Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
nyilván csak nyárra mennének az aluk... egyébként a GS-eken alapból ilyen van, szóval nem hinném, hogy sok hátránya lenne annak a pár kg plusznak...
a lényeg amúgy, hogy nézzen is ki valahogy a kocsi, ha már megtartom...
meg persze az sem mellékes, hogy tapadjon is rendesen, ezért kell a 15-ös felnin a 195 széles gumi. -
Kornel
veterán
remélem is... -3 cm, 195/50 r15 gyári alu, B oszloptól hátra sötétítve...
itt van egy album egy hasonlóan megcsinált splash-ről.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
eleve a 185/60 r15 gyari meret nem ra valo, a 185/55 r15 a helyes valtomeret, vagy a 195/50 r15 is jo ugye... persze nem egy 165/70 r14 lufi, de ezzel legalabb stabil lesz az auto.
a 195/55 pedig mar megint tul nagy ra...gyari meret 11 cm magas, ez meg 9,5 cm... nem olyan veszes dolog ez.
nyilvan rosszabb lesz, de mennyivel stabilabb lesz a kocsi? valamit valamiert amugy ha lenne gyari 16-os felni, meg azt is felraknam /45 el
[ Szerkesztve ]
-
PRDZsolesz
aktív tag
Úgy jön ide az ár, hogy pénzből élünk, és leírtam, hogy annyival nem rosszabb egy 195/50-es gumi "komfortja" mint egy 185/55-é, ahhoz képest, hogy mennyivel olcsóbb.
Lehet neked nem számít, hogy mennyibe kerül 4db gumi, másnak viszont jól jöhet az a 30000Ft, ami a két méret közt van garnitúránként
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
az, hogy egy peresebb gumi nem olyan kenyelmes, mint a kevesbe peres, ez evidens.
viszont minnel szelesebb egy gumi, annal stabilabb az auto.
szerintem kar ezen vitatkozni, kinek a pap, kinek a papne.
nekem a splash-el volt mar olyan, hogy "keves" volt a gumi es a futomu... de regi swiftnel is... sot swift2-nel is.
van akinek ez fontos, van akinek nem.
nyilvan kozuti hasznalatra mindegyik megfelel, de hatarhelyzetekben nem mind1 mi van alattad. -
Kornel
veterán
persze lehet a gaz sok, de ennek ellenere nem szoktam belemenni veszelyes helyzetekbe. toledo -val nem ereztem ilyen stabilitas es futomu gondokat, igaz az mas kategoria
tudom, hogy barmivel meg lehet halni, de engem akkor is megnyugtat a jobb tapadas es stabilitas. a kinezet nekem csak masodlagos szempont. -
cekkk
veterán
Van bicikli pumpám azon is van jó pontos, de nincs kedvem a parkolóba hurcolni és jó lenne egy kicsi kézi amikor a benzinkúton nyomjuk bele a levegőt akkor pontosan tudjuk a nyomást. Ezzel a pumpával nehéz bele pumpálni vagy csak erőlködés?
(#13963) kornelka
Az lesz, csak kb én kéthetente látom a kocsit mert asszonypajtásé, és ő használja, egyébként a könyve annyi van, hogy nézzem meg a oszlopon(#13965) PRDZsolesz
Annyit szoktunk egyébként mi is.
De a dízelnél miért kell a hátsónál kevesebb nyomás?[ Szerkesztve ]
-
-
Doze
aktív tag
Kivéve akkor ha, pont annyi a kopás/holtjáték mint a hőtágulás. Bemelegedve pont tűrésen belül van....
Én egyszer pont fordítva jártam, Apriliám váltójában eggyel több hézagoló alátét volt, hidegen király volt, bemelegedve meg nem vette a sebességet... legalább 20x borítottam szét, apró darabra.
-
biker
nagyúr
dede, jártam hetekig töltés mérővel, mikor visít, elmegy, de ez kb napi 3-5x 30mp, ezen kívül van töltés
amd: eladtam azt a sz@rt és egy éve WagonR+ boldog tulaj vagyok.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Kornel
veterán
benzin... 1.2 K12B.
M13A swift2-vel én se tudtam 5,5 alá vinni... ennél a legkisebb fogyasztásom tele tankra 4,67 volt.
szerintem a gyári 165-ös ecocontact gumikon meglehetne csinálni a 4,5-et is nyáron, klíma nélkül országúton.
pályán kell neki a 6,5 sajnos, bár lehet az ültetés majd segít neki (kisebb légellenállás, illetve légörvények a kocsi alatt)de ezt amúgy hosszú távon nem lehet tartani szerintem, ma hétvége van, nincs forgalom se, csak úgy érdekesség képen lőttem a képeket
[ Szerkesztve ]
-
-
trassher
addikt
Árban viszont igen és ugye nem mindegy mit kap az ember a pénzéért.
De én csak azért vagyok oda annyira a nagy kasztni + dízel kombóért mert kocsival járok az egyetemre rajtam kívül 4 emberrel + csomagokkal és hát nem épp erre találták ki a swift-em de meglepően jól bírja a strapát.Redmi Note 7
-
Kornel
veterán
Szia!
