Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz mefistofeles #48666 üzenetére
Nekem már akkor szóltak érte ,hogy ne tükörből tolassak amikor még csak tanuló vezető voltam. 1x vezettem egy dobozos B Corsat, ott nem volt mit nézni hátra. 20 perc után már észre sem vettem, hogy nincs hátsó szélvédő.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz mefistofeles #48682 üzenetére
Digi klíma már GLX.
Ha bejön egy jó használt ajánlat az utolsó generációból, akkor bármikor. Múltkor volt egy 7km-re innen 3 millióért, a végén már 2,8-ért, de akkor még azt sem tudtam, hogy Swift legyen-e, és lemaradtam róla, meg sem tudtam nézni élőben. Mondjuk 85.000km volt egy 2018/8-as példányban. GL+, de volt benne Navi is, és 2 szezonos nyári gumi, 1 szezonos téli gumi. Elvileg autópályán ingáztak vele. 5 vagy 6x márkaszervízelt, még fél év garis.
Még talonban van, hogy végül Honda Jazz lesz, mert az lett volna az eredeti elképzelés.
Jövő hónapban viszem a meglevő Focus mk1-est műszakira, és onnantól maximum 2 éven belül, mert a meglevő eszi az olajat, megy a harc a rozsda ellen, meg a korából fakadóan sok alkatrésze mostanság adja be a kulcsot. Még nemrég kapott egy új kuplungot, váltóolajat, de már nem akarok 100K-kat rálocsolni egy max. 300-400K-t érő gépre.
A használt piac nekem nagyon lutrinak tűnik, zsákbamacskának, így az eredeti Focus mk3, Jazz, Civic vonalról eljutottam oda, hogy ránéztem, hogy mit tudnék újonnan megvenni, így bekerült a Sandero, Swift, és a kifutó 1.5-ös Yaris.
Ezekből kiesett a Sandero a 3 henger miatt. A használt Focus a fogyasztása és az ára miatt, mert azt csak 1.6 ti-VCT-vel vettem volna.
Összességében a legjobban hozzám a 2015-2020-as Honda Jazz passzolna, azokat még nézegetem, mert +110 liter a csomagtartó, és a variálhatóságával még inkább passzolna. Ellenben olyanok vannak, hogy vagy sárga, vagy horpadt valahol, vagy 120.000-t már lefutott, vagy valszeg tekert órás 3000km/3év-alatt, de legalább külföldről behozott, és még túl is van árazva. 3,5 egy 4 éves. A Swift-nél egy kis kompromisszumot kell kötnöm csomagtartó szempontból. Cserébe kb. 1 literrel kevesebbet fogyaszt.A 16-os felnihez egy komolyabb gyártó gumija 30-35K, és olyan út vezet a melóhelyemre, hogy valszeg én is elég hamar le fogok mondani erről.
Én eddig mindig otthon cseréltem a kereket. A Focus-hoz is két szett felnim van. A GL-hez még vennem kellene egy 15-ös alu szettet, a GL+-hoz meg akkor egy szett lemez felni szettet. (már, ha nyári gumival tudnám venni, mert az ciki lenne, ha a téli lenne alu-n 16-osba.)
Nem tudom, hogy TMPS-es szenzor témába hogy állsz ismeretekbe, mert az is elég sz..oka, a napokban volt itt róla szó. 10-15K/db, 8 felnihez 8 kell, és képes elpusztulni a gumi élettartama előtt is, nekem tuti, hogy guminként 2 fog kelleni.
Szóval felni+gumi témából itt már felni+gumi+szenzor téma van, és a szenzor is komoly tétel. -
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #48684 üzenetére
A Jazz az jó kis autó lehet, nagyobb csomagtérrel de megbízhatóságban és fenntartási költségben a suzuki verhetetlen.
Van itthon Honda Jazz és Suzuki WagonR+ is, elenyésző mértékben drágább csak az előbbi fenntartása. Sőt, van olyan alkatrész, ami még olcsóbb is, mint a Suzukihoz (pl. hátsó fékgarnitúra). És ugyanolyan megbízható a Honda is.
