realizálódik.
A 120-nál a 6 liter az (szerintem) nagyon sok. Majd letesztelem, de úgy saccolom, hogy autópályán, kb. 145-150 Km/h körül enne 6 litert.[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
dethroner
veterán
válasz Brogyi #55062 üzenetére
Tegnapi tankolás eredménye: kocsi kijelző szerint 5 liter, kiszámolva valójában 5,2 liter. Az út 80%-ban országút, 20%-ben pécsi forgalom.
2019-es 1,2-es hibrid swift.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
racerx
őstag
válasz Brogyi #55059 üzenetére
Nem teljesen elképzelhetetlen (legalábbis a fed comp szerint). Multkor én is mentem egy nagyobb etapot, kiváncsíságképp nulláztam városhatárnál, és 4.4-et irt ki a comp (ami 4.6,4.7 lehet a valóságban), normál haladás, falu 50-60, városon kívül 100 környéke, nem feltartva a forgalmat egyáltalán. Igaz utánna a városban szinte rögtön fölment, ugyhogy ez nagyon ideális és pillanatnyi állapot a nagyobb távolság ellenére. Amúgy a 30 ezer km átlaga 6.7 (ténylegesen, fuelio appal). Jó mondjuk én 2 személlyel mentem . Jah és épp pont 100-as OMV volt benne, passz, hogy számít -e.Amúgy 95-össel járok.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Brogyi #55879 üzenetére
Igen, ez elég jó érv.#55878 beef
Akkor a Mazda valószínű már hamarabb is csipogott, olyan gyorsan nem szoktam manőverezni. A Suzukit már nem is néztem, csak lehúztam egyből.De mindezek ellenére sem látom semmi gyakorlati hasznát ennek a csipogásnak, aki bekötetlenül akar utazni, úgyis megoldja (tele van az ebay övcsatokkal, vagy paraszt mód beköti az övet maga mögött/ülés mögött), aztán meghal vagy fizeti a büntit. Legalább másra nézve nem veszélyesek.
Legfeljebb annak segít, aki feledékeny, de már az is régen rossz, ha nem reflex az öv induláskor. Ezzel én is tökéletesen egyetértek, a sarki boltig is kell az öv, ahogy motorra is kell a bukósisak (meg ideális esetben minden más is). Baleset esetén senki nem fogja megkérdezni, hogy milyen messzire indultál.[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz Brogyi #56099 üzenetére
Tudom, hogy belsőn párásodik, de nekem külsőn is csurogtak a hásó ablakokról a patakok, az elsőre meg hiába verettem folyamatosan a klímát a párátlanító módban, akkor is volt egy fátyolos réteg ami törte a fényt. Mindig rakodott belülre egy zsíros réteg.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brogyi #56099 üzenetére
Az az főleg itthon ahol már az 5-6 éves prémium alatt sincsen kati, mert hát a cutout olcsóbb...
A másik tipikus user error hogy nem cserélik évente a pollenszűrőt, csak kifújják, az szépen eltömődik és nem tud a párás meleg levegő kiszellőzni az utastérből. Népi megfigyelésem hogyha egynél több nő utazik az autóban akkor gyorsabban párásodik."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Ledvance LED Flat 1200lm/2700K/IP20/20W/380 mm átmérőjű mennyezeti LED lámpa -1 db 5000 / 3 db 13000
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab