Új hozzászólás Aktív témák
-
simonjoe
senior tag
válasz mefistofeles #59338 üzenetére
"Alapvetően elég értelmetlen arról elmélkedni, hogy milyennek kéne lennie egy autónak vagy mi kéne még bele."
Nem értelek!
Hisz valamilyen séma szerint választani kell.
Pontosan van egy követelményszint amit ha tud akkor kell, ha nem, akkor nem kell. Én legalábbis így vásároltam és fogok ezután is. Tudom, h mire kell, és mit szeretnék. Ez ennyire egyszerű. Az meg, h ez a rendszer kinél mennyi tényezőből áll, azt már magának kell tudnia.Joe
-
simonjoe
senior tag
-
bigdigit
addikt
válasz mefistofeles #59350 üzenetére
Jó de a Toyota csak azért drágább 1 millióval mert Toyota. A passatba meg azért +250k mert ww.
Ha vissza olvastok az elején csak azt írtam le ezeket a dolgokat hiányolom belőle számomra tökéletes legyen és egyben modern is.
Annyira mélyen nem is akartam bele menni mint ahogy itt történt.
Eddig csak Swiftjeim voltak szóval azért nem nagyok az igények. A felszereltség bővülése vonzott csak Scrossra. Na meg a kicsit nagyobb erő és a komfortosabb autózás. Ez végre nem pattog a Swift után. -
Szajo
őstag
válasz mefistofeles #59365 üzenetére
Igen, hátul van tekerős.
De ehhez is jó a modul? -
KubanitoS
veterán
válasz mefistofeles #59367 üzenetére
Tudtommal magától felhúzza a leengedve maradt ablakot, amikor bezárod a kocsit.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
szabonagyur
félisten
válasz mefistofeles #59369 üzenetére
Nem feltétlenül.
Ugye ha az autó tud több dolgot is akkor pl. gombnyomásra felhúzza/lehúzza az összes ablakot, bezárja napfénytetőt, tükröket behajtja.
És mint a neve is mutatja Comfort modul, lehet nélküle élni éppen.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Qtya123
őstag
válasz mefistofeles #59369 üzenetére
Feleslegesnek nem nevezném azért. Lehet nélküle élni és nem ez a legnagyobb kényelmetlenség a világban, de én azért örültem neki az IS-ben.
Sokszor voltam úgy, hogy leállítottam és elfelejtettem felhúzni az ablakokat. Nem kellett szórakozni, hogy ismét adjam rá a gyújtást, hanem bezártam és felhúzta.Ez kicsit hiányzik az S-Cross-ból, jártam már ezzel is így, nyomogathattam az indítógombot, hogy tegye gyújtásra, hogy felhúzhassam.
Jó dolog, de nem ennyi pénzért. Ha maximum 10e Ft lenne a modul, akkor vennék. 30+ ezerFt-ot viszont nekem nem ér.bigdigit: Nem tudom mennyire általános, hogy elhajt a márkaszerviz ezzel. Nekem mondták, hogy ezt egyszerű volt feltanítani, mert alapban jobb fajta utángyártott és nem univerzális, hanem a Suzukira van programozva. Mesélték, hogy az univerzálisakkal van, hogy szenvednek. Olyanokkal kell szórakozni, hogy kikapják a szelepet, hogy hirtelen engedjen le a gumi, mert a nagy nyomásvesztésre felismeri és hasonló trükkök.
.Szaki.: "márkán, vagy típuson belül az adott termék mennyit változott az előnyére."
Engem ezzel vett meg az S-Cross. Nem olyan régen írtam ide, hogy nézegetek SX4-et, de szóba jött az S-Cross és eléggé elcsábított. Pedig nekem viszonyítási alap az IS, amiben ültem már 8 évet és zajszigetelésben és motor járásban akármelyik Suzukit, de még a Corollákat is felülmúlja. Vezettem 2017-es Corollát, sokkal igénytelenebbül szűrődtek be az úthibák, mint a 2003-as IS-ben ülve. Még a feleségem is azonnal észrevette.Mégis 2 perc alatt megvett az S-Cross, mert egy SX4-hez, vagy egy vasaló Swifthez mérve sokkal többet adott azoknál. Konkrétan a vasaló Swift menetzajra nem sokkal volt előrébb, mint a régi Swift, a csomagtartója meg kisebb.