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #48686 üzenetére
Viszont nyújt is annyival többet a Jazz, amennyivel többe kerül. Kényelmesebb futómű, jobb hangszigetelés, nagyobb csomagtartó, minőségibb burkolatok és patentek az utastérben (14 év és többszöri megbontás után sem zörög semmi!)... És nem csak a WagonR-hez képest, a vele egykorú Swiftet is be lehetne helyettesíteni.
Az elenyésző alatt olyanokra gondolok, hogy mondjuk egy adott márkájú légszűrő a WagonR-hez ~3000 Ft, a Jazz-hez meg ~3300. A legtöbb alkatrésznél ugyanez a tendencia, 5-10%-kal drágábbak csak a Hondához, nem mondanám soknak.
De eszembe jutott még egy alkatrész, ami a Suzukihoz drágább: a gyújtógyertya. Bár a Hondában 40k km-enként cserélni kell, és 8 db-ra van szükség, de csak 8-900 Ft darabja, míg a Suzukinál 105k km a periódus, viszont közel 6000 Ft/db, és kell belőle 4. Ez 210k km alatt a Hondánál 36k Ft, a Suzukinál meg 48.
Illetve ott a váltóolaj is: a WagonR-ben 45k km-enként kell cserélni, 2,2 liter kell bele, azaz 3 egyliteres flaska, aminek darabja 3-3500 Ft, a Jazz-ben viszont elég 120k km-enként ledobni, 1,5 liter kell csak bele, habár kizárólag a gyári olajat szeretik a szinkrongyűrűk, aminek literje ~6000 Ft. A Suzuki esetében már majdnem 3x12000 Ft-nál járunk, mire a Hondából először engedjük le. Vagyis amit az alkatrészáron spórolunk az S-nél, azt az ilyen apróságokon közel el is veszítjük.[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz mefistofeles #48684 üzenetére
Én hosszú távra tervezek vele, annyira, amennyire nem is látok előre, szóval szintén zenész . Számolgattam olyan költségeket, benzint, stb. A Jazz sem vészes. Szívó benzin, nem közvetlen befecskendezés. 6 liter körül eszik. Amivel többe kerül az alkatrész, annyival talán többet is bír, csak ugye újat a használttal hasonlítom. Az új Jazz felejtős, horror áron van.
Konkrétan én 16 évre számoltam előre. Egy 2016-os Jazz-t, és felszoroztam évben 16-ra, valamint két használt 1 generációval idősebbet. 10,6 millióra jött ki, az új GL+ Swift fehér fényezéssel meg 11,6-ra. Az első években nagy az értékvesztés. 6 évesen már csak 2-2,5 milliót ér, onnantól majdnem egyezik a fenntartása. Ha viszont veszel egy használtat 1,8-ért, meg ráköltesz azonnal egy kicsit, majd 18-20 évesen lelökőd a domboldalról (egy mai 20 éves Swift 100.000Ft), és veszel egy akkori használtat 1,8 + egyebekért, akkor összességében durván ott vagy. 16 év alatt szerintem 1 millió körül van a felár, hogy ezt te kezded meg 0km-esen, 0 naposan, és nem zsákbamacska.
Új autó vásárlásról, márkaszervízbe hordásról nekem nincs tapasztalatom. Nem is tudom, hogy élni fogok-e a +7 év garival. Én csak 3 évre számoltam casco-t meg márkaszervizt első körben. Látom, hogy húzós a szerviz.
Ami aggasztó, hogy látom, hogy az újat manapság gariba kell visszahordani, meg beázik, meg egyebek. Sejtettem, hogy évről évre egyre rosszabbak, de ezt nem gondoltam, hogy már itt tartunk. A régi megbízhatóak meg öregednek, az meg azért ázik be, meg áll meg.
A 2018-as Swift nekem azért lett volna jó, mert tudom, hogy kb mennyit fogok menni, és az a +85.000km belefért volna, és 2,8-ért megspóroltam volna a első két év értékvesztést és márkaszervízt. De utána kérdezve, már ezt a 2 évest is el kellett volna vinni bevizsgálni. Már kopott a két gumiszett, már van 85.000 a futóműben, a kuplungban, motorban. A fékeket elvileg 200km-el előtte márkaszerviz szervizelte, de nem írta, hogy az mit takar. Ennyinél már lehet, hogy kell 4 új fék. A ráncfelvarrás miatt ebbe még nem volt a hybrid rendszer, amivel kb. 0,5 literrel még többet is eszik. Lízing volt még rajta, kicsit bonyolultabb is lett volna megvenni. Árban pedig a végén már 700.000Ft-al volt a többi hirdetett alatt. Hát itt én már rögtön azon gondolkodtam, hogy az autópályán bejáratás nem tett neki jót, vagy valami valami baj van a géppel, és azt közölték az utolsó szervíznél, mert rá 200km-re hirdette meg. 3,2-ért, majd 3-ért, és végül 2,8-ért. Nagyon szabadulni akart tőle. És akkor ez egy 2 éves gép, garanciával, márkaszervizes vezetett szervizkönnyvel.
