- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Limitált ideig ingyen kipróbálható az Assassin's Creed: Mirage
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Xbox Series X|S
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- EAFC 24
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Fallout 4
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Xbox One
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47037 üzenetére
Szerintem ez 50-50, mert nagyban függ attól hogy mi volt a cél az autó vásárlásakor.
A saját példámat tudom csak felhozni:
A régi autóra a piaci értékét rá kellett volna költeni, mert kellett volna féktárcsákat, fékdobokat, kipufogót cserélni és kellett lassan alá 2 garnitúra új gumi, meg még a fene se tudja mit találtunk volna ha megbontjuk. (Amikor eladtam, ezt mondtam a srácnak h kicsit gatyába kell rázni, megértette de így is elvitte.) Tokkal vonóval rá kellett volna locsolni durván 1millát, egy ABStelen 19 éves autóra... (nem tűnt racionális döntésnek) okés, akkor nézzünk használtan vmit helyette, mert 2,5-3millió körül vannak nem 10+ évesek normális állapotban biztosan (japán kombik), ami egy 4 tagú családnak bőven kényelmes... az összes "páciens" olyan volt h amint hazavittem volna ránézésre 500ezer forint alkatrészre és én nem vagyok autószerelő... az már 3-3,5M Akkor 4M-ért kapok újat, igaz nem abban a kategóriában, de kapok újat hasonló extrákkal. Nézegettük, hát betegágy betegágy hátán (EcoBoost, TFFSI), turbós varrógépek(1.0L+ifaturbó), túlárazott szívók (Honda, Toyota, Mazda) vagy csomagatartónélküli egérkamionok (bocsánat a Swift tulajoktól nem bántásból, de nekünk az a csomagtér kevés, kisgyerek mellé kell a csomagtér és mint tudjátok én rengeteg sz@rt cipelek magammal ) úgyhogy maradt a Vitara, okés de 4M-ért abból is 1.0 BoosterJet GL van, akkor várjunk még, hátha lesz valami, közben gyűlt a pénz és így vettük az 1,4T GL+-t, amit nem bántunk meg. (A Vitara azért került képbe, mert 2017-ben az egyik régi évfolyam társam olyat vett az M16A motorral és elhozta megmutatni, akkor megtetszett a családnak, de az full extra szal 7M+)Ha figyeled mekkora összegű ráfordításról jutottam el az 5+M-s vételárig...
Nem a szomszédnak vettem, nem a haveroknak, a családomnak, fájt kicsengetni ennyit autóra, de egyszer élünk, és erről tudom mi baja van és hogyan használta az előző tulaj, szóval reményeim szerint nem lesznek meglepetések. Kipucoltam a bankszámlámat mire megvettem minden plusz cuccot hozzá, de ez már csak ilyen, cserébe úgy indulok el vele mindig h 2 dolgot biztosan tudok: Biztonságban leszünk és ha beteszem a kulcsot akkor elindul és megy.
Igazából ez nem anyagi helyzet függő, hanem elvek kérdése, akarok e költeni rá/nem akarok költeni rá. Aki akar költeni rá, az karbantartja, aki nem akar, annak meg amíg átmegy műszakin és önerőből helyváltoztatásra képes addig nem fog költeni rá.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47133 üzenetére
Ilyenbe én is belefutottam párba már, de kedvesen dudáltam neki és előre engedett, majd utána elengedtem a gázt amikor láttam h jönnek szemből és vörösödött a feje vastagon, majd amikor elkezdett előzni akkor én is beleléptem... ha utolért akkor mindig megkérdeztem: "ugye milyen köcsög dolog!?" nem volt válasz általában... igen, amikor ők kerülnek a szerszám rosszabbik végére akkor általában bekapcsol az empátia...
@Tom1939: ne bambuljon, figyeljen, ha bambul az veszélyes, ezért sem szeretem az idősebb korosztályt (65+) az úton, romlik a helyzetfelismerő képességük, lassabban pörög az agyuk, ezért nő a reakcióidejük... általában ezért is mennek lassabban, mazsolákra ugyanez igaz, "nyomd neki, maradj le vagy állj félre" mivel én visszaeső relatívgyorshajtó vagyok, nem szeretem ha sétakocsikáznak előttem, ha a nem tudja felvenni a forgalom ritmusát akkor nem való az útra.