Azért kell folyamatosan rajta lenni, mert a motorhőfokot szeretném látni, ezzel meg ki lehet olvasni az ECU-ból.
Splash-be ugyanis nincs motorhőfok kijelző, kispórolták, egyem meg a lelküket
Amúgy elvileg ez teljesen magyar tervezésű kocsi (motort és váltó persze nem) , és csak itt gyártják az egész világnak. Mondjuk csodálkoznék, ha indiába a maruti gyár nem gyártana belőle... de ezt olvastam valahol.mod:amúgy +4 fokba 3 km alatt üzemi hőmérsékleten van a víz
meg vagyok elégedve a japán mérnökök munkájával[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
de én nem átlagos sofőr vagyok.
bizonyítja ezt az is, hogy az egyik legjobb fogyasztásom van a spritmonitor userek közül a splash-ek között.
nekem kell, hogy ismerjek bizonyos paramétereket, köztük a vízhőfokot is.
amíg nem melegszik be az autó, addig finoman melegítem, nem terhelem, stb.
emellett jó lenne tudni az olajnyomást, és az olajhőmérsékletet is, de ha jól sejtem, ehhez külön érzékelőt kellesz beépítenem majd
ja majd arra leszek még kíváncsi, hogy a motor aktuális számított teljesítményét és nyomatékát ki tudom-e irtani a torque-vel... Doze, működhet ez? -
-
-
trassher
addikt
Ezek adottak csak sajnos az autó már volt huzató padon. Nem jó ha az embert hátulról megtolja egy Pajero. Ennek következtében az ablakok nem tökéletesen illeszkednek és néha fütyülnek ha olyan irányból erősebb szél éri őket. Tavasszal kicserélem az összes szilentet + le lesz alvázvédőzve. Még 1, max 2 évig lesz nálam a kocsi utána édesanyám fogja használni én pedig nézhetek másik autó után.
Redmi Note 7
-
Doze
aktív tag
igen csak azt ne felejsd el hogy mindég az a gyári olaj akivel épp szerződés van... most már nem a shell, hanem az eneos:
Kis gondolat ébresztő itt: cikkcikk2
Minde1 milyen régi az autó, fölfele minőségben mindég lehet menni, ha jó a tömítettsége a motornak. A 0w olaj pedig minden autóba igenis jó, a meleg oldali viszkozitás az ami nem mindegy...
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Ha a granciaidő alatt vagy azt követő néhány évben, akkor biztos érdekelné, ha csak a jármű/alkatrészek élettartamát rövidíti az neki nem gond, sőt....
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Doze
aktív tag
mondjuk abban egyetértek ha régi szuszkóról van szó, no nem mindegy mit borít bele az az ember, de gagyibb olajjal is elketyeg... csak időben legyen cserélve... egy 0w30 olaj, tényleg felesleges, mondjuk én mint autóbu*i , számomra fontos.... de pl nekem az sx szervizkönyvében nincs is viszkozitás megadva, csak az api szabványok.... tehetnék bele 4e huffért olajat mert az is jó lenne... meg tehetek 24e huffért. api SM/SN ugye... most 0w40, van benne a köv 0w30 esetleg 0w20 majd meglátjuk.
tényleg.... másik kérdés, vettem pont ma egy levegő+olaj szűrőt mind a kettő japanparts 3000huffot fizettem... most fogalmam nincs sok vagy kevés... , múltkor mahle olajszűrőért+gagyi air filterért fizettem több mind 4e-et
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
ne sértődj meg, de szerintem vagy direkt állítasz valótlant, vagy egyszerűen nem értesz hozzá.
az tény, hogy a gyár megengedi mind az m13a és k12b motorokba is a 10w40-es félszintetikus olaj használatát, mivel valószínű csak kicsit csökkenti a motorélettartamot, ahogy te is írtad, agyonüthetetlen motorok, ebben egyet is értünk.
de!a k12b-be, ami a swift3-ban és a splash-ben is van, a gyár által ajánlott olaj a 0w20! (Highly Recommended az angol manualban ) az, hogy a márkaszervizben feszt 10w40-et locsolnak bele, még nem azt jelenti, hogy ez a jó. az m13a-ba is 5w30 szintetikus az ajánlott olaj, ha tetszik, ha nem.
egyébként a legújabb akcióban már láttam 5w30-as olajcsere akciót, gondolom rájöttek, hogy aki kicsit is ért hozzá, már csak az olajcsere miatt se fog már oda menni, amikor erőltetik a 10w40-et.
persze nyilván nem lesz tőle baja, ma hallottam, hogy ignis elment 47k km-t olajcsere nélkül, a gyárból kijött olajjal, és mai napig semmi baja, pedig ez nem ma volt. ilyen szemszögből nézve a 15 ezrenkénti 10w40-es olaj bőven jó, de miért ne adjuk meg az autónak azt, ami a legjobb neki, ha sokáig szeretnéd megtartani, minél tovább hibátlan marad, az neked is az érdeked. emellett valami leichtlauf 5w30 a fogyasztásra is jó hatással van, akár 5%megtakarítás is benne van, árban meg 1-2k huf a különbség...
