Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47878 üzenetére
[link] Castrol
A többi meg elküldött anyukámba h nézzem meg a kézikönyvet...
Xaddo-t is megnézheted, jó az ára, én használtam a 600SEL automatájába is meg a Corolla kéziváltójába is a váltóolajukat, nekem bevállt."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47882 üzenetére
Vigyázz azzal a Castrol-al, mert a Castrolt hamisítják, mint a Valvoline-t és amúgy is kócsagok, mert van abból a Syntrans-ból 75w, 75w90 és 75w80 is.
"A Castrol Syntrans FE 75W a korszerű személygépkocsik kézi kapcsolású váltóihoz valamint számos "száraz kettős kuplungos" alkalmazáshoz ajánlott API GL 4 besorolású teljesen szintetikus hajtóműolaj. Rendelkezik a Ford Focus, CMax, Mondeo, S-Max, Galaxy, Transit. Volvo C30, S40, V50, S60, V70, C70, XC60, XC70 mdellekhez előírt Ford WSSM2C200-D2 jóváhagyással. Az új Smart fortwo modellekbe beépített Getrag BR 453 kettős kuplungos sebességváltókhoz is jóváhagyott hajtóműolaj."
"Castrol Syntrans B 75W" és ilyet is ír a te K12C motoros swiftedhez kéziváltóhoz... nem tudom mi a különbség.
[link] ezt használtam eddig váltóolajnak, az automatába persze mást, de ugyanez a technológia...
[link] motorolaj; [link] váltóolajra itt tudsz keresni (Ecstar), ha jobban megnézed akkor a Suzukis gyári cikkszám ott van.
Jó böngészést.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #48162 üzenetére
Teljesen igazad van. Én az új autóval azt csináltam anno, h ahogy kihoztam a szalonból, már harmadnapra be is jelentettem motorolaj és váltóolaj cserére. Először nem vettek komolyan. Másnap elmentünk a nejemmel egy 1000km-es útra, és utána szerviz. A váltóolaj már egy ezres után hasonló volt mint a tied, a motorolaj viszont olyan volt mint a víz.
Joe
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #48211 üzenetére
Nem tudom biztosra, de úgy dereng mintha a használt fékfolyadék könnyebb lenne, mint a friss, szóval a legrosszabbnak a kiegyenlítő tetejében kellene lennie... Már ha ismeri a fizikát.
A hosszbordás csak azért izgalmas mert nem lehet hozzáférni, szét kell kapni a fél motorteret... K14C-nél úgy be van építve h alig látszik."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
sepsi0
őstag
válasz ncc1701 #48235 üzenetére
Azok rajta vannak (kupakok).
Hát karbantartva nem volt a vas. De ma azt mondták, hogy a korához képest nagyon jó állapotban van. Kérdeztem mit cseréljünk még rajta, azt mondták nem kell semmit.
A lengőkart is azt mondták, ha olcsók a szilentek, felújjítják és levédőzik. De már csere lesz, ami nem gond, mert én cseréltetni is akartam.
Olaj a váltóba akkor mindegy? Ez a többiekhez.[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz ncc1701 #48261 üzenetére
Igen, de az nem Suzuki. Ahány autómárka annyiféle felszereltség és lehetőség az extrákra, Suzukinál nem lehet csak úgy plusz extrákat venni míg pl. egy Opelnél kb. bármit variálhatok, ilyen színű kárpít, olyan központi egység, stb. Suzukinál van 3 felszereltségi szint és egy-két kiegészítő. Eltérő üzletpolitikát és kínálatot biztosítanak a gyártók. Toyotánál ahány piac annyiféle felszereltségi szint is elképzelhető, teljesen más elgondolással kínálják az autókat. Engem egy picit zavart a Suzukinál, hogy nem kérhetek egyedi kárpítot vagy a GL+-ba ledes beltéri világításokat, vagy másik fejegységet míg más márkánál ezt megtehetem. Tehát az európai Suzuki kínálat nagyjából egységes, esetleg a helyi forgalmazó gondolhatja úgy, hogy 1-2 plusz kiegészítőt hozzácsap a felszereltséghez, hogy könnyebb legyen eladni.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #48284 üzenetére
Azért ne röhögtesd már ki magad!