Abban az előzésben nekem elkezdett megindulni majd egyszercsak power elmegy, és 40km/h max, volt némi pánik, dudálás, húzódás, vészvillogó, szemből meg jött a Scania felirat 90-el... nem volt opcionális hogy segít e vagy a kamion frontálisan vagy őt szorítom le, de inkább kifizetem egy személyautó két oldalát, minthogy frontálisan találkozzak 40tonnával...
Amelyik lassít az már szórakozik veled (előre megfontolt szándékú közúti veszélyeztetés vétsége, azt már években mérik), olyankor szoktam jobbra húzni, max repülnek a tükrök, akkor legalább megáll és rá tudom rúgni a lábára az ajtót amikor ki akar szállni emberkedni... csak fontos h te legyél a gyorsabbb, törött sípcsonttal már nem lesz kemény, ne aggódj. aztán lehet betétlapot tölteni... csak azt tudnám hogy az ilyennek mi baja van a világgal, hogy nem egyedül él a bolygón? vagy kicsi a férfiassága és így kompenzál?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47200 üzenetére
olyan szervizt kell választani, ahol normálisak... kritizálni nem hagynak, az tény,de azt sehol sem... te sem örülnél ha vmi vasárnapi autós (mondjuk én ) beüllnék melléd és osztanám az észt, hogy "itt nem mehetsz ennyivel...", "hogyan váltasz, 3-asba rakjad...", "két kézzel fogjuk a kormányt..." hamar kivágnál, na az autószerelő sem szereti ha érzi a tarkóján az ügyfél leheletét, aki közben még baromságokat is kérdez...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz ncc1701 #47204 üzenetére
Nem tudom, hogy megtennék-e, hogy hozott olajat töltenének bele, illetve nem szűnne-e meg attól a garancia?
Neked mi volt, amit nem javítottak garanciában (egyébként mindig sok múlik a szerviz jóindulatán, esetleg egy kis kenőpénzzel el lehet esetleg intézni)?
TommyY[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47209 üzenetére
"a szervizek szeretnek kibújni a gari alól, de sokan vannak, akik nem tudják megvárni egy pereskedés végét (1-2 év), és inkább megcsináltatják az autót, mert munkaeszköz." Sokan ezt képesek egy koccanás után is eljátszani, hogy nem vállalják a felelősséget és mire bírósági ítélet lesz belőle addig évek telnek el, az ügyvédek fellépi díjáról már nem is beszélve... neked meg nincsen autód évekig, és inkább elviszed Te a balhét hogy minél hamarabb újra tudd használni...
De sok márkafüggetlen szervíz garanciás javításával is ez van, beperled, aztán évekig nincsen autód mire a bíró kimondja az ítéletet h tényleg igazad van, addig meg etesd úgy a családodat ahogyan akarod meg fizesd a számláidat abból amiből akarod, jah meg ugye a perköltségeket is hitelezd meg pár óvodás miatt... erre gyúrnak, hogy úgysem fogod mindezt bevállalni, az az igen kevés eset, aki meg áll elébe, azoknak majd kifizetik a kártérítést aztán meg na bumm, évi 1-2 belefér a 300-400 helyett... jah és mindezért semmilyen retorzió nem jár...
(önbecsülés néküli hazánkban munkanélkülinek bejegyzett hontalan "állampolgárok")"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
M_AND_Ms
addikt
válasz ncc1701 #47200 üzenetére
Az igazság, hogy azért nem illik ott téblábolni, hanem mert a szervizesek nem tudnak és nem is akarnak felelősséget vállalni azért, hogy az érdeklődő tulaj beleesik az aknába, felborítja a frissen leengedett fáradt olajos tálat, beveri a fejét az emelőn álló autóba, pofára esik a fékpadon, stb, stb...a műhely, az egy balesetveszélyes hely
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
AMD Power
titán
válasz ncc1701 #47255 üzenetére
Nekem ezért is van kormányzár az autóban. Legális védelem!
