Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz csaba1203 #47365 üzenetére
Eleve csak olyan 5 ezret terveztem elso evre, de kozbejott a virus. Home office, stb. Csak en hasznalom, nincs csalad. A nyaralas is elmaradt iden, meg a betervezett 1-2 tura a Tatraba.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
ncc1701
veterán
válasz csaba1203 #47505 üzenetére
Nem hordjuk márkaszervízbe, nagyon rossz volt a hozzáállásuk futómű nyekergés végett. Azaz kb a gyári gari nem ért semmit, ügyvédezni nem akartunk, a szerelő haverral megcsináljuk fele áron a szervizeket. A visszahívásokat ettől független meg kell csinálniuk, ha kell, abban meg lehet bízni, h mivel japán vas, ezért orbitális nagy hibák nincsenek benne.
Ja, amúgy céges autó.
-
sepsi0
őstag
válasz csaba1203 #47693 üzenetére
Az akksi oldalán még ott van egy zacsiban leragasztva a számla és garipapír bontatlanúl, ha valaki nem hiszi kibontom és ha értékelhető lefotózom.
Minden nap 2x ovi/suli járat. Ovi 5km,onnan a suli 2km. Utána ha kell bolt meg hasonlók. Havi kicsit több, mint egy tank benzinnnel elvoltunk, télen 7-7,5l, nyáron 6-6,5l. Hosszú távon 6 fölött kicsivel.
Szerintem ez a használat megterheli az autót, főleg az akksit... Igen szar ez az Exide.
Még talán annyi, hogy télen reggel induláskor kb 3-4 percet járatom az autót (1 cigi erejéig), hogy a család ne hideg autóba üljön, talán ez is segít az akksinak, motornak talán nem annyira. Ja és kezdetektől fogva Castrol 0W40 van a motorban. Kicsit el is lustultam, elfelejtem megnézni az olaj szintet, mert eddig egy ml sem fogyott belőle. Előtte Seat Ibizánk volt, 10k km 5l olaj. Gépkönyvben benne volt, "1000km/1l olajfogyasztás teljesen üzemszerű"....[ Szerkesztve ]
-
sepsi0
őstag
válasz csaba1203 #47696 üzenetére
Hát a Delphi akksihoz be kell valjak valamit, én voltam a hibás...
2x fullra le lett merítve, mert felkapcsolva maradt egyszer az utastér, egyszer meg a csomagtér világítás. Szóval lehet én vagyok az elhalálozás oka. Sőt akkor még töltőm sem volt, így betoltuk és használtuk tovább. Lehet az is elment volna oár évet még...[ Szerkesztve ]
-
Tomeeka28
aktív tag
válasz csaba1203 #47705 üzenetére
Sziasztok! Nekem azt mondták hogy nem kötelező 1000 km után, de ajánlott. Még előtte vagyok, de szerintem fogom kérni. (azon már ne múljon semmi)
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
-
blakey
titán
válasz csaba1203 #47799 üzenetére
Nehezen lehet leolvasni, hogy menniyre pontos, a tizedeket nem mutatja megfelelően, hatékonyságra mindenképp jó. Nekem külön Vogels mérőm van és azzal pontosan beállítom a nyomást.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #47799 üzenetére
A contis? Fújni jó, ha nálad van és nem foglal több helyet mint a lábpumpa, az király, de a mérője... mihez képest pontos? Nekem a kézi olcsó mérő, a benzinkúti minősített, a TPMS meg a kompresszor 4 különböző nyomást mér ugyanarra a kerékre...