Összehasonlítva ezeket azt mondtam, hogy van kb 1-1.3 millió különbség az SX4 és az S-Cross között, de annyival jobb is a Cross, hogy számomra ez megéri.
A Corolla meg kb 1 millióval több lett volna, mint a Cross, szebb a beltere, de nem az volt bennem, mint mikor Swift, vagy SX4-ből ültem be a Crossba, hogy hát bakker ez nekem megér ennyi felárat. Többet ad, de nem annyival már. Legalábbis nekem.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #59377 üzenetére
Annak a Kizashinak, amit Kolondrum látott, valszeg csak tulajdonosa volt, nem pedig gazdája.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #59377 üzenetére
Mit számít hogy drága hozzá az alkatrész, hiszen Suzuki, nem kell annak semmi, igénytelen. Az olajszűrő, olaj légszűrű szentháromságot meg évente egyszer csak kibírja az ember
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59388 üzenetére
Gondolom figyeli az ESP szenzorokat, és ha mozgás van, beindítja, hogy biztosan legyen elég kakaó, ha esetleg épp beléd jönnek valahonnan és nyitni kell a légzsákokat. Valami ilyesmire tudok gondolni.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #59388 üzenetére
A startstop rendszer csak bizonyos körülmények között állítja le a motort. A Vitara esetében például télen ha fújja a levegőt az ablakra akkor sem áll le...
Elméletileg csak álló helyzetben állíthatja le a motort, na most a hátra gurulás nem...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Brogyi
senior tag
válasz mefistofeles #59388 üzenetére
Ez valami új tulajdonság, mert én nem tapasztaltam a régebbi kiadáson. Kis gurulás nálam nem indítja be. Sőt ha megnyomom a féket kétszer akkor se indul be, pedig kellene mert elfogy a szervó.
-
Brogyi
senior tag
válasz mefistofeles #59396 üzenetére
Próbáltad csavargatni a kormányt mikor nem megy a motor? No, a fék is ilyen. Meghal a paraszt ha nem megy a motor.
-
burgatshow
veterán
válasz mefistofeles #59396 üzenetére
VW siman indit ha elfogy a fekszervo vagy a kormanyt akarod tekergetni mikozben all a motor.
Temahoz: nem lehet csak siman veletlen egybeeses? Van amikor siman indit mert kell a klimanak vagy akarminek. Ilyenkor ki is irja, hogy Engine restarted… -
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #59410 üzenetére
Én kérek elnézést, a te autódra speciális szabályok vonatkoznak, csak a teremtő tudhatja a választ akkor.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #59413 üzenetére
Ott a leírásban a válasz lehetősége, ahogy többen is utaltak már rá. Valószínűleg a fék miatt
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
beef
őstag
válasz mefistofeles #59455 üzenetére
Más szintkülönbségek, más forgalom, szélirány, stb.
Ja és különben is, mész mint az állat.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59457 üzenetére
Máskor máshol szoktál tankolni? Én MOL-t sose szoktam, de épp most próbálom tesztelni, hogy Shellből esetleg kevesebbet eszik-e, mint OMV-ből.
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #59459 üzenetére
Az értékek honnan vannak? Fedélzetinek elhiszed, vagy rátankolsz és kiszámolod?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Cunaja
addikt
válasz mefistofeles #59459 üzenetére
Sajnos a kutak üzemanyag minősége nagyban befolyásolja a fogyasztást. Nem akarok reklámozni egy kutat sem, de egy példát írok. Az Osztrák 3 betűs cég sima üzemanyaggal 1 literrel többet fogyaszt az autó, mint a prémiummal. A fent említett S betűs kút üzamanyagát még a 30 éves opel is észrevehetően nem szereti. A kollégámnak SX4-e van és ugyanez a véleménye. Szóval, igen is sokat számít a kút ( üzamanyag minősége). A munkám során kapcsolatban állok az üzemanyagok beszállítójával, tudnék mesélni érdekes dolgokat, de nem tehetem az üzleti titok miatt. Egy jó tanács. Aki megtalálja a legjobb fogyasztást, lehetőleg, akkor mindig ugyanolyan üzemanyagot tankoljon.
[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
eami
addikt
válasz mefistofeles #59462 üzenetére
ez sem teljesen pontos de elég jó közelítő... felírod hogy hol ált az óra, következő tankolásnál szintén és akkor meg van a két tankolás között megtett km, illetve, hogy mennyit tankoltál utoljára. után már egyszerű matek.