Használt 10 éves Jazz-be olyan kopott a kormány, amilyen nekem a Focus1-esbe 30-40 év után sem lenne, és az 1,8 millió. Igaz, típushiba a kormány öregedése ennél, de azért katasztrófa, hogy milyeneket árulnak. Gyári fény. Aztán eleje hátulja lehúzva, hátulja behorpadva. Ja, gyári, a horpadásban tényleg az még a gyári, mert nem javíttatta meg.[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz mefistofeles #48698 üzenetére
Hát mondjuk ez az állandó tologatás meg elég macera az ignis esetén, hátulról meg a formája azért jobb a swiftnek, előröl viszont meg jobb az ignis Szerintem ha maradunk ezen a vonalon, akkor úgyis egy teszt vezetés után fog eldőlni ez a kérdés. Legegyszerűbb a Vitara lenne ami úgymond mindent megold, csak mivel rendszerint helyben rohangálunk inkább, így kicsit feleslegesnek érzem, főleg úgy, hogy az ignis enne 5 alatt, a vitara meg inkább 7 fele.
dethrone: Amit írsz mondjuk főleg a mi esetünkben nagyon nem mindegy, mert 5-6 éves lízingre vennénk a Vitarát/S-crossot. A Swift miért nem tartja úgy az árát?
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz mefistofeles #48709 üzenetére
Na igen, és ennyiért inkább venném az alap vitarát. Az a helyzet, hogy ezekkel a drágulásokkal nagyon max egy GL+ éri meg a kisebbekből, utána már inkább akár egy alap vitara.
Amúgy ha jól látom, GL+ felszereltség esetén a Vitara és az S-Cross között annyi a lényeges eltérés, hogy Vitarában holttéfigyelő és táblafelismerő van, az SX4-ben pedig kulcsnélküli indítás?
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #48703 üzenetére
Én csak abból indulok ki, amit ő mond és amit látok. Akik 2017-es autót vezetnek, legyenek szívesek megírni, mennyiért vették az új autót, nézzük meg mennyiért megy most átlagosan ugyanaz a hahu-n, és akkor meglesz az eredmény.
Annyit tudok ő 2017-ben scross 1.4 GL+ kocsit vett 4,8-ért. Most rákeresve hahu-n 4,65 és 4,9 között megy. Kvázi új árában, értékvesztés NULLA!
Én tavaly novemberben vettem swift GLX 1.2-es motorral 4,2 misiért. Ha jók a régi cikkek információi, akkor 2017-ben ugyanez az autó 4,05 millióba került, mondhatjuk ugyanannyiba, mint amennyiért én vettem. Ma a hahu-n 2db ilyen autó van, 3,1 millióért hirdetik. Ez 1 milliós értékvesztés 3 év alatt, ami 25%, szemben az scross 0% értékvesztésével. Vitara esetében szerintem ugyanez az értéktartás lehet, nagyon népszerű típus.