az, hogy én eneos sustina 5w30-at raktam ezelőtt, és most is azt fogok bele rakni, az csak egy saját mánia, de én hallom a különbséget, ez a 0w20 valóban kicsit vékony, a 10w40 vastag, az az aranyközépút, a kocsi csak úgy zümmög, olyan szép a hangja
visszatérve az eredeti felvetéshez, hogy miért engedi meg a gyár a 10w40-es olajat, illetve miért nem ajánlja az új kocsiknál az 1000-2000 km közötti olajcserét, egyszerű a válasz, egy nagyon jó márkaszerviz szervizvezetője mondta meg a frankót, amikor 2008-ban elvittem 1500 km-nél olajcserére a vaci új swift2-m, a munkafelvevő meg el akart hajtani, szerencsére előkerült a vita közben a szervizvezető, aki el is küldte a gyereket, és elmondta, hogy a gyár azért nem ír elő bejáratás alatti olajcserét, mivel az akkori konkurenseknél (fóbia 2, stb. ) sincs előírva, mert garanciaidőt így is kibírja, az meg senkit nem érdekel, hogy mi lesz utána, viszont a user vásárlás előtt megnézi a kínálatot, összehasonlítja a várható (tervezett) szervizköltségeket, és azért nem venne suzukit, mert el kéne vinni 1000-2000 között olajat cserélni 10-12 ezer ft-ért. a 10w40 ugyanez... jó az bele, de nem arra tervezték.Doze:nincs ezzel baj,én beleteszem amit a gyár előír,ha ezzel is elmegy 300000Km et minek költsek mégegyszer annyit feleslegesen.
Mondjuk azért, mert közben nem kevés benzint is megspórolsz?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
a shell már nem a magyar suzuki hivatalos olaja, hanem az eneos, ahogy Doze is mondta.
Lehet is kapni már kifejezetten suzuki emblémás eneos olajat. például.
szerintem nem véletlen, hogy váltottak, szerintem az egyik legjobb olaj. lehet hülyének nézel, de én hallom a különbséget a motoron.az meg, hogy vagy nem olvastál user maualt, vagy nem érdekel, hogy mi van beleírva, arról már nem tehetek.
a gyár szerint a suzuki swift 2005- gépkocsiba az 5w30-as olaj az ajánlott, -20 fok alatt csak az a megengedett. ha nincs gyári kezelési útmutatód, akkor itt megtalálod a 159. oldalon.
és ez nem autóbuziság, csak a gyári ajánlás betartása. az, hogy a márkaszervizek szarnak rá, arról én nem tehetek.
ha kíváncsi vagy az enyémre is, megkereshetem neked a neten valahol, nálam a 0w20 az ajánlott.szvsz ezek a mocik egy finom pörgős precíz szerkezetek, szerintem megéri az az 1-2k huf plusz 15k km-enként, hogy kihoz belőle a maximumot, mind tartósság, mint fogyasztás (minimalizálás) terén.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-20 fokban csak azt rakhatod bele, ha nincs annyi, akkor csak ajánlott.
angol manualban nem simán ajánlott, hanem: highly recommendedés sehol nem állítottam, hogy a 10w40-el le fog rohadni.
budapest, de az összes többi márkaszervizről is annyit, hogy 2 helyen nem vették észre, hogy törött a rúgóm, pedig kifejezetten kértem, hogy nézzék át a futóművet. az egyik a géró volt, a másik a világ. nem kis szervizek, sőt a világ a gyár tulajdona elvileg. mindezt úgy, hogy a gyár amúgy tájékoztatta a márkaszervizeket, hogy mindegyik splash rúgója el fog törni, vagy előbb, vagy utóbb. ezek után köszönöm, de nem viszem ilyen helyekre a kocsim.
(#14400) pjen: azt vágod, hogy miért van sötéttel kiemelve az 5w30? aláírva, hogy ajánlott? angol manualban pedig különösen ajánlott?
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Pontosan nem tudom megmondani, de gyanítom az sx4-et is a gyárban... ismétlem a gyárban szerintem 5w40-nel töltötték fel, mert a Kazincbarcikai Szabó Suzuki (az országban az egyik legnagyobb Márkakereskedő), annak idején is ilyen olajt töltött mindenféle szuszkóba...
Lehet régebben 2000-es évek előtt a gyári feltöltésű olaj 10w40 volt, de azóta ketyeg az idő és elég rohamos fejlődés volt a piacon. Mostanában a gyár nagyon nyomatja a 0w20-at, és a nyakam teszem rá azt töltik az autókba.
A 10w40 annó azért volt nagy szám, mert teljesítőképes és aránylag elérhető áron volt. De mivel mostanában van jobb (olcsóbb), 0w-5w stb aminek számos kimutatható előnye(hideg indítás, fogyasztás) van a 10w-hez képest ezért azt használják.
A -20 nál a 10w olaj bedermed.... szal igencsak a teljesítőképesség határára jut, elvileg még folydogál.... de a gyakorlatban vagy 2 percig szárazon megy a hengerfej.
[ Szerkesztve ]