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59465 üzenetére
Igen, én mindig tökig tankolom. A Swiftnél általában pontosan 3 decit csal a fedélzeti (pl 4.4 helyett 4.7 a valós mennyiség).
-
bigdigit
addikt
válasz mefistofeles #59462 üzenetére
Hát pályán 130-as tempóval sose eszik a Swift 4.8-at. Az 5.8 az kb pont jó ekkora tempónál. De lehet még több is. Gondolom nem szoktál soha semmit nullázni. Vagy most pont sikerült egyszer és nem a 7000km átlagát mutatja hanem csak az elmúlt utat.
Ha.minden tankolást után nullázod a napi km számlálót mert van több is nem kell írogatni semmit valójában mennyit is fogyaszt. Tankoláskor csak osztasz egyet máris meg van mennyi az annyi. -
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #59462 üzenetére
Nálunk volt olyan, hogy 4 decit is csalt a fedélzeti, persze neki tetsző irányba
A különbséget okozhatja a párásabb, porosabb levegő, aszfalt minőség is. Szembeszél is, mivel elég meredek szemből a swift. Nekem a citroennel volt nemrég 2 pályás kalandom. Első brutális szembeszél, 2 személy pécs-pest-pécs M6. Másik szélcsendben 1 egyedül voltam az autóban pécs-nyírség-pécs pályán szinte végig. A második közel 1 literrel volt kevesebb, nem akartam elhinni a hülye kocsinak, de rátankoltam és vigyorogtam az öreg masinára
Sokat jelent az is, ha néha kicsit vehemensebben gyorsítasz.
Kiszámolni meg csak úgy tudod, ha mindig fullra tankolsz. Én tizenéve mindkét autóimat mindig csurig öntöm, lámpa felgyulladásig hajtom.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Gyöször
senior tag
válasz mefistofeles #59465 üzenetére
Nekem is 1 literrel többet eszik,,,, ha benne ül az anyósom.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #59471 üzenetére
Az én tapasztalataim, amikor még bejáratós volt az autó.
[link] [link]Pályán sose bízz a kis számokban
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
bigdigit
addikt
válasz mefistofeles #59468 üzenetére
Most már csak arra lennék kíváncsi ez a 4.8 neked hogy jött ki. Mert még nem derült ki csak annyi mentél eddig 7000et és az autó mérésére hagyatkozol. Átlag fogyasztás mérésre van kapcsolva az autó? Volt valaha nullázva? Fentebb említve viszont az is igaz ha nem kattanásig van tankolva számolás nem fog érni semmit.
-
AMD Power
titán
válasz mefistofeles #59468 üzenetére
Nálam a fed comp simán csal télen 1 litert. :(
-
bigdigit
addikt
válasz mefistofeles #59482 üzenetére
Ebben semmi érdekes nincs.Városban a Swift dugózva is elvolt 4.6 átlaggal.De mint írtam is pályán 130 5.8 körül mozgott.
-
beef
őstag
válasz mefistofeles #59482 üzenetére
De ha pontos adatokat akarsz, akkor ne a fedkomp adatát nézd, hanem tele tanktól - tele tankig. Az nem hazudik.
Mivel én mindig így mérem az eltérés 0 - 0.8l között volt már minden. Átlagban 0.3 -0.5l-t csal lefelé a valóshoz.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz mefistofeles #59479 üzenetére
Persze. Nálam városban akár 1.5 literrel is több a fogyasztás mint nyáron. Ez szerintem teljesen normális. De a fed comp akkor is hülyeségeket irkál.
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59500 üzenetére
Nagyoncuki. Én is szoktam hasonló gömbállatokat utaztatni a pohártartóban, stresszes szituációban mindig jól jön egy bolyhos valami, amit lehet simogatni.
-
félisten
válasz mefistofeles #59500 üzenetére
Köszi. Az egy malac segge. Vituban volt kabala állat. [kép]
eami! Lassan vége a projekteknek és elkészül. Szerdán Székesfehérvár üléshuzat. Bory-vár mellé csapva. Kerámia mosás, kis kikapcsolódás, szabi ON.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #59507 üzenetére
Sok a fenét. Nálunk 1 napos korában az első hosszabb úton (nagyjából 260km) 5,5 litert evett. 4 napos korában megkapta az első pályás szakaszát (pécs-pest-pécs) oda úton 140-es tempó, hazafelé éjjel már nyálkás november volt, meg nagyon fogyni látszott a nafta ott már inkább 120 alatt mentünk, 6,5 volt az átlag. De az odaúton benyalta a 7,5-8 litert is, a hazaút lassabb tempója javította vissza az átlagot. 120 felett elkezd a menetszél erősödni és ezzel a fogyasztás is megnő.