Milyen kocsit tudsz mondani ami elektromos módban megy több mint 300Km-t és 5 millióba kerül? Mondd és már veszem is.
A legolcsóbb amit tudom a Skoda CITIGo 6,5 milla, és 265Km-t ír a gyártó.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
őstag
-
őstag
válasz ncc1701 #48482 üzenetére
Nekem is valahol 4 év előtt kicsivel lesz a 60k, ott cseréltettem. Ahova vinném ott van egy ritka gép állítólag ami kiszedi a régi olajat és feltölti teljesen újjal. Szerintem az lesz a vége hogy én kérek mindig beszámolót, aztán az enyém lesz első 1.4t 6-os Aisin automata olajcsere ügyben...
-
Pist@bácsi
őstag
válasz ncc1701 #48521 üzenetére
Igaz, hogy az 1.33 Toyota motor érzékenyebb az olajra és a csereperiódusokra , de ettől még ez egy ismert és Toyota szerelők által is elismert konstrukciós hiba. Létezik hozzá gyárilag módosított gyűrűgarnitúra.
Semmilyen párhuzam nincs a Suzuki motorokkal.
Ábra a Suzuki gépkönyvből, igaz ez Swift, de az aktuális motor az ugyanaz.
A bal oldali a K12B, a jobb oldali az M16A motor (ez a sport) -
addikt
-
Pist@bácsi
őstag
válasz ncc1701 #48527 üzenetére
Olajfogyasztásról nem volt szó. Hacsak nem a Toyotára gondolsz. Arra a korrekt megoldás, hogy nem kell olyat venni.
A kérdés az, hogy a 0w20 vagy az 5w30 közül melyik a gyári ajánlás K12B -hez.
Mindkettő. Az első a preferált, elsősorban az üzemanyag takarékosság szempontjából. De rövid utakon, sok hidegindítással, városban is előnyösebb. Viszont nagyobb terheléshez, magas hőmérsékleten meg a második a jobb.
Nem csak a viszkozitás előírt, API, ACEA besorolást is nézni kell. És ott is van mozgástér. -
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #48539 üzenetére
A fapad Auris nem 6 csak 5 sebességes, valóban lehetett 6-ossal rendelni, de nem sokat segített, gyengus volt a motor egy akkora bódéhoz na. Még az mk1-es 1,4vvt-ije is karcsú, mivel ugyanaz a motor került bele mint az én e11 faceliftemben volt, csak utóbbi 1039kg, ellenben az Auris 1300, kicsi a különbség de érezhető...
Most raktam vissza a téli szettet, egy kukot sem szólt..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
anonymus89
addikt
válasz ncc1701 #48642 üzenetére
Ez így van mint, ahogy fékolajcserét sem csinálták meg szervizben (de most komolyan kérni kell??? )
A másik szerelő aki meg opeles az meg rátöltött mert kevésnek látta a fekete olajat.[ Szerkesztve ]
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
anonymus89
addikt
válasz ncc1701 #48644 üzenetére
Természetesen nem arra gondoltam, hogy abból következik.
