Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
HI!
mond csak ezt magadtol talltad ki vagy segitettek???...:- (
nem a kiadott mennyoseg nem stimmel hanme a pisztojok erzekenyuseg enem egyforma jajjjjjjjjudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Kornel
veterán
m13a motor.
ugyanez a swift2-nél már 5w30 az ajánlott.
egyébként a hidegoldali viszkozitás minél kisebb, annál jobb, hamarabb áll fel az olajnyomás, kevésbé kopik a motor.
szvsz 10w30 suzuki olaj is eneos egyébként, nincs vele semmi baj, de 10w40-es félszintetikus olajat én nem raknék ezekbe a motorokba, nem ez az ideális.egyébként a magyar manual nagy átb*szás, nekem hideg érhajlatra írja magyarul a 0w20-at, hogy ajánlott, angolul pedig minden esetben az az ajánlott, nincs hőmérsékletre való kitétel. szerintem ezekbe a motorkba legjobb az 5w30, volt már swift2-m is, és most splash-em, tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
Traxx
őstag
A járgány garázsban van most (tehát egyenesen), és kicsit langyos még a motor másfél óra állás, kb. 15 km megtétele után. És így kaptam ezt az értéket De ha mindketten azt mondjátok, hogy nem kell vele foglalkozni, akkor nyugodt szívvel így teszek
És köszönöm mindkettőtöknek a választ
[ Szerkesztve ]
"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)
-
Imike_80
aktív tag
Nekünk is volt egy ilyen ötletünk cimborámmal. Trafót 3 helyen akartam venni, de mindenhol azt mondták, hogy vehetek, de 100%, hogy nem az lesz a baja. Még a kocsival is voltam ott! Végül egyik helyen vettem, de kiderült, hogy rosszat adtak, ezért másnap vissza is vittem. Olyan nem volt készleten, amilyen nekem kellett volna. Aztán onnantól kezdve szerelőnél volt, tehát a trafó témáról leálltunk.
-
anonymus89
addikt
-
Kornel
veterán
valószínű
mondjuk egyébként alap, hogy a gyártó megadja a manualban és a kasznin valahol feltüntetve az értékeket, és utána lehet kísérletezni, hogy kinek mi válik be.
Én elől hátul 2,5-re fújom, mivel a conti pc5 eléggé "nyúlós", ezért jobb menettulajdonságai vannak, ha keményre van fújva, illetve a fogyasztás is láthatóan javul, legalább 1-2 deci különbség van, ha mondjuk csak 2,3-ra hagyom.
Mondjuk keményre fújt gumikkal, H&R rúgókkal, koni str.t gátlókkal elég feszes a futómű, kb. swift sport érzés, de legalább nem esik le az útról -
Motion_Blur
félisten
Rosszul írtam, természetesen a csavarokat kiszedtem. Meg a két patentot + lepattintottam a tükör takaróelemét is.
A kárpit teteje így már mozgott, de az alja semmit. Annyira erőltettem már hogy hajlott az egész, mégse jött le. 8 év alatt még nem volt leszedve, gondolom törik majd az összes alsó bolha... úgyhogy szépen visszaraktam úgyis megy olajcserére, majd ott kiszaggatják.
Egyébként a visszarakásnál a könyöklőnél a csavar nem megy vissza, párat tekerek rajta és nem egy tovább nem a csavarnak van baja, hanem ahova tekerem szerintem az nyíródott el. Úgyhogy faszán lehet majd hallgatni ahogy zörög az egész...
zedok: pl. enkóron is fent van
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Doze
aktív tag
Azért erőltetik a 10w40-et, mert általában félszintetikus mind, és jóval olcsóbb mint akár az 5w40, 200 Literes hordó árakkal számolva jelentős különbség van. Nem mind1 nekik hogy milyen árakkal dolgoznak, mert pl a legtöbb embert nem érdekli mit töltenek az autóba csak friss legyen.... és számára nem biztos hogy kifizetődő az ha +3000ft-ot mond az olaj miatt a szervizre, ugyanis a többi szervizhez képes hátrányba kerül. (viszont azt fernek tartanám ha 1-1 olajcsere alkalmával legalább felajánlanák a többi lehetőséget )
Aki nemkimondottan autóbuzeráns, és lusta külön rendelgetni, boltokat járni azt megértem... 10w40-el is elgurul az autó észrevehető különbség nélkül.... de mint tudjuk mondhat akármit a szervizes, arányaiban jobb egy 5w40, 0w40 esetleg 5w30,
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
82ezer az még semmi, majd ha 200 lesz és bezabál 1000km alatt fél liter olajat , de gyanítom addigra már másnál lesz , akkor viszont nagyon ki tud jönni már a külömbség...
8 éves... rákérdezhetek a szervizre? (bár nem tudom te vagy e az első gazdija )
Fékolaj, hűtővíz, váltóolaj volt benne cserélve?
-
Doze
aktív tag
Ez a swift szervizkönyvből van ... nincs sem éghajlat, sem semmi más... am mi éghajlatunk elég genya, mert télen hideg van, nyáron meg meleg. így a lehető legszélesebb fedettség a legjobb..