Az enyém még a butítás előtti, 90 paripás jószágA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Brogyi
senior tag
válasz mefistofeles #59515 üzenetére
Szerintem te a kezelőfelületet rosszul használod. Megpróbálom leírni mi is lett volna célszerű.
Ha hiszel a kijelzőnek akkor az autópályás út elején a jobb kezednél lévő pálcikát megnyomod, és tartod míg az átlagérték kinullázódik. Ezzel csak a fogyiértéket nullázod. Természetesen a megfelelő kijelző felületen. Ha sokáig nyomod akkor a beállítás menübe kerülsz, de ez is attól függ mit látsz a kijelzőn.
Így mikor lehajtasz a pályáról tisztán látod mit fogyaszt a szekér.
Egyébként biztos, hogy elfelejtetted nullázni azon a felületen az átlag fogyit. Akármilyen hibrid új Suzuki az nem fogyaszt 4,8-t 120-nál, de 130-nál biztos nem.
Láttam én is 3-sal kezdődő fogyiértéket a kocsin, de tisztába vagyok vele, hogy soha nem tudom úgy használni. -
Brogyi
senior tag
válasz mefistofeles #59533 üzenetére
A te autód, te tudod, de azért engedj meg egy régi történetet. Volt itt egy ember 3,5, vagy 3,3 liter/100km fogyival. Mondom jó, menjük egy 100km karikát egymás mögött. Elötte, és utána tankoljunk. Mit gondolsz bevállalta? Ne törd a fejed, nem.
[ Szerkesztve ]
-
Siriusb
veterán
válasz mefistofeles #59503 üzenetére
A pohártartóban?
-
Macka
veterán
válasz mefistofeles #59609 üzenetére
Én is kifejezetten ezt kerestem, és valóban korát meghazudtoló állapotban van kívül, belül, műszakilag.
Kb nulla elektronika, ellenben 940 kg, 109Le. Nem kell hanyatt esni tőle, de valóban szórakoztató vezetni. Utolsó csavarig gyári, az összes patent gyári benne. Rozsda sehol, semmi.Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Macka
veterán
válasz mefistofeles #59612 üzenetére
2005.11. hó, 192 ezer km. Magyarországi, kavics miatt volt szélvédőcsere, és a szélvédőn lévő hologramos hatósági matrica megsérült, ezért kellett újra rendszámoztatni. Ha jól emlékszem az 5. tulaj vagyok, a negyedik anyám volt. Fújva nem volt, mindenhol gyári érték. 1-2 minimális ajtórányitás van rajta, de az is csak akkor látszik, ha nagyon oldalról nézed, és keresed, hogy hol van.
Amikor vettem 1.1M volt, az akkori kínálat csúcsa, de nem akarom eladni. JR11 felnit vadászok hozzá, csak baromi drága.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz mefistofeles #59650 üzenetére
Egy balesetnél nagyon sokszor a szerencsén múlik minden. Az sem mind1 ,hogy 160cm vagy vagy 190cm. Az a B oszlop ,hol és fordult be az utastérbe , akkor pont merre csapódott a feje stb. Volt e bármi alapbetegsége. Neki most nem volt szerencséje!
-
hemaka
nagyúr
válasz mefistofeles #59650 üzenetére
Az egy 70-es szakasz, de azert ott lazan megy mindenki 80-al. Mondjuk ha emberunk 100-al vagtatott, akkor lehet nem a kulsoben kellett volna, mert igy a kis furgonos eszre sem vehette amikor elnezett balra meg nem volt sehol az scross es elkezdett kifordulni, csatt.
-
Cunaja
addikt
válasz mefistofeles #59655 üzenetére
Sose lesz vége a száguldozásnak, csak akkor sajnos, ha megöl valakit és hüvösre zárják.