A 47254 reagálva sajnos igen. Szépen lassan felgyülemlik a sok apróság majd ez hatványozódik és már megvannak a komolyabb bajok. Meg persze az autó szidása és idegesség stb.
vacs Már elnézést de akkor ennyi erővel a kulcsot is benne kéne hagyni. Az ,hogy több ember használja egy háztartásban a kocsit , nem magyarázat arra ,hogy benne kell hagyni a forgalmit. Ha meg valakinek úgy viszik ez az autóját az meg is érdemli!
[ Szerkesztve ]
-
csaba1203
addikt
válasz ncc1701 #47256 üzenetére
Akármilyen hihetetlen de sok a műszaki analfabéta is és ha egy ilyentől sikerül autót venned na, akkor imádkozz igazán....
Ez a típus a beül és vezet és eljut a-ból b-be és ha szerencséje is van a kocsija se hullik ki alóla de a következő tulajnak viszont szopó roller lesz. -
gyenesmartin
őstag
válasz ncc1701 #47282 üzenetére
Általában a gyárban berakják a lámpát és annyi. Azt hiszik, hogy az már be van állítva, de nagyon nincsen. Rá van írva a lámpára egy %-os érték, ami azt jelenti, hogy mondjuk szembeállsz egy fallal az autóval mondjuk 1m-el, akkor a megvilágítási magasságnak (halogén esetében a vízszintes vonalnak, LED esetében az alacsonyabban lévő vízszintes vonalnak) hány cm-el alacsonyabban kéne lennie, mint a lámpa középvonala. LED esetében általában úgy van megtervezve, hogy a felső vizszintes vonal egyvonalban van a lámpa középvonalával és ezt az 1,2%-os ejtést pedig már gyárilag kialakították az alsó vonalnál.
Ezzel szemben amikor megkaptuk a szalonból az autókat 8m-től távolabb nem láttunk semmit. Ami azt jelentette, hogy nem csak 1,2%-os volt a lejtése, hanem vagy 10-12 is lehetett. Ez szerintem veszélyesen alacsonyan van beállítva. Mihelyst beállítottuk a megfelelő értékre máris el lehetett látni 20-25m-e is könnyedén tompítottal, láttuk az út szélét és a szembejövőt se vakította el egyáltalán (mert végülis a legmagasabb vonal után már semmi fényt nem ad ki a lámpa, így ha az a szembejövőnek csak a lámpa magasságáig is ér fel, az embernek a szemmagassága még további 30-50 centivel feljebb van)
A lényeg, hogy a LED-es lámpa esetében a felső vonalnak meg kell egyeznie a lámpa középvonalával, alatta lehet, de fölötte semmiféleképpen, mert akkor minél távolabbra világít annál magasabbra, így biztos, hogy bevilágít a szembejövő szemébe. Sok Scross-nál ez gyárilag így van beállítva, hogy magasabbra világít, mint kéne neki, látni is, hogy majdnem a holdat világítja meg ha ködös időben nézed oldalról.[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz ncc1701 #47378 üzenetére
Kicsit tenyleg dohos, de naluk ahogy lattam, csak sima szuro van a klimahoz. Meg az se biztos hogy a szuro cserevel javulna. A karokozok a hutobordan, viztalcan telepednek meg, ahol van viz. Talan nezek valami speci szurot, pl. hatha van HEPA-s, szenszuros kombo.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
bb71
őstag
válasz ncc1701 #47378 üzenetére
Lehet, hogy nem gyártanak kis autókhoz aktív szenes pollenszűrőt: pl. Kia Picanto, Hyundai Getzhez nem találtam.
Ignis Celerio...? Szerintem ezekhez sincs!Új Válasz 2020-08-11 20:21:27 (#47372) Tigerclaw
Nem tudom miért, de alap előírás a 0W16 lenne, de szerintem SEHOL az országban nem tesznek bele olyat! Ismerős utánaolvasott - új Jimnyje van -, hogy a gyűrűk miatt kell a 0W16, de ezt letolják a márkaszervizekben... Pedig ott figyel a polcon a 0W16, csak éppen flakonos és nem hordós... gondolom a pénz áll a háttérben, csak nem értem hogy.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47425 üzenetére
Lehet élni nélküle, maradjunk ebben, az a "jó ha van és működik is" kategória, de a rozsdamentes padlólemez az már "must have", mindenki úgy vesz autót ahogyan akar, de szerintem ne áldozzuk fel a biztonságot a budget oltárán...