Csak vigyázz vele, állítólag le tudja égetni a szivargyújtó vezetékezését a műszerfal mögött, de nekem ilyen gondom nem volt vele soha, bár én csak ellenőrzésre használom...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz csaba1203 #47802 üzenetére
A kompresszor sem tesz kárt az autódban. Kényelmes. Én is lábpumpát használtam 2 évig aztán kipróbáltam a kompresszort, mert na, azért van, és évi 3-4 ellenőrző-fújáshoz tökéletes. a méréshez, meg egy tanusítvánnyal ellátott, pontos műszert használok, kiváló.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #47802 üzenetére
Nem azt mondtam h tilos hazsnálni, hanem hogy terjed egy ilyen dolog is a Vitarások között, de nem tudjuk mi igaz belőle és mi nem... tehát ne vedd készpénznek, ebben blakey-nek van igaza, kényelmesebb mint a lábpumpa és azzal az évi 3-4 ellenőrzéssel nem hiszem hogy kárt tenne az autóban...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz csaba1203 #47807 üzenetére
Mindig jó a pontosság de ennél nem feltétlenül pontosabb a lábpumpa. Jó az a Michelin de én a biztonság kedvéért tartok egy ilyen mérőt is az autóban. Természetesen nekem is van egy jóféle lábpumpa a csomagtartóban. Benzinkúton már évek óta nem mértem, de azok nem feltétlenül pontosak illetve biztos van amelyik pontos de akkor mindig oda kéne járni.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
AMD Power
titán
válasz csaba1203 #48274 üzenetére
Az szép! Sok jót hallottam én is róla!
Csökkent a Swift teljesítménye, drágább is lett, mégis jó így is -
dethroner
veterán
válasz csaba1203 #48331 üzenetére
Nem a csavar szúrta ki a gumit, hanem a gumis a csavart? Micsoda időket élünk
Amúgy nem értem ezt a TPMS-t megváltóként ujjongást. Két autóm van, egyiben van, másikban nincs. Alapvetően a buta, régi autóval járok, ráadásul szervó nélküli. Ha csökken a guminyomás 2-3 tizedet, egyből érzem mert vagy nehezebb tekerni a kormányt, vagy húz valamerre, ráadásul a gumin is látszik. Minek ehhez masinéria?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz csaba1203 #49391 üzenetére
Defektjavító használat után vehetsz tpms szelepet, elég nagy cumi. Plusz ha szakadt az oldalfal, azt nem tudod javítani. Egy pótkerék kell a nyugalomhoz.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #49397 üzenetére
Nem céges, ezek családi autók, nálunk ez a "szokás", évente szervizelve vannak egytől egyig, kérdés és apelátta nélkül, ha mást nem legalább olajat cserélünk bennük, ha valami olyan rajta az cserés, karban vannak tartva. Mondjuk az is igaz, hogy ami nem olyan ahhoz bizony szerelő kell és olyankor főhet a fejem, de bármelyikbe ha most beülök és azt mondom hogy irány Görögország (már ha nem lenne Covid), akkor nem gyomorgörcsölök visszafelé sem, mert tudom h nem lesz semmi meglepi. Az is igaz hogy egyik sem prémium, hanem "olcsóautó", amikben kevés az extra, de az mind működik...
Ha olyan helyen van defekted az jó, de én haver Insignia-val kaptam Krk-től 6km-re hazafelé jövet éjjel defektet, hát feldobtuk a mankókereket, de ugye az limites, max 80km/h, a probléma az, hogy ritka a 0-24h gumis a Krk-Délegyháza útvonalon... Felejthetetlen volt.
@Dzsedáj: Akkor képzeld el hogy ez autópálya 140-el kiment előzni és akkor... ez egy jobb hátsó kerék volt, ha megnézed látszik a DOT szám is... Valami fémtörmelék lehetett az úton, amit az első kerék feldobott és belevágott az oldalfalba, na ilyenkor a defektjavítót a hajadra kenheted, vagy pótkerék vagy a leállóban várod az autómentőt...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
beef
őstag
-
laca891
aktív tag
válasz csaba1203 #49545 üzenetére
Én rögtön észrevettem, hogy a kuplung nem 100%-os. Lámpáknál sikerült egy párszor "lefullasztani". Aztán a nagyobb gázadással megoldódik a helyzet, csak hát akkor jobban kopik a kuplungtárcsa.
Meg főleg emelkedőn a kézifékes elindulásnál kell nagyon figyelni. Olyankor rádió elnémít és úgy indulok, hogy hallja a motor hangját.