Szóval az hogy a swift ugyanazt az értéktartást mutatná mint az scross (és valószínű a vitara is), nem igaz.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #48718 üzenetére
Inkább egyszerűen az a balek aki 3-4M között vesz használt alsó kategóriás autót, mert még 2 év hitel és vesz egy újat, azt a plusz pár százat a használtra is rá fogja költeni... Már ha nem csak beleül és vezeti...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #48718 üzenetére
Én nem akarok összeveszni, nem is lehet velem
De hol találtad azt a GL+ kocsit szúrópróba szerűen? Én sehol se látom. Jelenleg a fáma úgy szól, hogy a 3 éves az kevesebbet tud extrában és bő egy millióval olcsóbb scross esetében. Valakinek ez jó ajánlat, valakinek nem.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
simonjoe
senior tag
válasz mefistofeles #48882 üzenetére
Sajnos ez sem tuti, anyuka, nagyi árulja a fia-unokája széttaposott autóját sajátjaként. Az egyik volt kollégám régi SX4-e nyolc év alatt egyszer sem volt szervizbe(nem volt rá pénze), csak boltba járt vele (max 4km). Sosem volt tele tankolva és beletekert a 8 év alatt 15k-t. Szerinted? Szóval itthon (is) nagyon rizikó. Én azért választottam a kereskedőt, mert amit szerettünk volna, egyrészt nem volt másnál, és kifejezetten német vagy osztrák behozott kellett, az ottani utak nem viselik meg az autókat, mert az utolsó gazdasági feljárat is tükörsima, ott van pénz szervizre stb. Ebben a Splash-ben 65k-van, nem zörög, jó állapotban van, valós szervizkönyve van. A kinti kereskedés a mai napig működik. Nagyon sok dolog árulkodott arról, h nem tekert, nem "elcsalt" az autó. A nejem beszélt velük kint, és alvázszámra visszaigazolták a kocsit, h tőlük van. Visszavitt, beszámított autó volt. Egy kicsit szerencsénk volt ezzel. Mondjuk az itthoni kereskedő már trükközött. Mint írtam, az árból csak minimálisat 20 ezret engedett. Amikor megnéztük és kipróbáltuk akkor új akku volt benne, amikor meg elhoztuk teljesen más márka és egy lepusztult xar raktak bele, első körben cserélni kellett. A hirdetésben pótkerék készlettel volt feltüntetve, a kocsiban viszont csak a ragacs és a kompresszor volt. Amikor ezt szóvá tettem, csak a vállát vonta, elírás jogát fenntartjuk és kell, vagy nem?, volt a válasz erre. Én szívem szerint hagytam volna, de három hónap és az ország keresztül kasul járása után már belefáradtam. A nejemnek meg tetszett, hisz neki vettük, így maradt a kosárba.
Természetesen majd az idő igazolja a döntésünket.Joe
-
válasz mefistofeles #48967 üzenetére
+1, akartam linkelni de elfelejtettem.
Nagyjából egyet is értek vele.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
blakey
titán
válasz mefistofeles #48996 üzenetére
Ezért kell olyan autót venned ahol az ilyen problémák nem merülnek fel, még akkor is ha kompromisszumos. A beázás esélye nálam abszolút kizáró ok, mindegy, hogy minden másban jobb lenne. Én már csak úgy vásárolok, hogy felállítok egy listát és annak meg kell felelni, amelyik már az egyik pontnál elvérzik az kiesett, mindegy, hogy van valamilyen buhera megoldás vagy sem. Ez a mai világ. Nem szabad márkahűnek sem lenni, pontosabban nem éri meg. Lehet, hogy egy másik márkánál megtalálod a kiválasztottat. Ha most vennék autót akkor nem tudom mi lenne az, talán egy elektromos lenne a megfelelő. Pl. a mostani S-Cross és Vitara nem vonz semmilyen szempontból. A kisebb Suzukik nem érdekelnek. Azért a jövő évi kínálatra kíváncsi leszek.
* Eladó: iPhone 12 Mini (kék, 128GB) "https://tinyurl.com/58r6t64y", Apple Watch S7 (zöld, M/L) "https://tinyurl.com/mr2yup5b" * - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Zolás
addikt
válasz mefistofeles #48998 üzenetére
Jó lenne a Dacia, ha lenne hozzá motor is. De a 900Tce motort még önindítónak is kicsinek tartom.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
blakey
titán
válasz mefistofeles #49003 üzenetére
100LE bőven elég városi használatra, sőt a nyaralóba vagy kisebb kirándulásra is elég, akinek nem az vegyen "Ferrarit". Ez a lóerő mánia is teljesen felesleges, gyorsan mindenki tud menni, lassan menni a "művészet" .