De nem vitatkozom, mert múltkor is ugyan azt fújtad... ez nem hablaty meg elmélet, hogy talán igaz talán nem... ez így van.
-
Doze
aktív tag
Nem mondok semmit olvasd végig és dönts: LINK
Egyszerűen nem tehetek arról hogy fingod sincs ha 10w40 egy olaj viszkozitása, akkor hidegben kb 15 mp-ig tart az hogy feljusson a hengerfejebe az olajteknőtől, és addig szárazon szó szerint fém a fémen súrlódik pl vez. tengely. Ha 0w-s ugyan az 3-4 mp... ez az ami kigyilkolja a motort...
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
szerintem ülj be valamelyik műszaki egyetem előadásaira, ME-n pl. van belsőégésű motorok nevezetű tárgy is
az m13a egy sokat bíró, ám nagyon kifinomult moci, ami megérdemli a törődést.
és igazad van, eddig csak 120k-t futott g10a motorom volt, ami nulla deci olajat evett olajcsere között, amit bátran merek állítani, mivel gázzal ment, így nem hígult benzinnel az olaj, max. vízzel, de egy 140-es pályás tempó után se hiányzott belőle, szvsz tized decikben mérhető lett volna max.
és a jelenlegi k12b se eszik semmit, igaz ez benzinnel megy, szóval rá lehet fogni, hogy felhígul benzinnelmod: előbb mondtam, hogy miért ez a gyári ajánlás.
a fillérbsz* magyarok miatt.
semmi másért.
mindenhol máshol az 5w30 az ajánlott az m13a-ba. (highly recommened)
és nyugodtan használd a gyári váltóolajat, mivel nem csak a csapágy mehet tönkre, hanem a komplett váltó, ami nem 70k, hanem sokkal több.[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Persze, ha keresnél találnál... és a suzuki gyári ajánlásai is olyanok mint gójafos a levegőben... egyszer eneos a gyári olaj, máskor meg shell, utána egyszer 5w30 a gyári ajánlás utána 0w20...
Ezért fogtam magam és belemerültem a témában.... ezek nem elméletek. Amit linkeltem oldal csak jól összefoglalja, egyébként tribológia könyveket nézegetve is hasonló álláspontra jutottam... és nem csak én hanem az is akit érdekel ez a téma...
De ha valaki nemhajlandó beleásni magát a témába, azt nem hibáztatom, de ne erősködjön egy olyan állítással aminek köze nincs a valósághoz...
Mint kornelka mondta több ország, több fajta olaj.... nekünk minden a pénz, meg évi 10e futó autók vannak... mire beadja a kulcsot addigra rég beint a suzuki, valamire hivatkozva... De ha átmegyünk Németbe ahol 3 éve alatt belehajintanak 120e km-t és mondjuk az 5 éves autó kiesik alóla az autópályán... na az gáz
Visszatérve minden autógyártó a piaci igényekhez igazít.... egy fillérbaszó magyarnak nem lehet azt mondani rakj bele 0w30-at, mert anyáz a garanciális időben 'me tán BMWez?', és baszik legközelebb szuszkót venni, helyette vesz Dachiát vagy mást ahol olcsóbb minden....
Ezzel arra akarok rávilágítani, ha nem lennének közgazdászok csak mérnökök, akkor lenne olyan autó ami 3 millió km után sem adná be a kulcsot.... de sajnos a pénz az úr.... én ezt próbálom kiküszöbölni. A tervezett élettartamról meg még nem is beszéltem
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
elárulom neked, hogy 6000 Ft-ért tesztgyőztes mannol 5w30-as oaljat kapsz.
olcsóbb, mint a legtöbb 10w40.
ennyit a többet költés elméletéről. -
-
neduddki
nagyúr
HI!
"Lehet hogy tissztességes körülmények között is ezek az eredmények születnek,de nem biztos.Egyébként a teszteket általában a gyártók megrendelik,vagy legalábbis nyomást gyakorolnak hogy a termékük benne legyen,és olyan körülmények legyenek ahol nem végez rosszul." tucc is erre mondani valos peldat v. csak uy otletelgecc?