[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
Gyöször
senior tag
válasz csaba1203 #50234 üzenetére
:-) jók ezek az após sztorik. Az enyém 85ben az ő anyóssától kapott egy rotát amit tavaly sajnálgattak mert kikönyökölt a hajtókar, csináljam meg. Olajat sose cserélt, mikor rájött, hogy a levegőszűrő "elromlott" akkor leszerelte :-))))
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
AMD Power
titán
válasz csaba1203 #50882 üzenetére
A motorolaj, olajszűrő, pollen, legszűrő, váltólaj, a generátor és a klíma szíj és a gyertyacserére mondott nekem 15e + megy a pecsét ma gyártott szervízkönyvembe. Holnap megrendelem a gumikat, lassan jőn a Casco "figura", és lassan kezd majd összeállni a szekér. Ma kicsit toltam neki, 2-3-ba 5e-ig, szedte a lábát rendesen.
Meg ami nagyon tetszik ,főleg ha igaz az átlag fogyasztás kijelző... 6.8 litert ír. Azt is teszteljük majd.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #52764 üzenetére
Semmi, csak a fővárosban egy üzlet sem tart belőle raktáron és nem is hoznak az én két szép kék szememért... (akárcsak a Suzuki Super kék hűtőfolyadékot vagy az Ecstar váltóolajat)
Rendelni tudok webshopokból, de mindenhonnan ~15k mire a kezemben van a 4liter olaj, akkor inkább keresek olyan alternatívát ami legalább olyan jó/jobb és tartanak belőle a boltokban (kommerszebb márkák pl Total, Castrol, Motul, Eneos, Elf)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szivacs1987
aktív tag
válasz csaba1203 #52780 üzenetére
Nem.
Van egy optimlális levegő sebesség amivel a legtöbb meleget/hideget be lehet fújni a kocsiba. Ez függhet a külső levegő hőmérsééklettől, a "radiátor" hőátadó felületétől, a beállított levegő hőmérsékletétől (ahova tekertük, állítottuk a levegő hőmérsékletét).
pl
ha kint 35 fok van és kezdetben a kocsi fel van forrósodva nagyon (de már a légbefúvó rendszer visszahűlt a pár perc klímázástól)
- leglassabb ventivel a befújt levegő hőmérséklete pl 17 fok
- a leggyorsabb ventivel a levegő hőmérséklete pl 22 fok
ekkor hiába fúj lassabban 17 fokos levegőt, de összességében a gyorsabban befújt sokkal több 22 fokos levegő hamarabb lehűti a belső levegőt.Nekem pl a 2018-as swiftemben (manuális klíma) ha kint 30+ fok van és csak leglassabban megy a venti, akkro a klíma kompresszor 10-20mp-ként ki be kapcsol, mert a radiátort lehűti 2 fokra (ekkor lekapcsol a klíma kompresszor, hogy a radiátor ne kezdjen el jegesedni), majd mikor visszamelegszik, kb 11-fokra(pontosan nem tudom), akkor a klímakomresszor újra bekapcsol. Ha eggyel gyorsabban fújatom a levegőt, akkor sokkal ritkábban kapcsol ki a klímakomresszor, mert lassabban tudja visszíhűteni 2 fokra a radiátort.
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
szivacs1987
aktív tag
válasz csaba1203 #52783 üzenetére
Eddig még szerencsére nem kellett semmit sem javítani. 1. alkalommal én is visszamentem a szervízbe, hogy gyengének éreztem a klímát, de rádugták gépre és mutatták, hogy a klíma "radiátor" (ami hideg) az végig eléggé hideg, hogy kell. Arra jutottunk ott, hogy csak alulméretezték ezt a "radiátort" egy kicsit, így kevésbé tudja lehűteni a befújt levegőt, és ezért tűnik gyengének a klíma.