* Eladó: iPhone 12 Mini (kék, 128GB) "https://tinyurl.com/58r6t64y", Apple Watch S7 (zöld, M/L) "https://tinyurl.com/mr2yup5b" * - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Zolás
addikt
válasz mefistofeles #49013 üzenetére
A lóerő megvan a kis motorban, ki van hegyezve, pörög rendesen. De a tartósság már nem az erőssége, abban biztos vagyok. És nem 3 évre veszek autót. Ezek a vackok cégautónak jók, pár évente cserélik, és annyi. Első három év oké, aztán hullik szerteszét. Főleg, hogy az olajcsere is 15k km-re van adva és kétlem hogy annyi olaj belefér, ami bírja ennyi ideig. 10 év múlva nem lesz mit venni, ezek tönkremennek, az akkuk a villanyos autókban arany árba mennek, egyszerűen a használt piac egy kalap trágya lesz.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz mefistofeles #49017 üzenetére
Ha úgy állnék anyagilag, hogy párévente mehetne a csere, engem nem érdekelne a 09.Tce rettenet. Annyit biztos kibír, aztán szívjon vele más. De sajnos nem így áll a helyzet, és úgy gondolom, hogy nagyon kevés ember engedheti ezt meg. Ma nincs mit venni, mert mindenbe miniturbó motor van. Amibe nem, az meg drága.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #49033 üzenetére
"a városi közlekedés legalább ugyanannyi rutin kell mint lóerő....." Ez pontosan így van.
Én sem tegnap kaptam a jogsimat, és nagyon jól tudom, hogy a fővárosban az utazás stresszének csökkentése és az utazási idő rövidítése 90%-ban a jó útvonal megválasztásán múlik. Nekem nem okoz gondot hogy 60-70-el megyek a városban, mivel nótorius gyorshajtó vagyok és agyhugykövet tudok kapni ha egy bamba turista tötymörög előttem, azokra szoktam mondani hogy "2 háztömbön 4-et verek rá", megelőztem az Örsön, amikor ő még a Stadionoknál keresi a zöldnél az egyest én már a Hősök terén járok a Dózsán, mert végig toltam a versenyutcát óra szerint 70-el, tehát a következő lámpa ami megfog az jó eséllyel az Ajtósinál lesz vagy a Dembinszky-nél...
Mindezt tudtam a 60LE-s 6N Poloval, a 97LE-s E11 facelift Corollával és most is tudom az 1,4 BoosterJet Vitarával, de az 1,6 crdi kombi i30-al is, a lényeg hogy tudd mire képes az autó és a forgalomhoz és az autó képességeihez igazítsd a vezetési stílusodat, ha a Swift kéri hogy néhol húzasd ki akkor az is működik, csak akkor ne akard a gyári fogyasztást produkálni a városban. és ezek a pici 1L-es 100LE-s turbóbenzin motorok pont abban verhetetlenek hogyha egyszer telitankolod, akkor azt csak E5-el szabad, mert hamarabb "szétesik" az E10 minthogy kifogyna... A tartóssága és szerviz költsége megint más, ez már-már hitvallás kérdése, de ezidáig nekem csak japán benzin motor bizonyította h bulletproof... A többinek nem sikerült... és "mit ér a lovag hű fegyverhordozója nélkül", hiába fogyaszt keveset ha 5-6 évesen kell a motornak egy nagyszerviz több százezerért, akkor ugyanott vagy, a hybrid is drága megvenni, keveset fogyaszt, cserébe egy akkupackot cserélni drágább mint egy fél új autó...De befejeztem én is, nem szeretnék erről vitázni veled.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #49043 üzenetére
Ilyenkor nehezebben melegszik be a motor, sokkal több ideig dúsítja a keveréket az ECU. Na, meg a fűtés, esetleg a klíma a pára ellen - ezek is megdobják a fogyit.
-
simonjoe
senior tag
válasz mefistofeles #49116 üzenetére
Azért lett ilyen baráti az ár, mert a szervizvezető egy nagyon kedves ismerős. Első körben az olajcsere nulla forint volt, a másodikban meg egy óra munkadíjat számláztak ki.
Nem nagyon érdekel, h mennyibe van már az autó, a lényeg, h jó és megbízható legyen. 1,6-ért vettük, arra gondoltam, h a vége 2 milla lesz, és akkor már csak a kötelezők lesznek rajta. Szerintem nem annyira gáz így, jövő tavasszal megy még üreg és alvázvédelemre, oszt jóccakát.
Egy kicsit szerencsénk is volt, mert az első tárcsák, fékbetétek vadi újak. A négyévszakos Goodyear papucsok szintén alig futott újak.Joe
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #49147 üzenetére
Mosonmagyaróvár.