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
ett
aktív tag
6 évet bírt a gyári. Másfél hete cseréltem le. Csak el lett gázosítva a verda és olyankor leveszik az akksisarut. Az meg olyan mintha cserélnél. Eddig akárhányszor volt levéve, mindig dögledezett utána. Az a vicc, hogy nem mindegyik suzuki csinálja. Az okát senki nem tudja. A lényeg, hogy nagyon ingadozik az alapjárat utána. A gyári 700 helyett 3-400-on jár a motor. Ha például menet közben sebességet váltok, azt gyorsan kell csinálni, mert különben leáll a motor. Kereszteződésnél elég szar tud lenni. Mindig játszani kell a kuplunggal. Tuti hülyének néznek. Vagy amikor jövök haza és állok be a ház előtt a helyemre, akkoris amint megálltam, tenném R-be, és megdöglött ha nem nyomok rá gázt. Van hogy ha ráindítok, akkoris egyből leáll, máskor meg szenved 3-400-as fordulaton és remeg az egész mindenség. Elég vicc kategória, hogy egy akksicserétől ilyeneket csináljon egy autó. 3 éves korában mentem "A mi autónk"-ba dolgozni, délutános voltam. Jövök ki éjfélkor, az autó nem indul. Nagyon örültem neki. Aztán vártam pár percet, megpróbáltam megint. Nagy nehezen beindult, jó hogy nem hagyott ott. Hazajöttem, akksi ki, fel a töltőre. Amint visszaraktam, produkálta a ledöglős hibát. Megkérdeztem a gyárban, hogy ez ennyire szar? Igen, sajnos ennyire szar. De nem mindegyik csinálja. Ez is érdekes. Kb. egy hét és elmúlik. Úgy is lett, elmúlt. Aztán 4 évesen lett elgázosítva, akkor levették megint a sarut. Újra dögledezett, egy hét után megint jó lett. Most másfél hete meg végleg megdöglött az akksi. Beletettem az újat, indult egyből szépen, de megint dögledezik. Viszont most jobban mint eddig és nem akar múlni. Már kezdem nagyon unni úgyhogy hétfőn elviszem, lássuk kitaláltak-e már valami megoldást rá. Csak nem akarom hogy legombolják a pénzt rólam, aztán a végén nem csinálnak semmit.
Azért elég gáz, hogy egy akksicsere ilyet idézzen elő.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
-
giigz
veterán
Nem, ezt csak ő mondhatja, pár mondatot betanult amivel okosabbnak tűnik, és azt ismételgeti folyamatosan
Pl. ez az azt hittem képes vagy süket dumán kívül valamire is egy tökéletesen bevált mondat, be szoktak neki dőlni, és elhiteti sokakkal, hogy tényleg hülyeséget beszélsz, ő pedig a szent és sérthetetlen, mert azt írta, hogy te hülyeséget beszélsz
-
Doze
aktív tag
Jó persze, de azért én sem izomoznék a MI ÉGHAJLATUNKRA 10w40 KELL kijelentéssel, főleg úgy hogy abban a használati útmutatóban a váltóolaj, hűtőfolyadék csere is benne van, arra meg azt mondod: minek?.... ezért mert lusta nemtörődöm vagy, és csak addig erősködsz míg valami olcsóbb... persze szelektíven beböfögsz ÁÁÁ az nem kell, mert úgy is szétesik a váltó... ennyi erővel fasznak cserélsz motorolajt az autóban?
Elmondásod szerint majd visszahozza az olaj ára az új váltót.... de azért azzal számolj hogy egy szerelő nem fogja cserélni neked 20e alatt, másrészt most jobb ha tudod elsavasodik a fagyálló, kimarja a picsába a hűtőradiátort, beáll a csapágy a vízszivattyúban, amit elsőnek majd csak ékszíjproblémának gondolsz mert nyígni fog éjjel nappal...
Mindenezt miért?, mert 3 évente baszol rákölteni 5-6e forintot... én ezzel nem verném a mellem, sőt inkább kusban ülnék..
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
ez vkinek a kommantarja ami semmi mas csak a gyanujat fejezi ki, aki evek ota koveti a tesztekt /nem az adac-ot hjanem az osszeset/ tudja hogy az eves revizokban jonenk menenk az abroncsok /raadsul linelni meg mindig nem tucc, hogy ezt honan vetted/ tehat ez eghy kommentar amit v. elhiszek v., nem en ojja n bizonyitekot varok mint a nevezetes listaval volt
udv
neduddki
mod: Mercutio_: en a gumirol vartam es varok bizonyioteket mert a forumtars nagylenduelttel azt hangoztatta eddig ijejnmeg nem hangzott el
pjen: monde csak a 10w40es olajnak mi az alaolaj es mi a 5wx0-asnak?
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
HI!
enelhiszekmindet csak konyorgom tamszd ma ala vmivel mert addig eztovabbraiscsak gyanusitgatas es az altlad emiltett szarkeveres, az meg mar kismillisozr elhangoztt hogy nem egy teszt alpjan dontunjk leglabbis akinekkoze van minimalsihozza, mert aztugyahogy azon kivulmeglegbb 2-3 tezt van tessek azt is fuigyelememl kiserni. vagyesetleg azokis meg vannak veve???
udv
neduddki
p.s. olajrol nem mondtal semmit
mod: Doze: olajataz minekcserelni??? motorbasekell megy amigmegy asztanolcson van bontott motor:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Kornel
veterán
ki-ki.
eladó, ha valakit érdekel.
ilyen cuccot nem találni minden sarkon(#16831) Tomics: magát a ködlámpát 20 felett sikerült beszerezni, de csak neten, azt is fél évig kerestem, mert ilyen 40+ ezreket nem adtam érte.
A beszerelést kb. sehol se vállalták, mert nem értenek hozzá, stb., pedig elég sok autóvillamossági szervizt megkérdeztem. Márkaszerviz egy órát mondott rá, és 15.000 Ft-ot, más választásom nem is volt.
Igaz "megdolgoztak" a pénzükért, mert majdnem két óra lett, szívtak vele rendesen, ahogy láttam, de csak az egy órát számlázták ki.[ Szerkesztve ]