Új hozzászólás Aktív témák
-
Halver
csendes tag
Üdv!
Nekem is ez adta meg magát a 2005-ös swiftemen, a jobb első ajtóban. Én akadozást nem vettem észre, bár elég ritkán ülök jobb első ülésre.
Ebben belül műanyag fogaskerék van, ebből adódik, hogy nem örök életre tervezték. Ezt kibontáskor láttuk, valaki már megfúrta, tehát javítgatni próbálta.
A szerelőm szerint bontóból nem érdemes venni, utángyártott nincs, eredeti a suzuki szervizben 35e Ft lett volna (2015 nyara).
Legmacerásabb része a cserének az ajtó kinyitása volt.H
-
Motion_Blur
félisten
Köszi, ezt jó tudni
fagyálló témában találtam egy régebbi postot, megoldást erre azóta se olvastam:
"Ma vettem észre-olajcserénél-, hogy nincsen kellő mennyiségű fagyálló folyadékom.Sőt éppenhogy nem volt üres a tartály.
Gyorsan bementem az első boltba-norauto- ahol mondtam newswift (2010) fagyálló kellene- válasz itt van az új XY típus direkt ALU hoz tömény- ezt öntsem rá.
Igen ám de nekem méregzöld a fagyállóm és régi emlékeim szerint nem sazbad keverni a fajtákat-színeket.
Mondom, hogy nekem zöld kellene-mire abból csak NEM alu motorokhoz van fagyálló.Mikor mondom , hogy sztem nem szabad keverni a színeket sem, mert különböző összetevőkre utal/hat akkor Ő is azt mondta, hogy így tudja, de nekik csak rózsaszín van.
Mivel nem akarom cserélni az egész rendeszert, csak jövőre, így most nem tudom mit tegyek/tehetek bele??? Máshol is csak direkt ALU hoz csak rózsaszínbe volt.
Rokony autójában(WR+) is gyárilag zöld van...Milyen gyárilag a hűtőfolyadék ami benne van (szín/milyen márka)?Csak ALU-s fagyálló jó?Mit önthetek rá?Szín tényleg számít(keverés)?"
Aki cseréltette, vagy cserélte már a gyárit, az milyen színűt rakatott bele?
Nekem most nincs időm elvinni az autót és lecseréltetni (ott kéne hagyni hogy lehűljön a motor), de mivel minimumon van, kéne rá önteni egy kicsit.[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-
dudika10
veterán
Nem tudom, hogy fogyasztásban mekkora a különbség, de mivel swiftről beszélgetünk, szerintem ez a fontosabb kérdés, nem a gyorsulás és a kanyarsebesség.
A lassítás persze itt is fontos.(#23182) gerii: szakdoga témának csak akkor jó, ha javaslatod is van, hogy lehet fejleszteni. Magába a tehetetlenségi nyomaték számítása, mérése, annak hatása az autóra nem egy bonyolult témakör (bár mondjuk bsc-n még megállna talán önmagában is).
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Kornel
veterán
Swift pl. Konnyu tuning alap.
Marmint a gomboc.
Pici ultetes (25-30 mm, h&r, eibach), 4 koni gatlo - 110k
Swift sport lengokarok - 50k
16-17-es felni igenyfuggo, gumival 200k max.
Motort is meg lehet hekkelni, 1.3 es az 1.5 is birja a turbot, igen jo kis sleepert lehet varazsolni beloluk. -
Kornel
veterán
Igen, ezek a variak...
Swift sport messze a legjobb, de ugye a legkisebb.
Mondjuk egy tetobox sok mindent megoldhat.
Baleno valoszinu best buy lesz itthon (is), de made in india ha jol remlik...
Scross es vitara talan a legjobb ar/ertek aranyban most.
Ha a micsu meg made in japan? Akkor az minosegben biztosan a legjobb, a magyar es indiai gyartashoz kepest. -
Kornel
veterán
Persze.
Milyen autot vegyek topicba ment a box, hogy bezzeg a tdi octaviat 3 evesen 130k km-el fel aron vette.
Koszi, inkabb kihagyom.
Also/also kozep kategoriara igaz ez.
Aminek keves a fenntartasi koltsege is.
Nem veletlen tartja az arat ilyen makacsul egy honda, toyota, kia, hyundai, suzuki!
Szivo benzin, minimalis hibalehetoseggel, igenytelen, de nem oregedo belsovel, stb.
De errol is beszeltem, nem egy felso kategoriarol.Motion: nem tudom, hogy mit vegyek majd jovore, scross, vitara, 5 ajtos ss
Persze csak is ujan.