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #49149 üzenetére
👍
(#49151) simonjoe: Csak az egzotikum felára.
Mert a Jazz-hez csak sima papírszűrőt hoz minden kereső, de kinyomoztam, hogy a Toyota GT86/Subaru BRZ-be is mm-re pontosan ugyanakkora szűrő való, úgyhogy azt szoktam venni. -
dReFiX
senior tag
válasz mefistofeles #49187 üzenetére
Dehogy kell hegyekben van a gyár udvaron több féle színben, illetve a kereskedésekben.
[ Szerkesztve ]
-
dReFiX
senior tag
válasz mefistofeles #49190 üzenetére
Import autók is Esztergomban vannak a gyár udvarán és látjuk őket a rendszerben.
Egyébként az hogy egy kereskedésben menyi autó van és érkezik azt a kereskedés pénzügyi helyzete határozza meg, nem tudsz belőle országos képet alkotni.Ha nem tudnak neked autót szerezni írj egy PMet milyen szín és felszereltség kellene. Csak messze vagyok tőled.
[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz mefistofeles #49197 üzenetére
Egy csöppet drága az én ízlésemnek, és keveslem az elektromosan megtehető távolságot. Majd megnézek egyet valamikor közelebbről is.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
AMD Power
titán
válasz mefistofeles #53565 üzenetére
Én sem! FB pl szét szedték a cikk írót ,hogy egy vicc az összehasonlítás. Akkor már legalább a Dusterrel tették volna.
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #53574 üzenetére
Nem fognak hiányozni a lovak?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
AMD Power
titán
-
válasz mefistofeles #53576 üzenetére
Winkler ódákat zengett róla, hogy milyen jót lehet vele autózni.
Pályán is bírja a 130-at, de ott azért már zajos lesz, de város / főúton szerintem sok gond nem lehet vele.Más téma, hamár fogyasztás is előjön néha:
Megvolt az idei balatonos nyaralás, 4-en, klímázva, tetőbox-al, fullra pakolva az autó főúton (90-100, dinamikusan gyorsítgatva) elhozott 6,5L-el, visszafele 6,9, mert nagyobb volt a forgalom, több volt az araszolgatás. .Összességében a box és a fullra pakolás miatt én simán 1L-el többet vártam, valószínű pályán lett volna már 7-7,5 körül.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
válasz mefistofeles #53580 üzenetére
Upsz, bocsánat, azt hittem ebben már a 83 lovasat tesztelte.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #53580 üzenetére
Anyámnak van egy 1,3-as wagonr-je, na az tényleg csodás motor. Pályán gps szerint 150-es tempóval repesztettem vele, igazi halálközeli élmény volt, de tudta végig a 700km-t 3 személlyel.
Van egy másfél éves hibrid swiftem, nagyon jó masina, 90 ló szépen viszi. Hogy milyen lehet a gyengébb verzsön, hát nem tudom. Viszonyításként annyit, munkatársamnak volt egy 1,4-s scross, amit 3 évesen beszámoltatott egy hibrid srossra. Kérdeztem milyen a herélt motor, azt mondta nagyon észre lehet venni a 140 ló után most csak 129 felett ül.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
őstag
válasz mefistofeles #53585 üzenetére
a 2005-ös 1.3 is kb ennyit megy a 90LE-s motorral.. állítólag
de mióta/miért fontos a végsebesség?"... and I hope you have a great day!"
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #53585 üzenetére
Akkor az valójában csak olyan 160-165.
-
laca891
aktív tag
válasz mefistofeles #53591 üzenetére
Az enyém az 91 lovas (1,2-es)
Sima, egyenes úton GPS szerint 180 fölé nem igen lehet vinni a 175 km/h sebességet viszont könnyen ellhet vele érni. Persze, ha az ember 4. fokozatban pörgeti az más.Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
Danex
addikt
válasz mefistofeles #53600 üzenetére
Az elvileg más, bár a swiftet nem itthon gyártják de a vitara scross gyartosora megujul, viszont az enyém elvileg már készen van és a suzuki gyár raktárában van már
-
laca891
aktív tag
válasz mefistofeles #53600 üzenetére
Szerintem néz körbe máshol is. Swift Piros GL van Veszprémben a Ringnél.