@laca891: Igen, emlékszem még hogy neked van ilyened, ezért is tudom mit írsz, de lássuk be, aki eladja annak alapos oka van rá, hiszen piaci értéke nincsen, a használati is erősen hanyatlik, nem biztonságos, klíma nincsen, komfortosnak sem merném nevezni, olyan guruló esernyő érzete van... pénzt nem adnék érte, hogy a feleségem és a gyerekem testiépségét rábízzam... na azt végképp nem.
Igen, hobbinak, márkaszeretetből okés, vagy csak azért mert fun még okés. De venni már te sem vennéd meg szerintem... 500k-ért meg főleg, plusz átíratási költség, esetleg gumicsere, egy-két apróság, folyadékok, szíjak, máris 1M környékén járunk. Akkor jobban megéri anyagilag venni egy olyat amit linkeltem és azt rendbetenni, még akkoris ha így 1,5M körül járunk, mert az 5 év múlva is autó lesz és talán még tisztességes pénzért el is lehet adni. (7-800 környékén) Van benne klíma, 4 lufi, ABS, ESP, 2 rendes fotel elől, hátul is egészen kényelmes... szóval néhány 100k-val több ráfordítással a végeredmény klasszisokkal jobb lesz.
(Most nem lefosozom az autódat, csak ahogyan írtad, számodra a használati értéke több mint a piaci jelenleg és Te is tudod hogy a végét járja, még pár év és menthetetlen... ilyenbe pénzt ölni nem a legjobb döntés anyagilag, főleg ha közbejön egy műszaki amin amúgy jelenleg elhasalna a rozsda miatt...)@hundai: igen, azokra gondoltam amik a neppereknél állnak, ha azokon még nem koszos és kopott az alvázvédő annak csak egy oka lehet...
Erre mintha lett volna valamilyen visszahívás, vagy eltájoltam magamat megint?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #47506 üzenetére
Nekem most pozitív véleményem van a márkaszervizről. Csepegett az ablakmosó folyadék a szivattyúnál, lerepedt a a motorburkolat alja. Gariban kicserélték ingyen. Lehet az is számít, hogy haverom ott dolgozik és ő csinálta.
Bár a másik márkaszervizben meg át akartak kurni a visszapillantóval. Ahány szerviz, annyi fajta.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Zolás
addikt
válasz ncc1701 #47544 üzenetére
Mondjuk érdekes lenne összevetni egy tényleg valós árlistával, brutálisan nem veszít az árából ez az autó. Nem is találok 2017es vagy régebbi árlistát, mintha titok lenne, hogy mennyiért adták akkor az autókat.
Találtam egy 2015öst.[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz ncc1701 #47550 üzenetére
Mondta, hogy nem ott vette, mert nem tetszett a téligumi amit adtak. Külön vette a szettet, Conti gumikkal.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47553 üzenetére
Az nem azért van, hanem a paraszt abba a foncsorba is LED-et tesz ami halogénhez való...
Na ezért folyik ki tőle a szemed, mert ő meg vakegér, van egy enyhe farkasvaksága csak nem tudja, mert nem ismeri fel a tüneteit... ez az állandó monitor/tapiteli/LED TV bámulás végeredménye, gyűjtőnevén fényszennyezés, túl sok fényt kap a szemed főleg nagyobb városokban és ha kimész a sötét országútra holdfogyatkozáskor, akkor képtelen már adaptálódni. Ezen a zárttérben/enyhe napsütésben is UV2milliós napszemüveg hordás csak ront, mert a pupilla mozgató izmok elernyednek, és amikor szükség lenne rájuk akkor nem reagálnak megfelelően gyorsan.Én kb 5 éve vettem észre magamon, körbejártam az összes létező "gurut", szemészet, természetgyógyászok mire egy orvos barátom elmagyarázta, hogy tulajdonképpen egyek több répát, minimalizáljam a képernyőbámulást és dobjam ki a kukába a napszemüvegemet (legalábbis csak akkor vegyem fel ha nagyon muszáj). Jah meg ami ennél is fontosabb hogy szórt fényt kerülni kell, vagy kapcsolj rendes villanyt vagy maradj sötétben...