KubanitoS: én nem általánosítottam, csak leírtam a tapasztalatomat persze nem én voltam jelen szerviznél hanem faterom...( aki szokásához híven inkább tolja a szöveget mint odafigyelne)
[ Szerkesztve ]
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #48717 üzenetére
Azért ezzel vitáznék, nézd meg h egy G Astra csomagtere mekkora, két hullát simán belenyomsz, ezt a baleonval is megcsinálod? Kétlem... De állj a swiftel a yaris mellé (yaris csomagtere a C corsaval egy méret pakolhatosagra) a litereket meg a hajadra kenheted ha soká veszteség, hiába több 100-200 literrel ha olyan a formája h egy EÜ ládát is kihívás belenyomni... (mini cooper S mk1)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
[CS]Blade2
addikt
válasz ncc1701 #48717 üzenetére
Az igaz, hogy a mostani is néha kicsi, pedig lépcsőshátú Focus mk1-es 2001-es. 490 liter a csomagtartó. Van benne mondjuk egy elb..ot dolog, hogy a szája kicsi hátul is, meg ledöntött üléseknél ott is szűkebb. Így sok dolog van, ami röhögve elférne, ha bele tudnám teleportálni kb. Ehhez képest a Jazz-nek akkora a szája, hogy még mosógépet is bele lehet rakni, mert az ülés vízszintesre dől. A saját kerekéből 5db befér kalaptartóval. A Swift-nek is vagy 20-30cm-vel magasságban nagyobb a szája, mint a Focus-nak.
A Focus meg olyan elb..ott, hogy a saját 14-es kerekeiből csak 3 fér be a 490 literbe.Szerk.: itt ugrott be, hogy akinek 2017 utáni Swift van, az leírhatná, hogy saját kerekéből mennyi fér be a csomagtartóba.
Na most, sokszor a Focus-t tele pakoljuk, de ált. max. 1 utassal, szóval Swift esetén játszana helyette az ülések ledöntése. Ebből a szempontból legalább a legoptimálisabban kihasználnám. Ellenben látok olyan cuccokat, amit eddig tudtam vinni, de a Swift-el nem tudnám, valamint, ha van 4 utasom és még csomagok is, akkor gond lehet. Pl. Mindenszentekre a Focus-al 5-en megyünk ki a temetőkbe, és pár nagyobb koszorú, egyebek bent lesz a csomagtartóba. Jelenleg még fogalmam sincs, hogy kivitelezhető-e egy Swift-el ez a mutatvány, és csak annyi, hogy néha hering járatot viszek, vagy nem. 3 183cm-s férfi, két 165cm-s nő, + a rakomány.
Egyébként kipróbáltam, mert a Focusba már nem ültem hátul vagy 5 éve, hogy beférek-e magam mögé, és igazából abban is beleér a fejem a tetőbe, és kipróbáltam egy 2019-es Swift-be, ott, ha egész a szélére ülök, akkor még jobban beleér a fejem, mert ott ugye elég lekerekített a Swift teteje. Ez mondjuk pl. bátyám baja lenne, én elől fac..án elférek a vezető ülésbe.
mefistofeles: Az valahogy zsákbamacskának tűnik. Garanciális, de használt, csak-csak át kellene nézetni, a franc tudja, hogy mit csináltak vele. Az egyetlen beragadt előző szériás példány. Nem tudom, hogy mikor hirdették meg, de szerintem már 3 hete is láttam fent. Ha garantált lenne, hogy a 20.000 tényleg 20.000, nem törött, nem egy selejt, amit visszaadtak, stb... akkor tényleg nem lenne rossz. A 0km-es Swift azért sokkal biztosabb, sokkal megnyugtatóbb.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #48751 üzenetére
A Jazz-be meg így.
Nem kell lehajtani az ülést, és még a kalaptartót is rá lehet húzni.Mondjuk ez egy 2002-2008 közti modell (GD), nem a GK, amit [CS]Blade2 néz, de a kulcs az, hogy kicsik a kerekek, 175/65R14 vagy 185/55R15.
szerk.: Egyébként 380 L, és tök jól variálható. [link]
[ Szerkesztve ]
-
válasz ncc1701 #48757 üzenetére
Ha jól rémlik, amikor hoztuk el az scross-t, akkor pont befért a 4 télikerék a csomagtartóba.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- Projektor topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Gyúrósok ide!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.