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
laca891
aktív tag
válasz mefistofeles #53603 üzenetére
Szerintem a GL+ megéri a felárat.
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
AMD Power
titán
válasz mefistofeles #53606 üzenetére
Akkor ez így ebben a formában, egyértelmű lesz!
-
Tomeeka28
aktív tag
válasz mefistofeles #53624 üzenetére
Vitara hasonló, plusz 5-6 dl a tavaszi fogyasztáshoz képest, de így sem panaszkodom mert 6 alatt el járok vegyesbe.
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
-
beef
őstag
válasz mefistofeles #53624 üzenetére
Én nem átlagot néztem, hanem a pillanatnyi átfolyást OBD-n keresztül.
-
AMD Power
titán
válasz mefistofeles #53637 üzenetére
Gratulálok!!
-
AMD Power
titán
válasz mefistofeles #53639 üzenetére
Szerintetek ez mitől lehet? Ha áll az autó és benyomom a féket hátúl ilyen hülye nyekergő hangja van az autónak. Menetközben semmi. Néha még akkor hallom amikor megállok vele, be van húzva a kézifék és picit lejt az út?
-
Zolás
addikt
válasz mefistofeles #53643 üzenetére
Akkor ne hívjuk hibridnek? Pontosan tudom mit csinál, és köze nincs a hibrid rendszerhez. Rühellem mikor marketingből hazudnak valamit, aztán apróbetűben meg csak ilyen-olyan amúgy, csak jól hangzik, meg trendi a hibrid felirat a kocsi seggén.
Ugyanaz mint a tesla önvezető cucc, ami mégse az, de a reklámokban mégis.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Danex
addikt
válasz mefistofeles #53643 üzenetére
Amúgy jól láttam, hogy ha a féket csak finoman nyomom a hybrid-nél akkor azzal a visszatöltést erősíti először és csak utána kezdi el használni az üzemi féket ha jobban lenyomom? Mint ha a marketing anyagban hasonló lenne.
-
Danex
addikt
válasz mefistofeles #53647 üzenetére
A visszatöltés gurulás közben (motorfék) is működik nem? Viszont a "motorfék" emiatt erősebb.
[link] 3:15-nél ha jól értelmezem akkor növekedik a regeneráció ereje, viszont itt úgy néz ki egyszerre növekszik a regeneráció és már a fizikai fék használat is.
Viszont a video alapján minden indításkor a 12V akksi indít? Nem úgy van, hogy csak az első indítás a 12V-os akksi, a menetközbeni "start/stop" újraindítások már a 48V liion akksiról mennek? -
Zolás
addikt
válasz mefistofeles #53654 üzenetére
Kb annyit segít mint halottnak a csók. Egy métert nem bír megtenni a hajtással. Egy elindulást segítő elektromos motort meg nem hívunk hibridnek. De örülök hogy bekajáltad a marketinget. Tiéd a jövő.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Chereiose
addikt
válasz mefistofeles #53649 üzenetére
Szerintem pont, hogy a motorféknél nyer vissza csak, legalábbis én S-Crosson mindig igyekszem úgy visszatölteni, de lehet fékezésből is visszanyer, az lenne logikus.
Swift esetén mondjuk elég hamar visszatölthet mindenhogy, ugye mert kisebb az akksi is.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz mefistofeles #53662 üzenetére
Köszi az infót. Igen, ezt sejtettem, de ez még inkább ösztönöz, hogy jól nézzem meg, mit veszek 300k környékén, mert ha a Swifthez is nehézkes, akkor mi lehet egy ritkább típussal, mondjuk akár egy Golf 3-mal. Aztán hiába olcsó az autó, ha az alkatrész drága.
[ Szerkesztve ]
-
Vigneau
félisten
válasz mefistofeles #53667 üzenetére
Igen, sokat számít a vételár mellett a szervizigény/költség és az alkatrészárak.
Remélem, a 2016-19 közötti Honda Jazz sem lesz rosszabb a 2018-as turbós Swiftemhez képest. Különben igen nagy blama lenne a csere...
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
AMD Power
titán
válasz mefistofeles #53709 üzenetére
Van rá mód.... Nem is egy.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Politika
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen TV-t vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Alkoholista nevelde
- Spórolós topik
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- További aktív témák...