Na ezért rak a paraszt LED-et bele, abból is nagyobbat mint ami indokolt lenne, mert ő látni akar a többinek meg folyon ki a szeme...
Amikor bejöttek a 4 karikás autókban szériában ezek a LED-ek, akkor még nem volt kötelező az automata magasságállító, hát egy Martonvásár-Újpalotán lebarnult a tarkóm belülről... ezért is örülök hogy a Vitara magas, ha a H7-el rávillantok akkor meg szokta találni a többség azt a fránya potmétert... igen gyorsan, főleg ha nem veszem le, hátha úgy hamarabb megtalálja ha jobban lát...
Úgyhogy nem a LED vakít... az vakít hogy aki mögötte üll nem lát ki a homályból... csak az a homály belül van...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47567 üzenetére
Attól még megtehetnék, és szerintem sok vásárló szemében ez nagy pirospont lenne...
Amennyire érzékelem a Suzuki ki szeretne törni a régi "miautónk swift" kategóriából és próbál nyitni a jobb anyagi helyzetben lévő emberek felé is, mind minőségben mind árban. A Vitara, az S-Cross, a Swift és még sorolhatnám bőven túlszárnyalja a Suzukival kapcsolatos elvárásokat, mert ha egy nem Suzuki tulajnak azt mondod h itt az új Swift, neki a "miautónk stift" (mk2-3) ugrik be, a maga egyszerű design-ával, ABS-telen, klímátlan puritánságával, ami sok embernek kevés és sikítófrászt kapnak tőle, de most az új modellek, a ráncfelvarrások éppen őket célozták meg.
Ezen emberek szemében jó pont lenne ha azt mondanák h x évig ingyenes szoftverfrissítés+térképfrissítés és kapnak pár új fency feature-t, ami ugyan csilli-villi, de a szomszédnak az álla leesik tőle... hogy konkrétan mi az igény azt nem tudom, de erre ott vannak a marketingesek... biztosan ki tudnak találni vmi hasznosat. És az csak szoftver, megírják, lefordítják, és csak fel kell tölteni a szervízeléskor és voilá, ott az új szolgáltatás, mégis úgy érzed mint ügyfél h nem csak addig érdekelted őket, amíg kicsengetted a verdát utána csak szálka vagy a körmük alatt...Nem rég egy kollégám nevetve mondta h a Vitara "csak egy Suzuki", mondtam oké haver, csücs, öv és kapaszkodj... Így szállt ki: "na jó, ez már tényleg nem az a Suzuki" Mikor rájött h ülésfűtés meg telefontükrözés, tempomat, digitklíma, tolatókamera, akkor ő is azt mondta hogy ez tényleg nagy dobás, főleg ha olyan tartós lesz mint a régiek, akkor 10 évesen best-buy...
Pedig ő egy levedlett német prémiummal jár..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47598 üzenetére
Már megbocsáss, de ha jobban megnézed a képet, akkor látszik hogy az bizony nem teszkós... hanem Asia Center-es. Viccet félre téve ezek legyenek minden autósnál... na jó, nem kell annyira túltolni mint én, de motorolaj, szélvédőmosó, izzókészlet, bikakábel, defektjavítókészlet, rendes pótkerék, vontatókötél, ék, emelő, kerékkulcs, vonószem, fékfolyadék, pumpa meg egy nyócastizesvillás legyen már...
Ehhez képest lassan ott tartunk hogy EÜ láda sem kell egy autóba, nemhogy izzókészlet... régen megállítottak a sündőrök és közölték h
"-kedves pista, tudja hogy nem ég a bal tompítottja?
-nem én biztosúr... reggel még jó vót...
- na akkor futás hátra az izzókészletért és cserélni nyomban, megvárjuk ha nem akar csekket..."