Ha gyengének érzed, akkor nézess rá szervízben.Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #52786 üzenetére
Amerre jársz vele sok a fa és a por? Mert simán egy eltömődött pollenszűrő is lehet. A régi autónkban cserélgettem (nyolcezer forint volt és csak gyári volt belőle!), aztán amikor elengedte a gázt én is elengedtem a pollenszűrő "kezét", mert hiába cseréltem ki, amint az első szakadék adagolós katout dízel elindult előttem a lámpánál dobhattam volna ki a kukába nyugodtan... Úgyhogy nem cserélgettem 4 évig, na amikor a fiam megszületett gondoltam mégiscsak kicserélem meg kap egy ózonos kezelést, hát a klímásom nem mondott kedvesek édesanyámról, amikor dőlt a koszt a légjáratokból, átpucolta a csöveket, feltöltötte gázzal és vártunk, hátha megint elengedi, végülis elengedte, de még 1 évig volt klímám, aztán financiális okokból úgy gondoltam teszek a pollenszűrőre és ugyanez a jelenség volt, hőcserélő hideg, kuplung behúz (ha kevés benne a gáz vagy elszökött akkor nem húzza be a kuplungot sem a kompresszoron!), de a légbefúvóból csak meleg jött... Nem volt kedvem még egyszer szétborítani a motorteret ezért, úgyhogy így is adtam el, gondolom azóta megcsinálták, vagy elengedte a gázt megint.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #52806 üzenetére
Lehetséges hogy a sok pici "hatásfok csökkentő tényező" összeadódik és azért érzed így, vagy szimplán emberi tulajdonság hogy az évszakokkal változik a hőérzékelésünk, ezért érzed kevésbé hidegnek mint amilyen valójában, de a beszívott levegő hőmérsékletével is lehet összefüggés. Egy melegebb színekkel berendezett szobát is melegebbnek érzékelsz ugyanazon hőmérséklet esetén, mintha fehér és szürke váltakozna benne csak.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz csaba1203 #52946 üzenetére
Nem ragaszkodnék a suzukihoz, a swifthez meg végképp nem ragaszkodnék ennyiért. Megnézném a kínálatot, de ugyanúgy megnézném a francia vonalat és a többi japó márkát is. Aztán az állapot majd dönt.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz csaba1203 #52948 üzenetére
Van olyan francia motor, amit előbb megvennék, mint egy japánt, kiváló példa erre az Aygo/107/C1 trió, az egyliteres Toyota benzinmotor egy betegágy, míg a technikailag bonyolultabb PSA 1.4 HDI turbódízel sokkal-sokkal megbízhatóbb. 🤷♂️
Olaszok is tudnak jót csinálni, ha akarnak, és a japánok is gyártottak már időzített bombát.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz csaba1203 #52948 üzenetére
Nekem francia kocsim is van, és tényleg szereti a szerelőm. Mondta, azért imádja a rönóm, mert évente csak egyszer viszem, amikor olajat cserél benne, sosincs baja. Vannak becsületes szerelők is, akiknek az az érdekük, hogy a vevő elégedett legyen.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ldn218
tag
válasz csaba1203 #52948 üzenetére
Suzukim is van fordom is van. Igaz még csak 13 éves nem 21 de patika mert én vagyok a gazdája. Ráadásul még diesel is. Sokszor kimaradnak az egyenletből a gazdák a tulajdonosok. Pedig egy autónak legyen az bármilyen márka a tulajdonosa tud a legnagyobb ellensége lenni. Valamelyik technika többet elvisel valamelyik kevesebbet a "gondos" felhasználókból.
-
Gyöször
senior tag
válasz csaba1203 #52950 üzenetére
Többet érne, ha elkezdenétek hirdetéseket berakni, mint így nagyáltalánosságban leírogatni, hogy a trágya büdös. Sógor alól kipállott a swiftje, most vett 500ért kereskedésből egy offtopic táliát. A swift olyan volt én hegesztettem be a sárvédőt, hogy a felesége cipőtalpát ne dörzsölje az első kerék. A rönó most full extrás mert nyílik a jobb első ajtó, sokkal kényelmesebb így beszállni mint bal1ből átmászni
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Hego
tag
válasz csaba1203 #52972 üzenetére
Csaba: ne hasonlíts már egy használt Fiatot egy új Ignishez.
Nekem is volt Swiftem amit 350-ért vettem, egy kalap szar volt - lényegében gazdasági totálkáros, meg volt egy Puntom is, amire a kötelezőkön kívűl nem kellett költeni. Most akkor én is írjam hogy ótvarfos a Suzuki?
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Házimozi belépő szinten
- Xbox tulajok OFF topicja
- Androidos tablet topic
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Milyen routert?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Készül a Galaxy S24 FE
- Google Pixel 6/7/8 topik
- További aktív témák...