Mondjuk ezek kozul a ss veszti legjobban az erteket, a masik ketto szerintem eddigiekbol kiindulva masszivan tartja az arat.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Az már más téma, addig vagy visszarakom a gyáriakat, esetleg elviszem oda ahol utoljára volt. Viszont ez már csak meggyszem a tejszínhabon, mivel rendszámtábla, helyzetjelző, oldalsó irányjelzők, tolatólámpa (Cree led), belső tér világítás már SMD ledekre vannak cserélve. Hátsó két féklámpákat ne említsük ezekkel egy lapon, oda Cree led kell., SMD vagy COB oldalsó résszel, de az sem lesz olyan mint a halogén, ezért felejtős.
#23361 gerii: A pótféklámpában a kialakítás miatt sem adott szórt fényt, tehát nem sok változást fog hozni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Motion_Blur
félisten
Akkor megnyugodtam. Így viszont lehetetlen küldetés a teljes hűtővíz cseréje. Amiatt remélem nem lesz gond hogy a blokkban a 10 éves zöld lötty van, a radiban meg az új rózsaszín.
Aztán majd nyáron egy pesti dugóban egyszer csak találkoznak. És pukk
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
domojko
senior tag
Csak Ennyire kell szétkapni a swiftet ahhoz h kikapja a termosztátot. Ügyesen eldugták a japik. Blokk mögött rácuppantva a vízpumpára. Légszűrőház, szívósort ki kell venni h hozzáférj. Sajna én pont megszoptam azzal h nem mostam át a hűtőt leengedés után, mondván h szép tiszta víz jött le belőle. Az új fagyálló szépen leoldotta a rendszerből a korróziót és lerakódást. Persze nem azonnal. Kb 5 hónap után. Egyszer csak arra lettem figyelmes h pirosban van a hőfokjelzőm. Még a kiegyenlítőtartályban is sötétbarna lett a rózsaszin-piros fagyálló. Szépen elhalt a termosztát. -
Motion_Blur
félisten
Mintha valami 6.3 liter rémlene nekem.
Most végeztem amúgy.
Nagy bajt csak nem csináltam, de persze igazad van abban amit írsz.
Maradt másfél liter bekevert fagyálló, abból felet bekér majd az első pár tucat km-en az biztos ahogy még légtelenedik. A maradék mellé meg keverek még egy 2 litert és pár hét/hónap múlva ha már teljesen megfordult a cucc még csinálok egy utolsó cserét hogy ne legyen nagy a keveredés.
domojko: köszönöm a segítséget
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
domojko
senior tag
4.5 éves volt a swift mikor megvettem. 8 éves volt mikor úgy gondoltam h le kellene cserélni, de nem azért mert nem volt már jó. 8 évesen is -32 fok volt a fagyáspontja. Szóval nekem is szép tiszta zöld víz jött le belőle. Ezért is nem kapott hűtőtisztítót. Egyszer át lett öblítve ioncserélt vízzel, utána megkapta az új piros korrózió gátlós fagyállót. Na ez megtette a hatását kb 4 hónap alatt.
Nem sok szerelés, de ahhoz képest ahogy régen volt megoldva a termosztát, ennél kifejezetten bonyolult. Konkrétan egy 8-as csavar szopatott. A felső vastag és egy vékonyabb vízcső jobb oldalt fordul be a blokk mögé. Ezek fém csőbe folytatódnak. Egy laposvassal össze vannak fogva és így van felfogatva a blokkra. Na ezt a csavart igencsak nehézkes kivenni. Alaposan meg van rántva kicsit be is van gyógyulva. Szűk a hely alig lehet hozzáférni. Csillagkulcs lefordul róla, krova nem fér be. Sacc/kb 2 órát vett el az életemből ez az egy kis bu..i csavar. Végül véső kalapács kocogtatás technikával lazult meg. Nem sok maradt a felyéből de szerencsére egyben kijött. Ennek a csőnek a végén van a termoház ami belecuppan a pumpába. Csavar kijött, de a cső még mindig nem akart kijönni. Láthatóan nem fogta már semmi de kijönni mégsem akart. Feszegetni rángatni nem nagyon mertem Nehogy kárt tegyek benne. Persze ha tudtam volna h csak be van cuppantva akkor kicsit erélyesebben húzom ki, de ugye elsőre még nem tudja az ember fia. A szétszedés volt fél nap, az összerakás meg fél óra. Termo cserével együtt. -
HUNPSP
aktív tag
Jól néz ki a kis piros járgány, gratula a jó vételhez, és üdv újra itt!
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=HUNPSP @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_3/keres.php?stext=HUNPSP&submit= @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_4/keres.php?stext=HUNPSP&submit=
-
-
-
-
roberto211
őstag
Egy picikét hiányzik nekem is a suzukizas
Ugye nekem egy patika 1.0 GLS sport III volt, szinte hibátlan volt, max szilentet kellett volna cserélni meg utólag megtudva(ugye utólag okos az ember ) a profi lakatos ismerősöm aki csinálta törés után a swiftet megcsinálta volna a futóműtartót 60ért... Nekem kb 50 lett volna ,2 küszöböt rozsdapqsszivaloztam volna utána alvazvedo es elment volna meg a világból is.
Most néztem éppen haveromnak egy 1.3gls stiftet. Fényképezve sport ülésekkel voltak stb stb.
Odajött két fiatal réti néger Mondom akkor mociteto fel. Nem tudom hogy de a szervo kormánymű szivattyú olajtartaly mindent kivettek helyen nagy üresség volt,hátul lökhárító lógott , kormány széle fekete, közepe szürke volt , menetközben kattogott mint az állat azt hittem szétesik , kormánymű úgy kotyogott mintha vertem volna egy fakanalat az asztalhoz, keresztmerevito eltorve ja es ez mellett a tornyoknal gittelve volt valamiert.
Ezek után elkoszontem mondtam majd egyszer jelentkezek ,beultem barátnőm mondta h ő ismerte őket meg általánosban akkor is mar ezt csinálták 3 autóból egyet 8adasvetelivel stb Tehát ennyit a 250-300e közötti swiftekrol.
Így hogy vettél te is ilyen széria végi tok szép szuzit elgondolkoztam h egy 2003as vagy 4 es hasonló stiftre cserélni mert oké nincs sok gond a lagunaval de nagyon drágák hozza az alkatrészek es sajnálom. Kényelmes mint egy fotel,komfortos halk megy is ha kell de az alkatreszarak kicsit az egekbe vannak plusz némelyik nehezen beszerezhető is plusz az itthoni szerelesrol lelehet mondani mert minden más csavarral van rögzítve stb. Nem úgy mint suzinal hogy 10es villassal fel autót lebontottam. Ez csak felmerült aztán majd kiderül
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
roberto211
őstag
Racerek erre szoktak tenni ezres váltót es akkor tényleg rakéta üzemmód van kb 3as fokozatig
Nekem is nagyon bejön a 3ajtos kasztni,5ajtos számomra papas,sedane az semmilyen 3ajtos meg mai napig jó..
Pláne ha 1.3as 16v motor van benne.
Mai napig elfogadnám.
Nekem most jövő hónapba ezeket kell cserélnem renaulton eléggé zsebbenyulos lesz sajnos
Vezérlés : ruville vizpumpaval 58
MotorOlaj: elf fulltech 6l 14e
Szervoolaj: totál fluide da 1l. 3e Ft.
Légszűrő :mann. 4900
Olajszűrő :mann 2500
Uzemanyagszuro:5200
Okoskerek: 53
Pollenszuro: 3100
Szervogomba: 11Es még vmelyik szimmering.
Swiftnel én a kalaptartot kivettem mert valóban csörgött orrba szájba. A hangszórót meg úgy oldottam meg vettem 2db 10centis hangszórót es csókolom. Radiozasra tökéletes edigitalba 3e Ft.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
-
negroo
aktív tag
Csak sedán 1.3 érdekli és talán ez tipp topp nak nézki? idös házaspáré Mit kell megnézni hogy tuti biztos tipp legyen belőle előre is köszönöm.
-
nagyúr
Apósék most vettek egy c corsát egy első tulajos nyugdíjas nőtől. Megvolt a gyári számla, amit a kocsi vételénél adtak. 10 éves, 78k km. Mondja a nő, hogy 6 ezrenként cseréltek benne olajat. No, ma az autószerelő alig bírta lefeszegetni az olajszűrőt, úgy fel volt rohadva. Aztán kifolyt a fekete olajnak nevezett dzsuva... Nesze neked nyugdíjas, első tulajos, keveset futott, női autó.
-
dudika10
veterán
-
mdani01
aktív tag
Egyébként a japán autókra amúgy is jellemző a sprődség... és nem mindig az olcsóság miatt
Igen ezt észrevettem én is ez valahogy a japóknál legtöbbjénél megvan.
#24534 máyköl: Szerencséd volt ennyivel megúsztad, ez mondjuk pont a papírautó jelzőt cáfolja (szerintem).
#24543 tboy93: Egyetértek, kivéve ha nem találok jó áron egy jó 6gen-t amihez sok szerencse kell
iPhone 6S SpaceGray
-
Motion_Blur
félisten
Én most toltam egy satut 120-ról az új gumikkal, ABS nem darált be de akkorát lassult az autó hogy rendesen megszédültem. Ezután pár óráig tűzforró volt az első tárcsa, szinte érinthetetlen. Mondjuk mindegy neki, mert hamarosan cserélem, gyári és 165KM van már az autóban.
Ránézésre se szép látvány már: [link] [link] [link]
Ezt a temérdek rozsdát ami a féknyergen és társain van mivel lehet leszedni? Féktisztító spray erre való?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-