Manapság meg? Jól van hölgyem, csak óvatosan, további jó utat és vigyázzon mert sok a hülye az utakon... jah, akik motornak néznek ki az éjszakában mikor jön szembe, mert igaz tavaly előtt égett ki, de kit érdekel, hiszen gizike gőzekének nem kell tudnia kicserélni...@pjen: Ha értesz hozzá és nem először adok krimpelő fogót a kezedbe meg 120W-os pákát, máskülönben nem biztos hogy olyan jó lesz. Amúgy a legolcsóbb Asia Center-es 3500 körül van, akinek van gyereke az legalább ennyit... közben meg a gyerkőc szokott feszíteni a 65ezres biztonsági gyerekülésben, én meg sírógörcsöt kapok... de egy tartalék biztosíték nincsen már a madárnál a 20éves német prémiumban... de olcsójánoskodás az megy h nem kell bikakábel...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz ncc1701 #47626 üzenetére
Pontosan erre lennék kíváncsi, hogy valóban el lehet-e vinni az S-Cross autót (Jó lenne tudni, hogy az S-Coss-ban alap típusú immobiliser van, vagy valami fejlettebb, ami tiltja a motorvezérlőt is)?
Minek kell teljesülnie ahhoz, hogy a távirányító nélkül elvihessék (távirányító jelmásolás, imo chip, stb.)?
(#47627) benczeb: Köszi a választ, lehet, hogy én is beszerzek valami hasonlót (esetleg van valakinek tapasztalata az Autolok 2000-ről is?).
[ Szerkesztve ]
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47679 üzenetére
"ez hengerfejes bátyám, olajos a víz.."
"útközben lerobbant telerezni kelletet itten van a számla is róla..."
KB az a kérdés ilyen értékű autóknál h mit fizetsz a c osztálynak h eltuntesse...
Amúgy dethroner ötlete működik, csak abban az évben nem tudja a bónuszt atvinni az újra. Én is így csináltam amíg nem vitték el a corollat... 2300 egy fél évre az illeték..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Pist@bácsi
őstag
válasz ncc1701 #47773 üzenetére
Szerintem nincs ennyi ebben a témában, csak próbáltam árnyalni a "ne használd a kéziféket" tanácsot, mielőtt bárki is készpénznek venné.
Télen befagyhat a kézifék, a többi kilenc hónapban meg nem.
Nekem 36 év alatt (ebből 32 év hivatás szerűen) még nem fagyott be egyszer sem, sem saját, sem munkaeszköz.
Normális konstrukciónál, ha nem sérült a bowdenház és/vagy a porvédő gumi, akkor nem jut be a felverődő víz. Jó tanács, hogy ne húzza be a kéziféket, de esetleg ki is cserélhetné a hibás alkatrészeket. Ha cinikus lennék, azt tanácsolnám, ne álljon meg lejtőn, keressen egy vízszintes utcát.
Mivel sík terepen tökmindegy, akár sebességbe is teheti, az is elég, de nyugodtam behúzhatja a kéziféket is, erre van kitalálva.
Egy négyhengeres motornál egyszerre egy hengerben van éppen sűrítés, az az egy "tart ellen" amikor sebességben hagyod. A henger zárt, de azért ez üzem meleg motornál kenéssel együtt érvényesül maradéktalanul. Egy kopottabb motornál, hidegen szép lassan elereszt a kompresszió a gyűrűk mellett, és egyet "ugrik" a motor, és vele együtt mozdul a sebességben hagyott autó is. Elhiszem, hogy erős vagy és mégsem tudod elmozdítani, de a gravitáció a lejtőn el tudja, és minél nehezebb az autó annál inkább.A járdaszegélynek kormányzás (a padka az más) elsőre logikusnak tűnhet, elgurulni tényleg nem fog. De megeshet, hogy télen, mondjuk havas, csúszós úton nem lesz egyszerű elindulni, emelkedőn visszatolatni. Láttam olyat is aki ezt úgy oldotta meg, hogy simán erőből eltekerte a kereket a járdától, miközben a jármű teljes súlyával nyomta. Kapott a gumi meg a kormánymű is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Elektromos autók - motorok
- Bemutatkozott a Razer új csúcslaptopja, a Blade 18
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Linux kezdőknek
- Anime filmek és sorozatok
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Óra topik
- További aktív témák...