Minden kereszteződést be kellene kamerázni és küldeni a csekket. Igen, a bömös tulajok nagyon szeretnek menni és az indexet sem ismerik. A magyar vezetők hiába szabálykövetők, ha nem tisztelik őket. 13-évig voltam hívatásos, sajnos láttam érdekes dolgokat. Ma már csak magán autós vagyok kamerával, de a kultúra nem sokat javult.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
szabonagyur
félisten
válasz mefistofeles #59661 üzenetére
Nem Swifttel, de egyre többször látom, hogy Vitara/Scross tulajok gyógyszere gurul el, főleg mióta 1.4T van bennük és van egy kis dinamika is mellé (de ugyanúgy látom a Dacia, stb tulajokat is).
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
AMD Power
titán
válasz mefistofeles #59652 üzenetére
Persze."Nagy" tempónál bármi történik oldalról, ott sok esélyed nincsen. :(
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59682 üzenetére
Nekem minden autómon volt, most már egyiken sincs. Mikor leszedtem, félelmetes volt látni, hogy mennyivel jobban kilátok, a légterelő kb megduplázza az A oszlop holtterét. Valamennyire persze átlátszó, de ugye sötétített és nagyon torzít is.
Komfortban amúgy nem rossz, esőben kifejezetten jó párásodás ellen. A légellenállása biztosan jobb, mintha nélküle engednéd le 3 ujjnyira az ablakot, viszont teljesen felhúzott ablaknál biztos rosszabb, de nem gondolnám, hogy deciket számítana.
A régi Szatuna nagyon jó minőségű volt, az évtizedeket kibír (aztán egyszer jött egy madár 140-nél és leszerelte nekem ).
A Hekot viszont nem szerettem, sorjás is, a rögzítése sem annyira meggyőző, nekem minden autón mozgolódott a helyén, amitől egy idő után elkezdte karcolgatni az üveget is. -
eami
addikt
válasz mefistofeles #59682 üzenetére
télen-nyáron megy a klíma, nagyon ritkán van csak lehúzva az ablak, akkor is csak akkor amíg kommunikálni kell valakivel vagy nyáron a felmelegedett levegőt kiengedni gyorsan az autóból.
-
Cunaja
addikt
válasz mefistofeles #59682 üzenetére
Pont ez kérdeztem én is, hátha neked van. Ezek szerint nincs.
Itt a házunk előtt áll egy régebbi Swift, azon Szatuna van és jól néz ki.
Ültem már olyan autóban amin volt és élmény volt vezetni. Van levegő, de nem viszi le a fejedet a huzat. Ha megjön a Suzu, akkor Szatunát veszek.
A gyorshajtók is megnézhetnék ezt a kis filmet. Pláne, amikor a pszichológus beszél.
Ma hajnalban, a Kerepesin, elment mellettem a barom SX4-es kb 120-al. Mentem 62-vel( 60 a megengedett ) ő kegyelme, elhúzott mint állat. Nem is láttam. A Keleti előtt a lámpánál meg utolértem normál tempónál. Megérte? Szerencsére a rendőrbácsik is látták egy kis traffival. Most fizethet a semmiért, mert nem is került előrébb mint én.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59740 üzenetére
Semmit. Konkrétan semmit. Sokszor szoktam figyelni, az emberek többsége 20 méternél távolabb nem néz maga elé, lényegtelen, hogy milyen gyorsan megy.
-
Moleman
addikt
válasz mefistofeles #59742 üzenetére
Igen, ők az igazi profik, akik 5 méterre sem látnak. Akik mindig megállnak a körforgalomba való behajtáskor is, és csak utána kezdenek el körbenézni, hogy érkezik-e valaki - akkor viszont már nagyon messze látnak, megvárják azt, aki akkor indul a szomszéd faluból. És szerintük ez a biztonságos közlekedés kulcsa.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz mefistofeles #59745 üzenetére
Én egy ideje az indexnek sem hiszek.... sokan úgy mennek km-ket. Tegnap volt ilyen, hogy jönnék ki kereszteződés, indexel kanyarodik le az enyémbe. Erre nem... és még dudál (annyira lassan jött, hogy gondoltam tényleg lemegy).
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen routert?
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Az AI-ról szól a Galaxy S24
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Alkoholista nevelde
- Formula-1
- További aktív témák...
- Ledvance LED Flat 1200lm/2700K/IP20/20W/380 mm átmérőjű mennyezeti LED lámpa -1 db 5000 / 3 db 13000
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab